Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.9 od 8 glasov Ocenite to novico!
SNG Maribor
Poslovanje Slovenskega narodnega gledališča Maribor kaže v letu 2016 izgubo 157.000 evrov, ostaja pa tudi primanjkljaj iz preteklih let, in sicer 405.000 evrov. Zaradi tega imajo težave s poravnavanjem obveznosti, svet zavoda pa jim je na prejšnji seji naložil, da do današnjega dne pripravijo sanacijski načrt. Foto: SNG Maribor/Boštjan Lah
SNG Maribor
Po besedah direktorja SNG-ja Maribor Danila Roškerja je izkazana izguba predvsem posledica zmanjšanega financiranja ministrstva za kulturo leta 2013, ko so jim odvzeli deset odstotkov denarja za plače. Na ministrstvu za kulturo pa pravijo, da ne more kriviti njih. Foto: BoBo
Ministrstvo za kulturo
Na ministrstvu za kulturo so že na začetku aprila sporočili, da so javni zavodi že na začetku vsakega proračunskega leta seznanjeni z višino dodeljenih sredstev in so se dolžni pri pripravi finančnih načrtov in programov dela uskladiti na ta znesek, pravijo na ministrstvu. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Dodaj v

Svet SNG-ja Maribor potrdil Roškerjev sanacijski načrt

Poziv ministrstvu za aktivno vključitev v reševanje razmer
18. april 2017 ob 19:49
Maribor - MMC RTV SLO/STA

Svet SNG-ja Maribor je potrdil sanacijski načrt, ki ga je pripravil direktor Danilo Rošker. Ob tem je vodstvo hiše pozval, da začne z vsemi dejavnostmi za čimprejšnjo izvedbo sanacije, ministrstvo za kulturo pa k vključitvi reševanja nastalih razmer.

"Prek vrste sklepov smo ministrstvo pozvali, da se aktivno vključi v reševanje nastalih razmer in tako gledališču omogoči normalno delovanje in razvoj," je po seji v kratki izjavi dejal namestnik predsednice sveta zavoda SNG Maribor Jaki Jurgec.

Predsednica sveta Suzana Žilič Fišer se zaradi bolezni seje ni udeležila, je pa v izjavi za javnost po njej sporočila, da natančen pregled in analiza sanacijskega načrta, ki ga je predložil Rošker, izkazuje težavnost financiranja predvsem od leta 2013, ko je SNG sledil ukrepu desetodstotnega znižanja plač na zahtevo ministrstva za kulturo in zaradi zakona o načinu izplačila razlike v plači.

"Razlogi za tolikšen primanjkljaj kažejo tudi na odgovornost ustanovitelja za aktivno reševanje nastalih finančnih razmer. Programske dejavnosti se od leta 2013 niso zmanjšale, kar kaže na odgovorno in pripadno ravnanje zaposlenih v instituciji. Četudi predlog sanacije kaže na jasen namen vodstva hiše, da reši trenutno finančni položaj, pa pri tem pričakujem tudi aktivno vlogo ustanovitelja," je dejala Suzana Žilič Fišer.

Svet zavoda je pozval, da preuči sanacijski načrt in poda soglasje k načrtu in dejavnostim za izvedbo sanacije ter poda pozitivno mnenje za pridobitev soglasja o zadolževanju pri ministrstvu za finance.

"Ministrstvo naj upošteva specifike največjega slovenskega uprizoritvenega zavoda"
Ministrstvo so po Jurgčevih besedah še pozvali, da nemudoma ponovno preveri financiranje plač, oziroma na novo določi metodologijo izračuna za splošno materialne stroške z upoštevanjem specifike največjega slovenskega uprizoritvenega zavoda, ki pod eno streho združuje gledališče, opero, balet in simfonični orkester ter največji slovenski gledališki festival Borštnikovo srečanje, ter opravi primerjavo z drugimi primerljivimi zavodi.

Vsebina sanacijskega načrta še vedno ni znana, saj Rošker tudi po današnji seji ni stopil pred javnost. Tako še vedno ni znano, kako bo nadomestil 157.000 evrov izgube iz lanskega leta ter še dodatnih 405.000 evrov iz preteklih let.

