Notranjska
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 11 glasov Ocenite to novico!
Kemis
Območje največjega vpliva požara, kot ga je opredelila agencija za okolje. Foto: Arso
       Vpliva na zdravje v širšem območju sicer ne pričakujemo, vendar ga želimo z gotovostjo izključiti.       
 Vladna medresorska delovna skupina
Kemis
Fotoposnetek zemljišč znotraj varnostnega pasu – območje prepovedi (znotraj rumenega kroga) Foto: NIJZ

Dodaj v

Po onesnaženju na Vrhniki stotine klicev na NIJZ

Skoraj tri tedne od požara
3. junij 2017 ob 11:17
Vrhnika - MMC RTV SLO, STA

NIJZ je v dveh dneh, odkar je vzpostavil informacijsko linijo glede Kemisovega onesnaženja okolja, prejel več kot 200 klicev in sporočil. Informacije ponuja tudi vladna delovna skupina.

Nacionalni institut za javno zdravje (NIJZ) je v sredo, dva tedna po požaru v podjetju za predelavo kemičnih odpadkov Kemis, zaradi katerega je prišlo do onesnaženja okolja, vzpostavil informacijski telefon ter e-poštni naslov, kamor se lahko ljudje obrnejo z vprašanji, opažanji in drugimi informacijami. Od srede do 19. ure v petek so skupno prejeli 118 telefonskih klicev in 83 elektronskih sporočil. Samo v petek so prejeli 42 klicev in 19 elektronskih sporočil. Pripravljajo tudi seznam najpogostejših vprašanj in odgovorov, ki bo predvidoma na voljo v začetku prihodnjega tedna.

Vladna skupina ponuja informacije
V petek se je prvič sestala tudi medresorska delovna skupina za usklajevanje aktivnosti, povezanih s posledicama požara v Kemisu. Na podlagi njenih sklepov bo prihodnji teden na Vrhniki vzpostavljena informativna pisarna. Oblikovali bodo tudi dve mobilni ekipi, ki bosta svetovali prebivalcem.

Delovna skupina, ki jo je imenovala vlada in jo vodi Srečko Šestan, se je dogovorila, da bosta v informativni pisarni strokovnjaka s področja varovanja zdravja in s področja varstva rastlin neposredno odgovarjala na vprašanja prebivalcev. V začetku naj bi odgovarjala dva dni v tednu po štiri ure.

Nevaren vzorec trave
V petkovem sporočilu po sestanku delovne skupine so ponovili tudi nekatere že znane ugotovitve uprave za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Med drugim, da je bil eden od vzorec trave, ki je bil vzet z območja mesta požara, določen kot nevaren. Zato je bilo določeno območje prepovedi, ki je objavljeno na spletnih straneh NIJZ-ja, objavljeno je tudi območje največjega vpliva požara (naslovna fotografija).

V medresorski skupini so navedli tudi, da je zaradi varovanja zdravja ljudi ter presoje izpostavljenosti in dolgotrajnega vpliva na njihovo zdravje NIJZ določil širše območje dodatnih merjenj in spremljanj. "Vpliva na zdravje v širšem območju sicer ne pričakujemo, vendar ga želimo z gotovostjo izključiti," so zapisali.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
rangerno1
# 03.06.2017 ob 12:34
Konec heca! V tej državi bo počasi nekdo moral odgovarjat. Verjetno si večina niti ne predstavlja, kakšne težave bodo to za ljudi, reševalce pa to habitat nasplošno. Podjetje mora kriti VSO škodo, ARSO je v vseh letih naredil toliko škode s svojo počasnostjo in birokracijo, da se podjetja kar ognejo Slovenije, po drugi strani pa dajo dovoljenja za takšno svinjarijo poleg mesta, tudi na ARSU bo moral nekdo odgovarjat. Slišalo se bo pretirano, vendar to je KATASTROFA na vsej nivojih. Vlada pa seveda počasi in nesposobno, kot to običajno počne.

