Amedeo Modigliani: Nu couché, 1917-18, zasebna last. Foto: EPA
Amedeo Modigliani: Nu couché, 1917-18, zasebna last. Foto: EPA
Amadeo Modigliani: Sloneči akt, 1917, Metropolitanski muzej, New York.
Amedeo Modigliani: Sloneči akt, 1917, Metropolitanski muzej, New York. Foto: Wikipedia

Ženski akt, ki ga je Modigliani naslikal okoli leta 1916 in ga danes hranijo v Courtauldovi galeriji, sam po sebi tudi za tedanje občinstvo ni bil nič pretirano neprimernega. Podobne ženske razgaljenosti so bili v Parizu vajeni vsaj od Manetove Olimpije naprej. A kot razlaga sokuratorka razstave Nancy Ireson, so bile sramne dlake tiste, ki jih javnost ni bila vajena, saj je to izstopalo iz uveljavljenega načina slikanja aktov.

Na razstavi, ki jo odpirajo 23. novembra in bo na ogled do 2. aprila, bo med drugim na ogled Sedeči akt (1917), ki ga bo za to priložnost posodil Kraljevi muzej lepih umetnosti v Antwerpnu, Sloneči akt (1919), ki prihaja iz Muzeja moderne umetnosti v New Yorku, in omenjeni Ženski akt iz Courtauldove galerije.

Modigliani, ki ga je tuberkuloza iz tedaj živahnega pariškega likovnega prizorišča odtegnila pri komaj 35 letih, je danes med bolj iskanimi imeni na dražbah. Leta 2015 so v New Yorku njegov akt z naslovom Nu Couché (1917–1918) prodali za 170,4 milijona evrov, kar je bila rekordna cena za umetnikovo delo. Sliko je kupil kitajski milijarder Liu Yiqian.

Med izstopajočimi eksponati na razstavi bodo po poročanju portala Art Newspaper še portreti Modiglianijevih sodobnikov, ki so na začetku 20. stoletja skupaj krojili likovno dogajanje v tedanjem umetniškem središču sveta. Videti bo mogoče Picassovo podobo iz leta 1915, Juana Grisa (1915) in Diega Rivera (1914). Tudi portret Jeana Cocteauja (1916) bo na ogled, čeprav pisatelj menda z njim ni bil najbolj zadovoljen.

Bolj niansirana predstavitev umetnika
Po besedah Nancy Ireson bo razstava na novo umestila Modiglianovo delo in umetnost. "Tisto, kar se je spremenilo, je odnos do njegovega načina življenja. Njegova odvisnost je dobro dokumentirana, vendar pa se je odnos do tega zdaj drugačen. Prišlo je do nekega uravnoteženja, zato lahko ponudimo bolj niansiran pogled na umetnika," pojasnjuje. Razstava, ki jo pripravljajo v galeriji Tate, je le ena od postavitev Modigilanove umetnosti, ki se obeta v naslednjih letih. Leta 2020 bodo ob stoletnici slikarjeve smrti odprli razstavo njegovih del v Fundaciji Barnes v Philadephii. To jesen pa odpirajo razstavo njegovih del tudi v judovskem muzeju v New Yokru, kjer bo na ogled od 15. septembra do 4. februarja.