Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 12 glasov Ocenite to novico!
Dragonja
Za bolj tekoč promet iz Kopra proti hrvaški meji bodo za zdaj poskrbeli z začasnimi rešitvami. Foto: BoBo

Dodaj v

Istrski župani podpirajo alternativno traso navezave hitre ceste do Dragonje

Študija o lokalnih vinjetah bo znana jeseni
28. maj 2016 ob 10:05
Koper - MMC RTV SLO

Župani obalnih občin soglasno podpirajo alternativno traso navezave hitre ceste proti Dragonji. Svoja stališča so predstavili ministru za infrastrukturo Petru Gašperšiču.

Na petkovem sestanku z ministrom je ta zagotovil, da bodo v enem mesecu proučili možnost navezave mimo Baredov, sicer pa bodo predvidoma jeseni razgrnili državni prostorski načrt za aktualno različico Šmarje-Dragonja. Najprej pa bodo za boljšo pretočnost prometa iz Kopra proti meji s Hrvaško poskrbeli z začasnimi rešitvami, je za Radio Slovenija poročala Lea Širok.

Za obstoječo varianto navezave hitre ceste do Dragonje bi bil državni prostorski načrt lahko pripravljen prihodnje leto, leta 2020 pa bi cesto lahko začeli graditi. Če bi obveljala varianta pod Baredi, ki so jo soglasno podprli vsi štirje župani, pa bi se vse premaknilo za nekaj let, je povedal minister Gašperšič. Sicer pa bodo odločitev o najustreznejši dolgoročni rešitvi sprejeli v mesecu dni na podlagi analize alternativne trase. "Ali bo neka nova navezava ali bo obveljala tista z obvoznico ..., to je zdaj na tehtnici," je dejal minister.

Predlog županov predvideva nadaljevanje hitre ceste v Izoli skozi Bandelj s postavitvijo dober kilometer dolgega predora, ki bi se nato priključila obstoječi hitri cesti Koper-Dragonja. Poleg tega da bi bila po izračunih strokovnjakov cenejša, župani poudarjajo, da hitra cesta do Hrvaške tako ne bi bila več zgolj tranzitna.

Za Popoviča šalarska obvoznica nesprejemljiva
Po besedah koprskega župana Borisa Popoviča so občine predlagale preureditev križišča pri Slavčku, kjer se cesta iz notranjosti Slovenije in Italije razcepi v smeri proti južni Istri oziroma proti Izoli in Portorožu, v krožišče z nadvozom. Obstoječi nadvoz bi nadgradili še z enim pasom. Nekaj podobnega naj bi zgradili namesto začasnega krožišča v Šalari, kjer se glavna cesta proti hrvaški Istri križa s cestami iz koprskih spalnih naselij in iz vasi v zaledju proti mestu. Šalarsko obvoznico je župan označil kot nesprejemljivo, ker bi poslabšala življenje v stanovanjski soseski. Poudaril je, da štirje župani soglasno podpirajo traso pod Baredi.

Glede ceste Jagodje-Lucija je piranski župan Peter Bossman dobil zagotovilo, da jo bodo gradili šele, ko bo stekla navezava na Dragonjo. Darsova študija o možnosti uvedbe lokalnih vinjet pa bo znana jeseni, tako da bo zajela tudi podatke o prometu v času turistične sezone.

G. V.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 28.05.2016 ob 10:43
Istrski župani podpirajo alternativno traso navezave hitre ceste do Dragonje

Dajmo RTV, dobite te zamljevide tras in jih objavite ... Mene zanima zakaj se objavljajo tako podhranjeni članki s simboličnimi slikami. Tekst vredu, ampak za novico je potrebno imeti tudi nekaj slikovnega gradiva.
Alchemist
# 28.05.2016 ob 12:24
Popovič še enkrat dokazuje da o urbanizmu nima blage veze, saj bi uveljavitev tega predloga najbolj prizadela ravno Koper, ki ga avtocesta deli na pol in je zaradi tega usodno razklan.