Na takle šalabajzerski način ne bo Slovenija prišla nikamor! Gremo se zeleno deželo, neko kao napredno zahodno državo, turistično državo. Potem pa nek ARSO in podjetje kot je Kemis to pokvarijo zaradi lastne pokvarjenosti. Potrebno je ovaditi ljudi na ARSU in v Kemisu! Vsa škoda do zadnjega centa mora biti krita! In pa takšne svinjarije je polno po Sloveniji. RTV predlagam raziskovalno delo na temo ARSO-a kako tem onesnaževalcem dajejo okolska dovoljenja, po drugi strani pa naši mali podjetniki čakajo 10 let in s tem zabijjajo gospodarski razvoj in investicije v Sloveniji!
Mitcho_Buchannon
# 03.06.2017 ob 11:41
Mene pa zanima, kako to da se območje največjega vpliva požara na kar nekaj mestih (predvsem v Logatcu) konča tik pred začetkom naselja? Po sliki se vidi, da se območje še nadaljuje v smeri proti JZ, vendar ga slika ne prikazuje. Torej prebivalci, ki živijo bolj jugozahodno lahko samo ugibajo, ali je dimni oblak imel kaj vpliva ali ne ...
bistri08
# 03.06.2017 ob 13:31
42 klicev in 9 emailov. Ojoj
Da ne bodo umrli od tako povečanega obsega dela.

Jaz jih toliko vsak dan obdelam v službi, pa ne jamram celi Sloveniji.
eos
# 03.06.2017 ob 14:01
Medtem pa direktor Kemis izjavlja, da je požar katastrofa za Kemis, nikakor pa ne sprejme, da je tudi katastrofa za okolje. Torej se mu hebe za 10000 ljudi in njihovo imetje. In še vedno je na prostosti in še naprej zagovarja svoj kriminal pred obrazi, ki mu to dovoljujejo. Do kdaj še, l'dje, do kdaj!?
kamnosek
# 03.06.2017 ob 12:48
Kako priročno. Oblak iz Kemisa je obšel Logatec iz obeh smeri. Seveda, kdo bo odgovarjal še na neprijetna vprašanja Logatčanov.
BACK
# 03.06.2017 ob 13:24
Neverjetno 20 DNI rabite,da nam poveste, da je totalna štala!!!!...
Nič takole bom: do nadaljnega sem državljansko nepookoren, dokler mi država ne odgovori na naslednja vrprašanja:
-točno kaj in koliko vsega je zgorelo, točn popis vsega
-kakšna so tveganja pri po izgorevanje, ali so bile možne kake kemijske reakcije
-kdo je Kemisu dal 14 pred požarom gradbeno dovoljenje za ŽE na črno zgrajene neprimerne hangarje
-kdo je dal v prvi vrsti dovoljenje Kemisu, da lahko sploh obratuje na takem področju.
Ljudje: ne se dat zafrkavat, ker tole se počasi pod preprogo puca!
Mitcho_Buchannon
# 03.06.2017 ob 13:23
Tole kako se je dimni oblak glede na sliko izognil Logatcu je res zanimivo ...
Miki Mause
# 03.06.2017 ob 12:49
Pred požarom ni nokogar popolnoma nič zanimalo, kaj se tam dogaja in kako na hojladri se skladišči. Sedaj po nesrečnem požaru pa cel vik in krik od župana, inšpekciji do parlamenta. Itak v sloveniji se mora nekaj zgoditi, potem se pa zadeve rešujejo slabeš, kot pa pet minut pred dvanajsto uro. Kaj so do sedaj delali inšpektorji očitno popolnoma nič, da se pa take stvari kar tako na hojladri skladišči pa tudi ničesar nič ne zanima.

In vse takšne in podobne firme v sloveniji bi morale dnevno javljati ''glavnim'' gasilskim društvom v občini kateri delujejo o količini nevarnih snovi-odpadki, surovine za proizvodnjo itd. Ne pa da, ko zagori, da nakoncu noben nima pojma (oziroma se delajo neumne) kaj sploh je tam bilo skladiščeno in kaj gori.

