Lokalne novice

Poudarki

  • Regionalne zmagovalke: Nova Gorica, Velenje, Ptuj
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 28 glasov Ocenite to novico!
Polnilnica za električna vozila
Polnjenje je za zdaj še vedno brezplačno. Foto: EPA
Ljubljana, polnilnice
Zemljevid električnih polnilnic po Ljubljani. Foto: Polni.si
Slovenska cesta
Med glavnimi razlogi za podelitev nagrade Ljubljani so podeljevalci navedli načrt, ki vključuje zaprtje Slovenske ceste za večino motornega prometa. Foto: BoBo
       Vsak ve, kaj mora početi in v katero smer. Vse z namenom, da Ljubljano - po njenem vzoru pa morda tudi druga mesta - napravimo za boljši prostor za življenje občank in občanov.       
 Podžupan Crnek o ekipi, ki vodi MOL

Dodaj v

Zlati kamen ljubljanski občini, ta napovedala 60 novih električnih polnilnic

"Zelena prestolnica Evrope"
27. marec 2016 ob 11:24
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ljubljana je zaradi "trajnostne mobilnosti in merljivega napredka" prejela nagrado Zlati kamen. Podžupan Dejan Crnek je ob tem napovedal 60 novih električnih polnilnic še letos.

Mestna občina Ljubljana (MOL) je ta teden prejela še nagrado Zlati kamen za razvojno najbolj prodorno občino. Gre za slovensko nagrado za spodbujanje razvoja lokalne samouprave, ki meri tisto, čemur so krajevne skupnosti namenjene: zagotavljanju razmer za dobro življenje. Pripravlja jo "multidisciplinarna skupina sedmih strokovnjakov iz različnih podjetij in ustanov", piše na njihovi spletni strani.

Zlati kamen se podeljuje ločeno za štiri regije. Tako so poleg prestolnice nagrado letos dobili še v Novi Gorici, Velenju in na Ptuju.

Lani je prvo mesto zasedla občina Šentrupert (intervju z županom na voljo tukaj).

Crnek o zbiranju nazivov
Na prireditvi ob prejemu nagrade se je podžupan MOL-a Dejan Crnek pošalil, da jim drugi namigujejo, naj nehajo z zbiranjem nazivov, saj je Ljubljana obenem tudi Zelena prestolnica Evrope. A "vse te nagrade so potrditev pravilnosti naših usmeritev, ki smo si jih zastavili že leta 2007, tudi pravilnosti dela naših ekip", je Crnek povedal za Slovensko tiskovno agencijo. Župan Zoran Janković vedno poudarja, da ima Ljubljana najboljšo ekipo. "Vsak ve, kaj mora početi in v katero smer. Vse z namenom, da Ljubljano - po njenem vzoru pa morda tudi druga mesta - napravimo za boljši prostor za življenje občank in občanov," je dejal.

Ljubljanska mestna uprava ima trenutno dve električni vozili, pri javnem prometu pa so se za zdaj odločili predvsem za vozila na metan. "Električna vozila so ta hip še zelo draga," je povedal Crnek in ponazoril, da so električni avtobusi trenutno enkrat dražji od tistih na metan, zamudno pa je tudi polnjenje.

Crnek je napovedal, da bo Ljubljana letos dobila 60 novih polnilnic za električna vozila, načrtovano pa je dodatno širjenje njihove mreže, pri čemer predlogi lokacije že obstajajo.

Zaprtje Slovenske ceste, parkirišča P+R ...

Eden bolj izpostavljenih ukrepov v Ljubljani v zadnjem obdobju je bilo zaprtje Slovenske ceste za promet. Vendar pa so ta ukrep spremljali še mnogi drugi. "Celotna strategija temelji na vrsti ukrepov, ki si sledijo, si pomagajo, peljejo vzporedno. Zapora Slovenske ceste je samo eden od ukrepov," je poudaril podžupan. Letos so tako odprli dve novi parkirišči P+R, načrtujejo nove, širijo kolesarsko mrežo Bicikelj, dodajajo nove površine za pešce, prihaja električni vlakec Urban, je sogovornik naštel nekatere ukrepe.

