Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,0 od 35 glasov Ocenite to novico!
Star avto
Starejši avtomobili povzročajo bistveno več emisij. Foto: BoBo
VIDEO
Maribor bo zaprt za stara...

Dodaj v

V središče Maribora samo okolju prijaznejša vozila

S prepovedjo vožnje starejših vozil želijo zmanjšati emisije
4. september 2012 ob 08:32
Maribor - MMC RTV SLO

Mariborska občina bo z oktobrom uvedla poskusno okoljsko cono, s tem pa bo nastopila tudi prepoved vstopa v mestno središče vsem avtomobilom, starejšim od 15 let.

Okoljska cona je del projekta PM Inter, s katerim želijo v Mariboru doseči dvajsetodstotno znižanje deleža škodljivih delcev v ozračju. Promet namreč skupaj z industrijo in kurišči s kotlovnicami sodi med največje onesnaževalce v Sloveniji.

Pri onesnaževanju pa so posebej problematični starejši avtomobili, ki nimajo katalizatorjev in so emisije teh vozil precejšnje, opozarja Benjamin Lukan iz inštituta za varstvo okolja pri Zavodu za zdravstveno varstvo Maribor.

Toda v Mariboru je takšnih vozil 9.000, obenem pa jih je okoli 1.000 pripada stanovalcem na območju, kjer bo uvedena okoljska cona. Stanovalci bodo tako do svojih domov z avtomobilom prišli le, če bodo zaprosili za posebno dovolilnico, ki jo pridobijo na Uradu za varstvo okolja in ohranjanje narave.

Prepoved pa ne bo veljala za avtobuse, delovna intervencijska vozila in starodobnike.

L. L.

Prijavi napako
Komentarji
MZ
# 07.09.2012 ob 10:16

Borat Sagdijev
# 04.09.2012 ob 09:04

super. edino naredit bi morali za do 7 let stare avte. Bi bilo dobro za gospodarstvo.


Za naše gospodarstvo to sigurno ne pomaga nič - Slovenija namreč nima svoje avtomobilske industrije.

Sicer pa vzdrževan in lepo vožen avto starejšega letnika ne more biti toliko slabši od kakšnega novejšega, ki je večji, težji in ima močnejši motor.
LFC
# 06.09.2012 ob 19:08
Mislim, pr takem neresnem javnem prometu... Ko so avtobusi tako netočni... Eh.
Marekk
# 06.09.2012 ob 15:41
To je krivicno do ne vem koliko ljudi.

Ja, vjernetno se hoce resevat javne prevoze.

Pa vendar, kaj ce bi se v MB pobrigalo za gospodarski - realni sektor, kjer bodo ljudje dobili place, pa bodo res lahko imeli veliko mlajse avtomobile.

Se bodo/bomo zaradi vsega tega morali zadolzevat do konca.

Dokler se bomo samo razburjali pa govorili tak ne bomo nic naredili.
Homer.
# 06.09.2012 ob 09:32
To je popolnoma butast ukrep.
Prebivalci mestnega jedra, kjer odlok velja itak dobijo dovolilnice. Torej se lahko vozijo po mili volji.
Tista dva outsiderja pa sta itak nepomembna.
Po drugi strani, so po mestnem jedru vozijo polprazni avtobusi, ki krepko presegajo izpuste tistih dveh revežev, ki sedaj ne bodo smeli v mesto.

Odlok je namenjen neuki raji, ki bo mestni oblasti ploskala. čeprav odlok ne rešuje ničesar.
fooZar
# 06.09.2012 ob 03:31
basti7
04.09.2012 ob 10:54 Po drugi strani pa me zanima, če je takšen mestni odlok sploh v skladu s slovensko zakonodajo... po mojem ni, ker je diskriminatoren...