Pa upam, da Kemis poplača vso škodo gasilcem ter jim nakupi novo gasilsko opremo, katero so uničili, zaradi malomarnosti Kemisa in inšpektorjev RS.
venatoridrih
# 03.06.2017 ob 13:52
Slika pa izgleda, kot da si nekdo pripravlja jajce na oko...:)
špohtl
# 03.06.2017 ob 14:33
Tole sliko (vprašanje če je ok) smo dobili le zato, ker se Vrhničani niso sprijaznili z ca 6 odvzetimi vzorci (v napačni smeri) in z 1600 metri vpliva.
Neverjetno je, da se podeljenega okoljskega dovoljenja ne da odvzeti - inšpektorji lahko le vedno znova zahtevajo odpravo kršitev in pomankljivosti !?
Ampak, če država lahko čez noč sprejme Lex Magna in Mercator....potem naj uredi še odvzem Kemisu, ker so skrajno malomarni in družbeno neodgovorni. V luči pariškega dogovora, ki ga naša vlada ohoho podpira, bi bilo to edino sprejemljivo.
Lešnik
# 03.06.2017 ob 14:07
Je direktor že v priporu in zakaj ne??
Mitcho_Buchannon
# 03.06.2017 ob 13:31
Ne razumem niti, zakaj so jemali vzorce v Smrečju, če je ta kraj glede na Arsovo sliko daleč od območja največjega vpliva požara? Zakaj je največje območje vpliva prikazano na Vrhniki, če so nas ravno iz Arsa pred časom prepričevali, da je vpliva na Vrhniko še najmanj, ker se je dim dvignil nad Vrhniko in ga je odneslo drugam?
garmond
# 03.06.2017 ob 12:47
Zdaj pa še kar naprej tako po Trumpovsko, požvižgat se na okoljske standarde.
Mitcho_Buchannon
# 03.06.2017 ob 16:29
Ja, med področji, ki jih je kao oblak obšel po tej sliki, so tudi veliki pašniki pred Logatcem med cestama Logatec - Vrhnika in Logatec - Žiri. Oblak se je sodeč po sliki ustavil pred pašnikom in šel bolj zahodno tik ob njem.
Binder Dandet
# 03.06.2017 ob 14:53
Pametni oblak. Vedel je, da se mora izognit naseljenim povrsinam. To so dosegli z nanoroboti po moje.
tron
# 03.06.2017 ob 14:24
"Tole kako se je dimni oblak glede na sliko izognil Logatcu je res zanimivo ..."

V dobi pametne tehnologije imamo tudi pametne oblake :)
QUENDI
# 03.06.2017 ob 11:46
....Vpliva na zdravje v širšem območju sicer ne pričakujemo, vendar ga želimo z gotovostjo izključiti.....prva trditev je zanikanje delovanja akutnih in dolgoročnih učinkov ustvarjenih toksinov (glede na ugotovljene je vse znanstveno znano) v naravni verigi,ki ni omejena ...druga pa zelo veliko izmotavanje.......obrazec gotovosti v takih primerih ne obstaja.......tako kot pri farmaciji......aktivna učinkovina je ta in ta......namen je....način delovanja pa ni znan......to se imenuje potem zdravilo - v osnovnem pomenu videti zdrav.....
sestenadva
# 03.06.2017 ob 15:05
Nasli so nevaren vzorec trave. Ne narobe razumet. Da si ga ne bo kdo zrolal.
luckyss
# 03.06.2017 ob 12:18
Prodam dva kg pepela s pogorišča Kemisa..(primerno za Ano Lizo, ki bo tudi pobrala nekaj "keša")..
Spet bodo lopovi profitirali in poštenjaki najeb....
tuintam
# 03.06.2017 ob 15:04
Binder Dandet

A ni zaobšel tudi neke bio mlekarske farme?
zlobniCO2
# 03.06.2017 ob 18:12
pameten tale oblak malo zavije naokol , lepo od njega
Mitcho_Buchannon
# 03.06.2017 ob 13:49
Sicer je dejstvo, da je glavnina dimnega oblaka šla višje od Logatca zahodno, čuden na sliki se mi zdi tisti odsek oblaka, ki pride do Logatca ob avtocesti in je odcepljen od glavnine dimnega oblaka?
Whitetrasher
# 03.06.2017 ob 13:33
Logatcani so jo res dobro odnesli.
hehehe..slovenska posla
moj komentar
# 03.06.2017 ob 13:02
V Sloveniji bi lahko razgnalo atomsko elektrarno, pa nebi nihče odgovarjal.
Zato pa smo banana državica...
Guzjebescu
# 04.06.2017 ob 10:18
Nezaupanje ljudi je lahko precej bedasto. Tu eni dvomijo, da je slika vpliva korektna, ker zakaj se oblak izogne Logatcu. Geografsko gledano se je Logatec, ki leži okoli 200m nad Vrhniko in ga varuje višja lega okoliških hribov precej logično izognil ožjemu vplivu. Vpliv se širi predvsem po nižjih predelih v smeri vetra na dan dogodka.

Naj nas skrbi vpliv na Vrhniko, ki je seveda vsa v rumenem področju.
tuintam
# 03.06.2017 ob 15:00
eos
Medtem pa direktor Kemis izjavlja, da je požar katastrofa za Kemis, nikakor pa ne sprejme, da je tudi katastrofa za okolje. Torej se mu hebe za 10000 ljudi in njihovo imetje. In še vedno je na prostosti in še naprej zagovarja svoj kriminal pred obrazi, ki mu to dovoljujejo. Do kdaj še, l'dje, do kdaj!?