Komunikacija z državo
Pri uvajanju sprememb občina intenzivno komunicira z občani, pomembna pa je tudi komunikacija z oblastmi. Zakonodaja namreč pogosto ne sledi hitremu razvoju, ki bi jih na terenu želele uvesti občine. "Ljubljana je takoj po nastopu mandata predsednika vlade Mira Cerarja opozorila na več kot 100 nerešenih zadev med vlado in občino. Izmed teh smo izbrali neko število, pri katerih so rešitve možne," je pojasnil. Pogovori po posameznih ministrstvih "dobro napredujejo, se realizirajo", je povedal Crnek. Posluh je in verjame, da bodo sledili tudi rezultati, so pa pri tem lahko ovira časovni roki pri spreminjanju zakonodaje, še poroča Slovenska tiskovna agencija.

Kje polniti električne konjičke
MOL polnilnic načeloma ne postavlja, temveč tistim, ki to želijo storiti, izdaja soglasje. Strošek je za zasebnika ocenjen na do pet tisoč evrov. Po Sloveniji jih postavlja kup podjetij, od Elektra Ljubljana, Petrola in drugih. Crnek še ni razkril, kdo bo za 60 novih polnilnic plačal in kje bodo postavljene. V Ljubljani je zdaj dober ducat polnilnih mest, od tega polovica Teslinih superhitrih postaj. Kje so, je razvidno na zemljevidih, ki ju pripravljata Društvo za električna vozila Slovenije (polni.si) ter Elektro Ljubljana s partnerju (elektro-crpalke.si)

Polnjenje je za zdaj brezplačno, saj ponudniki sledijo ciljema popularizacije te oblike mobilnosti, pa tudi manjšanju škodljivih izpustov v ozračje. Ko bodo električno gnani konjički precej bolj razširjeni, pa bo tudi ta storitev plačljiva.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Majora
# 27.03.2016 ob 12:23
Slovenija je idealna država za električna vozila. Kratke razdalje in prava konfiguracija terena. Je pa predpogoj mreža polnilnih postaj in prav je, da se vlaga v to.
Foteljaš
# 27.03.2016 ob 12:04
Bicikelj je za moje pojme fantastična stvar. Za 3€ na leto se lahko voziš po Ljubljani in si v veliko primerih hitreje na cilju kot pa z avtom/avtobusem. Podpiram širitev, predvsem na obrobju (Mestni log, na koncu Rožne,...) bi lahko dodali še kakšno postajo.

Superca, le tako naprej!
politik kritik
# 27.03.2016 ob 12:12
Heh, tramvaje odmislite, ker jih bodo nadomestili električni avtobusi. Samo še vprašanje časa je kdaj.
urosh444
# 27.03.2016 ob 12:01
Meni je smešno, da je recimo večina avtobusov še vedno dizelašev al becinarjev. Za začetek bi glede tega morali kaj ukrenit. Tramvaj ali električni avtobusi bi bili prava odločitev. V nobeni sodobni prestolnici ali večjem mestu ne vidiš toliko avtobusov na tradicionalen pogon z naftnimi derivati.
burnoutslo
# 27.03.2016 ob 11:52
Čakam komentarje "specialistov za Ljubljano" s strani ljudi, ki so v Ljubljani samo takrat, ko je treba "staro mamo" v UKC pogledat.
TellingTheTruth
# 27.03.2016 ob 14:00
Bravo Zoki! Hocem referendum da kip Preserna zamenjamo z ZLATIM kipom Zokija in preimenujemo trg v Trg Zoke Velicastnega!!!

Aveeee aveeeee
politik kritik
# 27.03.2016 ob 12:38
Ne glede na vse, se že danes bolj splača kupit 2x dražji električni avtobus (na baterije), kot pa postavit vso infrastrukturo za tramvaj. Tako da zgodba Ljubljane in tramvaja je zagotovo zaključena.
barezi
# 27.03.2016 ob 19:08
Janković je dal za posel 200% več kot je dejanska cena kajti razlika gre v njegov žep. Vse kar se v Ljubljani zgodi je samo zaradi biznisa družine Janković.
mirkoxx
# 27.03.2016 ob 14:36
aja, v LJ je lahko vse, saj z davkoplačevalskim denarjem raje vse vložijo samo v LJ ... ostala mesta so pa zadnja na vrsti, če se jim sploh ponudi kaj.

