Lokalne novice
(7)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 9 glasov Ocenite to novico!
false
Električni avtobusi poljskega proizvajalca Solaris Bus stanejo med 400 in 600 tisoč evri. Foto: MMC RTV SLO
Maribor
Po Mariboru bo dva dni poskusno vozil električni avtobus. Foto: BoBo
false
Po besedah mariborskega župana Andreja Fištravca ima mariborski mestni potniški promet, v katerem že uporabljajo avtobuse na plin, najsodobnejši vozni park v Sloveniji. Foto: BoBo

Električni avtobus bo testno zapeljal po mariborskih ulicah

Prva avtobusa bi kupili leta 2019
10. oktober 2017 ob 18:33
Maribor - MMC RTV SLO, STA

Na linijah 6 in 7 mariborskega mestnega prometa bo do četrtka poskusno vozil avtobus na 100-odstotni električni pogon poljskega proizvajalca Solaris Bus. V Marpromu računajo, da bi prva avtobusa kupili v letu 2019.

Javno podjetje Marprom in Mestna občina Maribor sta se v okviru programa Eliptic zavezala, da bodo v Mariboru v prihodnjih 24 mesecih testirali električna vozila ter o izkušnjah in rezultatih poročali tako kot ostala evropska mesta, ki so del programa in uporabljajo električno mobilnost, je na novinarski konferenci ob predstavitvi tridnevnega testiranja električnega avtobusa povedal direktor javnega podjetja Marprom Bernard Majhenič.

Na dveh mestnih linijah, ki vodita ena do vzpenjače in druga do Kamnice, bo tako do četrtka vozil tudi električni avtobus, ki sicer "potuje" po evropskih mestih. Avtobus modela urbino 12 electric je v lasti trenutno največjega evropskega proizvajalca električnih avtobusov Solaris Bus. Avtobus dolžine 12 metrov je brez emisij, ima tih pogonski motor in nizke stroške vzdrževanja.

Marprom, ki ima v voznem parku 64 povprečno šest let starih avtobusov, v zadnjih štirih letih intenzivno prenavlja vozni park, večinoma z okolju prijaznimi avtobusi, je povedal Majhenič. Naslednji nakup v letu 2018 bo šest avtobusov na stisnjeni zemeljski plin, za leto 2019 pa že pričakuje, da bo podjetje kupilo prva dva električna avtobusa. Želja Marproma je, da bi to bila avtobusa takšne kakovosti, kot je avtobus, ki bo zdaj tri dni testno vozil v mestnem prometu.

Postavitev polnilnih postaj
Še prej pa morajo v Mariboru urediti polnilne postaje. Kot je dejal Majhenič, že pripravljajo projekt za prijavo na razpis za pridobitev evropskih sredstev, s pomočjo katerih bi ob robu mariborske glavne avtobusne postaje uredili linijo induktivnih polnilnih postaj. Ta bi zadostovala za mariborski potniški promet, glede na to, da imajo v Mariboru kratke linije. Najdaljša je dolga 24 kilometrov. Na indukcijskem polnjenju se sicer baterije avtobusa, kot je testni, napolnijo v nekaj minutah.

Po besedah mariborskega župana Andreja Fištravca ima mariborski mestni potniški promet, v katerem že uporabljajo avtobuse na plin, najsodobnejši vozni park v Sloveniji. Sicer pa bodo v Mariboru, ki sledi pred časom sprejeti strategiji trajnostne mobilnosti, že do konca letošnjega leta dobil mali električni avtobus za sedem potnikov, vreden okoli 70.000 evrov, ki bo brezplačno vozil po peš coni v središču mesta. Ime zanj bodo kmalu izbirali skupaj z meščani, predlog Marproma je, da bi se imenoval Maister ali Frajer.

En avtobus stane od 400 do 600 tisoč
Predstavnik poljskega podjetja Solaris Bus Alojz Kolar je pojasnil, da podjetje, ki ima lasten razvoj, letno proizvede 1500 vozil, prva pa je na trg prodal leta 2015. Danes po Evropi vozi okoli 1400 njihovih avtobusov, njihova cena pa je določena na osnovi zmogljivosti akumulatorjev. En električni avtobus stane od 400.000 do 600.000 evrov.

