Od 9. septembra, ko je ob koncih tedna začela dostavna žičnica ponovno voziti, se je z njo prepeljalo okoli 1750 ljudi. Zagotovo bo vozila še prihodnja dva konca tedna, nato pa bo obratovanje odvisno od zanimanja in vremena. Na sliki postaja štirisedežnice Prevala. Foto: Radio Koper/Mariša Bizjak
Od 9. septembra, ko je ob koncih tedna začela dostavna žičnica ponovno voziti, se je z njo prepeljalo okoli 1750 ljudi. Zagotovo bo vozila še prihodnja dva konca tedna, nato pa bo obratovanje odvisno od zanimanja in vremena. Na sliki postaja štirisedežnice Prevala. Foto: Radio Koper/Mariša Bizjak
Kanin
Pogled s poti med Rombonom in Kaninom na italijansko stran. Foto: Radio Koper/Mariša Bizjak
Kanin
Pogled na Rombon, ki je bil preteklo soboto ovit v meglo. Foto: Radio Koper/Mariša Bizjak
Mali skedenj
Če bodo uspešni na čezmejnem razpisu, na LTO Bovec razmišljajo o gradnji ferate čez atraktivno steno Malega skednja. Foto: Janko Humar, LTO Bovec

Razen dvosedežnice Veliki Graben bodo vse – tako kot predvideva skoraj 6 milijonov vredna pogodba z gospodarskim ministrstvom – končali do konca tedna, nato jih čakajo le še testi. Od 9. septembra, ko je ob koncih tedna začela dostavna žičnica ponovno voziti, se je z njo prepeljalo okoli 1750 ljudi. Zagotovo bo vozila še prihodnja dva konca tedna, nato pa bo delovanje odvisno od zanimanja in vremena. Pretekli sončen konec tedna je kaninsko žičnico za lažje izhodišče vrhov Kaninskega pogorja izkoristilo več kot 800 planincev, med njimi tudi Mitja iz Ljubljane: "Danes sva šla peš na Visoki Kanin. Z žičnico do vrha in potem še dve uri in pol hoje v vsako smer. Kar dolgo se vozi – 45 minut – ampak je pa lepo. Občutki so v redu. Malo smo podoživljali vtise, ker smo nazadnje tu smučali pred 35 leti, potem pa nikoli več. Mogoče pridemo letos spet."

Pogodba bo izpolnjena
Kot pravi direktor družbe Kaskader Peter Poljanec, bodo še ta teden končana dela na sedežnicah. "Ta trenutek imamo opravljenih 98 odstotkov del, ostaja nam samo še nekaj malenkosti. Prevala je v bistvu končana, za Skripe prav danes čakamo še elektroomaro iz Francije, še kakšne tri ali štiri dni bomo potrebovali za inštalacijo. Seveda nas naslednji teden čakajo še testi. Fizično bo končano vse, le obremenilni testi ne, pogodbo bomo izpolnili." Predsednik občinske komisije za obnovo Kanina Danijel Krivec upa, da jim bo gospodarsko ministrstvo prisluhnilo: "Seveda se lahko pojavi vprašanje, kaj pomeni konec obnove: ali je to konec fizičnih del ali papir v roki. To je torej stvar tolmačenja, upam pa, da nas bo gospodarsko ministrstvo razumelo. Vsi zamiki so posledica zahtev proizvajalca opreme in Zavoda za gradbeništvo zaradi dodatne varnosti. Mi pa smo vse te zahteve izpolnili." Uradno odprtje po tihem napoveduje 29. novembra, začetek smučarske sezone pa 1. decembra – če bo seveda sneg. Koliko bo obnova, ki je bila v pogodbi ocenjena na 5,9 milijona evrov, dejansko stala, še ni znano, bo pa zagotovo nekoliko višja, o čemer so sproti obveščali tudi gospodarsko ministrstvo.

Kdo bo upravljavec v zimski sezoni?
Bovški občinski svet bo ta četrtek odločal o odloku o upravljanju žičniških naprav na Kaninu, ki bo dal podlago za javni razpis za upravljavca v zimski sezoni. V družbi Kaskader, ki trenutno upravlja žičnico, dopuščajo možnost, da bodo tudi pozimi še sodelovali kot soupravljavci, Krivec pa pravi, da bo razpis odprt in da je interesentov že zdaj dovolj. Bovčani so se sicer v preteklih mesecih največ pogovarjali z andorsko družbo PGI Management, ki je pomagala tudi pri obnovi smučišča. "Upravljanje Kanina smo večkrat ponudili tudi italijanskemu Promoturju, pa jih doslej to ni zanimalo. Andorci so seveda zanimivi, toda mi jih ne moremo prisiliti, da se prijavijo na razpis. Zadnje čase je sicer polno povpraševanja tudi iz Slovenije, čeprav ne preveč resnega," je še povedal Krivec.