V Ljubljano prihaja 500k dnevnih migrantov, ki to ljubljansko infrastrukturo koristimo. Pravilno je, da tudi prebivalci drugih obcin prispevamo k tej infrastrukturi. Alternativa je da te obcine ukinemo in imamo veliko ljubljansko obcino z 800.000 prebivalci.
what?
# 27.03.2016 ob 14:06
aja, v LJ je lahko vse, saj z davkoplačevalskim denarjem raje vse vložijo samo v LJ ... ostala mesta so pa zadnja na vrsti, če se jim sploh ponudi kaj.

potem pa naj ljudje v ostalih mestih volijo tste ljudi, ki jim bodo z javnim denarjem delali kar Zoki dela v LJ. ni Zoki kriv, da se v ostalih mestih volijo nesposobne osebe.
hooooogar
# 27.03.2016 ob 12:47
Crnek???? Kdo je to??
galoper
# 28.03.2016 ob 12:45
Občani so se že pred leti na zboru krajanov zbrali in izglasovali ustanovitev svoje mestne četrti. Sklep niti do danes ni realiziran. Krščanski novi objekti so zgrajeni z minimalnimi zvoniki, prišlekom je omogočena melagomanska gradnja z minaretom, ki moti okolico, za peščico udeležencev verskih obredov, ostali del gradnje je verjetno namenjen le kot vaba za novo doseljevanje in vsijevanje tuje kulture. In to naj bi bila lokalna samouprava? Poglejte v statut kraja kako si je nekdo razporedil svoje pravice in obveznosti.
hizli tren
# 27.03.2016 ob 22:23
zelena prestolinca...
ko delajo novo cesto poleg naredijo pločnik in kolesarsko.
Nove uradno izdane smernice oz. navodila pravijo, da mora biti pločnik ter kolesarska vedno v istem nivoju, ampak talenti jo pri uvozih spustijo . V praksi se zgodi, da je na dolžini 10 metrov , 10 spušanj/dvigovanj.
Pazi! Govorim o novih cestah !
In to naj bi ljudi motiviralo da kolesarijo...
medved1
# 27.03.2016 ob 13:18
Korak v pravo smer, samo kaj ko bo kmalu treba imeti terenca, da boš lahko pregazil čez nekatere ceste v Ljubljani.
velika uharica
# 28.03.2016 ob 09:14
zadnjič videl Teslo avto na cesti, lep avto, limuzina
Hijena
# 27.03.2016 ob 18:41
@urosh444

Tramvaj??? Predraga investicija
Trolejbus? Najboljša rešitev, samo ni interesa
Avtobus na akumulatorje? Najbolj verjetno, ker je dosti maneverskega prostora za razne provizije in študije.
pullach
# 29.03.2016 ob 10:02
hizli tren, ja a boš poletel s kolesom čez robnike? zato so spusti in dvigi. Če si mislil prehode. Sicer za večino kolesarjev bi bilo boljše pustiti robnike, da se ne zapeljejo kar direkt pod vsak avto.

galoper, kolesarska avtocesta. AVTOcesta. Kolesarska AVTOcesta. A res? Kolocesta. Kolovoz. Kolovozov imamo že na tisoče kilometrov.
galoper
# 29.03.2016 ob 09:09
Župan še vedno ni povedal kolikšni so stroški risanja črt po pločnikih, kar naj bi pomenilo gradnja kolesarske steze. Je EU to sofinancirala in koliko?
Vedno več lahko beremo o smotrnosti uporabe kolesa za vožnjo po mestu, a žal kolesarske steze ne ustrezajo osnovnim normativom in večanju kolesarkega prometa. V Nemčiji se že resno pogovarjajo o gradnji 100km kolesarske avtoceste, o čemer pri nas niti sanjati še ne upamo.
hizli tren
# 28.03.2016 ob 12:09
In zakaj bi meni nekdo dal minus, ker sem povedal da MOL popolnoma narobe dela NOVE kolesarske steze ter pločnike in s tem demotivirajo ljudi do kolesarjenja?
visoki
# 27.03.2016 ob 14:38
nimam kaj za jesti on pa razdaja denar za neumnosti
hizli tren
# 29.03.2016 ob 17:06
Zgornji link je iz Ljubjlane. Peruzzijeva.
hizli tren
# 29.03.2016 ob 17:04
Evo primer. Ne vem če je to v Ljubljani..
Ampak nekaj takega lahko sprojektira le retardirana oseba:
http://www.kolesarji.org/pasti/arhiv/230
.jpg
link
hizli tren
# 29.03.2016 ob 17:01
@pullach
hizli tren, ja a boš poletel s kolesom čez robnike? zato so spusti in dvigi. Če si mislil prehode. Sicer za večino kolesarjev bi bilo boljše pustiti robnike, da se ne zapeljejo kar direkt pod vsak avto.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- govorim o uvozih, ki potekajo pravokotno na kolesarsko stezo.

- na kolesarski stezi je uvoz za avto, ki vodi hiše. Ta uvoz lastnik hiše uporabi 2 - 4 x dnevno. Kolesarjev na cesti pa je lahko npr. 1000. Torej se mora 1000 kolesarjev prilagoditi temu, ki dovoz uporablja 4x dnevno.

