Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 26 glasov Ocenite to novico!
Bohinjsko jezero, veslanje, veslači, kajak, kanu
Bohinjski občinski svet je februarja sprejel odlok o plovbnem režimu, po katerem morajo uporabniki plovil za plovbo uporabljati točno določena vstopna-izstopna mesta in za infrastrukturo tudi plačati. Cena za en dan je dva, za en teden pet, za vse leto pa 20 evrov. Foto: BoBo
VIDEO
V Bohinju protest veslačev

Sorodne novice

Dodaj v

Plačljivo veslanje po Bohinjskem jezeru veslače spet dvignilo na noge

Protest zaradi sprejetega občinskega odloka
22. maj 2016 ob 13:48
Bohinj - MMC RTV SLO/STA

Okoli 100 rekreativnih veslačev se je zaradi nestrinjanja s plovbnim režimom znova zbralo ob Bohinjskem jezeru in se dogovorilo, da bodo sporni odlok po potrebi izpodbijali na sodišču.

To nameravajo narediti, če odlok, s katerim občina zaračunava uporabo vstopno-izstopnih mest na jezeru, ne bo spremenjen.

Bohinjski občinski svet je namreč februarja sprejel odlok o plovbnem režimu, po katerem morajo uporabniki plovil za plovbo uporabljati točno določena vstopna-izstopna mesta in za infrastrukturo tudi plačati. Cena za en dan je dva, za en teden pet, za vse leto pa 20 evrov.

Čakajo na mnenje ministrstva
Proti temu so že februarja protestirali rekreativni veslači, ki za plovbo uporabljajo kajake, kanuje in supe, danes pa so svoj protest ponovili.

Kot je povedal njihov predstavnik Marin Medak, so se zjutraj zbrali ob jezeru, se seznanili s trenutnim položajem in se dogovorili, da počakajo na mnenje ministrstva za okolje in prostor. To namreč preučuje odlok in njegovo skladnost z zakonom o plovbi po celinskih vodah. "Dogovorili smo se, da bomo počakali na mnenje ministrstva. Če to ne bo ukrepalo, bomo organizirali nov protest, in sicer tako, da se bomo odpravili na plovbo. Ko bomo dobili kazni, pa jih bomo izpodbijali na sodišču," pravi Medak.

Občina želi vzpostaviti red
V vsej zadevi jih po njegovih besedah moti to, da občina zaračunava plovbo, čeprav so vode javno dobro in "čeprav z veslanjem ne onesnažujemo jezera in mu ne škodujemo". "Tudi infrastruktura, ki jo občina namerava zgraditi iz tako zbranega denarja, ne bo namenjena rekreativnim veslačem," je dejal.

Bohinjski župan Franc Kramar pa je pred časom dejal, da njihov namen ni, da bi z odlokom kogar koli omejevali, temveč da želijo na jezeru vzpostaviti red.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
nocoment78
# 22.05.2016 ob 13:51
Lenuhi na obcini bodo sluzl na rekreativnih sportnikih
malikaliber
# 22.05.2016 ob 14:11
Kar je javno dobro se ne sme zaracunavat in pika. Nekdo bi si rad zepe napolnil. Samo bedak verjame, da bo sel denar za javno dobro. Smo v kapitalizmu, ne v socializmu! Zbudite se naivnezi!
veza
# 22.05.2016 ob 14:06
A zraka ne bojo še zaračunavali, le kaj čakajo?
phong
# 22.05.2016 ob 14:20
Županova izjava, da bi radi imeli na jezeru red je res iz trte izvita. Kakšen red neki? So se veslači zaletavali drug v drugega. Ali v kopalce? In, ali bi se s plačilom takšno ravnanje spremenilo?!? Res ne razumem, kaj je želel s tem povedati, ker se tale stavek sliši naravnost neumno.