Bolj za to gre, kdo bo priznal odgovornost. Pa prevzel stroške...

Seveda se pa pri urbanistih odgovornost ne ustavi... Naprej gre ... do ustave. S katero si upravitelj Država lasti ves vzajemni kaptal in pravno identiteto države kot celote. Njen jaz. Celote, ki naj bi ji bil pa upravitelj zavezan. Finančno odgovoren. Tudi Država kot upravitelj neki državi kot celoti, vkolikor za to obstajajo razlogi. Te celote opredeliti ne znamo in je lastniško-pravno nikoli sploh nismo znali opredeliti. Mogoče celo nočemo. A to bi bil potem naklep. Ne obtožujem. Nimam se možnosti braniti... Neglede na Kardelje mogoče tega 'nismo znali' nikoli ...

Ker točno tu, na tem nivoju in s te vrste identifikacije (ljudstvo=oblast, narod=Država, neupravitelj=upravitelj), se pa upravitelj razveže odgovornosti do neke od sebe razlikovane celote. Izniči svojega upnika. Pravno. Vrhunsko pravno ceklo. Torej? Meni je dokaj očitno, pa nisem pravnik, kaj šele pravnikom, da moramo mi popraviti ... raje ne bom nič rekel, da ne bom kontra državnim interesom, kar bi utegnil kak oblasten 'pravnik' pa reči ...

Joj, kako dosti jih že imam. 'Strokovnjakov' na oblasti, 'strokovnjakov' nad strokami ipd. Že prej je sistem stroke poskušal obvladovati in jih zaničeval, ustvarjal monopole tudi znotraj strok, si strokovnost podrejal in prirejal ... sedaj je pa še huje.

In nekateri 'strokovnjaki' bi vladali sedaj še naprej nad strokovnjaki. Ker ne znamo upraviteljem reši, da oni pač niso tisti, katerega kapital upravljajo, pa tega prepisati na tiste, ki ne upravljajo, na celoto. Na celoto. Opredeljeno z ustavo npr. Ker razdeliti tega se ravno ne sme. Pa ravno to sedaj celo mi počnemo, da vzajemni kapital podarjamo upraviteljem, da se ga čim prej podarjali ne bi... Ločiti vzajemni kapital od upraviteljev in nekako opredeliti tisto 'javnost'. Podobno kot Nemci v ZRN.

Prav tega nismo nikoli znali narediti, celote lastniško-pravno ločeno opredeliti, da si noben subjekt posamič pač ne bi lastil premoči nad drugimi (niti subjekt Država nad državo ne). Če pa že, naj to dokaže na trgu. Enako se potem pa blokira ev. ostale monopole. Mi pa vse stavimo na oblastnost, na prevlado z eno oblastjo nad drugo oblastjo ... Po kopitu iz socializma in ostalih radikalnih in oblastnih sistemov, češ kako da smo mi za družbo in za vse. Ko so ti 'vsi' vedno samo eni in isti. Taki, ki so za druge tako, da so najprej edino le zase.
tuintam
# 03.06.2017 ob 14:35
eos

Čak' no. Bodi malo previden. Tudi odgovornost naj bi imela piramido. In tudi pravni subjekti obstajajo. Seveda da tudi fizični. Kdo je pa tovarni dal dovoljenja? Pa ali od Države neodvisne stroke sploh obstajajo in ali lahko branijo državo kot celoto (javne interese), če pa celoto upravutelj Država na nek nači izpodrine, izrine, ko jo pravno predstavlja? Je komu odgovorna? Ni. Vse samo temu upravitelju. Tudi tisti, ki delajo pravilno, koto ona ne, tudi državni znanosti znanost ipd.

Te zadeve se tičejo direktno konceptov v ustavi, imajo pravne in odgovornoste konsekvence, ustoličijo razmerja moči ipd. Z več oblasti se ne da preveč oblasti preprečevati. To so poskušali narediti že socializem, nacizem, fašizem... pa jim na tak način ni ravno uspevalo... Kofa je bušna. Vedno bo in je bila. Seveda pa ni nujno vedno tako in vedno enako. Enkrat je bolj in drugič je manj. Najprej je treba pogledati, kakšni so bili sploh pogoji, za dotično lokacijo ipd.