Ministrstvo: javni zavodi dolžni upoštevati višino dodeljenih sredstev
Na ministrstvu za kulturo zavračajo odgovornost in pojasnjujejo, da so javni zavodi že na začetku vsakega proračunskega leta seznanjeni z višino dodeljenih sredstev in so se dolžni pri pripravi finančnih načrtov in programov dela uskladiti na to višino. "Če se ob koncu leta izkaže negativno poslovanje, je to praviloma posledica neustreznih poslovnih odločitev ali nerealnega načrtovanja," so na ministrstvu pojasnili na začetku aprila.

M. K.
Prijavi napako
Komentarji
magnapurga
# 19.04.2017 ob 13:21
@Vrhovni - če bi navedel svoje cenjeno ime, bi morda lažje presodili, ali ti tvoji mednarodni dosežki res dajejo jasen uvid in temelj za kritiko obstoječega. Logika "Kakovost se jasno kaže z številom obiskovalcev ..." ti tega ne daje, saj je enaka trditvi "Pri McDonaldsu se bolje je kot pri Ani Roš". Tako da so ti mednarodni dosežki zaenkrat lahko posebna oblika samozaverovanosti.

Glede potrebne racionalizacije v javnem sektorju, tudi kulturnem, se seveda strinjam, vendar je potreben tudi racio v drugih sektorjih, in zlasti racionalna debata, brez apriorističnih trditev.
anatom
# 19.04.2017 ob 11:59
Potem je za tebe najbolje in verjetno je to tvoj domet, da hodiš na koncerte Helene Blagne in podobnih, ki se sami preživijo. Hočeš reči, da nobena družba ne potrebuje opere, ki se nikjer na svetu ne more preživeti z vstopnicami. Povej to na odru pred polno dvorano obiskovalcev pred predstavami. V najbolj kapitalističnih državah se zavedajo, kaj pomeni kultura, ki obrne na milijone denarja v drugih panogah. Na Slovaškem in Češkem povečujejo plače v kulturi, na Islandiji so v času največje krize dokončali koncertno dvorano, ki privablja turiste in je za nekaj let razprodana, po tvojem so verjetno tudi v Hamburgu idioti, ker so zgradili filharmonijo, ki je že razpoznaven svetovni objekt, bili so verjetno idioti pred 130 leti, ko so zgradili Eifflov stolp v Parizu in je velika večina ljudi temu nasprotovala in med njimi bi bil tudi ti, če bi takrat živel.
Sicer je pa vedno samo nekaj ljudi takole vizionarskih in če imajo res srečo, posebej v Sloveniji, lahko uspejo, sicer se utopijo v povprečju. Ponavadi morajo ven, v "kapitalistične" države.
štajerc64
# 19.04.2017 ob 17:52
ah, je neka jeba, če misliš , da si Vrhovni, pa si samo vrhovni.

@anatom

se popolnoma strinjam z vašimi izjavami.

ker ,ko mi bo kdo razložil koliko je vreden en verz Prešerna, ali stavek Cankarja ….bom res verjel, da ima vse svojo ceno in JE važen samo denar in potrošništvo.
anatom
# 19.04.2017 ob 10:53
Vrhovni,
če misliš, da je SNG Maribor ustanova, ki nima zanimivega programa, potem se na kulturo ne spoznaš, tako da glede kulturne politike ne moreš diskutirati.
anatom
# 19.04.2017 ob 09:26
Ministrstvo: "Če se ob koncu leta izkaže negativno poslovanje, je to praviloma posledica neustreznih poslovnih odločitev ali nerealnega načrtovanja."

Ta izjava ministrstva za kulturo me spominja na najbolj jeklene čase v ruskih orkestrih, ko je moralo vodstvo moskovskega orkestra po ukazu partije določiti 10% članov orkestra, ki ne bodo šli na turnejo.
Zelo podobno razmišljanje je to. Tukaj smo.
Opera, balet, kultura na sploh ni trgovina. Kakšna neustrezna poslovna odločitev. Direktorji naj se po ukazu ministrstva odločijo namesto Mozarta, Verdija, Puccinija kakšna bo zasedba orkestra.

