Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 26 glasov Ocenite to novico!
Šmarje - Sap
Novoodprti priključek Šmarje - Sap. Foto: Občina Grosuplje
Šmarje - Sap
Politika in Dars na slovesnem rezanju traka. Foto: BoBo/Borut Živulović
Šmarje - Sap
Priključek ni bil odprt za smer proti Ljubljani. Foto: BoBo/Borut Živulović
VIDEO
Priključek Šmarje - Sap odprt

Dodaj v

Foto: Po 25 letih avtocestni priključek Šmarje - Sap uradno odprt

Cena: 3,5 milijona evrov
12. oktober 2017 ob 18:30
Ljubljana - MMC RTV SLO

Avtocesta skozi naselje Šmarje - Sap je bila zgrajena že pred 25 leti, a brez polnoopravilnega priključka v smeri proti Ljubljani. Dars je manjkajoči priključek naposled prilagodil in ga slovesno odprl za obe smeri.

Priključek Šmarje - Sap, ki je do zdaj omogočal dostop na avtocesto le v smeri Novega mesta in izvoz iz smeri Novega mesta, je del odseka med Malencami in Šmarjem - Sapom, ki je leta 1992 povezal že zgrajeno južno ljubljansko obvoznico z odsekom med Šmarjem - Sapom in Višnjo Goro. Z dograditvijo polnega priključka Šmarje - Sap bo uporabnikom avtocestnega omrežja po novem omogočen tako uvoz kot izvoz na avtocesto v obe smeri, so sporočili z Darsa.

"Po 25 letih se je ta želja le uresničila. Iz Šmarja - Sapa lahko zdaj dostopamo tako proti Ljubljani kot proti Grosuplju. Poleg tega pa so se v sklopu izgradnje polnega priključka Šmarje - Sap v Šmarju - Sapu uredili tudi dve novi krožišči, pločnik s cestno razsvetljavo in dve novi avtobusni postajališči," je ob odprtju priključka povedal župan Grosuplja Peter Verlič.

Na odprtju sta sodelovala še predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic in minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Gašperšič je v nagovoru, o katerem poroča STA, poudaril pomen slovenskih avtocest in hitrih cest, ki po njegovih besedah danes prevzemajo skoraj polovico celotnega prometa v državi, povezujejo slovenski in evropski prostor, odpirajo vrata prostemu, hitremu in varnemu pretoku prometa, povezujejo kraje in ljudi, uporabnikom pa omogočajo sodobno mobilnost in večjo prometno varnost.

Kot je dejal, je avtocestni križ praktično zgrajen, zdaj pa ga je treba kakovostno vzdrževati, obnavljati in dograjevati na mestih, kjer so meje zmogljivosti praktično že dosežene. "Zato moramo imeti pred sabo potrebe za naslednja desetletja," je poudaril.

Novoodprti priključek je predstavil tudi kot primer dobrega dela trenutne vlade, ki "zna infrastrukturne projekte voditi v okviru načrtovanih vrednosti in rokov ter transparentno".

Dars je leta 2004 v investicijskem programu vrednost celotnega projekta ocenil na 7,9 milijona evrov brez DDV-ja, pri čemer je delež gradbenih del predstavljal 6,6 milijona evrov brez DDV-ja. Vendar mu je pozneje uspelo z razpisom za oddajo del ocenjeno vrednost gradbenih del znižati za kar 47 odstotkov. Pogodbo je sklenil z novomeško družbo CGP kot izvajalcem del ter Občino Grosuplje kot sofinancerko. Vrednost pogodbenih del tako znaša 3,5 milijona evrov brez DDV-ja.

Drugi projekti v pripravi
Trenutno Dars izvaja priprave na gradnjo več novih projektov, med katerimi so druga cev karavanškega predora, severni in južni del tretje razvojne osi ter nov priključek Dragomer med Brezovico in Vrhniko. Obenem načrtuje posamezne ukrepe za povečanje pretočnosti prometa na obstoječem avtocestnem omrežju, in sicer prednostno na ljubljanskem obroču, ki je v zadnjem času postal že močno preobremenjen, še sporočajo z Darsa.

