Razstave
(4)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 8 glasov Ocenite to novico!
Bartolomé Esteban Murillo
Bartolomé Esteban Murillo: Marija z detetom v slavi, ok. 1673, olje na platnu, Walker Art Gallery, Liverpool. Foto: Wikipedia
Murillo
Decembra mineva 400 let od rojstva tega velikega španskega baročnega slikarja, ki se je takole upodobil v letih med 1670 in 1673. Foto: Wikipedia
Murillo
Murillo je bil eden najbolj cenjenih sakralnih slikarjev 17. stoletja v Španiji, v svojem opusu pa je zapustil tudi nekaj izjemnih žanrskih del; med najbolj znanimi sta Ženski na oknu iz okoli 1655–1660 (danes delo hranijo v Narodni umetnostni galeriji v Washingtonu). Foto: Wikipedia
Murillo
Ob 400-letnici umetnikovega rojstva so v Sevilli pripravili več razstav - na fotografiji slika Madona z detetom, ki je vključena v postavitev z naslovom Murillo in njegova sled v Sevilli. Ta bo v Espacio Santa Clari na ogled do 8. aprila. Foto: EPA

Dodaj v

Očiščena Murillova oltarna slika vrnjena na svoje mesto

Ob vstopu v leto Murilla
30. december 2017 ob 19:07
Liverpool - MMC RTV SLO

Po več kot 150 letih, odkar je bila Murillova oltarna slika Marija z detetom v slavi deležna pozornosti restavratorskih rok, so v Liverpoolu umetnino znova analizirali, očistili in jo vrnili v prvotno stanje. Delo se je v galerijo vrnilo prav v času, ko mineva 400 let od rojstva tega velikega predstavnika španskega baroka.

Zdaj je monumentalna slika Bartoloméja Estebana Murilla, enega najvidnejših slikarjev španskega 17. stoletja, znova na svojem mestu – na ogled obiskovalcem Walkerjeve umetnostne galerije v Liverpoolu. Slika, ki je nastala leta 1673, je tipično murillovska – mila Marija z Jezusom v naročju z umirjenim pogledom zre proti gledalcu. Odeta je v značilno modro-rdečo draperijo, obdana pa z nebeškim sijem in množico angelskih figur, ki poudarjajo Marijino slavo in njeno mesto v nebeškem kraljestvu. Takšna marijanska motivika je bila pisana na kožo tedanjim španskim naročnikom, ki so - če so jim sredstva to seveda dopuščala - delo najraje zaupali prav Murillu.

Sliko je kot del večjega oltarja naročil seviljski nadškof Ambrosio Ignacio Spínola y Guzmán (1670-1684) za svojo zasebno kapelo v palači v Sevilli. V poznem 18. stoletju so osrednji del z Marjinim in Jezusovim obrazom odstranili in ga nadomestili s kopijo. Ko je na začetku 19. stoletja med špansko vojno za neodvisnost oltar kot vojni plen odnesel francoski maršal Soult, je bil ob tem prikrajšan za osrednjo sliko. Delo je bilo prvič združeno šele, ko ju je pridobil britanski zbiralec Lord Overstone, po njegovi zaslugi pa je slika tudi končala na britanskih tleh.

Pred kratkim končana restavratorska dela so bila med drugim usmerjena tudi v zmanjšanje sledi na mestu, kjer je bil odstranjen osrednji prizor. Strokovnjakom so prinesla tudi nekaj novih spoznanj, predvsem pa je očiščena slika po besedah muzejske kuratorke za evropsko umetnost Xanthe Brooke pokazala "odlično mojstrstvo, po katerem Murillo slovi".

Za Marijin plašč le najodličnejši pigmenti
Analiza barve je, kot poroča portal Art Newspaper, med drugim pokazala, da je slikar Marijino draperijo naslikal z barvo iz dragocenega pigmenta, ki so ga pridobivali iz poldragega kamna lapis lazuli (to barvilo je bilo že od antike in srednjega veka izredno dragoceno, predvsem zaradi zahtevnega iskanja, dolgotrajnega transporta, predvsem pa izredno težavnega postopka drobljenja kamna).

Sprotno eksperimentiranje s sliko
Infrardeča reflektografija je razkrila, kako je Murillo med slikanjem spreminjal kompozicijo dela. "Čudovito je bilo odkrivati, kako je umetnik na platnu popravljal kompozicijo, jo izboljševal in med samim ustvarjanjem eksperimentiral z novimi idejami," pravi Xanthe Brooke. Da bi obiskovalci bolje razumeli sam ustvarjalni proces, so ob končno sliko razstavili še Murillovo pripravljalno študijo.

Eden najbolj priljubljenih slikarjev španskega 17. stoletja
Bartolomé Esteban Murillo (1617—1682) je bil eden najbolj priljubljenih slikarjev španskega 17. stoletja. V nasprotju z dvornim mojstrom Diegom Velazquezom je Murillo veljal za bolj "ljudskega" umetnika. Pod vplivom beneških renesančnih mojstrov s Tizianom na čelu in nekaj desetletij starejših flamskih sodobnikov Petera Paula Rubensa in Anthonisa van Dycka je razvil tehnično dovršen, a idealističen in všečen slog, ki je bil pisan na kožo katoliškim naročnikom. Čeprav je spadal med najbolj znane mojstre sakralne motivike tistega časa, obsega njegov opus tudi velik del žanrskih prizorov.

V Sevilli slikarju posvetili leto
Bil je prvi predsednik likovne akademije v Sevilli, kjer se bodo v letu Murilla umetnika spomnili s številnimi dogodki. Večina teh bo sledila v prihodnjem letu, že zdaj pa je na ogled nekaj razstav Murillovih del in umetnosti v njegovem času. Proti koncu prihodnjega leta se bodo na Murillovo umetnost ozrli še s prvo antološko razstavo o slikarju v seviljskem muzeju likovnih umetnosti.

M. K.
Prijavi napako
Komentarji
mavricmarko
# 31.12.2017 ob 07:26
Hvala, zanimiv članek.
anny22
# 30.12.2017 ob 23:21
Čudovita slika. Slikarju je bila za model prava Španka, ker ima Marija izrazito mediteranske poteze.

P.S. Ne primerjati tega s tistim penisom od včeraj. Hočem pojesti pozno večerjo brez slabosti. Hvala!
presenečen
# 31.12.2017 ob 11:57
Pozabljena umetnost, ki v enem zamahu pomete z domišljavo avantgardo, ki reže temelje..
povzetek
# 02.01.2018 ob 17:54
@presenečen
kako boš ti šele presenečen, ko boš kje prebral, kako dobro so avantgardisti poznali umetnost, ki si jo ti pozabil. Marsikdo tudi tehnično in duhovno obvladal. Ti si domišljaš, da poznaš avantgardo, pa se z eno izjavo razkrivaš. Avantgarda je gradila na temeljih stare umetnosti, ne pa da bi jih rezala. Na temeljih in skeletu stare umetnosti so gradili nova telesa in duhovnost. In nihče z ničemer ne pometa, samo puhli kritiki umetnosti imajo raje metlo od knjige.
Kazalo