Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 14 glasov Ocenite to novico!
Avtocesta H4
Dars je izvajalcema podaljšal dovoljenje za zaporo do 17. septembra. Foto: BoBo

Dodaj v

Dela na hitri cesti med Razdrtim in Selom so se zavlekla

Promet naj bi se sprostil 17. septembra
12. september 2017 ob 09:50
Razdrto - MMC RTV SLO, STA

Dela pri obnovi hitre ceste Razdrto—Selo so se zaradi nepredvidenih zapletov zavlekla za slab mesec dni, saj je treba zamenjati dilatacijo na viaduktu Selo, dobavitelj iz Nemčije pa gradbenega elementa ni dobavil v predvidenem roku.

V okviru naslednje stopnje bodo obnovili dotrajana vozišča na delih odsekov hitre ceste Vipava—Ajdovščina in Ajdovščina—Selo v skupni dolžini 7,7 kilometra na posamezno smer. Na javni razpis za naslednjo stopnjo obnove je prispela ena ponudba - skupni nastop družb Kolektor CPG Nova Gorica in CPK Koper v vrednosti 12,4 milijona evrov. Postopek oddaje javnega naročila je že končan.

V okviru teh del, ki naj bi se po napovedih Darsa začela v prvi polovici prihodnjega leta, bodo obnovili tudi dotrajano vozišče priključka Ajdovščina (vse štiri izvozno-uvozne krake) ter vrsto objektov, med katerimi so osem manjših mostov in štirje podvozi. Na viaduktu Lijak bodo zamenjali dilatacije - presledki v gradbenem objektu, ki so narejeni zaradi predvidenega raztezanja.

Izvedeni bodo tudi drugi ukrepi za večjo prometno varnost, saj bodo razširjene in podaljšane obstoječe odstavne niše, tako kot na odseku, ki ga zdaj obnavljajo, pa bosta smerni vozišči po obnovi ločeni z betonsko varovalno ograjo, ki omogoča višjo raven varovanja, so sporočili iz Darsa in dodali, da je predviden rok za izvedbo vseh del v naslednji fazi obnove skupno 149 dni.

Kmalu nadaljevanje del
Dars je sicer spomladi napovedal, da bodo na hitri cesti H4 med julijem in avgustom obnovili 9,5 kilometra vozišča na odseku med Ajdovščino in Vogrskim, tako proti Vipavi kot proti Vrtojbi. "Ob uspešno izvedenem razpisu za izvedbo naslednjih treh faz obnov dotrajanih vozišč na delih odsekov Vipava–Ajdovščina–Selo, v skupni razdalji 15,7 km, bodo dela lahko stekla že jeseni, sicer pa v letu 2018," so še dodali pred meseci.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
Lupin
# 12.09.2017 ob 10:38
Meni predvsem ni jasno, zakaj se je Vipavska cesta tako hitro uničila, sploh glede na to da je ena najmanj prometnih v državi. Na voznem pasu je res nenormalno slaba, pa je stara manj kot 20 let. Je kdo to vprašal DARS?
mertseger
# 12.09.2017 ob 10:41
Zato ker burja preveč piha pa odnaša slabo položen asfalt. Tega niso mogli predvideti :)
K_ris
# 12.09.2017 ob 10:53
@Ifcfan

Klanec je ok, uničena je na ravnini. Tam pa ne more biti plaz kriv.
soc
# 12.09.2017 ob 10:33
Dobro se spomnim, kako so nam novinarji solili pamet z reswnicami vodilnih SCT in Primorja, ko so Hrvatje oddali svojo najtežjo gradnjo, A1 avtocesto proti Splitu, najugodnejšim - Američanom; kako bo to vse drugorazredno, saj bo veliko prehitro narejeno, kar je v cestogradnji menda huda napaka. Nauk - bodo že videli čez nekaj let !

Koliko obnovitvenih del smo doslej videli na produktu firme Bechtel? Koliko jih gledamo vsako leto na "kvalitetno in pravilno počasi" izgrajenem slovenskem cestnem križu?

In končno - zakaj Zidar še vedno ne sedi in nikoli ne bo?

