Eno ključnih vprašanj je vprašanje časa: kako dolgo bo v kinu trajala posamezna sekvenca oziroma umetniška slika? Foto: Wikipedia
Eno ključnih vprašanj je vprašanje časa: kako dolgo bo v kinu trajala posamezna sekvenca oziroma umetniška slika? Foto: Wikipedia
Manetova razstava
Razstava v Londonu. Eden izmed protiargumentov za ogled naj bi bile dolge vrste, ki jih pred kinematografi običajno ni, vsaj ne predolgih. Foto: MMC RTV SLO

Njegov film Manet: Portraying Life, naslovljen po istoimenski londonski razstavi, si bo tako mogoče ogledati v kinematografih v 29 državah po svetu. A naslov naj vas ne zavede: ne gre za "običajen" film, temveč za zaporedje slik tega velikega mojstra, tako rekoč za razstavo, preneseno na veliko platno.

Kot je povedal Grabsky, ki je film posnel ob pomoči britanske Kraljeve umetnostne akademije, velik del občinstva, za katerega pričakuje, da si bo film ogledalo, ne načrtuje ali si niti ne more privoščiti ogleda Manetove razstave v Londonu. Ta je sodeč po izjavah predstavnikov akademije ena najbolj obiskanih razstav vseh časov. "Vedeli smo, da bo razstava izjemno priljubljena. S filmom bi radi dosegli, da bi jo videlo kar največ ljudi," pojasnjujejo.

Grabsky, ki se že kako desetletje ukvarja s filmanjem razstav, je pred nekaj leti dosegel precejšen uspeh s podobnih filmom o Leonardu da Vinciju (Leonardo Live, 2009), bi zdaj rad, da njegovo ime postane sinonim za dela lepih umetnosti na platnih kinematografov.

Bolj intimno doživetje kot v galeriji?
Profesor Jonathan Vickery z univerze v Warwicku tako meni, da bi bile razstave v kinematografih sčasoma lahko uspešnejše od "klasičnih", ki jih obvezno spremlja čakanje v dolgi vrsti in izguba občutka intimnega srečanja z umetnino. V Kraljevi umetnostni akademiji se z njim seveda ne strinjajo. "Nič ne more nadomestiti srečanja z izvirno umetnino," meni direktorica akademije Kathleen Soriano.

Na platnu kmalu tudi prebivalci Pompejev
S filmom medtem prav tako eksperimentirajo v Britanskem muzeju, kjer za junij načrtujejo neposredni prenos z razstave Življenje in smrt v Pompejih in Herkulaneumu, ki jo bo komentiral kustos Paul Roberts.

Da bodo tovrstne ideje naletele na zelo različne odzive, kaže anketa, ki jo je izvedel britanski BBC. Nekateri vprašani so navdušeni, številni pa so izrazili pomisleke, zlasti glede vprašanja časa: ni namreč jasno, koliko sekund bo na razpolago za ogled posamezne umetnine na platnu, številni gledalci pa si želijo, da bi o tem lahko sami svobodno odločali.