Prvi del, ki ga je gradil Pomgrad, so slavnostno odprli novembra lani. Foto: BoBo
Prvi del, ki ga je gradil Pomgrad, so slavnostno odprli novembra lani. Foto: BoBo

Odsek, ki so ga začeli graditi maja 2016, dolg pa bo 5,77 kilometra, bo na tehnični pregled predvidoma pripravljen septembra letos, kar bo precej pred rokom za dokončanje, ki je 19. januar 2019, je povedal vodja projekta in direktor Euroasfalta za Hrvaško Zdenko Bojić. Tako bo dokončan skupno okoli 13 kilometrov dolg odsek avtoceste med Draženci in Gruškovjem.

Dokončanje avtoceste od Šentilja na meji z Avstrijo do Gruškovja bo velika razbremenitev za kraje pred mejnim prehodom Gruškovje. "Veseli nas, da bo projekt toliko prej končan, končane so tudi vzporedne regionalne ceste," je dejal župan Podlehnika Marko Maučič in dodal, da so zgrajeni že tudi nadvozi nad avtocesto, tako da prebivalci nimajo več težave s prečkanjem zelo obremenjene glavne ceste.

Gradnja odseka je (bila) precej zahtevna, na trasi je 45 objektov, od tega dvocevni predor, osem mostov in viaduktov ter trije nadvozi čez avtocesto, je povedal regijski direktor Euroasfalta Admir Eminović. Stroški za zdaj ostajajo v okviru pogodbene vrednosti, ki je 46 milijonov evrov brez davka. Pri gradnji je sodelovalo 27 podizvajalcev, večinoma slovenskih, tudi material je bil večinoma kupljen v Sloveniji. Odsek je gradilo do 320 delavcev, od tega okoli polovice Euroasfaltovih, preostali so bili delavci podizvajalcev.

Maučič in Eminović sta poudarila, da so krajani pokazali veliko razumevanja med gradnjo. Župan sicer pričakuje, da bo izvajalec po gradnji poskrbel tudi za odpravo morebitnih poškodb na med gradnjo obremenjenih cestah in objektih.

Vozniki se zaradi vinjet izogibajo avtocesti
Maučič je še opozoril, da bo obremenjena tudi (nova) regionalna cesta, saj se precej voznikov zaradi vinjet izogiba avtocesti, tako da bi bilo treba razmisliti o spremembah pri vinjetah, npr. podaljšati veljavnost najkrajše, sedaj sedemdnevne vinjete, da bi se lahko turisti z isto vinjeto vozili dva zaporedna konca tedna. Poleg tega si želi, da bi zagotovili navezavo regionalne ceste na mejni prehod, saj da bo v nasprotnem primeru kljub novi avtocesti prihajalo do zastojev.

Podpisan dogovor o začasni navezavi hitre ceste

Ptujski župan Miran Senčar je na rednem sestanku županov ob trasi bodoče hitre ceste Ptuj–Ormož v Markovcih s predstavniki ministrstva za infrastrukturo podpisal dogovor o začasni navezavi hitre ceste na obstoječo prometno povezavo med Markovci, Spuhljo in Ptujem in s tem omogočil začetek njene gradnje.

Eminović je izpostavil pomen predčasnega dokončanja del. "Dokončanje tri ali štiri mesece pred rokom, pri čemer so projektantski roki po navadi precej striktni, pomeni velik napor kooperantov, podizvajalcev ter seveda Euroasfalta in naših delavcev. To je eden od projektov, ki smo jih predčasno končali," je dejal in dodal, da je zanje to zelo pomembno, saj gre za njihov prvi avtocestni posel v Sloveniji.

Večinoma sodelujejo s slovenskimi podjetji
V Sloveniji, kjer so ustanovili tudi podružnico, se potegujejo tudi za druge posle, večinoma pa sodelujejo s slovenskimi podjetji. Med drugim so skupaj s Kolektorjem CPG dobili posel gradnje dostopnih cest pri projektu drugega železniškega tira Divača-Koper.

Poleg tega so se med drugim skupaj s CP Ptuj prijavili na razpis za odstranitev cestninskih postaj na avtocestah in za gradnjo druge cevi karavanškega predora, s CGP-jem se potegujejo za obnovo avtocestnega odseka Krško–Drnovo.

S slovenskimi podjetji sodelujejo tudi v tujini. Tako so med drugim s Kolektorjem Kolingom dobili posel pri obnovi železniške proge pri hrvaški Reki, s Kolektorjem se potegujejo tudi za gradnjo letališke zgradbe na sarajevskem letališču, je povedal Eminović.