Leta 1980 je začel Mesarič slikati interierje ateljeja, sledila so različna raziskovanja asemblaža in nato geometrijskih abstrakcij, ki proti koncu 20. stoletja najdejo svojo umiritev v ritmih ravnic, na začetku 21. stoletja pa začne Mesarič slikati cikel Kopalcev. Foto: Galerija Murska Sobota
Leta 1980 je začel Mesarič slikati interierje ateljeja, sledila so različna raziskovanja asemblaža in nato geometrijskih abstrakcij, ki proti koncu 20. stoletja najdejo svojo umiritev v ritmih ravnic, na začetku 21. stoletja pa začne Mesarič slikati cikel Kopalcev. Foto: Galerija Murska Sobota

Slikar, ki si je kot otrok želel biti morjeplovec, zdaj pride do obale. Vendar pa to ni obala sproščenega dopustniškega živžava, temveč tesnobna obala poslavljanja. Figure se poslavljajo in na gladini mrtvega morja izvedejo svojo poslednjo gestikulacijo ali pa enostavno izginjajo v tem morju, tako da so s hrbtom obrnjene proti gledalcu.

Robert Inhof, direktor galerije
Franc Mesarič
Franc Mesarič se je leta 1938 rodil v Mitrašincih, leta 1957 je maturiral na gimnaziji v Murski Soboti, na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani je študiral pri profesorjih Francetu Miheliču, Božidarju Jakcu, Riku Debenjaku, Maksimu Sedeju in Gabrijelu Stupici, kjer je diplomiral leta 1965. Foto: Galerija Murska Sobota

V Galeriji Murska Sobota so pripravili razstavo z izborom njegovih del, nastalih med letoma 1980 do 2018. Gre za zadnjo letošnjo razstavo pod njihovo streho, pripravili pa so jo v počastitev umetnikove 80-letnice in 60-letnice njegovega likovnega delovanja in sooblikovanja soboškega kulturnega življenja.

Spontana popartistična usmeritev
Leta 1938 v Mitrašincih rojeni Franc Mesarič je v prekmurski, slovenski in širši jugoslovanski likovni prostor vstopil na začetku 70. let minulega stoletja. Kot ustanovni član skupine DHLM je postal prepoznaven s popartističnim in hiperrealističnim oziroma fotorealističnim slogom. In prav s slednjim je postal eden izmed prvih hiperrealistov na območju nekdanje skupne države. Glede poparta pa je nedavno poudaril, da je resnično ustvarjal povsem spontano, brez vplivov iz ZDA.

"Mesaričevo zanimanje vzbudijo tiste na videz nepomembne točke mesta, kot so Loterija, železniška postaja, gostilniški interierji in novodobni mestni kubusi. To so tako vsakdanje in običajne lokacije, da človeku srečanje z njimi sploh več ne prihaja v zavest. Na Mesaričevih slikah so postale te lokacije potopljene v popolnoma odtujeno, osamljeno in neprijazno vzdušje. Slikar s svojimi slikami ni mehansko odslikaval stvarnosti, takšne kot je bila, temveč je s svojimi slikami ustvaril svojo interpretacijo in občutenje te stvarnosti," je povedal direktor Galerije Murska Sobota Robert Inhof.

Kot instalacija zasnovana postavitev
Razstavna postavitev nima kronološko preglednega značaja, zasnovana je kot instalacija, saj se na njej drugo ob drugem znajdejo dela, ki so nastala v različnih časovnih obdobjih. Najstarejša razstavljena dela izvirajo torej iz leta 1980, ko je Mesarič začel slikati interierje ateljeja, sledila so različna raziskovanja asemblaža in nato geometrijskih abstrakcij, ki proti koncu 20. stoletja najdejo svojo umiritev v ritmih ravnic, cikel Kopalcev pa začne slikati na začetku 21. stoletja.

Inhof glede tega pove tudi: "Slikar, ki si je kot otrok želel biti morjeplovec, zdaj pride do obale. Vendar pa to ni obala sproščenega dopustniškega živžava, temveč tesnobna obala poslavljanja. Figure se poslavljajo in na gladini mrtvega morja izvedejo svojo poslednjo gestikulacijo ali pa enostavno izginjajo v tem morju, tako da so s hrbtom obrnjene proti gledalcu."

Premik v drugem desetletju 21. stoletja
Mesaričeve slike iz drugega desetletja 21. stoletja pa predstavljajo svet, ki je postal za umetnika povsem tuj in nedosegljiv za njegovo razumevanje. Kot je še povedal Inhof, se lahko ob teh zadnjih slikah ne glede na njihov pesimistični izraz in dvome o smislu umetnosti pri ustvarjanju lahko zavedamo njegove volje in moči – to pa so stvari, ki jih v popolnem pesimizmu, brezsmislu in nesmislu ne najdemo.

Temu pogledu je pritrdil tudi umetnik sam, saj je po lastnih besedah kljub pesimizmu ves čas upal – čeprav imamo ljudje v podzavesti občutek, da lahko kljub človeškemu razvoju kakšen norec danes uniči vso naravo, vse življenje.

Razstavo, naslovljeno Franc Mesarič: Slike 1980–2018, bodo v Galeriji Murska Sobota odprli drevi ob 18. uri, na ogled bo do 17. januarja 2019.

Slikar, ki si je kot otrok želel biti morjeplovec, zdaj pride do obale. Vendar pa to ni obala sproščenega dopustniškega živžava, temveč tesnobna obala poslavljanja. Figure se poslavljajo in na gladini mrtvega morja izvedejo svojo poslednjo gestikulacijo ali pa enostavno izginjajo v tem morju, tako da so s hrbtom obrnjene proti gledalcu.

Robert Inhof, direktor galerije