Maria Anna Mozart leta 1763, portret Lorenzonija. Foto: Wikipedia
Maria Anna Mozart leta 1763, portret Lorenzonija. Foto: Wikipedia
Wolfgang Amadeus in Maria Anna Mozart leta 1763, delo Eusebiusa Johanna Alphena (1741–1772). Foto: Wikipedia

Maria Anna (1751–1829), imenovana Nannerl, je veljala za izjemno pianistko, bila pa je tudi zelo iskana učiteljica klavirja. Wolfgang Amadeus je starejšo sestro kot pianistko zelo cenil. Kot otrok je poslušal njeno igranje in očetovo poučevanje Nannerl ter se tako učil in si želel, da bi bil kot ona.
V Salzburgu njena kariera ni bila mogoča
Na evropski turneji leta 1766 je tedaj 15-letna Nanneril igrala bolje kot njen tedaj desetletni brat. "Kot pianistka je bila dorasla vsem tehničnim zahtevam," je dejal Ulrich Leisinger iz Mozarteuma ter dodal, da je bila njena glasbena kariera v Salzburgu, kjer so vladali knezoškofi, nemogoča. Umrla je pred 150 leti v Salzburgu, kamor se je z otroki vrnila po moževi smrti.
Družinske podobe, dnevniki in poročila o čudežnih otrocih
Njenemu življenju so posvetili razstavo v salzburškem muzeju Mozart Wohnhaus, urejenem v hiši, v kateri je nekaj časa živel Wolfgang Amadeus Mozart. V hiši bodo do konca letošnjega leta predstavljene posamezne postaje njenega življenja.
Razstavljeni so bakrorezi s podobami iz družinskega življenja ter znameniti oljni portret iz leta 1783, videti pa je mogoče tudi akvarel, na katerem je Nannerl predstavljena kot pevka, saj je bilo to bolj v skladu s klišeji tistega časa. Med eksponati so tudi poročila njenih sodobnikov o obeh čudežnih otrocih, pa tudi dnevnik, v katerem je tedaj 12-letna Nannerl na turneji po Evropi zbirala najpomembnejše vtise. Večina razstavnih predmetov je v lasti ustanove Mozarteum.