Maribor
Podaljšanje letališke steze načrtuje posek gozda tik ob avtocesti, to pa krajane skrbi predvsem zaradi vetrne zaščite, ki jo zagotavlja drevje. Foto: BoBo

Dodaj v

Gozd bo najverjetneje padal tudi za mariborsko letališče

Kot sporna navajajo še hrup in onesnaženje okolja
7. december 2018 ob 09:13
Maribor - MMC RTV SLO, Radio Maribor

Širitev mariborskega letališča po javni razgrnitvi državnega prostorskega načrta dviguje vse več prahu. Od že večkrat poudarjenih pomislekov o vplivih na zrak, podtalnico in na življenje ljudi, marsikoga skrbijo tudi lokacije nadomestnih kmetijskih površin, med večjimi se predvideva občina Kidričevo.

Podaljšanje letališke steze načrtuje posek gozda tik ob avtocesti, to pa krajane skrbi predvsem zaradi vetrne zaščite, ki jo zagotavlja drevje. Še več pomislekov pa nastaja ob vnovični napovedi nadomeščanja kmetijskih zemljišč – skupno bi jih bilo treba nadomestiti več kot 200 hektarjev.

100 hektarjev naj bi padlo v Kidričevem
Kar 100 hektarjev zemlje naj bi nadomestili s posekom v občini Kidričevo, kjer se že pripravljajo na posek dela gozda zaradi Magne. Zato tu nad idejo države o dodatnem krčenju gozda niso navdušeni. Župan Anton Leskovar pravi, da se bodo pogovarjali, če se bo navozilo rodovitno zemljino. Moti pa jih, da bo ta zemljišča na koncu najverjetneje upravljala Perutnina Ptuj, ki je v tuji lasti.

Ni pa težava zgolj v kmetijskih zemljiščih. Predstavnica pobude Miklavž Simona Marko pravi, da to okolje napovedanega letališča ne potrebuje. Kot posebej sporno pa navaja še hrup, onesnaženje okolja in ob več stomilijonski kitajski naložbi tudi nenadzorovano nadaljnjo širitev.

Aleks Horvat, Radio Maribor
Prijavi napako
Komentarji
V-J
# 07.12.2018 ob 09:26
GoodFella, letalski promet po svetu raste skoraj eksponentno, vse več letališč se spoprijema z zapolnitvijo kapacitet in preprosto ne morejo več sprejemati novih linij.
V Mariboru imamo pa letališče z novim terminalom, popolnoma neizkoriščeno... Tu je prostora za napredek neskončno in če ta potencial zavržemo, smo res nori.
GoodFella
# 07.12.2018 ob 09:23
Hm, a ima to letališče med LJ, Gradcem in ZG res tak velik in zagotovljen potencial, da je treba zradirati vedno nove hektarje gozda ter rodovitnih površin? Da ne bomo na koncu ostali brez gozda in zemlje ter z ogromno samevajočo pristajalno pisto, na kateri bo tu in tam pristalo kakšno letalo.
elGoyc
# 07.12.2018 ob 09:49
Normalno je letališče NIMBY objekt, ampak prosim ne mi nakladat, da bo zaradi letališča, ki stoji ob avtocesti, kaj slabši zrak če bo že več hrupa.
Kako bo letališče onesnaževalo vodo, mi je še manj jasno. Edini problem je tekočina za odmrzovanje letal, ki jo je potrebno uloviti preden pride v podtalnico.
Kitajci hočejo vložiti več sto milijonov €, lokalno prebivalstvo pa se tega otepa. Županu gre v nos, ker bo zemljišča upravljalo podjetje v tuji lasti... Ne res čudim, da sploh imamo toliko tujih investicij, kot jih imamo, ob takšni zahojeni mentaliteti.

