Lokalne novice

Poudarki

  • Bodo "ujeli" zakon o legalizaciji?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 37 glasov Ocenite to novico!
Vila Vitoslava Türka
Bodo vilo porušili sami? Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Pritožba Türkovih zaradi črne gradnje ni uspela

Tudi ustavno sodišče zavrglo vse pritožbe Türkovih
26. september 2013 ob 15:00,
zadnji poseg: 26. september 2013 ob 15:49
Koper - MMC RTV SLO

Družina Türk ni uspela s pritožbo zaradi odločbe o nelegalni gradnji na Parecagu. Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je potrdilo prvostopenjski odločbi Inšpektorata.

Sklepa o dovolitvi izvršbe pa ne podjetje Virtus ne zakonca Türk ne želita prevzeti. Ali bo inšpektorat naročil rušenje koncesionarju, bo odvisno tudi od prioritet inšpekcije.

Ministrstvo Türkovim pritožbam ni dalo prav, zato še naprej velja: odstraniti morajo nelegalne hiše v Parecagu in vzpostaviti prvotno stanje. Ker tega že do prvič postavljenega roka konec avgusta niso naredili, je bil uveden izvršilni postopek in izdan sklep o dovolitvi izvršbe: kaj v njem piše, nam na inšpektoratu ne morejo povedati, saj ju domnevni črnograditelji niso prevzeli.

Inšpektorat bo dal nov rok za rušenje
Praksa je, da jim bo inšpektorat postavil nov, torej drugi rok za rušitev, in če hiš tudi tokrat ne bodo porušili, bo to po naročilu inšpektorata storil koncesionar. To za državo že deset let počne podjetje Bračko, ki je bilo za rušenje in odstranjevanje nedovoljenih objektov po vsej Sloveniji izbrano na javnem razpisu. Lastnica nam izkušenj z dolgotrajnimi postopki, ki pripeljejo do izvršbe, ni želela govoriti. Po podatkih Supervizorja je to podjetje iz Zgornje Kungote v preteklih letih od države prejelo dva milijona evrov.

Metka Türk, ki ves čas vztraja, da bodo dokazali legalnost gradnje, je že pred časom napovedala pritožbo na Upravno in Ustavno sodišče.

Bodo "ujeli" zakon o legalizaciji?
Predvidoma spomladi prihodnje leto naj bi dobili Zakona o legalizaciji nedovoljenih gradenj. Ta bo po napovedih vlade omogočil legalizacijo neproblematičnih objektov. Na današnji seji so ponovili, da je za zmanjšanje pojavljanja nedovoljenih gradenj nujna okrepitev gradbene inšpekcije, učinkovitejši nadzor pa si obetajo tudi od drugačnega evidentiranja črnih gradenj. Ali bo družini Türk uspelo "ujeti" zakon o legalizaciji, bo odvisno tudi od inšpektorata za prostor oz. njegovih prioritet.

Tjaša Škamperle, Radio Koper

Prijavi napako
Komentarji
vipmit
# 26.09.2013 ob 15:10
Tisti, ki imajo v tej državi denar za odvetnike so tako in tako nedotakljivi.
Beri tudi, Marko Jaklič.
RamK
# 26.09.2013 ob 15:13
A gremo stavit, komu bodo prej porušili, Turku ali Jakliču?

Seveda je med možnimi odgovori tudi nobenemu ;)
rdečinavijač
# 26.09.2013 ob 15:17
Bagri navalite!

