Več 100 Preventovih šivilj bo ostalo brez dela. Foto: BoBo
Več 100 Preventovih šivilj bo ostalo brez dela. Foto: BoBo
Prevent ima dela še za 14 dni

.

Direktor lenarškega podjetja Mitja Hauser je na novinarski konferenci v Lenartu pojasnil, da je bilo podjetje doslej v kar 92 odstotkih poslov odvisno od Daimlerja, ta pa jih je na začetku avgusta dobesedno čez noč obvestil o prekinitvi sodelovanja.
Posle je medtem že preselil na Češko, kjer jih je po informacijah Hauserja prevzel ameriški partner Johnson Controls, ki ima svoje podjetje tudi v Slovenj Gradcu. Po besedah Hauserja je do nenadne prekinitve pogodbe prišlo po tem, ko so Daimlerju predlagali, da bi okoli četrtino nedobičkonosne proizvodnje avtomobilskih sedežev iz blaga preselili v katero od držav, ki imajo cenejšo delovno silo - na Madžarsko, v Romunijo ali Bosno in Hercegovino.

A je, kot pravi Hauser, Daimler pri tem igral zahrbtno igro in hkrati s pogajanji ter kljub podpisani pogodbi za naslednja tri leta z njimi poiskal cenejše dobavitelje.
Kot je znano, so Nemci ob prekinitvi posla sporočili, da je zaradi nespoštovanja pogodbenih obveznosti s strani Preventa nadaljnje sodelovanje preveč tvegano. Ob tem so dodali, da so lenarško podjetje večkrat pisno opozorili, naj spoštuje obveznosti.

Dokončali bodo proizvodnjo, dela še za dva tedna
V podjetju sedaj za nemškega partnerja končujejo nekaj naročil, za katera še imajo dogovor z njimi. Trenutno tako obratujejo s 75-odstotnimi zmogljivostmi, ostali zaposleni pa za zdaj koristijo dopust, a imajo dela le še za dva tedna, potem pa jih bo večina od trenutno 520 morala na čakanje.

Čeprav Daimler še vedno ni v celoti odpisan, saj naj bi po informacijah Hauserja že imeli nekaj težav z novim dobaviteljem, pa zdaj z Nemci pogajanja potekajo večinoma prek odvetnikov. V Lenartu želijo na pristojnem nemškem sodišču najprej doseči, da bi Daimler spoštoval dogovor glede že naročenih količin, prav tako pa bodo po sodni poti zahtevali tudi spoštovanje že sklenjene triletne pogodbe.

Hauser še vedno meni, da obstajajo možnosti za vzpostavitev dialoga, kar bi pomenilo vsaj nadaljevanje dela proizvodnje za omenjenega naročnika in ohranitev okoli 130 do 150 delovnih mest, po najbolj črnem scenariju pa bi jim trenutno ostal le en večji projekt, za katerega bodo potrebovali le 50 do 60 ljudi.
Večina bo ostala brez dela
Če bi Preventu zdaj v nekaj mesecih uspelo v Lenart preseliti del proizvodnje znotraj katerega od Preventovih podjetij po svetu, pa bi si delo lahko obetalo okoli 80 do 90 zaposlenih.

Vse ostale zaposlene, pretežno šivilje, bodo morali vključiti v program odpuščanja, Hauser pa je zagotovil, da bodo pri tem spoštovali vse zakonske obveznosti, vključno s trimesečnim odpovednim rokom, za katerega bodo prejemali plače ne glede na to, ali bodo delali ali bodo na čakanju.
Ker želijo v prihodnost gledati strateško, načrtujejo iskanje novih dobičkonosnejših poslov, ki pa ne bodo vezani zgolj na šivanje avtomobilskih prevlek.

Prevent ima dela še za 14 dni