Kar se tiče vetrne zaščite, naj se pusti ozek pas gozda, ki bo zadržal veter. V našem okolju se je zgodila generalna napaka, ker so vrli kmetijski svetovalci forsirali odstranitev "grobelj", cca 2-3m širokega pasu grmovja na mejah med njivami, kamor so včasih metali pobrano kamenje in jim na podlagi ortofoto posnetkov trgali subvencije. Sedaj, ko teh pasov grmičevja ni več, so ob vsakem snegu na cesti zameti, ter tudi nasploh občutno močnejši veter.
Strnjen gozd nudi neprimerno manjšo zaščito, kot povsod razporejena drevesa in grmovje, prav tako to povečuje biotsko pestrost, število ptičev, ki jedo mrčes itd.
GoodFella
# 07.12.2018 ob 09:29
Pa na čem bo poudarek, na potniškem ali tovornem prometu. Ali nam je v interesu, da se na MB letališče vozi s tovornimi letali kitajska roba in se jo potem s šleparji prevaža po cesti naprej na vse konce? A profit od te logistične dejavnosti odtehta okoljski davek (zemlja, voda, zrak), ki ga bodo morali plačati tam živeči prebivalci. Izjema, ki se je naredila za Magno, ker naj bi pač prinesla delovna mesta v proizvodnji, bi morala biti res izjema. Ne pa da se vsakič grabi po novih zemljiščih in gozdu. Naj se investira, gradi na degradiranih območjih, še posebej če gre za neke logistične centre, skladiščne hale ipd.
aljo16
# 07.12.2018 ob 09:50
Nimamo služb, država ne vlaga... Država pripelje investicije in vlaga v razvoj.... Pa ne na moji zemlji, nehejte uničevat narave, sej nerabimo služb

Pa razumi če moreš...
Pa ne da bi bila neka ekstra zemljišča, ampak zemljišča ob cesti... Gozda mamo pa po strminah več kot dovolj teh par hektarje na ravnini pa raje za kmetijska zemljišča porabimo...

Se pa strinjam da bi mogla biti pozidava bolj zgoščena, trgovine v pritljičjih in nad njimi stanovanja, ter garaže, to je največji problem, poglejte kolko en hofer porabi zemljišča za parkirišče in eno nadstropje, bolj bi mogli to optimizirat kot pa nekim naložbam nasprotovat. To sam dokazuje da so te organizacije nek larifari ki sploh vejo ne zakaj nasprotujejo čemu
aljo16
# 07.12.2018 ob 09:44
Baje so se ptiči po vetrnicah zdej tudi v drevesa začeli zaletavat, tako da pričakujem tudi tu "okoljske organizacije" podprle posek.
bruhnmici
# 07.12.2018 ob 09:40
Letališče v vsako vas.
Guinness
# 07.12.2018 ob 09:57
Civilne iniciative pri vsakem projektu so pac slovenska klasika. O "gozdu", ki mi domacini pravijo suma in je tudi znano divje odlagalisce odpadkov ter o rodovitni zemlji med letaliscem in avtocesto pa raje sploh ne bi...
V-J
# 07.12.2018 ob 09:24
Not on my backyard!!!
Haha, fanatiki. Na srečo se jih ne bo poslušalo, tako kot se jih ni še nikoli v zgodovinin zaradi česar smo se tudi preselili iz votlin.
zamudnik
# 07.12.2018 ob 10:18
Ka te bote Štajerci z letališčem? Goša naj se razraste, te bote pa s helikopteri letali.
PikiMiki
# 07.12.2018 ob 09:48
Seka se na veliko, ko malce pogledaš koliko so posekali na območju Komende(IC) in Brnik, te kar zaboli. Da ne Omenjamo da se je občutno spremenil vreme v širši okolici.
vranek
# 07.12.2018 ob 11:37
Pikimiki kaj te zaboli? Tist tam v Maribiru ni noben gozd, je navadno savje. Pri Brniku pa, tam. Clovek bozji, vsako leto nam gozd zarase 3,6% obdelovalnih povrsin. Moramo sekati, ker smo sam gozd. Eni ste enostavno nerazumni! Kaj boste pa jedli, ce se nic ne bo delalo? Naselite se nekam in potem je v radiusu 300 km za vas vse sam za gledat! Ma marš!
endvatrilovi
# 07.12.2018 ob 11:24
Patetični "ekovarstveniki" - gozdov je v Sloveniji preveč, kmetijske površine pa so neobdelane. Nehajte že blokirati razvoj države!
copcop
# 07.12.2018 ob 10:25
Naj se investira, gradi na degradiranih območjih, še posebej če gre za neke logistične centre, skladiščne hale ipd.

Dober razmislek. Vendar, ko se je speljala avtocesta sredi polj mimo letališča in presekala dolino na pol, teh pomislekov ni bilo. Vemo pa, kjer je avtocesta, so polja in zemlja okrog uničena za vedno. Torej so to degradirana območja.