Točno tako! Če nas mislijo zajebavati s takimi bom prva, ki bo začela zbirati glasove proti in jih (občino in odlok) dala v presojo Ustavnemu sodišču Slovenije. Kot so že drugi kom. napisali starost nima nujno veze tudi s prevelikimi emisijami. A zato, ker sem z igro slučaja doma v središču mesta, moram zdaj kupiti novi avto? Ja, s čim pa? A ta bebec ne ve, da je cca 25 % (ti so resnični, ne oni iz evidenc, kjer jih dnevno brišejo, da o št. tistih, ki jih v teh evidencah ni niti ne govorimo) Mariborčanov brezposelnih ali pa na pragu revščine? Še to staro garo komaj popravijo toliko, da gre preko tehničnega pregleda. Bo nam morda občina sofinancirala nakup, ali pa šla za garanta na lizing? Mislim, kar nekaj!
Da o tem, da niti prebivalci centra nismo bili obveščeni o takšni nameri niti ne govorim. Prav tako nobeden od nas ne ve, kje se začne in konča ta center. Pred mojo hišo se bi moral center definitivno končati, saj je vsaj 30 % lokalov že 10-letje praznih, v mnogih drugih pa se najemniki menjujejo vsako leto, s polletno praznino prostora vmes.
Ne glede na to, da bomo recimo stanovalci zastonj dobili neke dovolilnice si tega ne smemo dovoliti. Ker kaj pa bo potem naslednje?
Res se mi zdi, da so popolnoma skregani z realnostjo. Maribor in predvsem prav center mesta propada in je iz dneva v dan bolj prazen. Iz centra bežijo že fensi trgovine, drugih pa je itak samo še za vzorec. Gostilne in bifeji propadajo. Avtobusna postaja je propadla že pred leti. Namesto najlepše, kot je bila včasih, imamo zdaj propadlo postajo, ki nam dela sramoto. Pred 3 tedni so zaprli še podhod, ki iz Sodne ul. vodi do avtobusne postaje. Kdor ne živi tukaj, si ne more predstavljati kaj se dogaja z mojim kvartom. Župan pa s takšnimi cvetkami. Za bruhat.

(vzdevek madam)
mikec123
# 05.09.2012 ob 19:29
Ta odlok je čista bedarija.
Če bi npr. sprejeli, da avtomobili z izpustom, višjim od 180 g/km CO2 ne bi smeli v središče, bi še razumel, a kaj, ko se potem Kangler ne bi mogel z avtom pripeljati v službo.
G.Bruno
# 05.09.2012 ob 15:06
Whisperer
Si mi polepšal dan. Sem Mariborčan z brega leve Drave :)
shr00mz
# 05.09.2012 ob 12:52
minister Erjavec ga je popravil: verjetno mislite civilnemu prebivalstvu

tole je blo bolj verjetno takole: vehjetno mislite civilnemu phebivalstvu

hofl
Whisperer
# 05.09.2012 ob 08:36
KANGLERIZMI
… iz bogate zakladnice besednjaka prvega moža na vasi…

 borci so se preko borbe borili
 na tem mestu čutim pozitiven srčni utrip (rečeno ob 80. letnici pokopališča Pobrežje)
 zahvaljujem se gostom, da so nas pogostili tukaj v Mariboru
 tranzitirati
 gospodarstveniki pomembno krierajo našo prihodnost (podelitev Gazel)
 vse najdete na interneti
 jaz verjamem, to kar tudi rečem
 pustite brf pri miri
 prosim, da se v živo spominjate
 v parku ne raste nobena šalata
 časopis bo izhajal v slovenščini in avstrijščini
 sem ízredno vesel
 úniverzitetno mesto
 religiozno bomo kontrolirali avtobusne vozovnice
 na bregu leve in desne Drave
 ministru se zahvaljujem, da si je vzel čast in prišel
 kdor hoče bit župan naj se pokaže
 mojo srce danes žari (otvoritev gondole)
 slovensko vojsko bomo približali civilizaciji (ob odprtju kadetnice) – minister Erjavec ga je popravil: verjetno mislite civilnemu prebivalstvu
 moji občutki so ganljivi
 mi mamo na vseh trgih viréles
 upam da boste danes uživali v našem prelepem zelenem Pohorju (Zlata lisica 2010) – vse pod snegom!!!!
 Se sn vas emajliro! Prevod: poslal sem vam elektronsko pošto
 Dober zvečer vsem zbranim! (župan nagovori zbrane pred predstavitvijo opere Nabucco v Ljudskem vrtu)
 Dragi naši abstinenti! Nagovoril naj bi absolvente....ob kakšni priložnosti, se ne spomnim.....