- Tudi križišča se naj bi delala na enak način.

- Pa imej otroka na kolesu in ga pelji čez takšno kolesarko. Če nekaj ni prijetno potem ne uporabljaš. Zakaj bi šel iz avtomobila na kolo, če je slabše.
Danger_Mouse
# 28.03.2016 ob 16:13
Zoki je kral in car in oh in sploh (tudi ko gradi s tujim denarjem in z roko v roki z vlado goljufa EU) - to že vemo. Ljubljana je carska in zelena in kulturna in super za bivanje in oh in sploh - tudi to že vemo. Ampak politika, ki ustvarja sijoče metropole, okoli njih pa brezperspektivno periferijo, ki lahko mladim ponudi samo bedo životarjenja z 250 eur socialnih prejemkov na mesec je zgrešena politika, ki državo in narod vodi na pot nazadovanja - tega se večina (sploh tistih, ki uživajo blagodati metropole) še ne zaveda. Ko se velmožje iz metropole kitijo s številom električnih polnilnih postaj, nekje na periferiji nimajo niti toliko, da bi po koncu zime zaflikali kilometre zdelanih hribovskih cest. Napačna pot je to, dragi rojaki, zelo napačna.
ren
# 28.03.2016 ob 13:21
@galoper

Ste eden redkih z darom opazovanja, ki je za Jankovića in njegove "dosežke" pravilno ugotovil, da je "cesar nag"!

V centru je malo nadaljeval začeto urejanje Vike Potočnik, pod katero so začeli urejati fasade. Malo menja tlake in to je v bistvu vse. Še to je, kot se sliši, N-krat preplačano in .... vemo zakaj.
Z nedokončanim projektom Stožice je mesto, v nasprotju s poprejšnjimi zagotovili, globoko zadolžil. Njegov "arhitekt" je v nasprotju z vso urbanistično stroko, po več desetletni izgradnji diagonale sever-jug, to enostavno na sredi zaprl in povzročil prometni kaos vse do obrobij mesta. Ampak ...., "ko je tako cool kaditi in piti kavo sredi Slovenske", so izjavljali naročeni "bohemi", ki jih že davno ni nikjer več, problemi so pa ostali. Volil bom tistega, ki jo bo odprl nazaj za promet!

Ostalo, izven ožjega centra, je katastrofa! Ceste in infrastruktura razpada. Vse je en velik nič od nič. Janković, kar se mene tiče: GO HOME! Sicer pa bo počasi, kot obljubljajo organi pregona, najbrž več na sodniji, kot na magistratu. Če malo pretiravam, pa ga bodo meščani iz popolnoma nerazumljivih razlogov še vedno volili, tudi če bi ga zaprli! Malo Danijele, pa bo.

Elektromobili pa nimajo realne prihodnosti v doglednem času. So komaj uporabni, absolutno predragi in ko upoštevaš vso svinjarijo za proizvodnjo in razgradnjo baterij, ekološka katastrofa. Vemo: za proizvodnjo 1 kw elektrike se porabi cca. 3 kw drugih energentov. Ekološko? Se to res zdi še komu?

Bicikelj? Lepo za tiste, ki imajo v današnjem življenjskem tempu in naših vremenskih ter tehničnih pogojih, možnost kolesariti. Večina si umirjenega, brezskrbnega življenjskega sloga Kitajcev ne more privoščiti. Malo je krivo vreme, malo življenjski tempo, veliko ljudi je prestarih, ... Je pa lepo za tiste, ki jim znese!

Mestni promet? Po mednarodni primerjalni lestvi evropskih prestolnic je Ljubljana v tem pogledu upravičeno z naskokom čisto na dnu. Avtobusov je premalo, so zastareli, vozijo "kako kad koji stigne" ... Nesprejemljivo in predrago.
rampage
# 28.03.2016 ob 10:47
Fun fact:

V Oslu so hoteli približno 30% dražji od hotelov v Ljubljani. vir: www.booking.com
V Oslu je plača približno 400% višja od plače v Ljubljani. vir: www.worldsalaries.com

V Oslu ni brezplačnega polnjenja električnih konjičkov, v Ljubljani je.
V Oslu ni bicikLJa, v Ljubljani je.

