Večletna prizadevanja obalnih občin za zaprtje obalne ceste med Izolo in Koprom so obrodila sadove, saj se je ta del slovenske obale zdaj zaprl za promet.
"Tik pred 11. uro so se še zadnji avtomobili in skupina motoristov zapeljali po obalni cesti. Nato so delavci postavili prometne zapore med priključkoma na Krožno cesto in Rudo," je za Radio Slovenija poročala Tjaša Lotrič.
Pas, neposredno ob morju, t. i. Parenzana, bo zdaj namenjen izključno pešcem, na obalni cesti pa bodo en vozni pas namenili za intervencijsko pot ter tamkajšnje stanovalce in lastnike kmetijskih zemljišč, drugega pa uredili v kolesarsko stezo - tega bodo lahko uporabljali tudi vozniki "petindvajsetk", koles s pomožnim motorjem.
Gašperšič: Z zaprtjem smo dobili 10 odstotkov slovenske obale
S popoldansko slovesnostjo izolske in koprske občine so obalno cesto med Izolo in Koprom tudi simbolno predali ljudem.
Infrastrukturni minister Peter Gašperšič je dejal, da je zaprtje obalne ceste dobra odločitev, pomembna za celotno obalno regijo in vso Slovenijo, "saj smo tako dobili 10 odstotkov slovenske obale, ki bo od danes naprej v prvi vrsti namenjena ljudem".
"Pločevino smo umaknili in dajemo obalno cesto ljudem. Ustvarjamo zeleni pas somestij med Izolo in Koprom. Pred sabo imamo izziv, da bomo ustvarili sobivanje človeka in narave," je spomnil izolski župan Igor Kolenc.
Tudi predsednik vlade Miro Cerar je izrazil veselje, da je bil priča "zgodovinskemu dogodku". Pojasnil je, da gre za dober primer sodelovanja med vlado in lokalno skupnostjo. Cerar je prepričan, da se bo ta zgodba nadaljevala in da bodo s tem omogočili razvoj v korist ljudi, trajnostnega razvoja in tudi v korist turizma, pri čemer je bil posebno vesel dejstva, da so cesto zaprli še pred začetkom turistične sezone. "To je dokaz, da mislimo resno z zeleno Slovenijo, da tudi v praksi kažemo, kako se da zbližati naše življenje z naravo v korist nas vseh," je še ocenil.
Pomen sodelovanja pri izpeljavi projekta zaprtja ceste je poudaril tudi koprski podžupan Peter Bolčič. "Dokazali smo, da za pomembne pridobitve niso vedno potrebne velike investicije, ampak da so pogosto bolj pomembni zdrava pamet, sodelovanje in tudi nekaj razumevanja," je poudaril.
Največ ljudi upa na urejena kopališča
Po napovedi oblasti se z zaprtjem obalne ceste odpirajo nove možnosti za razvoj tega dela slovenske obale, ki bo od zdaj naprej namenjen predvsem rekreaciji in druženju ter bo predstavljal zeleno oazo med Izolo in Koprom.
Sodeč po izjavah domačinov, ki so spremljali današnje zaprtje ceste, pa ti upajo predvsem na urejena kopališča.
Drugače bodo vozili tudi mestni avtobusi
Avtomobilski in avtobusni promet je po novem preusmerjen na hitro cesto skozi predor Markovec. Za vožnjo skozi predor vinjeta ne bo več potrebna.
Nova prometna ureditev je prinesla tudi spremembe v javnem potniškem prometu na relaciji Koper–Izola–Piran, ki bo po novem prav tako preusmerjen skozi Markovec.
Uresničena dolgoletna želja
Dolgo napovedano zaprtje obalne ceste za avtomobilski in avtobusni promet je konec lanskega leta sicer omogočilo sprejetje novele uredbe o cestninskih cestah, ki je izolski in koprski občini dala pravno podlago, da sta lahko uresničili dolgoletne napovedi o zaprtju ceste.
Razmišljanja o tem, da bi obalno cesto dali na razpolago ljudem, so sicer precej starejša, saj prvi dokumenti o tem segajo že v leto 1963.
Prijavi napako
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
Če greš biciklirat od Izole do Kopra, imaš na levi strani morje, na desni pa cesto :)
Saj sta tunela dva. Bo pa potekal promet dvosmerno po eni cevi.