Nekdo je nekoč izjavil ; Norci sanjajo nore sanje !
MIRNČAN
# 04.09.2012 ob 22:53
Kako bodo to nadzirali?
Milkijevizakladi
# 04.09.2012 ob 21:34
Namesto ukrepov, ki bi ljudi silili k NEuporabi avta v mestnem središču(tako bi prihranili IN imeli čistejši zrak) odrejajo ukrepe ki silijo ljudi le k nakupu novega avta, kjub verjetno ne ravno cvetočem družinskem proračunu(zrak za odtenek čistejši, budžeti pa še skromnejši)
STANE
# 04.09.2012 ob 17:18
Predlagam občini in Kanglerju,da ljudem,ki si ne morejo kupiti mlajši avto kot 15 let,
občina pomaga , da tega proda kakšnemu občanu drugega kraja npr.Ljubljane ali
province ( 300-500 eur) in mu doda kakšnega stotaka,da kupi avto star 14 let.

Ta zakon me spominja na krajevni odlok ne vem že kje,kjer je bilo psom prepovedano
lajati od 22 ure do 5 ure zjutraj !
ronzi
# 04.09.2012 ob 16:52
kangler meje ni mogo postavit na trojanah,bo jo pa okoli mesta maribor......
nevem no,mestne občine si kar nove pa nove uredbe izmišljujejo....redari postajajo več kot pa policija.....

te še pa naj prepovejo vsem debelim nad 130kg vstop v mesto....
BUTALCI.press
galoper
# 04.09.2012 ob 15:21
Krivično do avtov, ki imajo čistejše pline v izpuhu.
Mene bolj ogrožajo plini vozil z izpuhi na desni strani, če sem pešec na pločniku ali kolesar na cesti.
fuckwad
# 04.09.2012 ob 15:10
Me zanima, kaj bi ustavno sodišče poreklo na tole (nekdo je že omenjal avte na plin, pa verjetno bi se še kaj našlo).
TheNomad
# 04.09.2012 ob 15:09
No, ker admina moti preveč direkni pristop, bom pa ponovil na lepši način:
Kljub temu bistroumnemu ukrepu, bodo moji neverjetno inteligentni in nadvse trezno razsodni sokrajani že spet v prvem krogu izvolili ljubljenega in najboljšega župana v galaksiji!

A bo zdaj boljše?
pingo69
# 04.09.2012 ob 15:02
Kangler, bravo, penzionisti, invalidi, študentje, delavski razred, ki prihajate od daleč in imate 15 let starega konjička: ima vstop v mesto Maribor prepovedan!
Hydro Tech
# 04.09.2012 ob 14:02
To je katastrofa! To ni nikakršna rešitev!

Če dam v primerjavo, gre pri tovrstnih ukrepih za podobnost z "ukrepom", ko bi zaradi vnetega in zagnojenega nohta, težavo reševali s sekanjem. Ne prsta, temveč zapestja.

Pridobivamo homologacijo. Zadeva deluje in je v uporabi po vsem svetu. Zmanjšuje porabo pogonskega goriva od 10% do 30%. Emisije pa do 90%!

www.vozimnavodo.si

1 liter vode nadomesti do 30 litrov goriva.
2 leti garancije.

In konec koncev, se lahko tudi mimo pisarne "mojstra", ki je predlagal ta "ukrep", peljete s katerim koli avtomobilom, ki ga poganja motor na notranje zgorevanje. Bo povsem preživel in imel manj smoga okoli sebe...
Binder Dandet
# 04.09.2012 ob 13:04
Glede na to, da je povprečna starost osebnih vozil na slovenskih cestah okoli 8 let, bi rekel, da je verjetno tudi kakšno tovorno vozilo kakšnega dostavljalca robe trgovinam ali gostinskim lokalom v centru, lahko starejše od 15 let. Ti torej ne bodo smeli več dostavljat pred vrata?

Podpiram vse napore v smeri čistejšega okolja, ampak takšni rezi čez noč v takšnih razmerah so mi malce tu mač.
Rok_Rok
# 04.09.2012 ob 12:59
Baabu, se strinjam in tudi sam svetujem članek v branje. Poleg tega ne gre zanemariti naslednjega vprašanja:
ali npr. 20 let stari Golf, ki porabi 4,5 L / 100 km (da je temu tako, lahko preverite na poraba.com) res tako zelo onesnažuje okolje v primerjavi z novim bencinarjem, ki požre 7 in več L / 100 km. Onesnaževanje je namreč zelo povezano tudi s porabo goriva nekega avtomobila.
baabu
# 04.09.2012 ob 12:48
Butalska borba - malo preberite preden komentirate, tudi avtorju članka svetujem...

