Razstave
(1)
Instalacijo, ki bo osnova za kemično-akustične eksperimente v živo, bo sestavljalo več manjših formacij kemičnih vrtov v raztopini vodnega stekla (natrijev metasilikat). Foto: Simulaker / Katra Petřiček
Na kemične reakcije, pri katerih vidne spremembe nastajajo v razponu od 8 do 48 ur, bodo usmerjene kamere, ki prek mikrokontrolerja zaznavajo spremembe v barvi in obliki. Spremembe učinkujejo na kodo za generiranje zvoka v živo in počasi spreminjajo sozvočje, ki je vseprisotno v galerijskem prostoru. Foto: Simulaker / Katra Petřiček

Dodaj v

Umetniški performans, ki je lekcija o osnovah kemobrionike

"Vztrajnostni performans" v Novem mestu
5. maj 2017 ob 11:54
Novo mesto - MMC RTV SLO, STA

V Galeriji Simulaker v Novem mestu se bo nocoj zgodil vztrajnostni perfomans v odprtem laboratoriju Časovni zamik - Kemobrionični vrt. Moči so združili intermedijska umetnica Robertina Šebjanič, kuratorka Ida Hiršenfelder in glasbeni producent Aleš Hieng - Zergon.

Njihova postavitev bo na ogled do 27. maja.

Po besedah Ide Hiršenfelder gre pri "barvitih biomimetičnih morfologijah kemičnih vrtov" za navdušujoče posnemanje življenja. Ključ do teh struktur, ki so bile dolga desetletja zaklenjene v alkimistični sobi čudes, pa je vnovično proučevanje kemobrionike, ki združuje kemijo, fiziko, biologijo in znanost o materialih.

Kemobrionika išče izvor življenja
"Kemobrionika je samorazmnoževanje oziroma rast kemičnih struktur, ki so nagnjene k formiranju vedno večje koncentracije v pogojih osmotskega tlaka in plovnosti. Znanstvenice in znanstveniki v teh abiotskih formacijah ponovno iščejo izvor prototipov biotskih celic. Tako so v zadnjih nekaj stoletjih kemični vrtovi prepotovali pot od imitacije do originala; od otroških ponaredkov življenja do samega izvora življenja na Zemlji,"
je še zapisala kuratorka.

Po podatkih galerije Simulaker intermedijska umetnica Robertina Šebjanič v svojih delih umetnost prepleta z znanostjo in tehnologijo. Zadnja leta raziskuje predvsem žive sisteme, svoje umetniško-raziskovalne procese pa običajno izoblikuje v avdiovizualne performanse, zvočna dela in kompleksne potopitvene instalacije.

Kuratorka Ida Hiršenfelder kot avtorica deluje na področju zvočne in intermedijske umetnosti. Zanimajo jo zgodovina medijev, arhivi, njihovo izginevanje in tako imenovana medijska arheologija. Pri projektih, ki so povezani z digitalnimi arhivi, sodeluje z ljubljanskim Muzejem za sodobno umetnost, je tudi članica zvočnega kolektiva Theremidi Orchestra.

Aleš Hieng - Zergon je DJ, glasbeni producent in član kolektiva Synaptic. Pri nastopih uporablja analogno proizvedene, modulirane zvoke in šume ter jih kombinira s terenskimi posnetki. Gradi tudi module za modularne sintetizatorje zvoka in učinke. V naravi, drugih okoljih in industrijskih objektih snema zvoke, ki jih uporablja pri svoji glasbeni produkciji in nastopih.

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
povzetek
# 05.05.2017 ob 12:37
" v svojih delih umetnost prepleta z znanostjo in tehnologijo"
Slisi se kunstno a gre za puhlico. Vsak kipar, ki za izvedbo svojega dela uporablja 3D tiskalnik, lahko trdi isto. Nenazadnje je tudi akril iz tube tehnologija, tudi videoprojektor moram najbrz posebej omeniti. Robertina Sebjanic je kiparka in svoja dela oblikuje v kipe in ambiente in vcasih najbrz res izvede kak skoraj performans. Izsledki znanstvenih raziskav so ji kvecjemu navdih in referenca. Kar pa ne pove nicesar niti o slogu, niti o vsebini, niti o kvaliteti njenega umetniskega dela.
Kazalo