Meni se zdi, da ni potrebe po kakršnemkoli dodatnem urejanju jezera (in opravičevanjem dodatnih stroškov z njim) - bolj, kot je naravno, lepše je. Vse skupaj je samo način, kako bi občina zaračunala še dodatno taxo za vsakega obiskovalca.
dydisi
# 22.05.2016 ob 14:33
frozen pingvin 2

Sej noben ne pravi, da se najema kanuja ne plača, ko že pametiš o gondolah in vlakcih...
redwinger
# 22.05.2016 ob 13:55
Ja kaj se čudite,kje pa je Bohinj?
Na gorenjskem :o
Warbird
# 22.05.2016 ob 14:26
@Vongobongo nihce jih ne sili da urejajo okolico. Okolica se ureja zaradi turizma, lepse je, vec imas za ponudit vec ljudi bo prislo, gostinci bodo delali vecje promete, sobe bodo polne idt... in od tukaj naj se financira obcina, jezera so pa drzavna in ti vstopa v njih ne smejo zaracunat, podobno kot vstopa v morje ne morejo zaracunat !
dydisi
# 22.05.2016 ob 14:26
Vongobongo

Ne blodi, prosim!!!

Veslanje je kot španciranje. Potem naj še pohodniki in sprehajalci plačujejo. Sicer pa so recimo tam parkirnine drage ko žafran in še možnosti za gostinstvo imajo več kot povprečna občina v Sloveniji. Ampak, če so gorenci nesposobni, še nimajo pravice lupit vsepovprek! Preprosto jim ne plačaš, če te dobijo.
urosg
# 22.05.2016 ob 14:19
Bohinjsko jezero je ena najlepših naravnih znamenitosti v Sloveniji, te pa nikakor ne smejo postati plačljive.

Ko je ravno govora o Bohinju, dodajam še povezavo do ene najlepših galerij fotografij Bohinjskega jezera, kar sem jih kdaj videl: 35 fotografij Bohinjska jezera in Julijskih Alp fotografa Gregorja Škoberneta
MucaMaca
# 22.05.2016 ob 15:14
Nič ni narobe, da se računa, ob predpostavki, da sem kot turist deležen vrhunske storitve. Na Vrbskem jezeru so naju obrali do kosti, pa sva odšla domov z nasmehom. V Bohinju temu pač ni tako. Razen res lepe narave ti ne ponudijo kaj dosti. Predvsem pa dobiš občutek, da te domačini vidijo kot ne bodi ga treba, medtem ko te ob Vrbskem jezeru pozdravi skoraj vsak mimoidoči tujec. Nekaj podobnega sem v Sloveniji doživela le v Podčetrtku, kjer res cel kraj živi za turizem.
bori
# 22.05.2016 ob 15:08
Danes sije sonce. Brezplačno. Neverjetno.
bobbek
# 22.05.2016 ob 14:29
Županova izjava, da bi radi imeli na jezeru red je res iz trte izvita. Kakšen red neki?

In zdaj bo zaradi 20€ red,hallo!?
gorenc007
# 22.05.2016 ob 17:57
VSE je treba računat:
• vožnja na gorenjsko 7€
• vožnja skozi bled 5€
• vožnja do bohinja 8€
• pogled na bled 6€
• pogled na bohinj 12€
• kopanje veslanje bled in bohinj 15€
• opazovanje rib, labodov, rac 9€
• gledanje v zrak 4€
• sprehod okoli jezer 5€
• če se ne koplješ na nobenem jezeru 3€
• odhod iz gorenjske 15€
• če si pomislil, da bi šel na Vogu 7€
• če nisi šel na Pokljuko 20€
jekleni
# 22.05.2016 ob 15:12
Sam nisem veslač. Pridem pa na Bohinj, se kopam v jezeru ali vandram okoli jezera oziroma po vršacih okoli jezera.
Zakaj mora človek plačati za sup, za plavanje pa ne?

