Likovna zasnova za predstavo: Paul Maar: Prosim, rešite me!, Lutkovno gledališče Mesebolt, Szombathely, Madžarska, 2012. Foto: Bežigrajska galerija 1
Likovna zasnova za predstavo: Paul Maar: Prosim, rešite me!, Lutkovno gledališče Mesebolt, Szombathely, Madžarska, 2012. Foto: Bežigrajska galerija 1
false
Sabina Šinko. Foto: Bežigrajska galerija 1
false
Likovna zasnova za predstavo: Laszló Rumi: Praprotna roža, Lutkovno gledališče Mesebolt, Szombathely, Madžarska, 1998. Foto: Bežigrajska galerija 1

Na 34. predstavitvi slovenskega lutkarstva v Bežigrajski galeriji 1 tokrat predstavljajo risarski in slikarski opus Sabine Šinko, v katerem se skica, študija za lutko in scenografijo spreminja v kompleksno likovno delo.
Sklop Od skice do lutke je tradicionalna vsakoletna razstava galerije, na kateri predstavijo likovne ustvarjalce, ki so svoj ustvarjalni opus po večini posvetili lutkarstvu oziroma likovnemu ustvarjanju za najmlajše. Njihovo delo predstavijo skozi celoten postopek ustvarjanja, od skice, risbe, študije za lutko do lutke kot plastike.

Krožne oblike, hipnost in materialnost
Na razstavi Sabine Šinko so razstavljene predvsem namizne lutke, pa tudi senčne in ročne lutke. V njenih skicah za lutke in za scenografije lutkovnih predstav prevladujejo geometrijske ali geometrične oblike, med katerimi prevladujejo krožne oblike. Skice za lutke in scenografije Sabina Šinko ustvarja v različnih likovnih tehnikah, najpogosteje pa so risarsko zasnovane, nekatere tudi zelo podobne hipnim risarskim upodobitvam, kot je kroki.

Kot pravi umetnica, pri ustvarjanju izhaja iz materialnosti, prav ta lutki narekuje karakter, ki postane znak estetskega izraza in skozi vrsto metaforičnih povezav nagovarja gledalce. Na likovnost vpliva tudi odločitev, da lutkovne predstave priredi za uprizarjanje na raznolikih uprizoritvenih prizoriščih.

Lutke so jo zagrabile že zgodaj
Sama si je že kot otrok naredila lastni mali lutkovni oder, na katerem so otroci z ulice igrali lutkovne predstave za sosede in sorodnike. K lutkam jo je pritegnil televizijski Kašperl, v živo pa jo je navdušila Zvezdica zaspanka Lutkovnega gledališča Ljubljana, ki so jo igrali za osnovnošolce iz Lendave.
Na mariborski pedagoški fakulteti je pod mentorstvom Brede Varl diplomirala s celostnim likovnim oblikovanjem za predstavo Pepelka Lutkovnega gledališča Maribor v režiji Edija Majarona. Od takrat jo navdušuje ustvarjanje življenja iz neživega in odkrivanje z vsako predstavo novega kraja, predvsem skozi vizualnost.
Sabina Šinko je likovno opremila 30 lutkovnih predstav za otroke in odrasle, vodi tudi lutkovne seminarje za vzgojiteljice in učiteljice ter delavnice za otroke, že pred dobrimi 20 leti je v Lendavi ustanovila Lutkovno gledališče Pupilla, poleg lutkarstva se ukvarja še z ilustracijo in slikarstvom, na mariborski pedagoški fakulteti pa deluje kot docentka za lutkarstvo, lutkovno oblikovanje ter gledališko-scenske umetnosti.