Čeprav nam gotovo najbolj znan, pa Evgen Bavčar še zdaleč ni edini 'slepi fotograf' na svetu: tu so denimo še Flo Fox, ki je slikala tudi Andyja Warhola, in Paco Grande, pa Japonec Toun Ishii, ki slika samo goro Fudži, ter Daniela Hornickova iz Prage. Foto:
Čeprav nam gotovo najbolj znan, pa Evgen Bavčar še zdaleč ni edini 'slepi fotograf' na svetu: tu so denimo še Flo Fox, ki je slikala tudi Andyja Warhola, in Paco Grande, pa Japonec Toun Ishii, ki slika samo goro Fudži, ter Daniela Hornickova iz Prage. Foto:

Moja naloga je združevanje vidnega in nevidnega sveta; fotografija mi dopušča sprevračanje ustaljene metode zaznavanja med tistimi, ki vidijo, in tistimi, ki ne.

Evgen Bavčar
Ljubljana z zmajem
"Intelektualna narava mojega zaznavanja me je nekega dne pripeljala do tega, da sem - brez vsakih pretenzij umetniškosti - naredil svoje prve fotografije," piše Bavčar v Le voyeur absolu. "Gladka površina slik, ki jih je naredil fotoaparat, me ne gleda; imam samo oprijemljivi dokaz pokrajin in ljudi, ki sem jih videl ali srečal. Moj pogled obstaja samo s pomočjo fantoma fotografije, ki jo je videl nekdo drug. Ta pogled me osrečuje in pripravi podobe do tega, da oživijo v moji notranjosti." Foto: Evgen Bavčar

Gre za razstavo, ki je po besedah njenega avtorja ogledalo Slovenije in ki prinaša slovensko luč v Evropo.

"Mi smo bili že dolga leta v Evropi, samo smo bili v senci. Zdaj so te sence nekako izginile. Tudi naša luč prihaja v Evropo (...) naša identiteta, kultura in preteklost," je povedal Bavčar ob odprtju razstave, ki gostuje v Bruslju ob 25-letnici slovenske samostojnosti.

Evropa po Bavčarjevih besedah še ni takšna, kot bi morala biti, vendar pa sam verjame vanjo. Prepričan je, da bo tudi slovenska luč, luč slovenskega duha, dala nekaj impulzov tej novi boljši Evropi, ki ji včasih manjka domišljije, poguma in upanja.

Za razstavo je izbral fotografije, ki govorijo o Evropi in Sloveniji, o spominih na desetdnevno vojno in na lastno otroštvo, pa tudi o mestih Evrope. "So slovenske slike, vendar zelo evropsko zasnovane," je dejal.

Evropski poslanec Lojze Peterle (EPP/NSi), na čigar pobudo je bila razstava pripravljena, je v govoru spomnil, da razstava poteka v težkih časih za Evropo, ko se zdi, da več Evrope ni mogoče. "Verjamem, da je Bavčar tukaj zato, da nam odpre oči."

Evropska poslanka in nekdanja komisarka za pravosodje Viviane Reding pa ob prebiranju umetnikovega življenjepisa po lastnih besedah ni mogla skriti presenečenja in občudovanja nad tem, kako lahko nekdo, ki ne vidi, zmore narediti nevidno vidno, in da je lahko nekdo, ki je študiral in doktoriral iz filozofije in estetike, tako globok umetnik.

Pri tem je citirala besede iz Malega princa francoskega pisatelja Antoina de Sainta - Exuperyja: "Kdor hoče videti, mora gledati s srcem. Bistvo je očem nevidno."

Filozof, publicist in fotograf Evgen Bavčar živi in ustvarja med Francijo in Slovenijo. Pri enajstih letih je izgubil vid, a ga to ni oviralo, da se ne bi posvetil fotografiji. Svoja dela je razstavljal po vsem svetu.

Ob včerajšnjem odprtju razstave v Bruslju so bili navzoči tudi številni sovaščani iz Lokavca pri Ajdovščini, kjer je bil Bavčar rojen. Ob tem je v prostorih Evropskega parlamenta zadonela tudi slovenska pesem.

Moja naloga je združevanje vidnega in nevidnega sveta; fotografija mi dopušča sprevračanje ustaljene metode zaznavanja med tistimi, ki vidijo, in tistimi, ki ne.

Evgen Bavčar