Za Jemčevo ustvarjanje je značilno, da se pogosto vrača k risbam, skicam in drugim delom, ki jih je ustvaril v preteklosti. Foto: BoBo
Za Jemčevo ustvarjanje je značilno, da se pogosto vrača k risbam, skicam in drugim delom, ki jih je ustvaril v preteklosti. Foto: BoBo
Utrinek z Jemčeve razstave Žarjenje svetlobe, ki jo je Cankarjev dom gostil pred desetimi leti. Foto: BoBo

Umetnik se je sprva posvečal abstraktnemu monokromnemu informelu, pozneje je raziskoval barvne svetlobe in sence, nato neokonstruktivistično modeliranje prostora z nefiguralnimi barvnimi liki in monokromni iluzionizem. Je prejemnik številnih nagrad, leta 1994 tudi Prešernove nagrade za življenjsko delo.

Tesno povezan z ALU-jem
Jemec se je rodil leta 1934 v Ljubljani, kjer je leta 1958 tudi diplomiral iz slikarstva na Akademiji upodabljajočih umetnosti. Na akademiji je kasneje, po študijskem izpopolnjevanju v Parizu in Londonu, poučeval kot profesor za risanje in slikanje vse do upokojitve leta 1999. V dveh mandatih je bil tudi dekan. Živi in dela v Ljubljani in v Zabreznici na Gorenjskem.

Ukvarja se s slikarstvom, grafiko, risbo, tapiserijo, skulpturo, barvnimi stekli in grafičnim oblikovanjem. Veliko je razstavljal na samostojnih, skupinskih in mednarodnih razstavah. Med drugim je po dvakrat sodeloval na beneškem bienalu in na bienalu v Sao Paulu.

Tudi mednarodno prepoznaven
Med drugim je prejel grand prix na 4. grafičnem bienalu v Tokiu (1964), častno medaljo na 3. mednarodnem bienalu grafike v Frechnu (1974), Jakopičevo nagrado v Ljubljani (1975), 1. premijo na 11. mednarodnem grafičnem bienalu v Ljubljani (1975), srebrno nagrado na mednarodnem trienalu grafike v Osaki (1991) in zlato plaketo Univerze v Ljubljani (1998). Leta 1995 je bil izvoljen v Slovensko akademijo znanosti in umetnosti kot izredni, leta 2001 pa kot redni član.

V utemeljitvi Prešernove nagrade leta 1994 so kot značilnost dotedanjega Jemčevega opusa izpostavili ciklično razporejenost v daljša in krajša razvojna obdobja, v katerih je umetnik načenjal in suvereno razreševal aktualno likovno problematiko. "Pri le redkem slikarju bi mogli tako razločno deliti njegovo umetniško pot na vsebinsko in slogovno izrisane stopnje, ki pa so ob vsej razvejenosti povezane v osebno razpoznavno celovitost, skladno z avtorjevim prirojenim ustvarjalnim značajem", so še zapisali.