Lokalne novice
protest
Protestniki so za okoli pol ure s hojo po prehodu za pešce, a ob nadzoru policije, zaustavili promet, v tem času so bili sicer na cesti predvsem vozniki iz tujine. Foto: MMC/Televizija Slovenija

Krajanom Podgrada zaradi nevzdržnih razmer v prometu prekipelo

Preobremenjenost ceste Kozina–Starod
13. september 2018 ob 21:12
Podgrad - MMC RTV SLO, STA

Na protestnem shodu v Podgradu se je zbralo okoli 150 ljudi, ki so opozorili na preobremenjenost ceste med Kozino in Starodom ter od pristojnih zahtevali ukrepanje.

Protest je organiziralo društvo Mirna cesta, ki že dalj časa opozarja na nevzdržne razmere za prebivalce ob tej prometnici med Italijo in Hrvaško, ki so se posebej poslabšale ob vstopu Hrvaške v EU, in posledičnim povečanjem tovornega prometa. Samo lani je tako mejni prehod Starod prečkalo skoraj 290.000 tovornih vozil.

"Tovorni promet se je povečal v zadnjih petih letih za trikrat," je ob robu protesta pojasnil predsednik društva Mirna cesta Dejan Dodič. "Pristojne opozarjamo, da je tako stanje nevzdržno in da to pot uporabljajo tovornjakarji iz vzhodne Evrope, ki bi lahko uporabili pot prek Ljubljane, se pravi po avtocesti, ki smo jo zato zgradili," je dodal.

S shodom zahtevajo, da pristojne službe prisluhnejo prebivalcem in začnejo izvajati nadzor nad prometom težkih tovornjakov, da prepovejo nočne vožnje vseh tovornih vozil in vožnje težkih tovornih vozil v tranzitu po omenjeni cesti.

Razmere so postale nevzdržne
Dodič je ob tem ugotavljal, da jim glede na neodzivnost pristojnih veliko možnosti ne preostane, med temi kot skrajno silo dopuščajo tudi možnost vložitve kazenskih ovadb, verjetno proti neznanim osebam. S takšno prometno politiko, kot jo imamo, izgubljamo okoli 20 milijonov evrov letno, ki bi jih lahko pobrali s cestnino, s čimer bi lahko v nekaj letih vzporedno zgradili avtocesto, ki je bila pred desetletji celo že trasirana, je še spomnil Dodič.

Tudi udeleženci protesta so ugotavljali, da so razmere postale nevzdržne. Tovornjaki na cesti so nevarni in "res po čudežu ni kakšnih hujših nesreč", je povedal Damjan Brenčič iz Račic. "Imamo velike težave z ljudmi, ko hodijo na delo, da zamujajo na delo, nevarno je tudi za otroke," pa je pojasnil Hektor Šepič.

VIDEO
Zaradi nevzdržnega prometa protestni shod v Podgradu
Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
Lunatix
# 13.09.2018 ob 23:26
Avtoceste tam nikoli ne bo, ker bi s tem zabili nož v hrbet Luki Koper...
Edino kar preostane je, da tovorni promet preusmerijo na obstoječo avtocesto...
burruchaga1986
# 14.09.2018 ob 06:41
Sasquatch
# 13.09.2018 ob 23:12
Treba pa je ljudem povedati, da avtocesta prinaša tudi porast kriminala (tatvine vozil, vlomi v hiše, ropi, roparske tatvine,...), ki ga krajani teh mirnih krajev trenutno gledajo samo v filmih. To lahko potrdijo v marsikaterih krajih, ki so dobili avtocesto. Slednja pač omogoča hitro delovanje in hiter pobeg...

WTF?????
Skippy
# 14.09.2018 ob 08:09
Itak, da ni dovolj prometa za kakšno 4-pasovnico. Ni se treba iti populizma.
Homer.
# 14.09.2018 ob 06:31
@___/\___
# 14.09.2018 ob 00:52
100 metrov obvoznice?
--------------------------
Verjetno slabo poznaš tamkajšnje razmere....
Ne gre za 100m skozi eno naselje, ampak večkrat po 100m skozi več naselij, ki jih ni smiselno reševati z n obvoznicami.
Mimobeznik
# 14.09.2018 ob 09:03
Pač, z levico na oblasti se skrbi za socialo, namesto za investicije.
kingeston
# 14.09.2018 ob 08:33
slovenska klasika. buzurirajo uboge šoferje, lokalnih veljakov pa ne upajo. da o ljubljanskih ne zgubljam besed...

samo kmetje so pred letu upali v ljubljano it bozurirat k viru problema, vsi ostali pa nimajo jajc in samo želijo malo medijske pozornosti za tiste malo tovornjakov ki dvigujejo prah v teh mrtvih vaseh...
melanholik
# 14.09.2018 ob 08:12
Dajmo bit realni. Tri četrt slovenskih krajev ima glavno cesto s toliko prometa, kot ga ima tista. Samo na eni točki so si pač domačini izborili dostop v medije.
sasquatch
# 13.09.2018 ob 23:12
Treba pa je ljudem povedati, da avtocesta prinaša tudi porast kriminala (tatvine vozil, vlomi v hiše, ropi, roparske tatvine,...), ki ga krajani teh mirnih krajev trenutno gledajo samo v filmih. To lahko potrdijo v marsikaterih krajih, ki so dobili avtocesto. Slednja pač omogoča hitro delovanje in hiter pobeg... Sicer pa ste nekaj pozabili: bližajo se lokalne volitve in promet v ilirskobistriški občini je priročna tema za lokalne "borce za dnevnice in sejnine". Po lokalnih volitvah bo vse pozabljeno oz. tako, kot je sedaj.
galoper
# 14.09.2018 ob 21:04
Gradili so bivališča ob prometnicah, zdaj, ko se je promet razvil, je postal odvečen.
royayers
# 14.09.2018 ob 08:37
vplaznik, ti sigurno lapas nekje iz vzhodne Slovenije. Najbrz si se po tej cesti peljal enkrat v zivljenju, tisti, ki se veckrat na teden, pa se ti lahko samo nasmejimo in ocenimo, da si bednik.
kritik101
# 14.09.2018 ob 08:28
Pol ure so protestirali, nabrala se je kolona, v kateri je bilo enajst avtomobilov in šest kamionov.