http://varcevanje-energije.si/onesnazevanje-s-co2/butalska-borba-s-finim-prahom.html
Snecer
# 04.09.2012 ob 12:48
Idiotska ideja MOMa.
Audi Q7 pa v zrak spusti več kot 15 let stari clio. Spet so nekaj na pamet delali.
Ayrton79
# 04.09.2012 ob 12:22
Kaj pa če imaš 97 letnik GM EV1, ki je na elektriko recimo?
Vaati
# 04.09.2012 ob 12:19
Starejši avtomobili od 15 let? Vau, pet avtomobilov manj v središču mesta.
atanosečasn
# 04.09.2012 ob 12:18
oldtimerji so izjeme...bodo lahko vstopali v "POCn".

http://www.energap.si/uploads/Okoljska%2
0cona%20v%20MOM.pdf
gesan
# 04.09.2012 ob 12:14
Davide, ti si naiven!
Pa naj potem javni prevoz uredijo tako, da bo alternativa avtomobilu!

Zakaj tega ne naredijo???
atanosečasn
# 04.09.2012 ob 12:13
drugo leto napovedana prepoved za avtomobile prvič reg. pred 1.1. 2001 ....
http://www.youtube.com/watch?v=BX-ZBpATCtw

http://www.energap.si/uploads/Okoljska%2
0cona%20v%20MOM.pdf
Sagitta
# 04.09.2012 ob 12:08
Toti naši hepani so vsi po vrsti fsekani ... po mariborsko!!!!

Cilj je tukaj očitno da se Maribor naredi fancy mesto z lepimi avtomobili ne pa varovanje okolja!
Če bi šlo za varovanje okolja bi prepovedali vstop vozilom, ki imajo večji izpust.
Sam tukaj pa je problem za njim - vsi imajo najmreč fesi šmensi terence, ki izpustijo 3x več kot kak Clio 96....
jemaad
# 04.09.2012 ob 12:07
Ta ukrep nima nobene zveze z ekologijo, ima pa veliko zveze z lobijem prodajalcev avtomobilov, ki jim zadnja leta drastično upada prodaja, zato jo poskušajo umetno dvigniti s takimi fašistoidnimi prijemi v povezavi s politiko.
JoškoPotrebujem
# 04.09.2012 ob 11:59
Ta ukrep je popolna bedarija! Kaj pa recimo 20 let star avto, ki deluje na plin? Haloooo!
Promet bi morali prepovedat glede na količino izpustov ne pa na starost avtomobila!

Ajoj kok smo sposobni v deželici tej?
rumenige
# 04.09.2012 ob 11:56
16 let star avto,36km do službe(center mb.)Kaj zdaj?
Celjan27
# 04.09.2012 ob 11:49
Še en kompleks Kangle, ki se mu reče Jankovič....

...tokrat ga je prehitel - meni se zdi zamisel dobra, saj bo pripomogla k zmanjšanju umazanega zraka in bi jo podprl tudi v Celju in LJ...

...se pa najbrž vozniki starejših vozil ne bodo strinjali z mano.
and13
# 04.09.2012 ob 11:48
Basti7, vem, da je to z avtobusi problem. Tudi sam živim v predmestju in pridem v mesto s kolesom v 45 minutah, z avtobusom pa le parkrat na dan (ne vem točno, a se mi zdi, da niti 6 krat ne) v precej daljšem času. AMpak vzrok za to pa je v preveliki uporabi osebnih avtomobilov in premajhni javnega prevoza. In tudi sam spadam med to skupino. Ampak to še ne pomeni, da mora biti tako v nedogled. Končno smo tudi pri nas od včeraj povezani z boljšo povezavo in računam, da sedaj ne bom vezan zgolj na avto.
and13
# 04.09.2012 ob 11:45
Ayrton79, nisem trdil, da je v Nemčiji standard vezan na starost vozila temveč da je tam standard, da ne more vsaka kripa v center mesta. Kako opredeliš kripo je pa drug problem. Ampak pri naših sposobnostih za obhod pravil verjetno kaj drugega kot tisto, kar se zanesljivo ne da zgoljufat, ne bo šlo. Smo bili kar dolgo v šoli pri naših bratih...
dstjepan
# 04.09.2012 ob 11:45
Sej ni problem v starosti avta - tej tak oin tako razpadejo, če grejo parktrat čez center - glede na kvaliteto voznih povšrin.