Sicer pa Marprom v prihodnje načrtuje širitev tudi izven mestnega prometa. "Mi ciljamo mnogo više, vendar nam do leta 2019 to ni omogočeno, glede na to, da imajo koncesionarji za primestni promet podpisane pogodbe s pristojnim ministrstvom," je povedal Majhenič.

VIDEO
Maribor za dva dni dobiva električni avtobus
G. K.
Prijavi napako
Komentarji
uiophjk
# 11.10.2017 ob 13:07
Poljaki za 400-600k naredijo električen avtobus, ki ga kupujejo na vseh koncih Evrope.

Slovenci za ne dosti manj denarja naredijo vlakec Urban, ki po pol leta popravil in nadgradenj med polnjenjem zgori.

@politik kritik:
tramvaj ni isto kot avtobus na elektriko. Udobje, hitrost in kapaciteta so višje. Tudi laže kakšen krajši kos speljejo pod zemljo. Je pa res, da bodo baterije ali kondenzatorji omogočili, da tramvaj krajše razdalje v centru prevozi brez vozne mreže, ki je draga in estetsko problematična.

Glede mestne železnice se strinjam, ampak za resen promet, recimo na 15 minut, bi bilo nujno zgraditi dvotirno progo proti Gorenjski in nadgraditi signalizacijo na dolenjski progi.
Lublanski
# 10.10.2017 ob 20:23
Kok enga sranja gre u luft, da zaslužš 600 k ...
ikacbe
# 11.10.2017 ob 09:11
Maister?
pullach
# 11.10.2017 ob 09:08
Se ne bi raje Maribor usmeril sam vase in se najprej obnovil in stopil v korak s časom? Maribor je praktično kot Beograd, sori.
politik kritik
# 10.10.2017 ob 19:56
Direktor LPPja pa je pred kakimi parimi tedni v intervjuju povedal, da se oni o kakih električnih avtobusih ne mislijo niti pogovarjati, dokler ga ne ponudi ti. "uveljavljeni" proizvajalec avtobusov, kar sta po njihovo samo Man ali Daimler (MB), ki seveda nosita tudi svojo pregrešno drago ceno.

Čeprav LPP uporablja tudi Solarisove avtobuse na klasični pogon, poleg tega je Solaris uveljavljena blagovna znamka, njihove zgoraj omenjene električne avtobuse pa je naročilo že kar nekaj Evropskih mest.

Kot dodaten absurd naj še povem, da v Ljubljani še vedno niso izključili možnosti gradnje večmilijardnega tramvaj omrežja, kar bi bil ob skorajšnjem prihodu baterijsko gnanih električnih avtobusov in ob neizkoriščenem notranjem železniškem križišču pravi absurd.
mbvana
# 11.10.2017 ob 10:20
@politik kritik; # 10.10.2017 ob 19:56:
Gradnja tramvaja le ni tak absurd, saj se zaradi njega izvede napajalna mreža, ta pa je lahko tudi multifunkcijska. Trenutna omrežja niso prilagojena trendu elektrifikacije, zato bi tovrstna investicija (tramvaj, trolejbus) lahko odločilno pripomogla k dolgoročnejši rešitvi za napajanje elektromobilnosti v širšem smislu, kot zgolj za recimo tramvaj.

Vse ostale variante na elektriko, plin ali katerokoli gorivo so podvržene prilagajanju prometne tehnologije polnilnim ciklom, medtem ko bi uvedba tramvaja povzročila celovito spremembo prometne tehnologije zaradi upeljave nove specifične prometne kategorije.

Kakšna bi bila najbolj optimalna slika mestnega prometa čez 30 let, si ta trenutek noben ne zna narisat.
hepan
# 10.10.2017 ob 20:06
Elektriko pa iz TES. Cistoca v nulo... :)
Kazalo