Skratka, veslači so samo easy target.
vzdev
# 22.05.2016 ob 15:47
Zakaj pa jaz ne smem postaviti vstopne točke za nabiralce gob v svojem gozdu in vsakemu zaračunati 2€. Nebi jim računal gobe in hoje po gozdu ampak samo vstop v gozd. Moj namen nebi bil zaslužek temveč samo vzpostaviti red. Ker sedaj je popolnoma nevzdržno, ko imam v svojem gozdu vsakih par metrov parkiran kak avto. Saj se gre pri gozdu za javno dobro, jaz bi pa samo rad, da bo red v gozdu.
Valjhun Kajtimar
# 22.05.2016 ob 15:15
Mene in mojega denarja v Bohinju ne bodo videki!
goskic
# 22.05.2016 ob 16:00
Ni problem, da bi bilo 20 eurov na leto preveč. Problem je namen tega pobiranja. In sicer da bo neki Franc Kramar služil zaradi bohinskega jezera na vsem kjer lahko.
seeblue123
# 22.05.2016 ob 15:43
Bohinjci pač... kaj pa ste drugega od njih pričakovali. Neprijazni in ljudomrzni. Že čez goro v Kranjski Gori je popolnoma drugače...
gesan
# 22.05.2016 ob 17:39
QUENDI
# 22.05.2016 ob 17:34
........................................
......
Povej mi za en primer, na katerem jezeru na svetu si posebej plačal za to, da si lahko po njem veslal s svojim čolnom.

Po tej logiki potem lahko tudi Hrvati sedaj zaračunavat vsako malo večjo napihnjeno blazino na kateri nekdo vesla...

A ste na glavo nekateri padli?
frozen pingvin 2
# 22.05.2016 ob 14:28
še pir je dražji.
jaskelainen
# 22.05.2016 ob 17:47
To ni normalno! Ali je občina "zgradila" jezero? Ni. Torej tega ne more zaračunavati.
gesan
# 22.05.2016 ob 16:20
Tem občinskim svetnikom bi morali zaračunavat vsak izhod iz njihove doline!
Potem bi morda počasi le dojeli kaj je prav in kaj ne.
gesan
# 22.05.2016 ob 16:16
st0jko
# 22.05.2016 ob 14:46
Pravilno. Če nekaj posameznikov izkorišča naše skupno naravno bogastvo več kot večina, naj tudi plačajo malenkost več, ker vzdrževanje pač ni zastonj.
................................
A ti kdaj greš v gozd, na travnik, v hribe...?
Če te dobro razumem, je nekaj povsem "normalnega", če je potrebno to plačat preden greš.
antiani
# 22.05.2016 ob 15:33
Ko človek prebira komentarje zgoraj , mi je takoj jasno zakaj je stanje v državi takšno, kakršno je . Glavne na občini v Bohinju je pa lahko sram, da so si drznili naplačevati nekaj, kar je del narave in zakonsko mora biti vsakomur dostopno brezplačno. Kapitalizem v vsej svoji lepoti .
veza
# 22.05.2016 ob 15:29
frozen pingvin 2
# 22.05.2016 ob 15:19

@veza

hm, ko greš v Zermatt na dopust veš, da tam pod 100eur na dan po osebi ne bo šlo skozi. Zato taki, ki nimajo, tudi ne gredo.

in ja, lahko pešačiš od parkirišča, samo boš pešačil do Zermatta 6 km.


in če se pelješ z rolko, boš tudi plačal? Mislil sem na sprehod po mestu, ne razumemo se, verjetno si sam Bohinjec, a saj ni važno, gre za pristop, kaj dobiš z nekim plačilom, si s tem plačal zavarovalnino, imaš organizirano reševalno službo, imaš neka stojala, kjer se ti čolni posušijo?
Končno, ustavno sodišče je odpravilo plačevanje vstopnine na naših javnih morskih plažah, kar velja verjetno tudi za kak čolniček ali blazino!
bori
# 22.05.2016 ob 18:21
Vinjeto za Bohinj. Vinjeto za vodo. Vinjeto za zrak. Vinjeto za sonce. Vinjeto za zalivanje rož. VInjeto za veter. Vinjeto in davek na možgane.
gorenc007
# 22.05.2016 ob 18:14
Tine iz Bohinja je slišal zgodbice o neverjetni družinski tradiciji. Pravili so, da so njegov oče, dedek in pradedek na svoj 21. rojstni dan imeli zmožnost hoditi po vodi čez Bohinjsko jezero, do oštarije, kjer so si privoščili svojo prvo alkoholno pijačo.
Tako je Tine na svoj 21. rojstni dan, skupaj s prijateljem Martinom, odveslal na sredo jezera. Tine je stopil iz čolna in se skoraj utopil. A Martin ga je uspel rešiti iz vode.
Besen in zmeden se je Tine odpravil do svoje babice.
"Babica," jo je vprašal, "danes je moj 21. rojstni dan. Zakaj torej ne morem hoditi po vodi, tako kot so lahko moj oče, dedek in pradedek?"
Babica se je zazrla v Tinetove oči in odgovorila: "Ker so se tvoj oče, dedek in pradedek rodili januarja. Ti pa si se rodil julija, tepec."
NoriPlanet
# 22.05.2016 ob 17:59
Danes se zaračunava mešanje vode, jutri nam bodo zaračunali mešanje zraka.
Skippy
# 22.05.2016 ob 17:10
V ZDA nas je 7 plačalo skupaj 30 USD za vstop v park za 7 dni. Kjer smo lahko počeli vse in to zastonj. V Sloveniji pa so najprej poskušali zaračunavati obisk plaž, slapove itak plačujemo, zdaj pa še bi radi zaračunavali športne dejavnosti na vodi.
veza
# 22.05.2016 ob 15:31
Vrtičkar
# 22.05.2016 ob 15:23