Šalarski varianti pa seveda nasprotuje, ker bi ta potekala mimo njegove bajte in bi mu uničla razgled.
sagoza
# 28.05.2016 ob 12:36
če bi Šalarska varjanta potekala mimo njegove hiše potem bi cesta vodila v smeri proti Reki in ne Dragoniji, in če kdo od županov v slo ima pojma o urbanizmu je to prav Popovič! (žal ima pojma tudi kako si ob tem napolniti žepe)
crniovcar
# 28.05.2016 ob 11:39
KOPER > Tako so se na sedežu koprske občine včeraj po več urah dogovorili predstavniki ministrstva, Darsa in štirje istrski župani. Minister Peter Gašperšič je zagotovil, da bo Dars v enem mesecu ugotovil, ali bi sedanjo cesto do Dragonje - z nekaj hitrimi ukrepi - lahko izboljšali do te mere, da bi zdržala do leta 2024 ali 2025......-------hahahaha

pa oni do tega leta ne začnemo niti delat.
vplaznik
# 29.05.2016 ob 08:44
Še ena možnost obstaja(trasa), ki reši zelo pomembno problem in to je popolna navezava na Hrvaški Ipsilon ali A9. Vse zdajšne različice predvidevajo da se avtocesta konča pred mejnim prehodom Dragonja na različni nadmorski višini(100m), vmes pa tudi po končani gradnji in ogromnim finančnim vložkom ostane kozja steza(pribl. 5km), brez možnosti za nadgradnjo. Jaz predlagam da se zgradi viadukt čez dolino Dragonje, s tem ohranimo tudi najboljša kmetijska zemljišča v slovenski Istri(dolina Dragonje, dolina reke Drnice, Badaševice) , nato pa se trasa v dveh tunelih spusti do Lucije kjer se naveže na planirano traso Jagodje-Lucija oz. na že zgrajeno H6. Moramo vedeti da bo določen del turističnega tranzitnega prometa, tudi po izgradnji katerekoli trase še vedno iskal brezvinjetne bližnjice.
Mici92
# 28.05.2016 ob 22:31
Da je trasa pod Baredi najboljša je seveda jasno...

Da pa rabijo tolko let da zasadijo prvo lopato je pa smešno...
mihael1
# 28.05.2016 ob 16:49
Ker je Popovič preblizu že davno planirane trase, je to zanj nesprejemljivo.

Povedano pa je bilo , da se bo ta nova trasa kmalu zaštopala in bo potrebno graditi na novo.

Držite se starih načrtov in začnite graditi - brez zemljevida ta novica itak nima pravega smisla.
vplaznik
# 29.05.2016 ob 08:10


Alchemist
# 28.05.2016 ob 16:17
Aha, nismo naredili domače naloge vidim.

Tole poglej:

http://s33.postimg.org/lf8lxvv2n/H5_drag
onja_zpse0bc9f15.jpg

http://s33.postimg.org/bl40sj5lb/Koper_D
ragonja.png

Posledično, če uporabim tvoj isti sistem prikaza, bi bila situacija približno takšna:

http://s33.postimg.org/u3t4voikv/alara_o
bvoznica.jpg

Kar se tunela Markovec tiče, se strinjam da je po toči prepozno zvonit. Kljub temu pa se mi po drugi strani zdi izredno zanimivo kako si lahko v Kopru nekateri predstavljajo da bi komot lahko stali 300m visoki nebotičniki, na drugi strani pa je zgraditev neke štiripasovnice in delno zaprtje nekega predora nezamisljivo težka naloga. Še težje si recimo predstavljat da bi lahko skozi eno tunelsko cev organizirali tramvaj, ki bi ga lahko na drugi strani povezali s Trstom in tako ustvarili neke vrste lokalno železniško povezavo, kot jo poznajo že številna evropska somestja. Ne, to je pač enostavno pretirano futuristično, Dubai v Kopru je precej bolj realistična zadeva kajne?

Obalno somestje ne rabi nič drugega kot obvoznico, po vzoru Škofjeloške ali Novogoriške obvoznice recimo. Štiripasovnica je (in fiasko z Markovcem bi moral to prepričanje še utrdit, ampak očitno ni nobenemu pozvonilo v glavi) za naše območje enostavno predimenzionirana in pre konec koncev tudi predraga rešitev.

Pa še to. Problem z razklanostjo na pol nima samo Koper, ampak tudi Lucija, ki jo sedanja regionalna cesta preseka na pol. Če bi celotno cesto od Jagodja do Lucije projektirali kot dvopasovnico bi lahko ta nadomestila sedanjo cesto, ki bi jo bilo mogoče speljati tako, da bi postala (z precej bolj omejenimi hitrostmi) ena izmed mestnih ulic v Luciji, namesto tistega kar je sedaj, torej regionalna prometna povezava.
sagoza
# 28.05.2016 ob 12:47
če bi bolje pomislil potem bi ugotovil da štiripasovnico do hrvaške meje na obali potrebujemo (zakaj? pridi čez kak mesec na cesto Šmarje-Dragonja in ti bo jasno) tudi zato ker se tranzit iz leta v leto povečuje. In če pomisliš zakaj smo naredili tunel iz Kopra do Izole, potem je jasno da ga je potrebno uporabiti za to cesto do Hrvaške. In če pomisliš še malo bolje, potem postane jasno da je tunel pod Baredi edina pametna ocija, ki medrugim rešuje še naslednji problem ki ga navajaš, in to je ta da do portoroža ne potrebujemo štiripasovnice! Daj malo premisli kaj pišeš
galoper
# 31.05.2016 ob 08:46
Kapacitete so že preobremenjene in zato olajšanje prihoda novih obremenitev ni rešitev, ker bo okolje postalo odvratno.
cairns
# 30.05.2016 ob 11:42
Istrski župani podpirajo alternativno traso navezave hitre ceste do Dragonje

