Čezmejni projekt, ki bo vključen v združenje pobud za razvoj regionalnih železniških povezav v jugovzhodni Evropi, podpira tudi karlovška županija. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo/Žiga Živulović
Čezmejni projekt, ki bo vključen v združenje pobud za razvoj regionalnih železniških povezav v jugovzhodni Evropi, podpira tudi karlovška županija. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo/Žiga Živulović
Od Ljubljane do Metlike z vlakom tri ure

Železnica do Novega mesta je bila zgrajena pred 124 leti, do Bele krajine je 20 let mlajša. Proga večjih vlaganj doslej ni bila deležna, zato je hitrost vlakov nizka, čas potovanja predolg, veliko je nezavarovanih prehodov, stari vlaki ne omogočajo sodobnih storitev. Pobudnik za prenovo proge, ki prek meje povezuje Karlovec, župan Grosuplja Peter Verlič, meni, da je bil s podpisom pogodbe o sodelovanju občin storjen prvi korak v tej smeri. "Pomen pa je seveda osnovna modernizacija proge za doseganje višje hitrosti v prvi fazi, za večjo nosilnost, ureditev postaj in postajališč, odpravo nivojskih prehodov," je pojasnil Verlič.

V nadaljevanju projekta naj bi uredili tudi elektrifikacijo proge in nakupili sodobne potniške vlake. Čezmejni projekt, ki bo vključen v združenje pobud za razvoj regionalnih železniških povezav v jugovzhodni Evropi, podpira tudi karlovška županija, pravi namestnica župana Vesna Hajsan Dolinar. Prevoz potnikov je zaradi ekoloških in ekonomskih razlogov treba vrniti na železnico, pri tem si želijo ugodnejših povezav med Karlovcem in Novim mestom, je še povedala namestnica karlovškega župana. Današnji dogovor o sodelovanju so občine izročile predstavnikoma resornih ministrstev, saj želijo projekt vključiti med strateške razvojne programe v prihodnji finančni perspektivi.

Od Ljubljane do Metlike z vlakom tri ure