Upam, da nas ne boste prepričevali, da so površine ob avtocesti primerne za kmetijsko dejavnost.
elGoyc
# 07.12.2018 ob 09:54
@PikiMiki
Živim v "širši okolici" industrijske cone Žeje (Komenda), kjer se je največ posekalo in prosim ne prodajaj takšnih pravljic o spremembi vremena. Edino kar se v takšnih primerih lahko spremeni je 10-20% višja hitrost vetra. Gozd ima resda precej večje izhlapevanje in obenem zadrževanje meteornih voda ter nižjo temperaturo, kot IOC, ampak ta površina je mnogo premajhna, da bi vplivala na padavine in tudi učinek toplotnega otoka zbledi po nekaj 100m.
Kunguruj
# 07.12.2018 ob 13:36
Zakaj pa noben ne navede koliko ton škropiv se letno zlije na to čudovito rodovitno zemljo in kako to potem vpliva na podtalnico na tem območju.
Orionstar
# 07.12.2018 ob 12:31
Kamorkoli pogledam skozi okno, je sam gozd vse naokrog, ki nima nobene funkcije.
Gozd brez funkcije?! Ahahahahaha...za zjokat!!!

Daj si raje vrečko na glavo!
Guinness
# 07.12.2018 ob 10:47
Bo Bojan Pozar protestiral?

Odvisno od tega, kako se bo sef odlocil. Zupan Miklavza je sicer iz pravih vrst, ampak se bodo glede na to, kdo je na vladni strani, spet odlocili za rusenje. Po uveljavljenem principu politicne tocke > napredek.
sandi4
# 07.12.2018 ob 21:35
Ne vem zakaj se Ljubljančani najbolj brigate za kmetijsko zemljišče v Mariboru,ne zanimajo pa vas najboljša kmetijska zemljišča v Ljubljani in okolici na katerih se na veliko gradi.Mislim ,da je bolj v ospredju faušija.
Slo12
# 07.12.2018 ob 20:53
Mariborčani HOČEMO povečanje letališča!
Skippy
# 07.12.2018 ob 11:25
@K_ris
ampak če bo privatni denar nekdo zakockal, zakaj bi nas skrbelo? Slovenijo pa itak naglo zarašča z gozdom.
K_ris
# 07.12.2018 ob 11:04
@Skippy

Na Gorenjskem letala dejansko pristajajo.
seeblue123
# 07.12.2018 ob 10:30
Bo Bojan Pozar protestiral?
Labod
# 07.12.2018 ob 16:41
Mariborsko letališče ima prihodnost samo kot medcelinsko letališče. Kot regionalno letališče nima prihodnosti. Na Dravskem polju so pa tako kot v Prekmurju največji onesnaževalci prav kmetje. Če bi tu bilo kakšno mokrišče potem bi me skrbelo. Imam sam kmetijo in vem kakšni so donosi v primerjavi z industrijo. Poglejte Gradec in njihov industrijski bazen. Skoraj ne mine mesec, da tam ne zraste kakšen nov ind. objekt. In redko kdo podvomi v primernost teh objektov. Pa gre za podobno dolino kot je dravsko polje. Mariborsko letališče, tako kot je, nima prihodnosti. Čimprej Kitajcem omogocitii, da začnejo z gradnjo. Kmetijskih zemljišč je v Sloveniji več kot dovolj. Gozdov pa tudi. Če bi pa kdo od teh ki se oglasajo zelel kmetovat pa se mi naj javi.
Roky89
# 07.12.2018 ob 13:11
Kak zemljevid z vrisano razpiritvijo bi bil super v takem članku...
GORILA
# 07.12.2018 ob 11:10
Na Gorenjskem letala dejansko pristajajo.

...pa ne na Jelovici!
Skippy
# 07.12.2018 ob 10:56
A na Gorenjskem lahko sekajo gozd za razvoj, tu na Štajerskem pa ga ne bi smeli?
K_ris
# 07.12.2018 ob 10:44
@Trubadur

Od kdaj se lastniki maribroskega letališča spoznajo na razvoj?
Trubadur
# 07.12.2018 ob 10:36
Predstavnica pobude Miklavž Simona Marko pravi, da to okolje napovedanega letališča ne potrebuj

Od kdaj se pa odvetnica spozna na prihodnost okolja in razvoja?