Ljubljana 3 : 1 Oslo

Zmaga za zeleno prestolnico : )
pidy
# 28.03.2016 ob 10:34
ko bo to izvedljivo, ga zagotovo kupim!

http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti
/reportaze/2014/05/zgodbe_strojev_metron
_7_pecjak_letrika_ev_enoprostorec_domet_
700_kilometrov.aspx?hide_hf=1
rampage
# 28.03.2016 ob 10:33
@Vongobongo

Rojen nisem, živim pa v LJ že več kot pol življenja. A bo dovolj?

Ali moram biti tudi rojen v LJ, kot npr. župan Janković?

#sarcasm off
Vongobongo
# 28.03.2016 ob 10:14
rampage

Fun fact : od naziva "zelena prestolnica evrope" povprečen ljubljančan nima nobene koristi.


Hm lih povprecen ljubljancan ma veliko korist, saj imamo veliko zelenja okoli sebe.

Fun fact: najbrz nisi iz LJ?
kaal
# 27.03.2016 ob 18:00
Hooooogar ...
Moj prfoks za telovadbo v osnovni šoli...30 let nazaj...
HashTag
# 27.03.2016 ob 13:02
#ZelenaPrestolnica
#30letStariDizelBusi
#ToplarnaNasredMesta
izi07
# 27.03.2016 ob 19:35
UU potem bo v Ljubljani več polnilnic za el. avtomobile kot avtomobilov na elektriko! Ker ga bo pa kupil če je enkrat dražji od navadnega avtomobila!??
rampage
# 28.03.2016 ob 10:02
V Ljubljani je vse lepo, urejeno, zeleno, samo "zelencev" je čedalje manj in ljudje čedalje težje živijo.

Glavno je, da je turistom lepo, ko se sprehodijo od prešerca do kongresca in gradu.

Fun fact : od naziva "zelena prestolnica evrope" povprečen ljubljančan nima nobene koristi.
ogledalce
# 27.03.2016 ob 17:00
Haha... Zlati Kamen... plačaš ustrezno število "vstopnic" za svoje uslužbence na podelitev nagrade, pa ti nagrada ne uide... ni čudno, da so dobile štiri mestne (beri: bogate) občine...
por
# 27.03.2016 ob 21:45
@rosh 444
Meni je smešno, da je recimo večina avtobusov še vedno dizelašev al becinarjev.
Ja lepo po vrsti, en po edn. Al morjo tkoj vse menjat in tebe zadolžit tja do naslednje dobe dinozavrov?

@hashtag
#toplarnasredmesta
Ja in slovenija je glavno mesto hrvaške.

@kohar
V sloveniji je 10 krat več električnih polnilnic, kot samih električnih avtomobilov, kar je butalizem..
Zdej se je treba odločit; al hočte prvo ''nove buse'' (električne avte) al ''nove - širše ceste'' (polnilne postaje). vse hkrat očitn ne gre.

@izi07
Ker ga bo pa kupil če je enkrat dražji od navadnega avtomobila!??
Zihr ga bo kupu Rade delavc, an... Ja tist k se bo hotu postavljat pred sosedi, an. Pol pa pričakuj še vse sosede, ker bojo hotli prvmu dat kontra. Klasika an.

Kok obvladm, ej. Kje je še kak dr. Slovenc Godrnjavčk Pljuvač, dipl. univ. inž. strokovnjak, da mu odgovorim? #slovenci-zatezhenci
davide
# 27.03.2016 ob 13:45
za cel notranji krog bi moral zapret promet in uvest samo bicikel.....za starejše pa naj vozi tisti kavalir in je stvar rešena.....konec gužve na cesti, prevelikih količin plinov in delcev, pa še za telo bo vsak poskrbel
Polymath
# 27.03.2016 ob 13:39
MOL ... ta "Zlati kamen" bi lahko dobil tudi Maribor, ali pa Piran ... ali pa Novo mesto itd ... aja, v LJ je lahko vse, saj z davkoplačevalskim denarjem raje vse vložijo samo v LJ ... ostala mesta so pa zadnja na vrsti, če se jim sploh ponudi kaj.
kohar38
# 27.03.2016 ob 13:36
V sloveniji je 10 krat več električnih polnilnic, kot samih električnih avtomobilov, kar je butalizem....
kazam123
# 27.03.2016 ob 12:06
Električna vozila so ta hip še zelo draga," je povedal Crnek in ponazoril, da so električni avtobusi trenutno enkrat dražji od tistih na metan, zamudno pa je tudi polnjenje. [/i

Komu je to potem torej sploh namenjeno?
Naslednji projekt 50 planinskih koč in postaj za beneške gondole v obroču Ljubljane.
Kazalo