Piran ima svojo čistilno napravo, kar priteče iz nje gre po dolgih ceveh proč od obale. Izolska kanalizacija teče pod Parenzano v KP, kjer je v bližini nesojenega novega vhoda v Luko čistilna naprava. Kar ostane steče v morje. Ker gre tok od juga proti severu, ostanke nese mimo Ankarana proti Italiji. Zato je glede na razmere (gosta poseljenost ob Tržaškem zalivu, industrija, pomorstvo) SLO morje v glavnem kar čisto (ne mešati onesnaženosti z motnostjo). Če bi tok tekel v nasprotni smeri, bi dobili vso svinjarijo iz celotne severne Italije.
Ker so podatki iz ZK na srečo še javni, sem si malo pogledal zadevo. Od TC Merkur Izola proti KP si najprej sledi parcela v lasti Gorenjske banke, verjetno so jo scufali Merkurju. Sledijo parcele v lasti Občine Izola, potem občine KP (v Izoli?), potem 3 parcele v lasti preljube nam države, potem pa res 3 privat parcele. 2 od teh imata po 12 lastnikov, se pravi, da so verjetno postali lastniki po dedovanju, 1 pa ima dva lastnika, obe imeni se pojavljata tudi med prejšnjimi 12 imeni na sosednjih dveh parcelah. Med imeni pa nobenega javnosti bolj znanega imena. To je na izolski strani meje. Na koprski je že nekaj pozidano še iz predprejšnjih in prejšnjih časov in parcele privatne.
Skratka amaterski raziskovalec je ugotovil, da zaenkrat nič ne kaže na skorajšnje zaprtje za javnost od danes za promet zaprtega območja. Ampak vsevedi itak zmeraj vedo, kaj je v ozadju.
ker ti te obale kot praviš "ne potrebuješ", je vseeno če je ali pa je ni?
Ministrom je blo dolgčas pa so šli spreminjat znak za obvoznico
Poleti so se na tisti ca. 1,5m široki stezi drenjali kolesarji vseh sort - od hitrih s (pol)profesionalno opremo do otrok na majhnih kolesih in penzionistov na oldtimerjih. Poleg njih pa še mularija na skuterjih, pa ljudje na rolarjih in še vse sorte pešcev - na hitrem rekreacijskem sprehodu, turisti na panaoramskem sprehodu, mamice z vozički, vse to v obe smeri hkrati. Je blo res včasih kar nevarno, tako da dobro da bo zdaj širše in prostor za vse naštete.
vse to je zrihtal Gašpar Gašpar (oz. Zoki #2)...;)
km zanemarjene obale že imamo... samo poglej obalo med slo-ita mejo in debelim rtičom... pol smetišče
sicer pa je dobro zamišljeno da en pas ceste ostane kot intervencijska pot, drugi pas pa kolesarka in kotalkarska steza ki je razmejena glede na smer vožnje ali pa da sta med seboj ločeni, kar bi bilo še bolje, ker ti dve skupini se med seboj stalno borita za svoj prostor :). seveda je prva stvar ki jo je potrebno storiti ta da odstranijo branike na obeh straneh ceste, pasove pa naj razmejuje le črta na asfaltu. pod borovce naj se namesti lesene hiške za postržbo pijače, vcje itd. tako, malo praktičnih nasvetov za butalce;)
na Izolski strani je placa kolikor hočeš za parkiranje, Koper pa bo imel velike probleme kam spravit pločevino, tako da bo Izola potegnila levji delež od tega projekta. Če bodo pametno načrtovali z povdarkom ohranitve narave bo to postal najlepši in najbolj uporaben kos obale predvsem za domače turiste, še najmanj pa za Izolane, ki so navajeni na svoje kotičke tja do Strunjana. Koprčani pa bodo napolnili svojo polovico ker itak nimajo kam. Če vlagate v turistične delnice, vložite v Izolo!
Prostora za parking za vso to maso ljudi ni, tut na tistih lepih animacijah (k ena lepa mladenka odbojko igra v prvem planu) ga nisem zapazil.
To bo še kpl zmeda na celi fronti, že vidm
Se še spomnem, ko je eden od njih ob debatah, kje speljati obalno HC izjavil, da kar ob morju, ker da je tam ekosistem zaradi gradnje ozkotirne železnice že itak uničen in da bo najmanj škode, če se jo potegne kar ob morju. Verjetno je mislil, da pod Markovcem živijo človeške ribice in da jim bo tunel odvzel življenjski prostor.
Obala je naša! Ne od drkačev.
watch?v=bycRwa4kbhg
sarcasm off
[ video]https://www.youtube.com/watch?v=YT
Sqb4TuGvA[ /video]
bi se stranjal s tabo, če bi bi moral že večkrat peljat po regionalni od Vranskega do Blagovice. Očitno tudi dva predora ne vedno pomagata...