Dostavna žičnica bo vozila tudi prva dva konca tedna v oktobru
Dostavna žičnica zaradi zakonodaje za zdaj vozi z nižjo hitrostjo – 2,8 m/s – in nižjo obremenitvijo, zato so lahko v eni kabini namesto štirje le trije ljudje naenkrat, a bo pozimi čas vožnje spet krajši – kakšnih 25 minut. Krožna kabinska žičnica, ki začne voziti ob 8. uri zjutraj, z vrha v dolino pa se zadnjič vrača ob 17. uri, planince pripelje na 2.200 metrov. D-postaja je izhodišče za Visoki Kanin, Prestreljenik, Rombon in druge vrhove. Franc iz Godoviča se je skupaj z ženo in prijatelji preteklo soboto odpravil na Veliko Črnelsko špico: "Odlično, odlično. Iz Godoviča smo šli ob šestih zjutraj, da smo šli ob osmih med prvimi gor. Vmes se je malo ustavila, tako da je bilo ene 15 minut pavze ravno nad najglobljim predelom, malo smo imeli mešane občutke. Mislim, da ima še tiste poporodne krče."

Da se res pokaže kakšna manjša napaka, priznava tudi Poljanec: "Se pokažejo, ampak takšne, ki jih računalnik beleži in nimajo nobenega vpliva na obratovanje. To bodo francoski strokovnjaki odpravili oz. jih že odpravljajo." Zagotovo bodo vozili še vsaj prva dva konca tedna v oktobru. "Za tretji konec tedna bomo še videli. Če bo zanimanje in vreme, ni problema, bomo obratovali."

Poletna sezona na Kaninu predstavlja velik potencial
Medtem pa v LTO Bovec mislijo že na poletno sezono na Kaninu. Prijavili so se na čezmejni razpis Interreg Slovenija-Italija skupaj z italijanskima občinama Kluže in Trbiž ter deželnim parkom Julijske Predalpe, pojasnjuje direktor Janko Humar: "Na naši strani poleg nas sodelujeta še geografski inštitut iz Ljubljane in slovenska jamarska zveza. Osnovni skupni cilj je razvijati program, ki bo pomagal razvijati izjemne kaninske znamenitosti. Govorimo o naravoslovnih učnih poteh, saj gre za edinstveno kraško območje, ki mu ni para v svetu. Razmišljamo tudi o gradnji ferate čez atraktivno steno Malega skednja, z Italijani se pogovarjamo o gorskokolesarski povezavi iz Bovca čez Nevejsko sedlo na Kanin z uporabo žičnice, z jamarji pa, kako bo to njihovo ponudbo in jamarske zgodbe na neki način – ker so zelo zahtevne – približali običajnim obiskovalcem".

Načrtujejo tudi ureditev dostopa do slapa Boka in izvira Soče
Vrednost projekta je med 1.300.000 in 1.500.000 evri, ali bodo uspešni ali ne, pa bodo izvedeli maja prihodnje leto, sicer bodo – tako Humar – iskali druge možnosti. Poleg tega si želijo z mednarodnimi razpisi nadgraditi priljubljeno pot Alpe Adria Trail, urediti dostop do slapa Boka in izvira Soče: »Izkoristili bomo priložnost, da bomo za povprečne, družinske obiskovalce uredili dostope do slapa Boka in izvira Soče, ki bi morali biti poleg Tolminskih korit dve ključni točki za obiskovalce naše doline.« Pot pri izviru Soče je doslej upravljalo Planinsko društvo Jesenice, kjer pa so tudi sami ugotavljali, da je pot za obiskovalce prezahtevna. "Pot je sicer urejena, a zahteva opremo – čelado, plezalne pasove, znanje, da se to uporablja, česar pa 90 odstotkov obiskovalcev izvira Soče nima, zato so tudi varnostna tveganja prevelika," je sklenil Humar.