Maribor
Letališče Edvarda Rusjana Maribor
Prejšnje leto je bilo za mariborsko letališče eno bolj klavrnih. Našteli so vsega 6.000 potnikov in prepeljali 200 ton blaga. Foto: BoBo

"Sporazum o investiciji v mariborsko letališče je mrtva črka na papirju."

Ministrstvo kljub temu pozdravlja namero o rednih poletih
9. januar 2018 ob 20:23
Maribor - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Pristojno ministrstvo opozarja lastnika mariborskega letališča, družbo SHS Aviation, in kitajsko državno gradbeno podjetje, ki želita v letališče vložiti 660 milijonov evrov, naj ne pozabita, da je lastnik infrastrukture država.

Prejšnje leto je bilo za mariborsko letališče eno bolj klavrnih. Našteli so vsega 6.000 potnikov in prepeljali 200 ton blaga. Konec novembra pa so presenetili s predstavitvijo nekakšnega sporazuma med lastnikom letališča, podjetjem SHS Aviation, in kitajskim državnim gradbenim podjetjem, ki je pripravljeno v letališče s skoraj nič prometa vložiti 600 milijonov evrov.

Marsikomu ta sporazum ni šel v račun, tudi ministrstvu za infrastrukturo, lastniku letališke infrastrukture, ne. "Mi smo jih danes zelo resno opozorili, da sporazum ni izvedljiv v delu, ki se nanaša na javno letališko infrastrukturo v lasti Republike Slovenije in v tem delu je sporazum za nas mrtva točka na papirju," je opozoril državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben.

Vlaganja v javno infrastrukturo so stvar javnega razpisa in ne dogovora dveh zasebnikov. Zato Leben pričakuje, da bodo partnerji to zapisali v sporazum: "Državi je interes, da se letališče Maribor razvija naprej. Zato bo do maja sprejet DPN, podaljšanje letališke steze."

Kljub nejasnostim pa ministrstvo pozdravlja namero o rednih poletih v München in Antwerpen, ki naj bi jih vzpostavili 12. februarja. Redno linijo pa pozdravljajo tudi v turističnih agencijah. "Za zdaj pa je resnično hendikep mariborskega letališča, da tu ni stacioniran letališki prevoznik s floto enega ali dveh letal," pravi Jože Režonja s turistične agencije Relax Turizem.

VIDEO
Bo tokratni zagon letališča v Mariboru uspešen?
Janez Krušič Sterguljc, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Pipic12
# 09.01.2018 ob 21:22
6000 potnikov v celem letu, medtem pa turizem (tudi pri nas) raste iz leta v leto? Vodstvo podjetja, ki upravlja z mariborskim letališčem, bi moralo že zdavnaj leteti.
elektrupunk
# 09.01.2018 ob 21:42
kdo pa realno verjame naložbi 600 mil? ..pomislite mal..se ravno dogaja tele dni .. francoski upravljalec letališč je plačal 510 miljonov za 25 letno koncesijo Beograjskega letališča s tem da se je zavezal da bo vložil še dodatno 700 miljonovv vseh teh letih. Promet lansko leto čez 5 miljonov potnikov cargo pa 19500 ton.. zdej pa primerjajte z mb .. 6000 potnikov in 200 ton blaga ..kdo tukaj bučke prodaja..
dongo
# 09.01.2018 ob 21:05
Ali so Kitajci mislili da bodo kar tako prinesli stotine milijonov, brez slovenceljskega birokratskega zajebavanja in iskanja dovoljenj do nezavesti al kaj? Od česa pa naj prelagalci papirjev živijo?
Bivši uporabnik
# 10.01.2018 ob 05:28
Ne, ne, popolnoma narobe ste razumeli Kitajce.

V bistvu bodo investirali v odprtje kitajske restavracije na letališču z imenom "600 milijonov lotosovih cvetov".
mihael1
# 09.01.2018 ob 21:00
Ze toliko napovedi o fantasticnem dvigu prometa , vlozkih, itd., stanje pa ne bi moglo biti slabse. Nobene linije, nic potnikov.

Fistravec pa se kar naprej napoveduje ali bolje, naklada
sammy13
# 10.01.2018 ob 15:23
Mi smo jih danes zelo resno opozorili, da sporazum ni izvedljiv v delu, ki se nanaša na javno letališko infrastrukturo v lasti Republike Slovenije in v tem delu je sporazum za nas mrtva točka na papirju.

Kje pa piše, da mora mariborsko letališče ostati v lasti države? Pa naj ga prodajo Kitjacem, če država nima vizije. Slabše kot zdaj praktično ne more biti
Tao3
# 09.01.2018 ob 22:29
Fištravec je igubil razum, kakšne bučke prodaja. Tipu ni jasno kaj je 600 milijonov. Se pa na vse kriplje laže in spreneveda, ker bi rad ostal na občinskih dudah. ALI JE ŽE KAJ URESNIČIL KAR JE OBLJUBIL? NI.

Jaz bi se z veseljem vozil na Kitajske baterije, ki jih je obljubil. Pa fakulteto je obljubil ... pa 5000 NOVIH DELOVNIH MEST.