Al. Ma., foto: BoBo/Borut Živulović
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Šmarje - Sap
Prijavi napako
Komentarji
izo
# 12.10.2017 ob 19:23
lol, slika 4 je najlepši dokaz našega vrhunskega urbanizma in cestogradnje. kako vam je uspelo na takšni majhni površini stlačit toliko rondojev, res ne vem. isti tudi ma tistem odseku za trebnje ipd.
dars, ala vam vera, za nabijar prčkarije in stroške ste res specialisti, da jih iščeš-
drugo pa je seveda zudi prej omenjeni fantastično zamišljeni zaselki ipd.
Matej*.*
# 12.10.2017 ob 19:14
prednostno na ljubljanskem obroču - kaj to pomeni? Ker tole zapiranje predora Golovec v smeri NM vsak dan od 15h do 17h je že kar malo mučno...
PikiMiki
# 12.10.2017 ob 21:36
Hehe, takole zgleda ko se v Cities: Skylines dokonca zakvačkam :D
Unssen
# 12.10.2017 ob 19:20
Gledam to kolobocijo cest, krožišč in nivojskih križanj na sliki 4/15.

A se res ne bi dalo tega naredit nekoliko bolj enostavno?
Mefisto
# 12.10.2017 ob 21:39
Sami pametnjakoviči.

Ne razumem gonje proti krožiščom iznenada. Zagotavljajo tekoč promet in umirjajo hitrost nesposobnih japijev (ter jim tudi prepričujejo vožnjo skozi rdečo luč).
izo
# 12.10.2017 ob 19:24
hahaha, to morte dat nekam kot referenco, lol..
Spuzva
# 12.10.2017 ob 21:03
Če pogledate na satelit, koliko cest se križa, je verjetno rešitev še najbolj ugodna.
GLaDOS
# 12.10.2017 ob 19:55
ok na prvi pogled tole res zgleda wtf...bi pa blo fajn vidt simulacijo tegale dublo krozisca....imam obcutek, da je tale nacin zelo pretocen v smislu upada iz AC. Seveda pa nek sistem ne more delovat, ce uporabniki niso sposobni ;)
jan15
# 12.10.2017 ob 19:13
Lepo, da je bil tudi blagoslov, ki je prošnja za varno vožnjo.
ZETAC
# 12.10.2017 ob 21:02
Ha, se bo levičarjem zopet dvignilo (pritisk) ob tem žegnanju...
Quinlan
# 12.10.2017 ob 22:25
@PikiMiki
Ravno sem želel omeniti Cities: Skyline. Ni ravno preprosto to planiranje, ampak rondoji ponavadi vžgejo.
sirus
# 12.10.2017 ob 20:36
Dobra ideja to z drogom in slovensko zastavo... učinkovita in za malo denarja.
severnik
# 12.10.2017 ob 20:25
Itak, da smo carji. Takšnih ni na svetu. 25 let za en priključek.
stotrideset
# 12.10.2017 ob 23:57
sicer pa je tole z rondoji na tako malem prostoru edina možna kolikor toliko pretočna rešitev - bravo!
social
# 12.10.2017 ob 22:20
vsi ki se vozimo proti ljubljani iz smeri NM smo veseli, da bo vsaj malo bolje, ker vsak dan obstati ni lušno. Bomo pa takoj v ponedeljek zjutraj videli kaj so sprojektirali v 25 letih.
jan15
# 13.10.2017 ob 11:38
claudio21
# 13.10.2017 ob 07:53
Prijavi neprimerno vsebino
Župnik z domobranskim grbom je pa stalnica v Grosupljah.

Na kateri šoli učijo tako zgodovino?? Grb ljubljanske škofije obstaja od 6. dec. 1461 !!!
Zwook
# 13.10.2017 ob 09:16
Napovedujem, da bo iz te komplicirane cestne ureditve nekdo enkrat zapeljal v napačno smer
Binder Dandet
# 13.10.2017 ob 08:34
Kakšna je kvota na to, koliko ljudi bo iz tega "vozla" zapeljala v napačno smer na AC?:)
Altknight
# 12.10.2017 ob 19:55
Tak halo za en AC prikljucek. Res smo velesila
Strummer
# 12.10.2017 ob 19:38
Spet ta rondo fetiš. Zdaj je treba samo se fontano ali pa kaksnega konjenika na sredino postaviti.
PodrepnikPolde
# 14.10.2017 ob 11:21
claudio21
"Župnik z domobranskim grbom je pa stalnica v Grosupljah."

