Dolenjska
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 31 glasov Ocenite to novico!
false
Gradbeno dovoljenje pričakujejo leta 2019 in ob zagotovljenih proračunskih sredstvih istega leta tudi prva gradbena dela. Foto: BoBo
Peter Gašperšič
Minister Peter Gašperšič je dejal, da se bo zavzel, da Novo mesto dobi obvoznico v najkrajšem možnem času. Foto: BoBo

Tretja razvojna os: Belokranjci korak bližje avtocesti

Polovico denarja zagotovili iz evropskih sredstev
6. oktober 2017 ob 17:53
Črnomelj - MMC RTV SLO, STA

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je v Črnomlju s predstavniki občin Črnomelj, Metlika, Semič in Novo mesto podpisal protokol načrtovanja južnega dela ceste tretje razvojne osi.

Minister Gašperšič je povedal, da so podpisali sporazum, ki predvideva dejavnosti za gradnjo nekaj manj kot 18-kilometrskega cestnega odseka vključno s predorom pod Gorjanci do priključka Maline na belokranjski strani Gorjancev.

Gradili ga bodo v dveh delih. Za prvi 5,7-kilometrski odsek od dolenjske avtoceste pri Novem mestu do Osredka oz. priključka za tovarno Revoz, ki bo hkrati novomeška zahodna obvoznica in bo predvidoma stal približno 80 milijonov evrov, pričakujejo, da ga bodo začeli graditi leta 2019 in končali leta 2022. "Projekt zahodne obvozne ceste Novega mesta je skupni projekt države in Mestne občine Novo mesto, zato se bomo tako mi na ravni države kot občina zavzemali, da se opredeljene aktivnosti izpeljejo v čim krajšem možnem času," je poudaril minister.

Približno polovica potrebnega denarja je zagotovljena iz evropskih sredstev. Gradbeno dovoljenje pričakujejo leta 2019 in ob zagotovljenih proračunskih sredstvih istega leta tudi prva gradbena dela na novomeški zahodni obvoznici. Ta naj bi potekala po delih, prioritetno pa naj bi obravnavali premostitev Krke, je dodal minister.

Gradil bo Dars
Nadaljevanje oz. 11-kilometrski cestni odsek od Osredka do priključka Maline, ki naj bi stal predvidoma 270 milijonov evrov, bi začeli graditi leta 2020 in končali leta 2024. Cesto bodo projektirali kot štiripasovnico, v delu od Novega mesta oz. Osredka do Malin pa bodo še preudarili, ali jo bodo takoj začeli graditi kot štiripasovnico, ali pa se bodo zatekli h gradnji po delih.

Oba dela bo gradil Dars, kar pomeni, da ju bodo zgradili kot hitro cesto s cestninjenjem, in da mora ta zagotoviti tudi potreben denar. Za izdelavo projektne dokumentacije in nakup zemljišč so denar že zagotovili, za gradnjo pa se bo moral Dars zadolžiti. Kako, se še dogovarjajo.

Glede nadaljevanja ceste od Malin do Metlike in hrvaške meje je Gašperšič dejal, da morajo omenjeni del še umestiti v prostor. Za državni prostorski načrt za cesto od Malin naprej pa pričakujejo, da ga bo vlada za cestni odsek do Metlike obravnavala konec leta, je še povedal.

VIDEO
Tretja razvojna os se premika z mrtve točke
G. K.
Prijavi napako
Komentarji
e-e
# 06.10.2017 ob 19:54
En zemljevid (vsaj približne) trase bi pa bilo težko zraven pripopat?
GoodFella
# 06.10.2017 ob 19:27
Prav, da se nadgradi cestno infrastrukturo na tej osi, seveda se takoj po defaultu aktivirajo večni kritiki, ki jim nič ne paše in jih takoj zaboli, ko se nekaj premakne naprej. Jamranje je res nek precej razširjen simptom v tem našem Podalpju.
zlobniCO2
# 06.10.2017 ob 20:23
pa enega zemljevida z traso ne morate priložit ? je to novinarstvo ?
frgo
# 06.10.2017 ob 18:56
Kako je lahko nekaj, kar je vzhodno od Novega mesta, poimenovano zahodna obvoznica?
svoj-gospodar
# 06.10.2017 ob 19:11
Zvito.