Najbolj korumpirana država Evrope.
pullach
# 12.09.2017 ob 11:08
To tudi sam opažam zadnje čase, na popolnoma novih odsekih cest: jajčast asfalt, cesta sploh ni ravna. A to zanalašč delajo ali so pri nas vsi nesposobni na kupu? In en ubogi uvoz/izvoz Škofljica delajo na dolenjski avtocesti že dve leti, pa ravno so za en mesec prestavili. Medtem ne tako daleč stran v samo dveh letih iz morja ven naredijo otok in gor stolpnico z vso navlako zlata noter! Sami nesposobneži, leni, polni izgovorov. Pa za svoj žep % seveda!
mare008
# 12.09.2017 ob 11:03
Me zanima kako se bo koncalo in zakaj novinarji o tem nic ne pisete. Po prvem delu obnove, je nov odsek katastrofalen. Naj se kdo pelje od Sela priti ajdovscini, boste opazili na novo polozenem asfaltu ze kolesnine in vecje neravnine. Cesto bodo morali popraviti in me zanima ce bo kdo odgovarjal in kdo bo to placal! Res sramora da se take stvari dogajajo, to je cista kraja denarja
sta5
# 12.09.2017 ob 11:05
Uničeno vozišče je v dolini, na Rebrnicah je stanje boljše. Na pobočju Nanosa, ki drsi, ni pa ravno plaz, so problem premiki stebrov od viaduktov, ki jih tudi zdaj rešujejo. Na nestabilnem pobočju je to pričakovano, a strokovnjakov, ki so pred gradnjo na to opozarjali, ni takrat nihče poslušal. Ta sanacija je obsežnejša in seveda tudi veliko dražja od popravila vozišča Vipava-Selo. A dogaja se pod avtocesto, ni zapor in zastojev in v javnosti se o tem ne govori veliko.
zozozo
# 12.09.2017 ob 11:30
Čez našo krpico se pa vsa evropa tovora vali.

Ja, pri nas je pač edini prehod iz vzhoda na zahod južno od Alp. In zato smo Evropi nujno potrebni, in zato bi lahko od Evrope marsikaj izsilili. Pa dvomim, da je kak naš politik to že sploh pogruntal, kaj šele, da bi si upal uporabiti v kakih pogajanjih.
pullach
# 12.09.2017 ob 11:10
soc
to je res, cesta proti Dalmaciji je božanska! Praktično kot v Nemčji. Samo na tej avtocesti ni nobenega tovornega tranzita. Čez našo krpico se pa vsa evropa tovora vali.
HOR
# 12.09.2017 ob 13:12
Bolj posebna novica bi bilo ce se ne bi zavlekla...
tone7
# 12.09.2017 ob 11:37
Nobeno presenečenje in stalnica v vseh projektih v Sloveniji. Imamo daleč najdražjo izgradnjo AC po kilometru. To je le potrditev, da smo najbolj skorumpirana država v Evropi, brez resne konkurence. Žalostni pogled na državico, ki so jo politiki popolnoma uničili
ksmith
# 12.09.2017 ob 11:15
@Lupin: Pomojem sta dva razloga, prvi je da ni kvalitetno narejena, drugi pa da se je tovorni promet po tej cesti povečal več od pričakovanega. Bomo videli kaj se bo dogajalo z odsekom čez Rebernice.

Drugače pa ne prav razumem, kako bo naprej potekala obnova. V članku piše, da bodo v naslednji fazi obnavljali preostali del od Sela do Ajdovščine, ter od Ajdovščine do Vipave. Hkrati piše, da bodo zamenjali dilatacije na vidauktu Lijak, ki pa leži izven teh odsekov. Leži namreč na odseku od Sela do Vrtojbe, ta odsek je tudi najbolj dotrajan - pri OMV črpalki še tovornjaki zapeljejo na prehitevalni pas, ker je vozni preveč uničen. Zakaj toliko odlašajo z najbolj dotrajanim delom?
Resnica123
# 12.09.2017 ob 12:28
Novi popravljeni del je ze katastrofa... salabajzarji.
zozozo
# 12.09.2017 ob 11:04
Dela pri obnovi hitre ceste Razdrto—Selo so se zaradi nepredvidenih zapletov zavlekla za slab mesec dni, saj je treba zamenjati dilatacijo na viaduktu Selo, dobavitelj iz Nemčije pa gradbenega elementa ni dobavil v predvidenem roku.

