Odprtje razstave bo pospremil nastop vokalne skupine Katice, vstop pa je prost. Foto: Borut Peterlin
Odprtje razstave bo pospremil nastop vokalne skupine Katice, vstop pa je prost. Foto: Borut Peterlin
Preživetveni komplet za Antropocenega - Napovednik
Umetnica razmišlja o bivanjski dinamiki v bližnji prihodnosti, v kateri za preživetje vrste poznavanje lokalnega okolja šteje veliko več kot enoznačno povzemanje globalnih ekoloških idej na podlagi skupnega ideološkega imenovalca. Foto: Borut Peterlin

V Projektnem prostoru Aksiome bodo nocoj ob 20.00 odprli intermedijsko razstavo Maje Smrekar. Umetnica se v najnovejšem projektu z naslovom Preživetveni komplet za Antropocenega - Napovednik osredotoča na problematiko invazivnih vrst in raziskovanje topologije šestega velikega izumiranja vrst na Zemlji.

Kot so zapisali na zavodu Aksioma, je hitro širjenje invazivnih vrst - naravni fenomen, ki ga je sprožila vrsta Homo sapiens - mogoče razumeti kot (ne)namerni eksperiment, ki nam omogoča objektivno ali subjektivno neposredno opazovanje šestega izumiranja vrst na Zemlji.

Skozi stičišča geopolitičnih parametrov na eni in lokalno-socioloških paradigem na drugi strani so izbrani nekateri označevalci nacionalne kulturne dediščine, ki so preoblikovani v Preživetveni komplet za Antropocenega, po katerem se imenuje trenutna geološka doba.

Vpliv globalizacije
Tovrsten poseg v oblikovanje, ki temelji na narodnem bogastvu in je zato prežeto z močno avro kolektivnega čustvenega doživetja, ob katerem se ni mogoče ogniti nacionalnim in transnacionalnim interesom, vzbuja razmislek o dinamikah globalizacije trga. Slednji korporativno kanibalizira lokalne gospodarske dinamike in jih preusmerja k skupnemu označevalcu - franšizi.

Na stičišču umetnosti in znanosti
Smrekarjeva je diplomirala na oddelku za kiparstvo Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Pri snovanju intermedijskih projektov jo zanimajo: koncept življenja, povezovanje humanističnih in naravoslovnih znanosti, raziskovanje preteklosti in sodobnosti ter vzpostavljanje diskurzov o mogočih resničnostih bližnjih prihodnosti.

Na mednarodnem festivalu Cynetart 2012 v Dresdnu je prejela prvo nagrado Evropskega centra za umetnost Hellerau, na mednarodnem festivalu Ars Electronica 2013 v Linzu častno omembo v kategoriji Hibridne umetnosti in istega leta nagrado Liberalne akademije zlata ptica za področje vizualnih umetnosti.