Če vam jih manjka pridem še jaz z macolo :-)
Primorc
# 26.09.2013 ob 15:17
Jaz bi napisal tak zakon, da ima vsak državljan pravico črnograditelju podreti črno gradnjo.
Pa ne bi potem imeli več takih problemov
odzajcatč
# 26.09.2013 ob 15:17
...avgust, september, oktober, november, december....2014...2015.......nič se ne bo zgodilo, dokler narod ne bo v roke zadeve vzel!!!!!!
nevem
# 26.09.2013 ob 15:19
Ko so na oblasti levi... se hoče podirati desnim.
Ko so na oblasti desni... se hoče podirati levim.
Nato pa se oblast zamenja.... dan pred prihodom buldožerja.
In potem se ruši revežem in "pridaničem"!
Za poduk.
johc
# 26.09.2013 ob 15:17
Turku kmalu Jaklič legaliziral s tem, da je podkupil vse uradnike v polhovem hradcu...
Jethros
# 26.09.2013 ob 15:52
Zgodovinar_666
# 26.09.2013 ob 15:35
A je ta Turk mislil, da je Jaklič? haha, dobra fora. Bi moral vedeti, da če si Janšev, potem oblast dela hitro in učinkovito. Samo visoki funkcionarji levice so deležni imunitete.

Zanimivo...
Rajko Janša ni ne visoki funckionar, ne levičar, ampak "poslovni pomagač" svojemu bratecu, ko mu posoja denar neznanega izvora, prodaja ničvredna podjetja za milijončke, podarja vozila ženi brateca, itd. Črno gradnjo pa je imel Rajko kar od leta 1994. Toliko o tem, kako hitro delajo uradniki proti takim....Janševim, kot praviš.

No, mogoče vam bo en dan kapnilo, da imamo pri nas politike "tutti frutti", ki poskrbijo za svoje, čim so na položaju, ki tako urejanje omogoča. Ne glede na pol, barvo.
blef
# 26.09.2013 ob 15:47
Hišo legalizirat in prodat v korist proračuna RS. Občinske inšpektorje pa za 5 let v zapor. Če bi svoje delo opravljali vestno takšen objekt brez ustrezne dokumentacije ne bi mogel biti nareje.
SamoR
# 26.09.2013 ob 15:46
Zadnjič je bil en članek na temo, da Zidar-Klemenčičeva brezplačno pravno zastopa Rome, ki jim grozi rušenje črne gradnje. G. Turku bi svetoval, da se opredeli za Roma.
balistik1
# 26.09.2013 ob 15:28
Pritožba Türkovih zaradi črne gradnje ni uspela......kaj sedaj ? Verjetno bodo spremenili zakonodajo .
assange
# 26.09.2013 ob 17:14
Jaz bi jim za začetek izklopil elektriko in vodo.
Kako je sploh možno, da ima na nelegalnem objektu elektriko?
Če gradi navadni državljan, mora imeti, preden mu dajo gradbeni priključek, gradbeno dovoljenje, ter še 2000 različnih papirjev in dovoljenj. Ko pa je objekt končan, pa pregled, pa spet papirje.
A Turka pa ni nihče nič vprašal???

Saj tukaj ni bil podkupljen samo en uradnik na inšpektoratu, ampak je bilo mazanih vsaj 15-20 ljudi.
in vse jih je treba zapreti.
sosedmenenemara
# 26.09.2013 ob 15:53
RUŠIII :)
Blablu
# 26.09.2013 ob 17:17
Država ne bi smela nikoli dovoljevati legalizacijo črne gradnje, ker se s tem daje možnost premožnim izigravati zakon!
Vsak bogataš bo vzel v zakup kazen in gradilo se bo vsepovsod, brez kakršnekoli kontrole.