To je edina pametna rešitev, ki pa so jo pisarniški ljubljanski bedaki ignorirali. Rajši so šli vrtat predor Markovec in vrgli stran 10 let. Kljub predoru od Belvedrja do Sečovelj še vedno poteka promet v kolonah.
Če bi bila namesto predora narejena HC Koper- Dragonja pa bi bilo drugače, ker bi se kolone priključile na istrsko AC.

Bedakom se ne da dopovedati da so bedaki.
Skippy
# 29.05.2016 ob 02:38
Sami borci proti prometu. Promet ne bo nikamor šel ...
vplaznik
# 29.05.2016 ob 08:12
http://www.skyscrapercity.com/showthread
.php?t=486947&page=531
odzajcatč
# 28.05.2016 ob 16:20
...a ne bodo prej zgradil tisti 350 m nebotičnik na otočku??!....
sagoza
# 28.05.2016 ob 13:27
"Tunel pod Markovcem je za moje pojme v sedanji obliki kapitalna prometna napaka, napaka ki pa se da dolgoročno v prihodnosti odpraviti s premišljeno prometno strategijo."

o tem ali je napaka ali ne nima smisla soditi sedaj ko tunel že stoji, in to ne v photoshopu kjer bi se ga dalo zbrisati, premišljeno ga pa lahko preoblikujemo tako da en krak zapremo za vozila in v njemu naredimo sprehajalno pot z trgovincami in stojnicami. To bi bila nedvono turistična atrakcija tako značilna v butalah.
Alchemist
# 28.05.2016 ob 13:02
če bi bolje pomislil potem bi ugotovil da štiripasovnico do hrvaške meje na obali potrebujemo (zakaj? pridi čez kak mesec na cesto Šmarje-Dragonja in ti bo jasno) tudi zato ker se tranzit iz leta v leto povečuje. In če pomisliš zakaj smo naredili tunel iz Kopra do Izole, potem je jasno da ga je potrebno uporabiti za to cesto do Hrvaške. In če pomisliš še malo bolje, potem postane jasno da je tunel pod Baredi edina pametna ocija, ki medrugim rešuje še naslednji problem ki ga navajaš, in to je ta da do portoroža ne potrebujemo štiripasovnice! Daj malo premisli kaj pišeš

Sem dobro premislil, očitno pa nisi dojel niti približno pointa, ki sem ga želel posredovat. Tunel pod Markovcem je za moje pojme v sedanji obliki kapitalna prometna napaka, napaka ki pa se da dolgoročno v prihodnosti odpraviti s premišljeno prometno strategijo. S Tunelom pod Baredi bo to napako nemogoče kadarkoli popravit, ker bo tako ta trasa potem "zacementirana" za cele generacije. In mislim da je to jasno tudi prometnim strokovnjakom na ministrstvu, ki tej varianti nasprotujejo.
sagoza
# 28.05.2016 ob 12:14
Pameten predlog, medtem ko bi ljubljanski strokovnjaki z eno potezo radi rešili problem obalne cestne in povezave z Hrvaško in ob tem žrtvovali relativno gosto naseljeno traso, nekdo razmišlja z zdravo kmečko pametjo. Upam da bo ta različica realizirana, ker je edina logična, seveda če bo pameten tudi naš minister, v kar pa močno dvomim.

tako nekako naj bi šla cesta pod Baredi
http://s33.postimg.org/z3fd21jyn/podbare
di.jpg
http://s33.postimg.org/7p2kqa0r3/podbare
di2.jpg

tako nekako pa na Lucijo
http://s33.postimg.org/igwgudopb/nalucij
o.jpg
sagoza
# 28.05.2016 ob 13:20
no, pa poglejmo, že ki se praskam po riti in ne vem kam se dat do kosila prilagam še točno lokacijo Popovičeve rezidence in traso ceste :) neglede na to kje stoji hiša od Popota, je gradnja štiripasovnice do Hrvaške po tej trasi nesmisel.

http://s33.postimg.org/5rm3mkdsf/popo.jp
g
Alchemist
# 28.05.2016 ob 12:57
če bi Šalarska varjanta potekala mimo njegove hiše potem bi cesta vodila v smeri proti Reki in ne Dragoniji, in če kdo od županov v slo ima pojma o urbanizmu je to prav Popovič! (žal ima pojma tudi kako si ob tem napolniti žepe)

Prosim? Popovič živi v Bošamarinu in ne v Sočergi. Šalarska obvoznica bi potekala 500 m od njegove hiše, po zunanjem robu Šalare in Šalarske obrtne cone.