Kaj je bilo nepredvideno? Da je treba zamenjati dilatacijo, ali da nemški dobavitelj ni dobavil gradbenega elementa?
Skippy
# 12.09.2017 ob 16:06
Mene moti to, da v tej banana državi po vsaki obnovi sledijo nižje omejitve hitrosti.

Ko je naš zaselek par hiš bil brez pločnika in javne razsvetljave, je bila omejitev 90 km/h. Ko so postavili vso možno infrastrukturo (vključno z 2 stranskim pločnikom, čeprav so hiše samo na eni strani), so spustili omejitev na 50 km/h in cele dneve namestili policijo.
RJSlo
# 12.09.2017 ob 15:36
zozozo
# 12.09.2017 ob 15:24
Kje pa to piše?
-------------------------------
No ja. V Cicibanu.
Homer.
# 13.09.2017 ob 08:40
Maše ceste so preobremenjene s tovornim prometom. Temu primerno se hitreje poškodujejo. Vse te sanacije so zgolj "obliž". Za take obremenitve, bi morali delati avtoceste po nemških standardih in njihovih cenah. Žal se račun ne izide.

Ampak seveda mi železnice ne potrebujem in veselo peljemo čimveč tovora po cestah.....
RJSlo
# 12.09.2017 ob 16:38
K_ris
# 12.09.2017 ob 15:55
------------------------------------
No ja. Ztao sem izpostavil vsaj dva vidika:

Cena gradnje avtocest je zmuzljiva kategorija

http://www.razgledi.net/2007/09/30/kako-se-je-drazil-daljsal-in-odmikal-avtocestni-kriz/
...
V razpredelnici, ki je bila objavljena samo v proročevalcu državnega zbora, je bilo navedeno, da bo cena avtocestnega programa do leta 2033, brez stroškov vzdrževanja in upravljanja avtocest, 10 milijard evrov, skupaj s temi stroški pa 13 milijard evrov. Če ti podatki držijo, bo kilometer štiri- in dvopasovnice iz nacionalnega programa v Sloveniji stal kar 17,5 milijona evrov.

P. S. Dejstvo je, da so pri gradnji AC križa nanašali pretanek sloj asfalta. Po dveh letih popravljati asfalt? V samo pripravo terena se pa ne bi spuščal. Je pa zanimivo kako so v času izgradnje AC križa poslanci "blagoslovili" privoze, nadvoze, obvoze, podvoze, asfaltiranje dvorišč, itd. Vprašanje, brez korupcije in kraje, ki se mi zastavlja je strokovnost vseh v službah, ki planirajo in gradijo infrastrukturo? Dodatno še strokovnost nadzornikov?
K_ris
# 12.09.2017 ob 15:56
Da probam še slikco prilepit:
K_ris
# 12.09.2017 ob 15:55
@RJSlo

LINK
RJSlo
# 12.09.2017 ob 15:44
https://www.dars.si/Dokumenti/Stro%C5%A1
ki%20gradnje%20avtocest%20-%209_% 20Slovenski%20kongres%20o%20cestah%20in%
20prometu%20(oktober%202008).pdf

in še najbolj zanimiv komentar

http://www.razgledi.net/2007/09/30/kako-se-je-drazil-daljsal-in-odmikal-avtocestni-kriz/
...
V razpredelnici, ki je bila objavljena samo v proročevalcu državnega zbora, je bilo navedeno, da bo cena avtocestnega programa do leta 2033, brez stroškov vzdrževanja in upravljanja avtocest, 10 milijard evrov, skupaj s temi stroški pa 13 milijard evrov. Če ti podatki držijo, bo kilometer štiri- in dvopasovnice iz nacionalnega programa v Sloveniji stal kar 17,5 milijona evrov.