Že Slovaška je daleč pred nami, kaj šele Češka. Pa pred dvajsetimi leti ni bilo tako.
anatom
# 19.04.2017 ob 13:28
Spoštovani Vrhovni,

če imenuješ na primer Edwarda Cluga, ki je ravno iz SNG Maribor, da je samovšečni umetnik, ki s pozicije svojega velikega poslanstva voluhari na plečih davkoplačevalcev, potem močno dvomim o tvojih mednarodnih dosežkih in uvidih. Tudi ne veš, da so dvorane v SNG Maribor vedno polne. Kar se pa tiče Eifflovega stolpa (mimogrede, napiše se z dvema f), je bila to primerjava, ki bi jo razumel povprečni osnovnošolec.
Pa lep pozdrav tudi Vam.
raknac navi
# 18.04.2017 ob 22:37
Dej nehite! Kdo vas placuje za te clanke? 150 tisoc minusa v lanskem letu??? A ste resni??? Delate zgodbo tam kjer je ni. 300 zaposlenih. Pa ce ma vsak jurja na mesec bruto je to 300 jurjev na mesec. Minus ne dosega niti tretjino mesecnega zneska ki gre za place. Medtem pa nekateri sluzijo na treh drzavnih koncih pa nikomur nic. Redna placa v teatru, redna placa na akademiji, pa zraven se malo komerciale. Da na koncu ne ves kdo pije in kdo placa. Kdo komu hodi v zelje in zakaj je nekdo, ki je placan od drzavnega dnarja na plakatih privat komercialnih producentov itd.
Vrhovni
# 19.04.2017 ob 11:31
Spoštovani anatom,
bodi tako prijazen, pa navedi koliko sredstev za svoj obstoj predmetna ustanova zasluži in koliko ga dobi podarjenega, pa boš morda bližje realni oceni sistema, ki vlada v njej, ter boš bolje razumel razliko med komunizmom in kapitalizmom. Če boš pa k temu dodal še izračun celotnih stroškov produkcije na enoto programa ter to primerjal s podatki iz tujih tovrstnih ustanov, pa se boš prepričal, da gre za popolno krajo davkoplačevalskega denarja.
Vrhovni
# 19.04.2017 ob 12:43
Spoštovani anatom!
Tvoja "kultura" dialoga, povsem jasno kaže na tvoj domet v kulturi, tvoja diametralno nasprotna stališča iz stavka v stavek pa domet razumevanja, tako zaključujem razpravo s teboj.
Ravno moji mednarodni dosežki mi dajejo jasen uvid v zavoženost državnega financiranja samovšečnih umetnikov, ki s pozicije svojega velikega umetniškega poslanstva voluharijo na plečih davkoplačevalcev, dobivajo redne plače in številne dodatke za svoje nedelo. Kakovost se jasno kaže z številom obiskovalcev, majhen obisk pa le še potrjuje njihovo samozaverovanost v lasno nerazumljeno visoko umetnost, ki naj ne bi bila za množice, manj kot je obiska, bolj so torej veliki umetniki, bolj vzvišena je njihova poza. Tako razmišljanje seva tudi iz tvojega pisanja.
Predvsem pa je v članku govora o preveliki porabi denarja = izgubi. Ta je posledica trošenja tega, kar nimaš, s kulturo pa nima prav nobene zveze! Gre samo za nevestno gospodarjenje, verjetno tudi zlorabe položaja vodilnih za privatno bogatenje.
Uživaj torej v Eiflovem stolpu, ki si ga tako ne-smiselno vpletel v to diskusijo, ter ga še naprej uporabljaj v primerjavah z nezakonito porabo davkoplačevalskega denarja v SNG Maribor.
Pa srečno!
Vrhovni
# 19.04.2017 ob 09:51
@anatom - Ta izjava ministrstva kaže na povsem normalno stališče dobrega gospodarja, ki je identično ravnanju vseh družb in kulturnih institucij v kapitalizmu! Ne moreš porabiti več, kot imaš denarja in pika. In še enkrat pika. Le v komunizmu so bile lahko razne ustanove v minusu, ki ga je pokrila država (=davkoplačevalci). Morda je komunistično le to, da se tako velika sredstva nakazujejo kulturnim ustanovam, ki ne ustvarjajo zanimivega programa in na trgu ne zaslužijo skoraj nič. TO je ostanek komunizma.
Kar se pa tiče Slovaške in Češke, se pa pridružujem tvojemu mnenju.
Kazalo