Detajl jedkanice
Detajl jedkanice "Veliki Coppenol", na kateri je Rembrandt upodobil Lievena Willemsza van Coppenola, ki je živel v Amsterdamu med letoma 1598 in 1667. Po navedbah muzeja je tam poučeval in bil tudi vodja francoske šole. Zaradi težav z duševno boleznijo v letu 1650 mu ni bilo več dovoljeno poučevati in je posledično začel delati kot kaligraf, pisatelj in avtor. Foto: Siegerlandmuseum
Rembrandt
Rembrandt van Rijn (1606–1669) sodi med vodilne predstavnike nizozemske zlate dobe, bil je izjemen portretist, kar je navsezadnje pokazal tudi na številnih lastnih podobah. Foto: EPA


Med pripravami na razstavo, posvečeno Anthonisu van Dycku (1599–1641), je osebje Muzeja Siegerland med inventarjem v depoju naletelo na jedkanico Rembrandta van Rijna (1606–1669), poimenovano Veliki Coppenol, pri čemer gre zdaj za njegovo tretjo stvaritev, ki je v lasti tega muzeja.

Do slave tudi prek distribucije jedkanic
Rembrandt velja za velikega mojstra jedkanic, grafične tehnike, pri kateri jedkanje bakrene ali cinkove plošče omogoča izredno mehkobo črtne risbe. Distribucija njegovih jedkanic je z reprodukcijami veliko prispevala k njegovi slavi po vsej Evropi že za časa njegovega življenja. Ustvaril naj bi približno 300 jedkanic, od katerih se je do danes ohranilo 80 bakrenih plošč.

Za potrebe Van Dycku posvečene razstave, ki jo odpirajo marca prihodnje leto, so v muzeju pregledali tudi vse jedkanice, ki so katalogizirane pod njegovim imenom. Po indeksno kartico RS 865 je bil portret neznane osebe s peresom v eni in papirjem v drugi roki. Avtorstvo dela ni bilo znano, vendar pa muzejskemu osebju ni delovalo, da bi lahko šlo za Van Dyckovo stvaritev. Raziskava je nato razkrila, da ne more biti avtor nihče drug kot Rembrandt.

Največji jedkani portret nizozemskega mojstra
Na jedkanici je upodobljen Lieven Willemsz van Coppenol, ki je živel v Amsterdamu med letoma 1598 in 1667, kjer je po navedbah muzeja poučeval in bil vodja tamkajšnje francoske šole. Zaradi težav z duševno boleznijo v letu 1650 mu ni bilo več dovoljeno poučevati in je posledično začel delati kot kaligraf, pisatelj in avtor.

Jedkanica se imenuje Veliki Coppenol, saj gre za največji jedkani portret, kar jih je ustvaril Rembrandt. Kot predlogo zanjo je uporabil oljno skico iz leta 1658, ki danes visi v Metropolitanskem muzeju v New Yorku.

Po novem trojica Rembrandtovih stvaritev
Drugi dve Rembrandtovi deli, ki ju poseduje ta siegenski muzej, sta še 30-guldenski račun, ki je dobil ime po svoji prodajni ceni, z motivom Ecce homo (Jezus pred Pilatom) in Veliko snemanje s križa, ki sicer temelji na delu flamskega slikarja Petra Paula Rubensa.

Rembrandtova jedkanica Veliki Coppenol je v teh dneh že na ogled v prostorih muzeja v Siegnu.