Po podatkih študije, ki jo je leta 2003 naročila evropska komisija, je povprečna cena kilometra štiripasovne avtoceste v starih 15 članicah EU 6,8 milijona evrov, v novih članicah pa 9,1 milijona evrov. Slovenija je po tej študiji v skupini, kjer je kilometer avtoceste najdražji in povprečno stane 12,5 milijona evrov.

Izvedenca ekonomskega inštituta pri Pravni fakulteti dr. France Križanič in dr. Žan Oplotnik po pisanju Dnevnika že ugotavljata, da Dars zaradi večjega zadolževanja, kot je predvideno v resoluciji iz leta 2004, dolga ne bo mogel vrniti pred letom 2040.
RJSlo
# 12.09.2017 ob 15:41
K_ris
# 12.09.2017 ob 11:57
----------------------------------
No ja. In komu verjeti?

http://www.delo.si/gospodarstvo/zmuzljiv
e-cene-gradnje-cest.html
...
Cena gradnje avtocest je zmuzljiva kategorija

Cena gradnje avtocest je izjemno zmuzljiva kategorija, saj so po navadi okoliščine težko primerljive. Že precej stara študija iz leta 2003, ki jo je naročila evropska komisija, je dognala, da je bila povprečna cena kilometra štiripasovne avtoceste v starih 15 članicah EU 6,8 milijona evrov in v novih članicah 9,1 milijona evrov. Slovenija je bila s povprečno ceno 12,5 milijona evrov za kilometer avtoceste med najdražjimi. Ob objavi teh rezultatov so v Bruselj iz Ljubljane leteli očitki, da zajem podatkov niti približno ni bil primerljiv.

Medtem ko so v nekaterih državah upoštevali izključno ceno gradnje, so drugje prišteli še cene zemljišč in arheoloških izkopavanj, v Sloveniji pa tudi vseh gradenj v dobrobit lokalnih skupnosti. Poleg tega je gradnja po ravnini in brez mostov neprimerno cenejša kot v hribovitih predelih z viadukti in predori. Cen gradnje na Poljskem ali pri nas kar počez preprosto ni mogoče primerjati. (Posebna značilnost slovenske avtocestne gradnje so seveda aneksi, s katerimi so vsi gradbinci, slovenski ali italijanski, končne cene, kjer so že, precej povišali. In se z njimi približali neizbranim, avstrijskim, tekmecem.)
zozozo
# 12.09.2017 ob 15:24
Avtocesta mora imeti v vse dolžini najmanj 3 vozne pasove

Kje pa to piše?
Vipavec
# 12.09.2017 ob 14:58
Najslabše vozišče pred izhodom Ajdovščina v smeri proti NG, niso obnovili.
Kdaj pride na vrsto?
mr polh
# 13.09.2017 ob 12:22
To je tako zgrajeno, da bo potrebovalo nenehno obnavljanje? Zlata jama za tiste, ki bodo organizirali popravila.
s5konrad
# 13.09.2017 ob 10:18
Že obnovljen del pri priključku Selo je SLABO NAREJEN. Ko se pelješ po njem, ruka, kot da bi šel po slabem makadamu. VSAKA LOKALNA CESTA IMA BOLJ GLADEK ASFALT!!!

Kdo je nadzorni???
Retorično vprašanje: Ali bo podpisal, da je delo v redu narejeno?
Retorični odgovor: Bo podpisal, izvajalec bo pokasiral, on pa bo dobli pogojo obsodbo čez XX let
ivod
# 12.09.2017 ob 19:35
... aha ... aneks bo ... ne da ? :))
Skippy
# 12.09.2017 ob 16:10
Avtocesta mora imeti v vse dolžini najmanj 3 vozne pasove !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