Po moje si dela samo reklamo...
success
# 08.12.2018 ob 10:49
Prav neverjetno, v slivnici rus kupi grad, ki je skoraj rusevina, ne dobi papirjev in je odstopil od investicije, bilo naj bi zdravilisce in okolica kot se sika. Zdaj imamo ciganijo pa je ok. Vetrnice ne moremo imet ker imamo neke ptice in zascitene dezevnike, letalisca ne bi imeli, firm ne bi imeli, gradili ne bi, z nicemer se noben ne strinja.. to je tako neverjetno da je ze prav groteskno. Ja pa ljudje bozji od cega bomo ziveli? kako se bomo razvijali? eh, kmetija od ljudi. Sramota kje zivimo. Nic se ne da! nic ne gre. Samo pri nas. Medtem pa avstrijci do graza v zadnjem letu postavili ze 10 novih hal in se se kr se ne ustavljajo.. Vsi lokalci tam, starostnjaki, naj se preselijo na pohorje v koticek gozda pa bodo imeli mir. Postavljali so si hise ob letaliscu ki je takrat funcioniralo, danes pa je problem. Da pa plastiko in gume kurijo v peceh in cele skoke smrdijo pa ni problem, to je pa bio
Dvomljivec
# 08.12.2018 ob 07:26
Daljša steza, tovorni promet, logistični center, špedicije, prevozi, službe, davki, prispevki, rast bdp...
Aja ne?
zjolarazvah
# 07.12.2018 ob 22:59
Ojoj Vse kar se hoce graditi smo ste proti. Se vceraj sem slisal da smo ena najbogatih drzav gozda..... zdaj pa za par smrek halo in za njive katere so vrticki v primerjavi z drugimi po svetu. OK treba pazit za naravo samo ne pretiravat .
veza
# 07.12.2018 ob 20:09
Gozd naj bo na Pohorju, njive so pa itak zastrupljene.
amigo
# 07.12.2018 ob 17:23
To letališče je zgrešena naložba. Pa lahko pridejo Kitajci ali Marsovci. Mariborska industrija je propadla v razdalji 100 kilometrov pa tri močna letališča.
K_ris
# 07.12.2018 ob 14:40
@njupipupi

Enostavno nikogar ne zanima, če mu grad propada.

Napisal si tako, kot da propadajo le objekti v državni lasti. Jaz pa sem se najprej spomnil na Riklijevo vilo, potem pa še na bežigrajski stadion ...
Bivši uporabnik
# 07.12.2018 ob 14:38
"To je tako, kot ti nič ne pomaga, da je v Kočevju prek zadost parkirnih prostorov, če želiš parkirat v Ljubljani."

Sam nisem nikoli bil zagovornik posekov gozdov, da se razumemo. Nejasno je, zakaj je treba posekati 100 hektarjev, če ni nihče detajlno pojasnil, kaj hoče narediti z letališčem.

Dejstvo pa je, da se vsi ti "naravovarstveni argumenti" uporabljajo predvsem kot politično orožje v rokah peščice. In da se blokira predvsem razvoj nerazvitih delov Slovenije.
K_ris
# 07.12.2018 ob 14:24
@njupipupi

(tudi konjušnica, tudi stavba, ki je brez strehe in se vdira in je nevarna za prebivalce, ki hodijo mimo ...)

Če jo dovolj dolgo zanemarjaš, tudi najlepša palača ustreza temu opisu. In potem lahko porušiš vse.
Bivši uporabnik
# 07.12.2018 ob 14:20
Gozdov ne smemo sekati - (ena najbolj gozdnatih držav v Evropi, z % zaraščanja, ki vsako leto požre ne vem koliko hektarov.

Kmetijske zemlje ne smemo zidati (vse je A kategorija: ko se zapeljemo v Avstrijo, vidimo do centrimetra obdelano zemljo - v Sloveniji pol neobdelanega).

Stavb ne smemo rušiti - vse je kulturno zgodovinski spomenik (tudi konjušnica, tudi stavba, ki je brez strehe in se vdira in je nevarna za prebivalce, ki hodijo mimo ...)

Vetrnic ne smemo postavljati, ker so morilke ptičev (v Sloveniji imamo namreč edini ptice s samomorilnimi nagnjenji, ki se nalašč zaletavajo v vetrne elektrarne. Teh ni na hrvaškem, v Španiji, na Danskem ... zanimivo, da morske vetrne elektrarne niso problematične za galebe. Galebi so očitno najbolj nesamomorilna ptica v Evropi, zato imajo lahko Nemci, Dance, Angleži vetrne elektrarne na morju.