Prav tako je večji problem - zakal bi le šel v center? Kaj pa se dogaja tam? Vse crknilo!

In da - izpusti imajo zelo veliko korelacijo z starostjo in ne volumnom motorja ter vrsto goriva :-(

E moj župan, pa ni Vam "dopust" ravno koristil?! mogoče bi ga morali podaljšati?!
*X*2*
# 04.09.2012 ob 11:19
hehe, fašistoidni ukrepi, marsovci na delu...oh kako je lepo v tej naši "demokraciji" - toliko omejitev in prepovedi, da je že kar rajsko vse skupaj.
zogg
# 04.09.2012 ob 11:07
Eh....brezeveze. Namesto da bi naredili mestni prevoz bolj prijazen do uporabnikov in uredili kolesarske poti ti pridejo s takšno bedarijo ven
y_os
# 04.09.2012 ob 11:00
Res je, naj najprej uredijo javni promet, potem pa naj uvajajo naslednje ukrepe, ki udarijo navadnega človeka po denarnici, kar v tem primeru to tudi pomeni. Najlažje je udariti tistega, kinima izbire.
basti7
# 04.09.2012 ob 10:54
Po drugi strani pa me zanima, če je takšen mestni odlok sploh v skladu s slovensko zakonodajo... po mojem ni, ker je diskriminatoren... Kaj pa invalidi, a si bodo morali kupiti nove jeklene konjičke, pa kilavi mestni promet, ki ima vozni park v povprečju star preko 15 let (mimogrede: maprom je kupil pred nekaj leti kopico cca 10 let starih mislim da danskih avtobusov). Vse, kar so naredili, je bilo, da so jih za silo prebarvali na rdeče... In že so se hvalili po lokalnem časopisju o posodobitvi mestnega prometa... V glavnem: mislim, da zadeva tako ali tako ne bo šla gladko skozi - enako kot glede nadzornega sistema, ki naj bi ga postavilo zasebno podjetje in določen procent glob prekrškarjev, ki vozijo skozi rdečo luč, bi naj bil namenjen profitu tega podjetja (mislim, da je šlo za Iskra-karnekaj)...
Dumber
# 04.09.2012 ob 10:48
Sam sem tudi za to, da zalaufa javni promet bom vsaj upravičil uporabo slušalk na mobilnih telefonih =)
23air23
# 04.09.2012 ob 10:48
za tiste, ki pišete, da lahko greš v nemčiji v mesto samo z zeleno nalepko, ne drži (mogoče je res kakšna ulica), ampak večinoma lahko greš tudi z rumeno in rdečo. cena nalepke pa je 5 eur. sem se vozil s kangoo-jem dizlom, starejši letnik, z rumeno nalepko, vseposod, brez problema. Pa še malo je kadil, ko si speljal
G.Bruno
# 04.09.2012 ob 10:47
Saj pa imamo vendar kontrolo izpustov na tehničnem pregledu . Omejitve so smiselne glede na količino izpustov, ne pa na starost avtomobila.
Kynetiks
# 04.09.2012 ob 10:31
@Breathe

"Singapur, ne Švica"

Hvala za popravek.
fafaron
# 04.09.2012 ob 10:23
HAHAHAA!!

Kangler, nič več mamil zate!

(moj nasvet: Naj rajši uvedejo eno vožnjo kot vozovnico z neomejenim prestopanjem 90 minut brez omejitev in zgostijo avtobus in ga povežejo v prestopanja brez čakanja na pomembnejših vozliščih. Ne pa, da imajo 60 minut prestopanja v samo eni smeri, nazaj pa ponovno plačaj. Bolj polni avtobusi ne bodo za nikogar večji strošek. Bo pa avtov manj.)
nikita1970
# 04.09.2012 ob 10:19
To je totalni idiotizem...če, recimo imaš dva avta (nuja pač), logično da ne boš imel dva novejša, dražja...slabši avto(beri starejši) vedno voziš na manjše relacije, torej po mestu. Teoretično plačaš polno cestnino, imaš tehnično ispraven avto (tehnični pregled), avta pa ne moreš 100 % uporabljat. Po tej logiki bi moral biti upravičen do plačila manjšega nadomestila za uporabo cest , saj jo dejanski ne smeš uporabljati...o javnem mestnem prevozu po celi Sloveniji pa je itak že preveč napisanega...
NikolaTesla
# 04.09.2012 ob 10:12
Pozdravljeni

Po mojih informacijah imajo vsi novejši avti več onasneževanja, ker je interes proizvodnje poceniti izdelke in se dela motorje ki imajo veliko zračnost in zaradi tega je predpisan interval menjave olja že preko 30kkm ne napišejo ap ti da moraš dolivat olje in ga s tem dejansko delno menjuješ ker ga nekaj odgori ven.

