Prvo nagrado natečaja je Simon Chang prejel za cikel Pieces, ki, kot so zapisali v utemeljitvi,
Prvo nagrado natečaja je Simon Chang prejel za cikel Pieces, ki, kot so zapisali v utemeljitvi, "kaže podobe, ki jih sprva zazna z očesom, nato pa z odnosom zaljubljenega alkimista zabeleži na fotografski papir, dodano besedilo nadgradi občutek subjektivnega". Foto: Simon Chang / Emzin
Matej Leskovšek
Poleg privlačne tematike fotografij Mateja Leskovška, ki prikazujejo Titov skrivni nuklearni bunker, skrit v centralni Bosni, je niz devetih fotografij, kot piše v obrazložitvi, edini izmed prispelih reportažnih serij, ki je presegel raven kakovostne dokumentacije in ponudil avtorsko zaznamovano presežno estetsko, tehnično, kompozicijsko, barvno in dramaturško dobro zasnovano pripoved. Foto: Matej Leskovšek / Emzin
Nagrajenci natečaja revije Emzin

Simon Chang je prejel prvo nagrado za cikel Pieces in drugo za serijo Midva, Matej Leskovšek pa tretjo nagrado za cikel Dež in nagrado za reportažno fotografijo s ciklom devetih fotografij Titovega skrivnega nuklearnega bunkerja.

Občutje srečne intime v dvojini
Prva in druga nagrada sta podeljeni istemu avtorju, saj oba njegova opusa izstopata s svežino, subjektivnostjo, izraznostjo in formalno dodelanostjo, ki je neločljivo povezana z vsebinskim delom, zaokroženostjo ciklov in odlično predstavitvijo, piše v obrazložitvi nagrade. Prva nagrada bo Changu prinesla 1.500 evrov, druga pa 900 evrov. Pieces so delci življenja, ki ga s fotografskim očesom zaznava avtor.

Changovo serijo fotografij Midva nenasilno zaznamuje tematika prvih dni starševstva, ki je spretno prepletena med podobe krajine, mesta, živali in bivališč. Tehnično premišljeni in spretno izbrani dvojci podob prepričljivo posredujejo občutje srečne intime. Dvojina fotografij se prepleta z vsebinsko noto, ki pripoveduje o času življenja, ki iz enega z rojstvom postane dva. Vsebinski in formalni kontrasti ter prepleti med združenima fotografijama dodajajo vsebinsko in estetsko vrednost združenima posnetkoma.

Nagrada za melanholični deževni vsakdan
Tretjo nagrado v vrednosti 700 evrov prejme Leskovšek za serijo osmih črno-belih portretov slehernikov srednjih let. Serija Dež je tehnično prepričljiva, žirijo pa je prepričala predvsem fotografova sposobnost ujetja izrazov posameznikov raznolikih statusov, ki rahlo zabrisani za deževnimi okni avtobusov, z žalostjo, prepričanjem, dolgočasjem, vdanostjo v usodo in kopico drugih izrazov strmijo v melanholični deževni vsakdan. Nagrado za reportažno fotografijo v višini 1.500 evrov prav tako prejme Leskovšek za serijo fotografij Titovega skrivnega nuklearnega bunkerja.

V letošnji ožji izbor so se sicer uvrstili še Matija Brumen, Tomaž Črnej, Emina Djukič, Jaka Gasar, Peter Giodani, Melita Gjergjek, Robert Hutinski, Danilo Jakovčič, Katarina Jazbec, Silva Karim, Nataša Košmerl, Nina Koželj, Marjan Krebelj, Mitja Ličar (dva opusa), Janko Mandić, Katja Kremenić, Alexander Pecnik, Janez Pelko, Svit Pintar, Nela Poberžnik, Matej Povše, Boštjan Pucelj, Bojan Velikonja in Šimen Zupančič. Na razstavi, ki bo na ogled v Prvem preddverju Cankarjevega doma od 14. februarja do 9. marca, bosta predstavljena celotna opusa obeh nagrajencev, iz ožjega izbora pa bodo na ogled bodisi izbori fotografij iz opusov bodisi celotni opusi.

Nagrajenci natečaja revije Emzin