A mislite da človek, ki da par milijonov za zgradbo, bo bankrotiral zaradi neke kazni?
podjetnik
# 26.09.2013 ob 16:30
MAFIJA!!! A mi nepriviligirani moramo pa vse po reglcih... Ti, ki so nam izropali državo, si pa gradijo vile na idiličnih lokacijah. MAFIJA NAM VLADA!!!
Calendula
# 26.09.2013 ob 16:11
Greh je zrušiti že obstoječi objekt, a pravne podlage za rubež ni. Tako, da ostane prvo. In končno bi morala ena takih gradenj pasti. V nasprotnem se krepi prepričanje, da fevd lahko obdržiš, če se le dovolj dolgo in uspešno tožariš.
high fidelity
# 26.09.2013 ob 16:01
Sicer ne maram Turka, se manj pa Jaklica, ampak za drzavno blagajno je bolje da stojijo vile kot pa gmajna ali vinograd (vec davka)... v igri "kdo je bolj pokvarjen" pa je tezko imenovati zmagovalca v tej drzavi. Najprej bi morali kaznovati vse tiste, ki niso nic naredili ko so se vse te vile gradile..
medic
# 26.09.2013 ob 17:19
Zakaj pa ta bajta še stoji? Če bi bila moja, od navadnega človeka, je že več ne bi bilo.
jurica
# 26.09.2013 ob 18:51
@Forex
Ne razumem kaj hočeš povedati.
Saj od Rajkota Janše še tudi niso rušili..pa se stvar vleče od leta 1994!
i
moxie
# 26.09.2013 ob 17:40
1M za legalizacijo bo pa kar iz neba padel ali kaj. rušit takoj, če ne, nam bodo taki tiči s ''pošteno'' zasluženimi miljoni v državnih podjetjih še bolj posrali državo. mentalno jim je žal že uspelo...
mostnica
# 26.09.2013 ob 17:21
Slovenca zanima, od kje je jemal denar za zgraditev lepe graščine.
Bratuškova celo cel dan govori, da bodo neznan- ukraden- denar obdavčili.
Da, Slovenija ni več prava država. Ta prostor obvladuje roparska drhal.
kamnojed
# 26.09.2013 ob 16:53
Po izkušnjah z Jakličem smo lahko prepričani, da bodo Turkovi brez težav ujeli legalizacijo.
tomazj
# 26.09.2013 ob 16:48
A ni škoda rušiti tak lep objekt... Zagotovo se najde kakšna boljša rešitev, mogoče ga nacionalizirati in spremeniti v varno hišo.
ZeK
# 26.09.2013 ob 21:57
a te lahko zaprejo, če vlomiš v nezakonit (formalno neobstoječ) objekt?
mostnica
# 26.09.2013 ob 17:28
Slovenca zanima, zakaj ga niso dobili in ustavili takrat, ko je ropal-kradel denar za gradnjo te graščine?
O tem pristojni niti slišati nočejo, čeprav točno vedo, od kod mu denar.
Zakaj tega nihče v tej državi noče preveriti?
mihas
# 26.09.2013 ob 16:48
Zadeva se da zelo enostavno rešiti. Amnestijo na črno gradnjo s tem, da se pred tem plača davek na črno gradnjo, ki pa mora biti vsaj 70% vrednosti objekta, plačati vse kumunalne in ostale prispevke. Vsekakor jih bo najbolj bolelo, če jih udariš po žepu. Če se lastnik s tem ne strinja, pa se mu še da možnost prodaje objekta in s kupnino poravnavo vseh že prej navedenih stroškov. Seveda je to možno, če je zakon napisan tako, da se mu nihče ne more izogniti.
PRPA
# 26.09.2013 ob 22:41
Oglobijo naj ga z nekaj sto tisočaki. Zemljišče pa naj spravi v prvotno stanje, takoj. Še letos. Pregledajo naj tudi vire financiranja te mega-gradnje. Za zgled ostalim smrtnikom. Pošteno!
Blablu
# 26.09.2013 ob 19:09
@mihas: Kot mi je znano in v kolikor nimam prav naj me kdo popravi, mora črnograditelj plačati stroške rušenja in saniranja ozemlja, tako da se to spravi v prvotno stanje.
Mogoče nisem dovolj jasen, toda ne zagovarjam da črnograditeljem država ne naloži še dodatne kazni, ampak le to da legalizacija črne gradnje je enostavno izigravanje zakona s strani premožnih privilegirancev.