Gre oblj za promoviranje slabe robe da se povečajo dobički :)

Lp.
skunexl
# 04.09.2012 ob 10:09
Saj načeloma je to fajn poteza, ampak ne moreš gledat na letnik gradnje, ampak se mora gledat izpuste. V Nemčiji majo nalepke in v center mest lahko grejo samo vozila z zeleno nalepko.
Mandibula
# 04.09.2012 ob 10:08
Ukrep je zelo napreden vendar nekoliko nedodelan. Morali bi zagotoviti parkirna mesta izven
zelene cone in od tam bi moral pogosto voziti avtobus v center (npr vsake 10 min). Vse
seveda po zelo dostopnih cenah.
basti7
# 04.09.2012 ob 10:07
Ha. Ha. Ha. Naj razume kdor more - ta vozni red res nima ne repa ne glave, o frekvenci pa sem se zmotil. Pravzaprav imajo določeni mestni predeli v Mariboru avtobusno povezavo zgolj 3x dnevno: http://www.marprom.si/fileadmin/dokument
i/vozni-redi/Linija-10.pdf
McClain
# 04.09.2012 ob 10:05
severnik genialno, dajmo si vsi kupit BMW x5. Res da porabi 2x tolk kot moj 10 let star avto, nima veze, sam da ima izpust mnajsi. Najprej bi morali kanglerju mal izpuste omejit, ker ima veckrat bolane.
mikic007
# 04.09.2012 ob 10:04
V Nemciji to vzpodbuja nakupe novih avtomobilov, kar pri njihovi kupni moci predstavlja nekako pol manjsi problem, pri nas pa bomo s takim ukrepom podpirali tuje firme.

Jasno je, da stari avto ne nujno onesnazuje bolj, kot novi, pa tudi to, da imajo tako stare avte izkljucno tisti, ki nimajo denarja za novega. Na prave smo se spravili, medtem pa lahko vsi ti SUVi z po enim clovekom noter divjajo po mestu.
basti7
# 04.09.2012 ob 10:04
http://www.marprom.si/
basti7
# 04.09.2012 ob 10:03
@and13: odlično obvladaš teorijo! v praksi pa je tako, da nekateri avtobusi glede na vozni red () vozijo zgolj 6 krat dnevno...
Whisperer
# 04.09.2012 ob 09:56
V tem omenjen centru stanuje 2000 oseb ,ki imajo in uporabljajo vozila starejša od 15 let. Glavni namen ni ekologija marveč odstranitev fičkov, katrc ,R5 in ostalih vozil ,ki kazijo ugled županovemu in svetniškemu voznemu parku. Sedaj bodo lahko paradirala terenska vozila in avtomobili višjega in visokega cenovnega razreda. Kangler ima pač kompleks Janković !
Seveda pa župana ne motijo kombiji in ostala dostavna vozila,ki vsakodnevno ob vseh mogočih urah vozijo po peš coni in odganjajo pešce.
19DeVil88
# 04.09.2012 ob 09:49
a v MB sploh je kakšen avto novejši od 15 let?
Mirko69
# 04.09.2012 ob 09:48
Udri reveža po glavi.
xfromz
# 04.09.2012 ob 09:44
oglejmo si tale posnetek in potem iz mnozice {umsko podhranjen ʞɐuƃlǝɹ} U {krohotarji} sklepajmo da je ta ukrep vreden najvisjega svetovnega odlikovanja
Ayrton79
# 04.09.2012 ob 09:43
Ne and13, v Nemčiji ni to standart. Tam gre avto na tehničnega in pogledajo njegovo izpravnost, ne glede na leta. Pri nas pa trdimo, da 900 kubični fiat uno onesnažuje bolj kot 6.0 audi dizel.
severnik
# 04.09.2012 ob 09:38
A ni zanimivo, da avto, ki gre lahko danes v center, jutri ne more, čeprav bo izpust še vedno isti.

