Na SŽ-ju pravijo, da postajališče zadnjih 20 let za potnike zaradi lokacije ni več zanimivo. Le zakaj so šli potem pred tremi leti v tako drago prenovo? Foto: TV Slovenija
Na SŽ-ju pravijo, da postajališče zadnjih 20 let za potnike zaradi lokacije ni več zanimivo. Le zakaj so šli potem pred tremi leti v tako drago prenovo? Foto: TV Slovenija
Železniška postaja Košana
Srednješolci so zadnje leto zaradi sanacije železnice po žledu v šolo hodili z avtobusom, kar jim je do Sežane vzelo uro in pol, z vlakom prej pol ure. Foto: TV Slovenija
Nova železniška postaja, a ne za vse vlake

Pred tremi leti so prenovili železniško postajo v Košani. To je vasica s približno 700 prebivalci, nekaj kilometrov oddaljena od Pivke. Zgradili so podhod, dvigalo, namestili oznake za slepe in slabovidne in celo postavili informacijski portal, ki potnike poveže s klicnim centrom. Krajani pravijo, da je prenova stala tri milijone evrov evropskega denarja, na železnicah nam danes tega še niso potrdili.

Že takoj po prenovi naj bi na SŽ-ju ugotovili, da je razdalja med nekaterimi vlaki in peronom prevelika in zato za potnike prenevarna, ko vstopajo na vlak. Kljub temu so vlaki vozili, sprevodniki pa naj bi krajane opozarjali, kje je bolje izstopiti, da ni nevarno. Eno leto po prenovi postajališča se je zgodil žled in vlaki v tem času niso vozili. Od dvajset do trideset ljudi je prej vsakodnevno uporabljalo vlak, potem pa so se začeli voziti v službe z avtomobili, šolarji pa z avtobusi iz Pivke. Do Sežane so potrebovali uro in pol, prej z vlakom pol ure.

Po novem le dva vlaka dnevno proti Sežani
S septembrom bodo vlaki spet začeli voziti, vozni red pa kaže, da se bosta le dva na dan ustavila na poti proti Sežani in le trije proti Ljubljani. To so nam na železnicah tudi potrdili. Kar je zelo malo, če gre skozi Košano dnevno skoraj sto vlakov. Hrupa imamo veliko, pravijo prebivalci, železniških povezav pa nobenih. "Vsi naj bi živeli eko, uporabljali javne prevoze, na koncu smo prisiljeni vsak s svojim avtomobilom hoditi v Sežano," pravi Ingrid Mozetič, prebivalka Dolnje Košane.

Najbolj v nebo vpijoče pa je, da so iz Slovenskih železnic krajanom odgovorili, "da zaradi nepravilno zgrajene nove postaje vlaki tukaj ne smejo ustavljati, ker je državni inšpektor to zaprl", pravi predsednica vaške skupnosti Zdenka Kapel. Odprava te težave bi zahtevala dodatnih nekaj milijonov evrov, ki jih pa SŽ-ju nimajo. Nam so zagotovili, da je postajališče zgrajeno po vseh standardih in predpisih, da pa je res za nekatere vlake (Siemensove) neprimerno.

Zadeve je vzel v roke župan Pivke Robert Smrdelj in na Slovenske železnice poslal poziv, naj uredijo, da bodo vlaki tudi v prihodnje vozili tako pogosto kot pred žledom. Če železnice ne bodo ukrepale, se bo obrnil na ministrstvo: "Nesprejemljivo je, da je bila tako velika investicija na tisti lokaciji izvedena prav pred kratkim in da zdaj železniška postaja ni v funkciji."

Marca letos so iz železnic krajanom odgovorili še, da zadnjih dvajset let ugotavljajo, da železniška postaja Košana zaradi lokacije za potnike ni več zanimiva. Le zakaj so jo potem pred tremi leti tako drago posodobili?

Nova železniška postaja, a ne za vse vlake