Ištvan Išt Huzjan: Skupaj/Samen, 2012. Foto: ŠKUC
Ištvan Išt Huzjan: Skupaj/Samen, 2012. Foto: ŠKUC

Odprtju razstave z naslovom Od tu do tu je sledil performans. Iz prve roke lahko o postavitvi več izveste v petek ob 18.00, ko bosta obiskovalce po njej popeljala Huzjan in Logar.
Huzjanovo ustvarjanje, za katerega je po kustosovih besedah značilno potovanje skozi trenutke umetnikovega življenja in njegove intime, razstava povzema na slikah, risbah, knjigah, objektih, intervencijah in performansu, ki dopuščajo gledalcu odprto asociativno polje. Če delujejo posamezna dela povsem samostojno, spet druga stopajo v dialog, ki nakazuje medsebojno dopolnjevanje.
Znane, a vselej nove kompozicije misli
Razstava ponuja širok vpogled v Huzjanovo ustvarjanje, vendar se odmika od neposredne linearne naracije, tako kot umetnikovo delo nenehno prehaja iz medija v medij iz pripovedi v pripoved. "Pogled na sleherno umetnikovo 'misel' se lahko zdi znan, a je gotovo vselej drugačen," piše Logar.
"Tokratni preplet 'misli' v Galeriji Škuc želi nakazati umetnikove likovne in miselne 'obsesije', ki na izredno senzibilen način razkrivajo še tako majhne tresljaje medčloveških in družbenih odnosov. Čeprav umetniška dela govorijo različne umetnikove intimne zgodbe, pa slednje niso monolitno izolirane, temveč so s 'tankočutnim' formalnim pristopom in močno osebno poetiko medsebojno nepretrgano povezane. Na vsakem koraku razstave se zdi, da je Huzjanovo delo neumorno iskanje epicentra lastnega ustvarjalnega poriva. Je nenehno poskušanje 'pripoznavanja' svojega otroštva, medčloveških odnosov in iskanje nezavednega, stanja, ki je po umetnikovem razmišljanju eden ključnih pogonov in črpališč sodobne umetniške prakse. Umetnost se tako lahko dotakne povsem vsakdanjih trenutkov življenj vseh nas – intimnih misli, emotivnih reakcij ali neposrednih nagonskih dejanj -, vendar prav vsi razgrinjajo osnovni čut, ki nam omogoča, da lažje prenesemo udarce nestabilnega vsakdana," ob razstavi še piše kustos.
Ko se srečata OHO in korejska avantgarda
Pred odprtjem razstave so v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova predstavili Knjigo fotokopij zgodnje korejske konceptualne umetnosti, ki je rezultat Huzjanovega rezidenčnega programa v Changdong Art Studio v Seulu v Južni Koreji. Knjiga je arhiv del avantgardne skupine korejskih umetnikov iz prehoda šestdesetih v sedemdeseta leta, njeno predstavitev pa so si zamislili kot performativno intervencijo v razstavi Marka Pogačnika.