Vsi roki so postavljeni ne v naslednji mandat, ampak še enega naprej. Za vsak slučaj če bi vpleteni bili drugo leto izvoljeni še za en mandat in bi jih kdo vprašal zakaj stvari niso izvedene.
tedomedo
# 06.10.2017 ob 19:14
Kako bodo naredili avtocesto čez Gorjance? Morali bi narediti dolg tunel. Sem Dolenjc in vem, kako se gre sedaj iz Novega mesta v Črnomelj. Dobro bi bilo, da bi imeli avtocesto od Novega mesta do Celja.
Micesar
# 06.10.2017 ob 19:08
Ma ja do leta 2030 tunela ne bo.
Burner
# 06.10.2017 ob 19:59
Res, je kako je cesta vzhodno od Novega mesta lahko poimenovana kot zahodna obvoznica??
marko999
# 06.10.2017 ob 18:49
zanimljivo pa je, da se nič ne govori o cesti proti črnomlju in naprej vinici.
Roky89
# 07.10.2017 ob 12:47
Dragi novinar. Lahko bi dodal članku tudi kakšen zemljevid z grobo vrisano traso... Vem kje je Novo mesto, za Maline pa se mi niti pod razno ne sanja kje so. Pa ne si mislat - sem poskušal najti... Dej vloži procent več truda v svoje delo. Ne bo kronca z glave zdrsnala... obljubim.
zapravico
# 06.10.2017 ob 19:57
Se že veselimo,narejena bo glih tam okol leta 2050
frgo
# 06.10.2017 ob 19:10
http://www.dars.si/Dokumenti/O_avtocesta
h/Investicije_in_obnove/Tretja_razvojna_
os_1062.aspx
Flegica
# 07.10.2017 ob 08:42
Kaj ljudje sanjajo o avtocesti? In kaj zaboga je narobe s hitro cesto? Za tako obremenitev kot jo mate dolenjci je avtocesta stran vrzen denar...malo racionalnosti pa ne škodi!!! Poleti bi pa bile kolone tudi če bi bila 8 pasovnica
sirus
# 06.10.2017 ob 22:50
Kradlo se bo, kradlo se bo, hoste ne damo, zaščiten travniški krt.
konkec
# 06.10.2017 ob 21:38
Zemljevid:

https://www.google.at/search?q=3+razvojn
a+os&client=ms-android-tmobile-at&prmd=imsvn&source=lnms&tb
m=isch&sa=X&ved=0ahUKEwihjoO839z
WAhWCZVAKHQQaD1UQ_AUIESgB&biw=360&am
p;bih=524&gws_rd=ssl#gws_rd=ssl&
imgrc=b3u1ZfKWUCt5oM
25kur
# 06.10.2017 ob 20:19
kaj pa za Postojna - reka
Skippy
# 07.10.2017 ob 13:36
Za promet je še 4 pasovna hitra cesta veliko več kot potrebujejo.

Sicer pa hitre ceste so čisto ok. Slovenci smo pač fanatiki in imamo na njih nižje omejitve, seveda v imenu varnosti bla bla. V Avstriji je sicer 130, Poljska 120 itd.
enix
# 07.10.2017 ob 09:37
to se pravi da Belokranjci ne dobijo nič, ker tunel brez nadalnih povezav do Vinice HR nima smisla.
Kje so razlogi na di definirana dokončna trasa .. ni EU sredstev, ni geodetov? ni interesa ?
Če nima DARS strojev, je lahko izvajalec tudi kdo drug!
tir1a
# 06.10.2017 ob 22:58
Več o tretji razvojni osi:

https://www.dars.si/Dokumenti/O_avtocest
ah/Investicije_in_obnove/Tretja_razvojna
_os_1062.aspx
copcop
# 07.10.2017 ob 07:59
Pričakujemo lahko, da bodo okoljevarstve organizacije in člani sds odločno proti, saj je ta vlada sprejela načrt, da bodo s cesto uničili najboljšo kmetijsko zemljo, razlastili kmete, povečali promet lakiranih avtov, zaposleni bodo gradili na minimalcu in takih delovnih mest nočemo!
mertseger
# 07.10.2017 ob 07:30
Kakšna hitra cesta spet natedite AC tako kot se spodobi ne da bomo dve leti kasneje ko boste ugotovili da bo celo poletje polna kolon gradili dodaten pas.
Untamle
# 06.10.2017 ob 20:38
Gradil bo Dars


Ah....
galoper
# 06.10.2017 ob 21:09
Denar bi umestneje namenili za več železniških prevozov in promet po cestah bi se zmanjšal.
SamoRes
# 06.10.2017 ob 19:14
Tako kot se mi jezimo, ko začnejo delat avtoceste po džungli se bo kdo jezil, da bomo uničili še zadnji neokrnjen predel Slovenije.
tureavanture
# 06.10.2017 ob 18:33
še ena hitra cesta z omejitvijo 110km/h? ne, hvala. za teh 20km/h raje privarčujem denar za vinjeto
Kazalo