Skratka, Sloveniji ostane eno: zidati na oblakih.
sandi4
# 07.12.2018 ob 11:44
Ko na Brniku delajo nihče ni proti,ko se pa hoče kaj naredit v Mariboru so pa po pravilu najbolj proti v LJ.Brniško letališče je v tuji lasti,v Mariboru bo pa prav tako tujec,dobil koncesijo,se pravi,da ne bo lastnik celotnega letališča.Kar se pa tiče rodovitne zemlje pa tole;Pomurska Panvita obdeluje 2000ha zemljišča,od tega na 1000ha gojijo rastline za svoje bio plinarne,za katere dobijo subvencije.In kdo je sedaj tu nor?
GoodFella
# 07.12.2018 ob 11:11
@copcop
Ne bi se ravno strinjal, da je kmetijsko zemljišče ob AC ali katerikoli cesti avtomatično degradirano in povsem neprimerno za kmetovanje - mogoče v določenem pasu neposredno ob AC to drži, ne pa za širše območje. Glede na gostoto cestnega omrežja v Sloveniji je potem po taki logiki vse bolj ali manj degradirano in neprimerno za kmetovanje, zato najbolje, da vse asfaltiramo, pozidamo in zapolnimo s skladiščnimi halami in hangarji, kar je pa res primer naprednega in trajnega gospodarjenja na nekem območju. Ko gre za ravninska kmetijska zemljišča, bi se moralo ravnati zelo premišljeno, teh je namreč vsako leto vse manj in ne več. Nismo mi Madžarska, ki ima prostrane rodovitne "stepe".
bud00
# 07.12.2018 ob 10:24
A to bo zato, da bo končno kdo zjutraj pravi čas v Ljubljano prišel? K po AC se ustavi v Blagovici, s SŽ pa tako ne gre.
success
# 08.12.2018 ob 10:53
Enostavno bi morala rect drzava potrebujemo razvoj, to to in to se bo naredilo in pika! Pa se naj ljudje na soncno upravo pritozijo. Ne more cela regija stagnirat zaradi par penzionistov tam, halo? Isto kot pri magni, pitna voda, umrli bomo, to ne gre, ko so dobili lepe zneske odskodninske pa lepo zdaj ti "ozavesceni" pijejo pri lobniku pa se smejijo, zdaj pa je vse ok naenkrat, pa lahko kemocno tovarno postavijo ce treba. Zaro pa ko hodis po svetu in prides v slo se ti zdi da si nekje v albaniji...
Dvomljivec
# 08.12.2018 ob 07:35
Jaz verjamem da tistih nekaj ljudi iz neposredne okolice, pač ne želi širitve letališča. Ampak kaj, a se bo razvoj celotne regije zato zaustavil? V Sloveniji je na žalost možno tudi to. Obnova Plečnikovega stadiona ni možna zaradi nekaj neuglednih vrtičkov, ki jih imajo tam prebivalci sosednjih blokov. Poleg teh vrtičkov imajo tudi nekaj zvez na ARSU
GoodFella
# 07.12.2018 ob 19:06
To, da je kmetijskih zemljišč v Slo dovolj, sploh pa kvalitetnih ravninskih, je pavšalna ocena "od oka", ki ne drži. V desetletjih, ki prihajajo, in s podnebnimi spremembami vred bodo osnovni naravni viri (voda, zemlja, gozd) vse bolj dobivali na pomenu. Seveda je to težko razumeti nekomu, ki razmišlja zgolj kratkoročno in skozi prizmo profitabilnosti. Takim najbrž tudi hidravlično lomljenje skrilavcev ni problematično.
Črnibog
# 07.12.2018 ob 15:22
Aja, pa vsi za okolje boječi sodržavljani, ste že slišali za Pinus, če ne, raje ne nakladajte.
zozozo
# 07.12.2018 ob 15:07
@njupipupi - Misliš, da mi je vseeno, za mesto, v katerem sem odrasel, in kjer redno preživljam čas? Misliš, da mi je vseeno za lastne sorodnike in prijatelje? Fejst si jezik stegno, miško.
Bivši uporabnik
# 07.12.2018 ob 15:04
"Skratka, ni mi vseeno ne za Dravsko polje, ne za Maribor, ne za Mariborčane. "

Sorry, ampak zelo dvomim. Mislim, da ti je prekleto vseeno.
zozozo
# 07.12.2018 ob 15:03
Skratka, ni mi vseeno ne za Dravsko polje, ne za Maribor, ne za Mariborčane. Magna je uničila konkreten kos Dravskega polja, med tem pa se je veliko več Mariborčanov zaposlilo v Avstriji (oz. se celo izselilo), kot jih je dobilo službo v Magni, in to za veliko boljše plače.
Bivši uporabnik
# 07.12.2018 ob 15:02
Ekonomski migrant po definiciji. Haha.
cannex
# 07.12.2018 ob 14:51
Razvoj letališča se mora zgoditi. Nujno. Mislim pa, da imamo vsi več koristi od 100ha gozda, kot njiv, za katere potem davkoplačevalci doplačujemo subvencije kmetom.
Kazalo