Laže tako da sam sebi verjame.
mihael jazbec
# 09.01.2018 ob 21:56
...diskreten opomin, da so pozabili na običajno prakso - posla namreč ni spremljala kuverta poslana na ministrstvo...
popravek
# 10.01.2018 ob 16:51
po domače: posla ne bo brez podkupovanja politike
lotmeržanec
# 11.01.2018 ob 11:49
Ti Kitajci imajo Fištravca za bebčka! Prvo so mislili graditi tovarno baterij pa letališče porihtat pa nevem koliko letov dnevno!! Ne bom dosti kresnil mimo,če povem,da hodijo v Maribor z delegacijami na izlet,da se dobro najejo in napijejo in to zastojn!!
kapetano
# 11.01.2018 ob 11:57
Tale Fistrovec nateguje svoje somesčane z fiktivnimi pogodbami in playbojevskim zivljenjem...že ob predstsvitvi je večina opozorila da gre za nakladanje
yowie
# 10.01.2018 ob 11:26
Imam občutek, da v tem primeru "država s svojo birokracijo" zavira razvoj...
Saj 600 mio je veliko, ampak v primerjavi z obeti pa tudi malo. Jaz sem Kitajce bolj razumel da bo šel razvoj v smeri Cargo letališča in glede na obseg prevoza tovora iz kitajske pa je tukaj ogromen potencial. Vse kapacitete v EU so bile pred prazniki zapolnjene (še zdaj čakam robo iz novemberskega naročila) - bojda ker ni kapacitet v EU!
Magna in podobne pa samo višajo potencial.
RJSlo
# 09.01.2018 ob 21:38
Marsikomu ta sporazum ni šel v račun, tudi ministrstvu za infrastrukturo, lastniku letališke infrastrukture, ne.
------------------------------------------------
No ja. Mislim ministrstvo lastnik infrastrukture? Lahko je upravljalaec nikakor pa lastnik! Vlada RS ni lastnica kakršnegakoli ali kateregakoli premoženja v naši državi. Dajte malo redefinirati pojme.
navigator007
# 10.01.2018 ob 08:15
Če investiraš 660 mio za 6.000 potnikov, potem vsakega potnika ceniš na 110.000 EUR. Ni slabo za eno marginalno letališče! To mora biti spet ena sama poštenost, transparentnost, spoštovanje prava, bla bla...
alkum
# 10.01.2018 ob 12:41
Še eno kar direktno opozorilo, da brez vključitve politike in provizij ne bo nič......
ipad
# 10.01.2018 ob 11:43
kot je nekdo že napisal. Nič provizije, nič muzike :-) Tega Lebna si prav predstavljam, da ma doma eno kad napolnjeno z dnarjem in se v njej redno valja v kopalkah.
Aeda
# 10.01.2018 ob 09:17
Spomnite se, kakšen je bil odnos države Slovenije do mariborskega letališča...in takšen odnos se nadaljuje tudi s tem opisom v članku...
hareKrishna
# 30.03.2018 ob 19:39
Nekdo je pripravljen 600 M € vložit, naši pa namesto, da takoj pripravljat papirje tudi pozlačene če bo treba, klatijo neumnosti po stari navadi. Narobe svet ali bolje rečeno narobe javna uprava z to neposrečeno figuro Lebenom
rudes
# 12.01.2018 ob 06:58
Edino, kar so naredili v MB je, da so zaradi tistih par letal omejili in zaostrili zračni prostor jadralcem. :-(
ElTorro
# 11.01.2018 ob 21:08
Prevedeno v "realni" jezik je sporočilo nekako takšno:

Ne bomo vam dovolili da infrastrukturo nadgradite na lastne stroške. To mora iti preko razpisa iz davkoplačevalskega žepa, izvajalec pa bo kateri koli iz našega spiska dveh favoriziranih (ve se, zakaj).
kralj matjaž
# 10.01.2018 ob 08:10
Ljubljana spet zavira razvoj Slovenije
bilzerian
# 10.01.2018 ob 07:37
fištravec je pred zadnjimi lokalnimi volitvami volivcem prodal tovarno baterij, pa novo fakulteto, pa nevemkajševse. in zmagal.
sedaj pa spet prodaja bučke in obljublja in obljublja. ampak volivci niso neumni.
milkra
# 09.01.2018 ob 21:47
Kot da bi se država bala, da bi zadeva res uspela, tako se obnašajo. Naj raje proaktivno sodelujejo pri zadevi, na pa take.
vrtojb5
# 09.01.2018 ob 21:33
Uradniki naj bodo rajsi tiho.
Bivši uporabnik
# 10.01.2018 ob 11:49
Če bi imeli pametno državo, bi ta oblikovala ustrezno razvojno strategijo. Komu je ta kaos v interesu? Komu je v interesu, da imamo šibko državo, ki ni zmožna servisirati in nadzirati gospodarstva? Potem pa se čudimo, ko vse propada???? Sramota.
blef
# 10.01.2018 ob 07:35
Če bodo investitorji nerodni bo vedno manjkal kakšen papir prave barve.
Kazalo