Kupiš 10 let star avto in čez 5 let ne boš mogel več v center? Zakaj že? Izpust bo praktično isti kot je bil 10 dni nazaj, ko je bil avto star še 14 let.

Potrebno je vezat na izpust in ne na starost!!! Ne, nimam starega avtomobila. Pa tudi izpust ni ravno najnižji. Pa vseeno...
n_e_j_k_o
# 04.09.2012 ob 09:33
and13 je kr dobr povedu

tut sam pozdravlam tako akcijo, da se za središča mest uvede nek standard, da se nebi tolk onesnaževalo. kot ej reku and13 morajo vsi avti, oz. lastniki avtov, ki stanujejo v središčih, delajo tam ipd. nalepke, ki jim dovoljujejo da imajo avte v središčih seveda je treba te nalepke kupiti, niso zastonj.

je pa v sloveniji problem, kot so tut že drugi rekli, da je javni prevoz v k****. tako da bi bilo potrebno tudi to urediti.
Sam bi bil za uvedbo S-Bahn tako kot majo v nemčiji in tudi verjetno kje drugje. vendar kot vemo ni denarja in je to verjetno samo iluzija. vsaj v sedanjosti in bližnji prihodnosti.
z S-Bahnom ni skoraj nikakršnih zamud, razen če se zgodi nesreča in kak avto na tirih ostane ipd.

Torej, ideja je dobra, samo ej treba prej urediti stvari glede javnega prometa v središčih (zamude, izpusti avtobusov, rednost voženj itn.)

kaj je S-Bahn: http://www.flickr.com/photos/26511214@N0
4/3134867287/
dharma
# 04.09.2012 ob 09:26
Kaj si ti ja nor...
and13
# 04.09.2012 ob 09:19
Končno tud eno slovensko mesto to uvaja. V Nemčiji je to standard, imajo posebne nalepke za avtomobile, ki smejo v center mesta. Je pa tudi res, da je za to treba uredit primeren javni promet. Ampak če se že sedaj avtobusi prevažajo prazni to res ne bo veliko spremenilo - bencin je še prepoceni, pa se je ceneje peljat sam z avtom. Parkirali bi pa itak vsi zastonj.

Dejstvo je, da je treba tudi to plačat. In če preračunaš skupaj ceno avtomobila, stroške (registracija, zavarovanje, servisi), ugotoviš, da vožnja niti ni tako zelo poceni...
severnik
# 04.09.2012 ob 09:17
Ker BMW X5 4.4i ima fuuul manjši izpust kot 16 let star golf.
RoSeR
# 04.09.2012 ob 09:16
@davide
Če se hočemo it javni prevoz, moramo imeti moderne, klimatizirane avtobuse, kjer ni odvisno od tega, če ga vozi moški ali ženska (razlika v klimi, odvisno kdo vozi), brez zamujanja (spet odvisno kdo vozi), brez prehitevanja (ja, tudi to obstaja, ko odpelje 1-2 minuti prej), itd., itd.
Deimos
# 04.09.2012 ob 09:16
Heh, včeraj si je foter dal delat to dovolilnico.
Ko je prišel na urad, mu je uslužbenka rekla, da tega itak ne rabi, ker nihče ne bo preverjal. Ko je rekel, da bi rad imel stvari urejene, ga je le napotila do sobe, kjer je druga gospa izdajala dovolilnice. Igrala je pasjanso in vsa navdušena povedala, da je on prvi, ki si je priskrbel dovolilnico. Očitno je bila vesela, da je končno imela kaj za početi.
Toliko o resnosti projekta. Skoraj bi bilo smešno, če ne bi bilo žalostno.
Breathe
# 04.09.2012 ob 09:16
Tudi v Ljubljani je mestni promet katastrofa.
Vendar pa verjamem, da bo najboljši župan na svetu tudi to zrihtal, nje?