Seveda je tak komentar predvsem in zgolj pokazatelj splošne izobrazbe, ki je pri nekaterih seveda na ničelni stopnji. Najprej, na fotografiji ni župnik, ampak duhovnik. Na štoli sta dva grba, gledano iz našega pogleda, levo je grb misijonskega središča Slovenija, kjer dotični duhovnik deluje, na desni strani pa je grb nadškofije, kar pa je že predstavil eden izmed predhodnikov.
Ko nekaj komentiraš, preveri dejstva, potem pa napiši svoje mnenje, ne pa si nekaj izmišljati, ampak pri tistih, ki imate RKC v "želodcu" je to pač nemogoče, namreč, da bi objektivno komentirali.
Upam seveda, da bo ta priključek na AC dejansko uporaben in ne bo preveč zapleten, ga bo potrebno preiskusiti in videti, ali je res tako kompliciran, kakor izgleda na fotkah in sodeč po nekaterih komentarjih.
jureimacure
# 13.10.2017 ob 19:59
Ha ha tole pa bo hec. Me prav zanima kako se bodo teh dveh rondojev lotili vaški pijančki.
Kot da ni že tako težko domov pripeljati, potem ti pa še tole uganko postavijo.
Neikius
# 13.10.2017 ob 10:29
Hja, tole je imenitno napram izvozu arja vas.
pulpitrock
# 13.10.2017 ob 07:08
Kaj vas spet župnik moti...uradna vera je katoliska in prav je da se cesta pozegna!
ma pokličte tiste “migrante” pa bojo oni zegnal...nikol ni prou!
SPB54
# 13.10.2017 ob 06:32
Kaj to pomeni za vožnjo skozi Škofljico in Lavrico? Zmanjšanje zastojev?
stotrideset
# 12.10.2017 ob 23:54
... ja po moje so ga delal na roke in s šajtrgam ...
Neikius
# 13.10.2017 ob 10:31
A ne piše, da ni izvoza proti ljubljani?

Drugače pa v sloveniji nimamo "uradne vere", ker smo sekularna država.
Optimist99
# 13.10.2017 ob 08:28
@sistemc.
kranj vzhod, Sencur..so imeli prostor.. Je boljse imeti daljse dostopne rampe.

Pri Smarje SAP, pa kot Ciites Skyline igralec cisto razumem. Morda bi vecji dvopasni rondo zadoscal kot pri Zalah), je pa verjetno vecja pretocnost.

Imajo drugod tudi bolj komplicirane, vecnivojske rondoje...
sistemc.
# 13.10.2017 ob 01:03
Si morda na DARS lahko kdo pogleda avtocestni izvoz Kranj vzhod iz smeri Gorenjske?

In jo primerja s sliko 4.
Skippy
# 12.10.2017 ob 22:16
So pa ti DARS brihtovci (res ne vem, kje najdejo te nesposobneže) na avtocestnem počivališču v Mariboru uspeli postaviti celo območje omejene hitrosti, čeprav je po samem zakonu to lahko samo znotraj naselja. Kako si lahko hkrati v naselju in avtocesti (in po katerem členu te potem sploh kaznovati), vedo samo te glavce.
jeremias
# 12.10.2017 ob 20:50
A R. Iveljo niso povabil, da bi se zgražala nad blagoslovom? ;)
izo
# 12.10.2017 ob 19:26
pa seveda brez župnike in svete vode ne gre v grasuplje..
gozdar1
# 13.10.2017 ob 06:33
Sam, da so avtoceste..nismo pa sposobni ene železnice potegnit.
sonce12
# 13.10.2017 ob 06:16
V gradnji pa je bil skoraj 2 leti. No vsaj dokončan je ni pa to trajnostna resitev. Zdej bodo iz škofljice takoj na AC kar v smeri Lj in bo še povečalo zastoje ob konicah ker ze nekaj let pač obvoznica ne dopušča take količine promete. Dars pa itak brez vizije za kaksnih 10let naprej
Skippy
# 12.10.2017 ob 22:09
Primer dvojnega krožišča, unikatna slovenska rešitev zapravljanja denarja, imamo tudi v našem koncu, čeprav je bilo neskončno prostora narediti eno samo, prometa pa pravzaprav ni. Ampak zakaj ne bi zapravili dodatnega 0,5 milijona davkoplačevalskega denarja, a ne?

