Z ureditvijo štiripasovnice se bodo zmanjšale jutranje konice. Foto: BoBo
Z ureditvijo štiripasovnice se bodo zmanjšale jutranje konice. Foto: BoBo

O načrtih za razvojno os 3A so se župani okoliških občin pogovarjali s predstavniki ministrstva za infrastrukturo in prostor. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je zatrdil, da bodo gradnjo štiripasovnice na določenih odsekih, kjer ni treba veliko gradbenih del, skušali začeti že letos - predvsem na odseku Lavrica-Rudnik, kjer je treba cestišče le preplastiti in narisati nove črte. Zagotovo pa se bodo projekta lotili prihodnje leto, pravi minister.

Nasploh za gradnjo štiripasovnice niso predvideni večji gradbeni posegi. Porušiti bo treba le dva pomožna objekta, druga dela terjajo le manjše posege v zasebna zemljišča. Po ocenah projektantov bi jo bilo mogoče urediti za 4,4 milijona evrov, minister pa vidi še dodatne prihranke.

A ureditev štiripasovnega prometa na Dolenjski cesti bo le ena raven celovite rešitve vprašanja prometne povezanosti regije s prestolnico.

Poleg ključne štiripasovnice nameravajo v okviru celovitega reševanja te problematike usposobiti tudi železniško povezavo od Kočevja do Ljubljane, vzpostaviti polni avtocestni priključek Šmarje - Sap in dodatno omogočiti uporabo javnega potniškega prometa prek vzpostavitve sistema Park & Ride.

S tem bi po mnenju ministra prometno problematiko celotnega območja lahko rešili za deset let. V tem času pa bo treba poiskati rešitve za umestitev obvoznice, za kar bodo potrebna določena prizadevanja. "Promet želimo urediti tako, kot je v Ljubljani na Dolenjski cesti," je pojasnil minister, ki si želi težave na področju prometne infrastrukture reševati na načine, ki niso nujno zelo dragi.