In kako me dobiš na avtobus? Enostavno. Ko bom z avtobusom rabil samo cca 5 minut več kot rabim z avtom + parkiranje...
RoSeR
# 04.09.2012 ob 09:14
@davide
a se voziš z javnim prometom v MB? Jaz sem vsaki dan in ti lahko rečem, da je katastrofa. Ene linije imajo tako stare avtobuse, da je to sramota za leto 2012. Celo takšnega lahko najdeš, da ko sediš zadaj in gre preko ležečega policaja, te vrže vsaj pol metra v zrak in te zabije na stol.
Hanzy23
# 04.09.2012 ob 09:13
Pa to je ena tistih novic "saj ni res, pa je"...
davide
# 04.09.2012 ob 09:13
če bi se vozili bolj polni, so izpusti definitivno manjši kot pa če se vozi vsak s svojim avtom....preberi si kakšne študije in strategije v tujini
.....in če bo več ljudi, bodo tudi linije bolj pogoste, ne moreš pa pričakovat, da se bodo prazni avtobusi zastonj vozili naokrog

...vidiš, že dobivam minuse, ker so nas slovence preprosto razvadili z osebnim prometom....in politika nima pojma, kako potnike prenest nazaj na javni promet, pa tudi denar s prometnega ministrstva se že 20 let vlaga samo v ceste...širjenje cest v nedogled ni rešitev

poglejte si kako je urejen promet na danskem in nizozemskem
Dumber
# 04.09.2012 ob 09:09
Ko pa je zlata lisica pri 10 stopinjah, ker na pohorje zlijejo vse možne preparata, da ostane ledeno tisto pa ni škodljivo ? Pa še v naravi je!
Breathe
# 04.09.2012 ob 09:09
Singapur, ne Švica.
Kynetiks
# 04.09.2012 ob 09:07
Naslednji ukrep pa bi moral biti kazen za vse tiste, ki pljuvajo po tleh. Stanje je katastrofalno, pa ne samo v Mariboru. Velikokrat se je treba kar izogibati jezerom pljunkov, še posebej pred srednjimi šolami. Če se ne motim te tudi v Švici orubijo za nemarno pljuvanje po mestnih tleh.
Borat Sagdijev
# 04.09.2012 ob 09:04
super. edino naredit bi morali za do 7 let stare avte. Bi bilo dobro za gospodarstvo.
MatejP
# 04.09.2012 ob 09:03
davide, a ti pa si razumel al kaj? Ne moreš človeka prisilit, da v imenu varovanja okolja uporalja javni promet. Naj znižajo cene vozovnic in naredijo bolj redne in bolj pametno razporedijo linije, da bodo ljudje videli interes v uporabi mestnega javnega prometa, pol ga bo pa tudi kdo uporabljal.

Najlažje je prepovedat.

PS: Ti mariboski avtobusi spuščajo na število potnikov sigurno več CO2-ja kot vsak avto, ker se v vsakem vozita samo šofer in 3 potniki, tko da tudi okoljski faktov v tem primeru odpade.
Breathe
# 04.09.2012 ob 09:02
Predalagam naslednji ukrep: v vsa mesta (ne samo Maribor) se dovoli vstop samo okolju prijaznim ljudem.

Tako se bomo znebili politikov...
mat
# 04.09.2012 ob 09:00
Zato, da Borut Pahor ne bo mogu v Maribor s katrco.
Jerofšek
# 04.09.2012 ob 08:59
Maribor kot najbolj napredno mesto v Sloveniji (župan Kangler je po ulicah MB vozil že tudi formulo) si takšen ukrep lahko privošči! Industrijo, ki onesnažuje so že tako ali tako pred leti v MB in okolici prepovedali, meščani bodo tako lahko kmalu dihali najčistejši zrak v Sloveniji...
Joe Malkovich
# 04.09.2012 ob 08:59
Je kdo v Mariboru videl Petra Stelzerja?
davide
# 04.09.2012 ob 08:58
ti nisi dojel, a ??? taki ukrepi so tudi zato, da bi se slovenci več posluževali javnih prevoznih sredstev, ker pri nas zaenkrat na državni ravni še noben ne razmišlja v to smer
RoSeR
# 04.09.2012 ob 08:57
WTF?
MatejP
# 04.09.2012 ob 08:56
Avtobusi, ki so VSI po vrsti stari več ko 15 let, se vozijo prazni po mestu in imajo 100x več izpustov kot osebni avto bodo pa lahko še najprej smrdeli? Ja bravo !!
davide
# 04.09.2012 ob 08:55
odličen ukrep, če hočeš dovolilnico pa plačaj zunanje stroške tvojega avta, ki jih mora sicer plačevat država
Kazalo