20 € za celo leto pa res ni tko hud znesek. In greš kadar hočeš...

gre za princip, to se ne bo nikoli nehalo...
sistemc.
# 22.05.2016 ob 15:25
Pogoltni Kramar.

Vsakega, ki gazi sveto bohinjsko zemljico hoče obrati do kosti.
mertseger
# 22.05.2016 ob 14:57
Frozen pingvin......primerjaš hruške in jabolka.
vremenko
# 22.05.2016 ob 14:41
Fotografije Bohinjskega Jezera v 7. komentarju so nekaj prekrasnega.
Valuk_
# 22.05.2016 ob 14:27
Uf..res te gorenci, hladni, mrki in preračunljivi ljudje.

Narava je res lepa, ljudje tam pa živo nasprotje. Prav s težkim srcem sem tam.
ZeK
# 22.05.2016 ob 20:33
imate sorodnika ali prijatelja, ki je lastnik nepremičnine v občini Bohinj?
ste pogosto v Bohinju kjer vas odirajo s parkirnino ali s cestnino za cesto Voje-Vogar?
tudi vaši letni stroški presežejo 200 EUR samo za cestnino?

- naj vam prijatelj/sorodnik da pisno soglasje, da se lahko stalno prijavite na njegovem naslovu (ni potrebno overiti);
- na upravni enoti spremenite bivališče, dobite potrdilo (dokumentov seveda ne spreminjate);
- s potrdilom pojdite na Občino Bohinj in kupite nalepko "občan Bohinja" - nalepka stane 10 EUR in velja celo leto; tako za parkiranje, kot za cesto Voje-Vogar;
- nato odidite nazaj na upravno enoto in se ponovno prijavite na prejšnjem naslovu.

ni potrebno imeti slabe vesti. tam itak vlada mafija. župan je na črno dogradil tisti objekt na jezeru, ki ga ima v najemu od občine, nato pa je občina "ugotovila", da mu pripada delno lastništvo objekta, ker je vanj vlagal.

skratka, pri mafijcih, ravnajte po mafijsko.
ZeK
# 22.05.2016 ob 19:22
gvišno

Bohinjci niso lastniki Bohinja.
Ljubljančani pa ne Ljubljane.
gesan
# 22.05.2016 ob 16:17
Če je tako, potem tudi kolesarji morajo plačat uporabnino cest in narave, ker se vozijo po njej.
Raza
# 22.05.2016 ob 19:43
Številni se sprašujete ali bi potem morali zaračunavati tudi hojo. Saj bohinjci jo. Kar poizkusite priti na Triglav po planinski poti :Mostnica-Voje-Triglav. Vas bo pričakal "štant".
Skippy
# 22.05.2016 ob 17:02
samo za razne gondole in vlakce lahko dnevno pustiš tam preko 100 eur po osebi. vi pa tu jokate zaradi 2 eur, hkrati pa, da ne znamo tržit in živet od turizma.

Saj tudi, če uporabiš gondolo v Bohinju, boš zapravil veliko denarja.

pojdite npr v chamonix v francijo. ali pa pod kak matterhorn v švici.