O Urbanizmu pa ima približno toliko pojma kolikor povprečna palma. Torej 0. Koper je spremenil v neke vrste ceneno ameriško predmestje, kjer prevladuejo parkirišča in trgovski centri. Pravih uporabnih zelenih površin ni, še tam kjer bi lahko nastale pa bodo sedaj začeli postavljati neka igrišča (kot da jih na Bonifiki ni dovolj). Vsa križišča so bila spremenjena v krožišča, kar pomeni da na trole lahko večinoma pozabimo in da je možnost povečanja kapacitet javnega prometa omejeno. Obalo je uničil s poglobitvijo zaliva in z zamuljanjem vode, obenem pa uničil tudi zgodovinsko Semedelsko cesto, ki je imela neprimerno bolj človeško merilo od sedanjega preširokega sprehajališča oz. letališča bi lahko rekli. Da ne omenjam predimenzioniranih stavb povsod v okolici mestnega jedra (kajpak napol zgrajenih), ki ga zakrivajo in še malo pa se ga ne bo videlo več. Aja, pa mestno jedro, ki je najdragocenejša urbana vrednota mesta, klavrno propada, kar je možno opaziti če se le stopi iz glavne ulice. Zadnje čase pa je s svojem genialnim čutom še izbral takega mestnega arhitekta, ki ne zna producirati drugo kot škodljive megalomanske vizije.

Če imamo nekoga v Sloveniji, ki obvlada urbanizem, je to tandem Jakovič/Koželj, čeprav bi lahko tudi pri njiju našli precej kritične točke (predvsem zato, ker sta včasih lačna kapitala in mu pač nasedeta, klasičen primer je farsa s Bežigrajskim stadionom, Stožicami in še čem).
Alchemist
# 28.05.2016 ob 12:37
Pa še to. Problem je enostavno rešljiv s tem, da se pač namesto štiripasovnice do Lucije izgradi dvopasovnico, kar bi prišlo bistveno ceneje saj bi bilo treba dograditi en viadukt in en tunel, namesto dveh. Dolgoročno bi se lahko tako tudi zaprlo enega izmed dveh tunelov pod Markovcem, ki bi se ga lahko namenilo za druge , bolj kreativne namene (npr. za obalni tramvaj, ups ne, stolpe lahko projektiramo brez težav, tramvaj pa bi bila preveč revoluciorna misel očitno).

Že dolgo časa razmišljam, da je štiripasovnica na trasi Koper-Lucija povsem nepotrebna, saj služi večinoma le lokalnemu prometu. ideja pa je nastala z zablodo starega Mihevčevega regionalnega plana za obalo iz pedesetih let, ki je predvidevala "avtomobilsko cesto" med obalnimi mesti, čeprav niso se zavedali da v času nastanka tistega plana se je ta izraz uporabljal za običajne dvopasovnice, saj štiripasovnic še ni bilo. Razlika pa je prometno-tehnično ogromna. Problem povezave med obalnimi mesti ni to, da je ta dvopasovna, je predvsem ta, da je ta pretirano ovinkasta ter da ima preveč klancev (Belveder, Valeta). Z gradnjo dvopasovne obvoznice, bi lahko tako sedanjo cesto brez težav deloma ukinili, kar bi omogočilo tudi zaprtje obale med Koprom in Izolo brez težav.

Štiripasovnica do Dragonje pa je vsekakor potrebna točno v tej obliki, kot je projektirana. Njen glavni namen je namreč prenos tranzita do Hrvaške meje, tranzita v katerem se prebivalci Šmarij in Gažona utapljajo vsak poletni vikend (neprekinjena kolona od Kopra do hrvaške meje). Ne vem če je smiselno ves ta tranzit dejansko zapeljat v Izolo in jo tako ohromit, (tudi ne vem zakaj bi si Izolani želeli vso to pločevino) in šele nato proti Dragonji. Zdi se mi zgrešeno že zaradi koncepta prometnega sistema kot takega, ki bi ti moral omogočati najučinkovitejše povezave, ne pa te voditi okoli riti v žep.
Kazalo