Mislim, da je najbolje za državo, da črnograditeljem naloži kazen in definitivno zruši objekte in vzpostavi začetno stanje - sanacijo pa mora vsekakor plačati črnograditelj.
Modrijan6
# 26.09.2013 ob 18:32
Ja, kako ali niso nelegalno zgrajene vile še porušili, kaj še čakajo??? Pred zakonom vsi enaki.
indelebilis
# 26.09.2013 ob 15:53
naj spremenijo prostorski načrt in dajo hišo na licitacijo, denar pa v državno blagajno. Hiša je vredna nekaj miljonov ampak naši politiki so nesposobni spremeniti zakone v prid državljanov. Sposobni so spreminjati zakone v pogubo državljanov z večjimi davki. Lep primer zaseženih hiš, umetnin, avtomobilov itd. in ustvarjanje dobička so naši sosedje Hrvati, Srbi in pa Zda.
wisan
# 26.09.2013 ob 17:41
Pustite moje sosede Bračkote, to so zelo preprosti in pošteni ljudje. To dela pa ONI izvajajo tudi zato, ker so se drugi bali, dokler je bila oblast še enotna in močna.
luky68
# 26.09.2013 ob 17:36
Bračko bo tole z veseljem podru hehe :) nč nau, bodo že tko zrihtal da ostane vse celo..
kvihta
# 26.09.2013 ob 17:33
Pustite, da jim mi to porušimo. Z veseljem to storimo.
wisan
# 26.09.2013 ob 17:31
Kaj ti ne vejo, da brez vez in poznanstev, ni nič ?!
ZeK
# 26.09.2013 ob 16:57
zaplenit, legalizirat, predati v uporabo tem iz most, ki dobro delajo glede problematike revnih otrok.
naj gredo otroci na morje.
gregorsu
# 28.09.2013 ob 08:12
če so inšpektorji na obali res začeli delat brez respekta do bogatih politikov in tajkunčućev, bo gašprček gašprček miško kmalu naslednji.

Ampak to se nepolitičnemu kandidatu, ki zagovarja umik politike iz gospodarstva, medtem ko se gre predsednika Luke, ne more zgodit. Je prijatelj zokija, kučana, popovića, jaklića....
gregorsu
# 28.09.2013 ob 08:06
če bi se lopov turk pisal jaklić, bi trajalo več kot desetletje da bi ukrepali, pa še to, kljub odločbam o rušenju se to ne bi zgodilo, ker bi črno gradnjo legalizirali.

v demokraciji so eni pač bolj enakopravni.

je pa popolnoma prav, da lopovu turku porušijo vse in da odgovarja za gradnjo hiše in urejanje okolice na račun ELESa, s katerim so ta podjetja sodelovala.

Enako se je obnašal bivši novogoriški župan Črtomir Špacapan. Če si želel delati za Mestno občino Nova Gorica, si obvezno moral graditi njegovo hišo in urejati okolico, zaračunati pa več izvedenih del za občino. To sem počel tudi sam, ker je moja firma pač sodelovala na občinskih razpisih.

enako je moralo narediti ajdovsko podjetje Marc v primeru Turka, če je želelo pridobiti posel in graditi daljnovode.
kopibrejk
# 27.09.2013 ob 12:55
Album dneva: v bistvu karkoli od Einstuerzende Neubauten.
NoriPlanet
# 26.09.2013 ob 19:38
Se je do sedaj sploh komu kaj porušilo? Kolikor se lahko pomnim se še nobenemu vplivnežu do sedaj ni nič podrlo. Vse črne gradnje še stojijo. Politiki, direktorji državnih podjetij, bančniki, itd. so zaščitena sorta ljudi, ki je imuna na zakone.
NoriPlanet
# 26.09.2013 ob 19:34
Jaz objekta nebi podiral, ampak bi objekt odvzel in ga dal v prodajo. Graditelju oziroma bivšemu lastniku objekta bi bil nakup prepovedan.
wisan
# 26.09.2013 ob 17:37
Vladoska - v tem pa se absolutno strinjam. Država bi jemala tam kjer je greh jemat, ljudjem, ki že živijo na "najgi" in gospodarskim subjektom, ki že tako dihajo na škrge. Vzeti je treba tam kjer je, kradljivcem iz lastnih vrst. Če pa črnograditelji IN TUDI TISTI, KI NE MOREJO DOKAZATI IZVORA PREMOŽENJA, ne morejo ali nočejo plačati, se zarubi in občina to potem koristi v turistične namene.
Lluka
# 26.09.2013 ob 17:26
Ampak res.... čudi me....zelo me čudi... ali je do tega objekta nemogoče dostopati ?? Zato ker me čudi....da se ni še nihče našel na Obali in prišel na obisk s kakšnim kamenjem...sprejem..... Saj navsezadje stoji tam objekt, kateri sploh ne obstaja - beri #ni nikjer v nobeni evidenci#
mortir
# 26.09.2013 ob 17:23
Opa: To za državo že deset let počne podjetje Bračko, ki je bilo za rušenje in odstranjevanje nedovoljenih objektov po vsej Sloveniji izbrano na javnem razpisu.

