Projekt so podprli Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport Republike Slovenije, Mestni urad za kulturo, izobraževanje in šport Mesta Zagreba, Ministrstvo za kulturo Republike Hrvaške in ERSTE Foundation. Foto: BoBo
Projekt so podprli Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport Republike Slovenije, Mestni urad za kulturo, izobraževanje in šport Mesta Zagreba, Ministrstvo za kulturo Republike Hrvaške in ERSTE Foundation. Foto: BoBo

Draga umetnost, danes te nekateri razumejo in imajo radi. Boj pogosto te rabijo, a ne cenijo. Hitra manipulacija, hiter denar, hitra pozaba. Denar je denar. Umetnost je umetnost. Tovrstna tavtologija zadovolji mnogo ljudi in ti si srečna v tej ohromelosti ...

Mladen Stilinović, 1999

Stilinović, ki se vedno zelo jasno zaveda svoje soodgovornosti in vpletenosti, v nagovoru umetnosti izrazi več zaskrbljenih, pesniških, enigmatičnih in ponižnih opažanj o položaju umetnosti v sodobnem svetu ter o njeni recepciji in distribuciji. Obenem tudi zastavlja vprašanja o njeni vrednosti, ki se vse prepogosto zvede zgolj na denarno vrednost, ali kot pravi Stilinović: "... hitra manipulacija, hiter denar, hitra pozaba".

Zakaj še vedno potrebujemo umetnost?
Kot številne druge razstave kustosinj WHW je Draga umetnost dobila naslov po delu Mladena Stilinovića, po tipu pa razstava, ki jo bodo odprli danes ob 20.00 v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, ponovno stavi na "klasični" format. Sredi razočaranja, ki izhaja iz vztrajnega občutka neuspeha (zaradi skoraj takojšnje spektakularizacije večine poskusov radikalne rekonfiguracije umetnosti in kulturne produkcije), "Draga umetnost" vztraja in trmasto ponavlja, kar je postalo kuratorska metoda. Obseda jo medsebojna prepletenost umetnosti in politike, teži jo "neučinkovitost" umetnosti, zato zastavlja nujna vprašanja: zakaj še vedno potrebujemo umetnost in kaj danes pričakujemo, da nam bo umetnost dala? Kaj nam umetnost obljublja in kaj lahko mi obljubimo njej? In kaj se zgodi, kadar se taka obljuba prelomi, izda ali preprosto izčrpa?

"Draga umetnost" se z deli, ki namenoma zabrisujejo odnos med angažiranostjo, samoreferenčnostjo in estetiko, loteva vprašanj avtonomije umetnika in nujnosti umetnosti. Z vrsto protislovnih, heterogenih metod, ki potrjujejo vzdržljivost, prenašajo neodločnost, se soočajo z nesporazumi in utrjujejo predanost, se predstavljena dela lotevajo načinov, na katere se v sodobni umetniški praksi odigravajo nesporazumi, zmeda, obžalovanje, posedovanje, cenjenje in razvrednotenje, podpora in solidarnost, ter definirajo svojo prakso v odnosu do razprav o rekonfiguraciji polja umetnosti in njegovega odnosa do političnega.

Sodelujoči umetniki na razstavi, ki bo na ogled do 10. februarja, so: Mounira Al Solh & Bassam Ramlawi, Halil Altindere, Rossella Biscotti, Chto delat?, Fokus grupa (Iva Kovač & Elvis Krstulović), Siniša Ilić, Sanja Iveković, Janez Janša, Janez Janša, Janez Janša, Javna knjižnica (Luka Prinčič, Marcell Mars, Tomislav Medak, Vuk Ćosić), Lutz Krüger, Marina Napruškina, Hila Peleg v sodelovanju s Tirdadom Zolghadrom & Antonom Vidoklejem, Cesare Pietroiusti, Greg Sholette, Mladen Stilinović, Vsak človek je kustos/Jeder Mensch ist ein Kurator. Arhiv kot orodje, Wendelien Van Oldenborgh.

Draga umetnost, danes te nekateri razumejo in imajo radi. Boj pogosto te rabijo, a ne cenijo. Hitra manipulacija, hiter denar, hitra pozaba. Denar je denar. Umetnost je umetnost. Tovrstna tavtologija zadovolji mnogo ljudi in ti si srečna v tej ohromelosti ...

Mladen Stilinović, 1999
Draga umetnost, pišem ti ljubezensko pismo
Draga umetnost, pišem ti ljubezensko pismo