Direktor festivala Matjaž Javšnik med drugim pravi, da bi si občinstvo v Kranjski Gori zaslužilo filmsko ponudbo vse leto, morda celo s kinematografom, ki ga zdaj ne premore. Foto: BoBo
Direktor festivala Matjaž Javšnik med drugim pravi, da bi si občinstvo v Kranjski Gori zaslužilo filmsko ponudbo vse leto, morda celo s kinematografom, ki ga zdaj ne premore. Foto: BoBo
Ederlezi Rising
Prvi avgustovski večer bodo v sklopu tekmovalnega programa predvajali srbsko znanstvenofantastično dramo o razmerju med človekom in androidom, ki preizkuša meje človeške narave. Foto: KGIFF
Ledena babica
Ledena babica, enden izmed šestih igranih celovečercev v tekmovalnem programu, je komična drama o ljubezni v jeseni življenja, ki nas opomni, da za drugo priložnost ni nikoli prepozno. Foto: KGIFF

Letošnji festival v središče postavlja delo pionirja slovenskega modernističnega filma Boštjana Hladnika. Poklonili se mu bodo 29. julija, dan pozneje pa bo namenjen pogledu v srbsko kinematografijo s štirimi filmi, med katerimi bo kultni Kdo tam poje režiserja Slobodana Šijana, ki bo tudi gost enega izmed pogovorov.

Po besedah direktorja festivala Matjaža Javšnika želijo v Slovenijo pripeljati čim več tujih filmarjev, da bi se seznanili z domačimi režiserji, igralci in drugimi filmskimi ustvarjalci. Na ta način bi lahko prišlo do izmenjave pri nastajanju filmskih projektov, do izposoje slovenskih igralcev za filme v tujini, tuje ustvarjalce pa bi lahko pripravili tudi do tega, da bi v Slovenijo pripeljali sredstva, jih vložili v tukajšnje projekte ter izkoristili tako znanje tukajšnjih filmskih delavcev kot lokacije za snemanje filmov.

Vzgajanje prihodnjega občinstva
Njegove ambicije so dolgoročne; s programom za otroke, ki bo potekal prve tri dni festivala, želi vzgojiti prihodnje občinstvo, z izobraževalnim programom oziroma različnimi delavnicami in mojstrskimi tečaji (letos o režiji, dokumentarnem filmu, osvetlitvenih tehnikah, filmski fotografiji, scenaristiki in castingu) pa nagovoriti k ustvarjanju filmu. Obenem želi s filmskim programom animirati lokalno občinstvo in obiskovalce kraja, ki bi si po njegovem mnenju zaslužil filmsko ponudbo vse leto, morda celo s kinematografom, ki ga zdaj ne premore.

V boju za nagrade ducat filmov
Letošnji tekmovalni program prinaša šest celovečernih igranih in prav toliko dokumentarnih filmov, ki jih bodo predvajali od 2. do 4. avgusta. Med njimi bodo češka drama Baba na ledu (Bohdan Slama, 2017) o ovdoveli ženski v poznih srednjih letih, madžarski film Mesar, kurba in enooki (Janos Szasz, 2018) o propadu treh posameznikov, ki jih posrka svet pregrešnih užitkov, palestinska drama Wajib (Annemarie Jacir, 2017) o trku očeta in sina in njunih različnih pogledov na problematiko izraelsko-palestinskega spora in Mesto sonca (Rati Oneli, 2017) o umirajočem mestu Čiatura v Gruziji.

Podobnejši program festivala najdete tukaj.

Najboljše filme bosta izbirali dve tričlanski žiriji – za igrani film jo sestavljajo islandski producent in režiser Fridrik Thor Fridriksson, direktor Jugoslovanske kinoteke Jugoslav Pantelić in kritičarka spletnega medija Variety Alissa Simon, za dokumentarni film pa srbska dokumentaristka Mila Turajlić, slovenska režiserka Varja Močnik ter televizijski scenarist in profesor Harold Apter.

Še pred uradnim odprtjem festivala 1. avgusta, ki ga bo naznanil koncert dua Silence, bodo predstavili filme iz prezrtih kinematografij, kot je Palestina, filme s homoseksualno vsebino in festivale, kot je mariborski festival dokumentarnega filma Dokudoc.