Še ena mafijska posla. 10 let eno podjetje.... Smrdi do neba
mihas
# 26.09.2013 ob 17:22
Blablu. Saj imaš mogoče prav, a če plača kazen oz davek na črno gradnjo imamo od njegovega bogastva vsaj nekaj, v primeru rušenja pa samo stroškek,ker jih on zagotovo ne bo plačal. da so pa eni bogati drugi pa ne je pač dejstvo pa nama je to všeč ali pa ne.
ThinkVision
# 26.09.2013 ob 16:55
mihas,

vsekakor bi to bila dobra praksa.
kapljač
# 26.09.2013 ob 20:13
Zakaj Uničevat?
Butalčniki !!!
Zaseči in nato prodati nekomu drugemu..
Oziroma uporabiti ekonomično.. pa bi "prišparali" državi kr nekaj "gnara"
Bobcicc
# 26.09.2013 ob 17:19
Najbolj neumno bi pa bilo tole bajturino sedaj podreti - naj jim raje zacolajo par 100 tisoč evrov kazni ali pa spremenijo v varno hišo, materinski dom, komuno za odvisnike ali kaj podobnega.
Aleedee
# 27.09.2013 ob 10:20
Naj Türkovi obdržijo graščino, ampak naj plačajo kazen v višini dvakratne tržne vrednosti nepremičnine. Volk sit, koza cela - Türkovi se lahko bahajo z bajto, za katero bo itak vsak njihov prijatelj vedel da so jo postavili na šverc, državni proračun pa bo bogatejši za kak milijonček al pa dva. Hkrati pa se bo vsak, ki bo hotel na šverc postavit luksuzno hišo trikrat vprašal, če je pripravljen plačat kazen, ki presega vrednost legalno zgrajenega objekta za večkratnik tržne cene.
Vladoska
# 26.09.2013 ob 17:14
Do 1. julija je bilo vloženih dobrih 773.000 zahtev za legalizacijo črnih gradenj na Hrvaškem. Pomnožite z 2000 eur, kar pomeni nekaj podobnega kot kazen, oz. začetek legalizacije. V hrvaško blagajno se bo samo iz tega naslova steklo 1,546.000.000. Milijardo in pol evrov. kje pa so še ostali stroški gradbeno dovoljenje zaposlitve okoli tega. Končna ocena je okoli 4 milijarde eur. Bravo Slovenclji vi le rušite na naše stroške.
Vladoska
# 26.09.2013 ob 16:15
Hiša kot taka ne moti okolja. Skrbno je zlita z okolico in kdor temu oponira se na krajinsko arhitekturo ne spozna. Salamonska rešitev je Hrvaška praksa. Naj začne urejat papirje, kot kazen pa naj plača 1 miljonček. Ostale stroške v zvezi z pridobitvijo dovoljenj pa v skupno blagajno gotovo lahko doprinesejo še nekaj sto tisočakov. Aleluja
Kazalo