Mene bolj motijo te postavitve tabel za naselje, ki v naši državi vse bolj zajemajo njive, čeprav bi naj zajemala pozidana območja. Če imaš v sosednji Avstriji tablo za naselje direkt v krožišču noter, so pri nas zlezle že tudi po 300 metrov pred krožiščem sredi njiv, z namenom da so čisto vsi vozniki kršitelji.
dusanrus
# 12.10.2017 ob 22:59
Tudi jaz komaj čakam ponedeljek. Upam, da bo boljše, se pa bojim, da bo slabše, glede na kulturo vključevanja na avtocesto. Ne poznavanje zadrge in vključenja na vozni pas s 50 km/h...potem bo pa še kak več prišel gor iz kočevske smeri oz. stare Dolenjke, pa smo tam...
SpicyWeiner
# 12.10.2017 ob 20:40
Pa ker idiot je to projektiral? Premalo rondojev!
ajša55555
# 12.10.2017 ob 19:46
Grosuplje - velemesto ;)
Ok, cesto so požegnal, kdaj bo pa promet normalno stekel, če sploh še bo ?
Omejitve hitrosti bojo najbrž ostale, zaradi priključkov, količke pa lahko malo bolj vkraj dajo, da ne bojo še cel let krasile "grosupeljske obvoznice".
Splythe
# 13.10.2017 ob 08:19
pulpitrock vera, kakršnakoli nima kaj tle zraven delat. A je težko to dojet? Pravzaprav nima nikjer kaj delat...
frgo
# 12.10.2017 ob 22:38
Bomo pa takoj v ponedeljek zjutraj videli kaj so sprojektirali v 25 letih.

Videl boš tisto, česar si že dobro vajen. Lahko samo debatirava ali bomo stali že bolj pri dnu ali bolj pri vrhu višnjegorskega klanca
grafikon
# 12.10.2017 ob 22:23
Krozisca so super izum, tole pa zal izgleda nepotrebno komplicirano.
Skippy
# 12.10.2017 ob 22:12
Še druga smešnost pa je postavljanje znakov 40 km/h, čeprav je zakonodaja jasna, da omejitve pod 50 km/h na avtocesti ne sme biti, razen v redkih dopuščenih primerih.
izo
# 12.10.2017 ob 21:50
dej no, mefisto. sej štekamo, kaj pomeni umirjanje prometa ipd, ampak pri nas je to šlo preko vseh mej, itak so pa zadeve večinam premajhne, ker jih rinejo v prostor, ker jasno nikoli za to ni bil mišljen (zato sme tudi omenjal urbanizem, pa očitno ni noben poštekal, da ne omenjam želje slovenca imeti hišice ne vsakem hribu ipd).
potem pa imaš še zraven dars in takšne in dobiš recept za "uspeh", ki se potem kaže v prebitih proračunih za 5x itd. ker sem se svoje čase precej vozil na dnevni bazi na rej relaciji, poznam vse ovinke avtoceste in vem kaj so ve tukaj delali.
konkrento pa čsit na tej zadevi imam občutek tako po kmečko na prvo žogo, da bi z enim večjim krožiščem rešili vse priključke, ali pač? tukaj se gor nametali praktično vse, kar se je delo, verjetno še več.. da, zdej bodo s pravilniki, naletnimi hitrostmi in ne vem kaj, ampak to je itak isto povsod, zgovarjajo se na zakonodajo, četudi je butasta v večini primerov, in v to se potem ne vtika nobeden.
izo
# 12.10.2017 ob 21:27
kaj misliš, kolk je dala rkc? tolk, kot vedno.
bodo pa imeli drifterji žur tu zvečer, ste jim lep poligon naredili..
sani_hot
# 12.10.2017 ob 21:18
Koliko je v izgradnjo tega priključka prispevala cerkev, glede na to, da je tam imela govornika?
claudio21
# 13.10.2017 ob 07:53
Župnik z domobranskim grbom je pa stalnica v Grosupljah.
zofija1
# 13.10.2017 ob 06:59
lepo vas prosim, župnik???? Kaj nismo država, kjer je cerkev ločena od oblasti?
kralj matjaž
# 12.10.2017 ob 21:29
sani_hot
20%
Kazalo