Imaš milijon primerov po svetu, kjer ne računajo nič in lepo živijo. Samo Slovenec mora vedno poiskati najbolj skrajni primer, da bi drugemu spraznil žep za javno dobro.
prlek28
# 22.05.2016 ob 15:55
20 € za celo leto pa res ni tko hud znesek. In greš kadar hočeš...

Ja, pa vinjete naj še uzakonijo za kanuiste. Mislim, kam ta svet drvi?
veza
# 22.05.2016 ob 21:04
Najbolj smešen je ta Traven, kako je vse kritiziral,
sedaj je pri koritu, kako hitro je obrnil ploščo,
neprecenljivo, upam, da ba go sedaj zaslišal
njegov nekdanji kolega Slak!
veza
# 22.05.2016 ob 18:25
omegaman
# 22.05.2016 ob 18:21

A naj bi bilo plačljivo samo veslanje?
Kako je s surfanjem?


kaj pa podmornice, so tudi prepovedane?
veza
# 22.05.2016 ob 15:48
Bo sedaj v Bohinju po uvedbi plačila organizirana reševalna služba?
veza
# 22.05.2016 ob 14:46
Kmalu te bojo na izhodu iz dvorišča ustavili in če se boš hotel po javni cesti odpeljati kamorkoli, boš lepo plačal!
Mogoče si boš lahko kupil celoletno vinjeto, a dvomim, da bo veljala za vso SLO, vsaka občina bo imela svojo!
boboman
# 22.05.2016 ob 20:19
ma dol mi visi za Bohinj, sem ze leta nazaj ugotovil da tam raje vidjo da turist NE pride kot pa DA pride.
veza
# 22.05.2016 ob 18:09
gorenc007
# 22.05.2016 ob 17:57
* uporaba WCja, 20 evrov
* pogled na Triglav, 15 evrov
* vnos lastne hrane in pijače, 30 evrov
* kolesarjenje z lastnim kolesom, 25 evrov
* dojenček v avtu, 20 evrov
CtrlAltDel
# 22.05.2016 ob 16:31
Kiro logiko to berem.... Pravijo:
> ce mas +1000 eurov za kajak pol mas pa tut tistih 20 eurov.
...sledi, če imaš +1000 za avto, da prideš v Bohinj, pol maš tudi tistih XX za:
- parkiranje
- plavanje
- dihanje zraka
- veslanje
- bi plačal, a ni mogoče, za kolsarjenje po drugi strani jezera
itd.

Be, bee, beeee
.
Springbok
# 22.05.2016 ob 16:10
Osnovna dilema pri uporabi javnega dobra je, ali javno pomeni brezplačno, ali pa je uporabo javnega dobra potrebno zaračunati. Vsaka uporaba javnega dobra namreč pomeni začasno privatizacijo javnega dobra. Tam kjer postavim vozilo, tedaj nihče drug ne more posatviti svojega vozila, kamor položim brisačo, je ne more položiti nihče drug.

Menim da javno ni enako brezplačno. Z nekim neprohibitornim prispevkom dejansko omogočamo, da javno dobro koristijo vsi, ne le tisti, ki se na javnem dobru zasidra, zaparkira, uleže prvi, in s tem onemogoča drugim, da tudi kroistijo javno dobro.
damjanko
# 22.05.2016 ob 16:07
Ne pozabimo da so v Bohinju tudi nekatere ceste pla?ljive...video seje ob?inskega sveta jasno ka?e kam pes taco moli...
In replika telebajsku ki se je spra?eval ?e si lahko privo??imo sup za 1k ?, 20? za letno karto pa ne...zakaj bi pla?eval nekaj kar ne more biti tr?no blago? Potem naj se ra?una tudi sprehod ob jezeru, kopanje in son?enje...
veza
# 22.05.2016 ob 15:50
vzdev
# 22.05.2016 ob 15:47

ja, spomnil si me na star vic, en domorodec je zgradil kočo in dal na ogled svoje avtohtone zadeve in napisal na vrata- Vstop prost, na izhodna vrata pa je napisal - Izhod 5 evrov!
Kazalo