Izven turistične sezone, bolj ali manj, cesta duhov.
Homer.
# 14.09.2018 ob 06:25
@Lunatix
# 13.09.2018 ob 23:26
Avtoceste tam nikoli ne bo, ker bi s tem zabili nož v hrbet Luki Koper...
-------------------
Ne vidim vzročne povezave.
Reška luka zaradi koščka avtoceste ne bo nič bolj konkurenčna. Konec koncev imajo AC Reka-Zagreb in odprto pot na Madžarsko in naprej.
Po drugi strani bi s tem koščkom AC vsaj del tranzita iz Italije na vzhod lahko šel po najkrajši poti na hrvaške AC. Še tega ki gre pa zaviramo na tem odseku ceste.
To zaviranje izgradnje AC proti Hrvaški (konec koncev tudi Koper-Sečovlje in Koper-Dragonja) je politična odločitev, ki nima veliko zveze z logiko.
stotrideset
# 14.09.2018 ob 20:49
podpiram tovrstne proteste!
in seveda spet: kaj pa 3. razvojna os, kdaj bo?
presenečen
# 14.09.2018 ob 06:33
Bravo krajani
divinedante
# 13.09.2018 ob 21:59
Jih čist zaszopim. Ta cesta je obup ..
Brenco
# 14.09.2018 ob 11:24
Tisti ki pravite da je to mrtva cesta in mrtvi kraji... jih znate sploh pokazat na zamljevidu kje so ti kraji? Sam vprašam, ker vidim, da glih ne poznate...
Macy
# 14.09.2018 ob 09:59
Nekateri pa ste res pametni. Mrtva cesta in mrtve vasi my ass. Nihče se ne pritožuje nad tistim mesecem poleti, je normalno, ljudje grejo pač na dopust. Ampak, ko pa mimo nonstop ropotajo gigantski tovornjaki iz Poljske, Bolgarije, Romunije, Turčije... Kaj imajo pa oni za iskat v teh mrtvih vaseh? Divjajo kot norci, ko se ob nedeljah zvečer sprosti zapora na meji je za bežat. Cesta je bila nedolgo nazaj obnovljena in je že vsa v luknjah in vdrta. Tranzit nima kaj iskat tam.
dioklecijan st
# 14.09.2018 ob 08:52
Razlogi so samo politični. Čeprav Hrvaški turizem še kako polni tudi slovenski proračun, nobene hitre ceste Trst-Rijeka ali Ljubljana-Rijeka ne bo. To je jasno.
alah
# 14.09.2018 ob 08:00
Gre za najkrajšo povezavo Trst-Reka in verjetno se bo večina Italijanov izogibala nakupu vinjet za teh 20km. Hitra cesta je sicer predvidena bolj severno mimo Pivke. Najverjetnejši scenarij je ureditev ceste z umiritvami prometa in pločniki, sprehajalne mirne poti pa urediti v okolici vasi. Bo pa za to seveda nameniti ustrezna sredstva...
___/\___
# 14.09.2018 ob 00:52
100 metrov obvoznice?
Springbok
# 14.09.2018 ob 08:44
Podobne proteste so imeli tudi že v Ilirski Bistrici in Pivki.

Če kdo pravi, daj potrebno tovornjakie namesto po cesti skozi naveden kraje preusmeriti na AC, ga vprašam na katero AC? Prej ali slej bo potrebno od AC Ljubljana - Koper zgraditi AC ali 4 pasovnico do mejnega prehoda Jelšane, Vprašanje je le, ali bo to bolj pri Kozini, kar bi ustrezalo italijanskim tovornjakom, ali bliže Postojni, kar bi ustrezalo tovornjakom, ki vozijo iz Nemčije, in turistom.
zapravico
# 14.09.2018 ob 07:28
Za navadne državljane jim dol visi,vsi pa imajo radi njihove davke
cairns
# 13.09.2018 ob 21:19
Krajanom Podgrada zaradi nevzdržnih razmer v prometu prekipelo

Rešitev je hitra cesta od Kozine do Staroda. Na tem območju je dovolj prostora za graditev. Relacija je dolga samo 27 km.
vplaznik
# 13.09.2018 ob 21:32
Gradnja avtoceste je upravičena če je dnevni promet najmanj 10.000 vozil na dan. Na Starodu pa doseže komaj 4000. Sam dokaz da se za nekaj vikendov na leto ne izplača graditi avtoceste je na hrvaški strani kjer imajo že zgrajeno avtocesto in z njo ustvarjajo veliko izgubo, kje je šele odplačevanje kreditov. Tukaj bi bilo smiselno graditi novo hitro magistralko nikakor pa ne štiripasovno avtocesto. Ne vem odkod opažajo tako veliko povečanje prometa, ko pa števci direkcije tega niso zaznali, promet je konstanten in kakšno večjo povečanje v petih letih ni zaslediti, spet zavajajo.
Kazalo