V ustavi omamo mi luknjo in pio ZRN sistemu bi se morali zgledovati (pa ne po centralizmu v obliki 'socialnega tržnega gospodarsrtva', kakršnega propagira Merklova, ki si čćželi imeti oblast nad drugimi, če je že doma ne sme imeti nikoli več, noben upravuitelj in nobena obalst več, noben subjekt si ne sme prilastiti identitete CELOTE, ki pa ni upravitelj, ni res da bi bila oblast kar enako ljudstvo, davkoplačevalska celota ipd.). Pri nas ni možno imeti neodvisnih strok, poštenih standardov ... nismo in ne moremo biti dosledni, podvrženi zaščiti celote.
Mitcho_Buchannon
# 03.06.2017 ob 13:26
Sicer pa naj bi glede na pričevanja in slike dimni oblak zajel zgornjo Zaplano in obšel spodnjo, na Arsovi sliki pa je prikazano ravno obratno ...
Lešnik
# 03.06.2017 ob 21:06
Območje največjega vpliva požara, kot ga je opredelila agencija za okolje.

Resno vprašanje.

Prikaz območja, ko se oblak izogne Logatca ne more biti realen in me resno zanima, če je morda tako prikazano, ker se v Logatcu (levo od drevoreda v smeri Logatca) nahajajo pašniki Pedagoško raziskovalnega centra za živinorejo, ki deluje v sklopu Biotehnične fakultete??

Iskreno upam, da je vsaj en novinar postavil vprašanje zakaj je prikaz tak kot je.
tuintam
# 03.06.2017 ob 14:39
eops

Samo razmišljal sem. Ker ... Ne more nek direktor odločiti ali tovarna bo ali ne. Nima te vrste pooblastil. Njemu so prva naloga interesi tovarne. To je podpisal. Lahko pa res tudi ne bi (ljubi kruhek...) in lahko bi pa res na kaj opozoril, a to ni to.
tron
# 03.06.2017 ob 14:22
Te strupene odpadke bi komot lahko odlagali v kakšni Afriki, imaš praktično ozemlja več Slovenij, ki so nenaseljena.
tuintam
# 03.06.2017 ob 13:19
tureavanture
škoda da ni šlo proti ljubljani, bi se vsaj kaj premaknilo


Domnevam, da asociiraš na Troštovo kolumno (dalo bi se jo razumeti tudi kot sarkazem, čeprav očitno ni tako mišljena), kako dobro da je (takorekoč globalno), ko je zmagal Trump in kako blagodejno da na EU učinkuje brexit (na našo trmo pa 'suverenost', radikalizem, tanartaboljša oblast, vladavina, dolžnost, da si upravitelj lasti pravno identiteto celote in je s tem v koliziji interesov ...).
tuintam
# 03.06.2017 ob 13:30
kamnosek
Konec heca! V tej državi bo počasi nekdo moral odgovarjat.


Maš prav. :) Še naprej dajmo gasiti s prilivanjem olja na ogenj... Jurišajmo z oblastnostjo nad oblastnost. Povečujmo pooblastila, saj jih takoalitako potem kdo deduje, ki jih pa sploh ne bi smel imeti ... Oprosti. Nekdo praviš. Kdo le? Gasilci verjetno, pa folk, ki živi v okolici?

Tako je, pa oprosti, če človek navija po starem za prevelika opoovblastila oblastnežev in dovoli, da si upravitelji, čistio navadni inženiringi v bistvu (Država je pravna oseba upravitelj, si pa kar prilasti identiteto celotne države), lastijo kapital, s akterim naj bi samo upravljali. Da naj bi družbo priznali po njenem totalnem ustavnem zanikanju... Sploh samo to.

ZRN: "Javni kaptal je zasebni kaptal davkoplačevalcev (kot pravne celote, kot družbe, ki ne upravlja)." Ne pa da se kot pri nas ljudstvo z oblastjo pravno po socialistično ali po radikalno kar izenači, Državo (upravitelj) z državo kot celoto ipd., nakar imaš le še slednjo, oblast, upravitelje, nikomur, ampka, nikomur zavezane.

Tvoje sporočilo bi namreč lahko razumeli pa tudi kot da dajmo oblast ojkrepiti, zgraditi kak nov Goli otok ipd.
tureavanture
# 03.06.2017 ob 11:28
škoda da ni šlo proti ljubljani, bi se vsaj kaj premaknilo
alcatraz
# 03.06.2017 ob 12:25
škoda da ni šlo proti ljubljani, bi se vsaj kaj premaknilo

ja, kam pa?
v mračni srednji vek devetdesetih ko je ljubljana bila mesto duhov?
mooodeeel
# 03.06.2017 ob 14:15
Hvala bogu da veter ni pihal proti ljubljani!! Za periferijo me ne zanima
Kazalo