4/5 avtocest v Zahodni Evropi so 2 pasovnice za vožnjo v 1 smer, torej 4 pasovnice. Tudi v Sloveniji več ni potrebno, počasna vožnja pa je izključno posledica pomanjkanja prometne kulture.
gregori
# 12.09.2017 ob 15:10
Seveda ,da nismo med najdražjimi v Evropi - ker nobena ni avtocesta
Avtocesta mora imeti v vse dolžini najmanj 3 vozne pasove !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Vipavec
# 12.09.2017 ob 15:01
Nova železnica je rešitev.
Eden starejših mi je rekel da škoda da Italijani niso imeli še nakej let Primorske pod sabo da bi še načrtovano progo od AJDOVŠČINE do Razdrtega postavili.
Verjetno je imel prav.
Ker koliko časa smo čakali na drugi tir...bo trajalo verjetno še 120 let da bo to resna opcija za izvedbo.
sonce12
# 12.09.2017 ob 14:46
Kako se jim je zdej zavlekl, če so odcek proti Gorici tako na hitro morali asfaltirat samo zato da bi ujeli vse roke, zato pa je tako da že takoj po novem spet skačeko ko opice in se zaletavamo v luknje tam kjer so dilatacije. No četudi nebi bilo zaradi tega je obnova šlampasta in nobenemu v ponos. Je pa samo vprašanje časa tam od počivališča do Bazare v smeri Italija da se kakšen ne prevrne ker parkrat res skočiš z kamionom v luft k na skakalnci
luxmundi
# 12.09.2017 ob 13:01
@ Lupin,

Cesta res ni prometna, je pa vseeno precej veliko tovornega prometa. Mislim pa, da je za slabo vozišče kriva premalo utrjena podlaga (tampon), sploh ker so tla na nekaterih mestih precej mehka (na ljubljanskem barju so to še v času juge očitno opravili bolje?) Neka dolgoročna rešitev pa ni v prenovi vozišča ampak predvsem v selitvi tranzitnega tovornega prometa na železnice.

@ K_ris,

Ja, to glede cene naših cest je res mit, ki pa se v smislu ponavljajoče se laži že jemlje za neke vrste resnico. V obdobju krize je bilo pač zaradi nekaj pohlepnih lastnikov (Zidar, Črnigoj, Tovšak) treba linčati slovensko gradbeno stroko in mediji so to kost takoj pograbili. Je pa dejstvo tudi, da v tujini ni praksa, da bi v ceno AC šteli vse nadomestne ceste, ki so se zaradi pritiska lokalnih skupnosti marsikje zgradile v bližini. In tega ni bilo malo.
zozozo
# 12.09.2017 ob 11:59
@K_ris - Res je, da na kilometer nimamo niti približno najdražjih avtocest. Imamo pa ene med najdražjimi avtocestami na prebivalca, ker imamo zelo veliko avtocest na prebivalca v primerjavi z drugimi državami. Je pa to predvsem posledica geografije, zato se je težko odločit, na koga bi se človek jezil.
lfcfan
# 12.09.2017 ob 10:42
Lupin. Zaradi deformacij, zgrajena na plazu. Edinstven primer v Evropi.
K_ris
# 12.09.2017 ob 17:12
@RJSlo

V tej cifri imaš vse pomešano. Od lahkega terena do hribov, pa še tuneli in mostovi so v isti cifri. Pa še obresti za kredite so vštete, ki s samo ceno izgradnje kilometra avtoceste nimajo nič.
K_ris
# 12.09.2017 ob 11:57
@tone7

To o najdražjih avtocestah v Sloveniji je mit, ki z realnostjo nima veliko skupnega.

A STUDY of highway construction costs in eight European countries highlights Austria as the most expensive.

The report says that highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary at €11.21 million/km, followed by Slovakia at €9.56 million/km and then the Czech Republic at €8.86 million/km. At the other end of the spectrum, costs in Denmark are only €5.89 million/km, in Croatia €6.682 million/km, in Slovenia €7.29 million/km and in Germany €8.24 million/km.

Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km, with the Czech Republic, Slovenia and Croatia following in descending order.

Construction of tunnels is most expensive in the
Czech Republic, then in Germany and Hungary.


Povzetek:
Med osmimi državami smo na šestem mestu po ceni kilometra avtoceste. Dražje od nas je v Avstriji, na Madžarskem, Slovaškem, Češkem in v Nemčiji.
Na goratih območjih smo po ceni na četrtem mestu za Nemčijo, Avstrijo in Češko.
Pri tunelih tudi nismo med prvimi tremi.
Kazalo