#MMCdebata
Predsednik republike Borut Pahor je napovedal, da bo Janezu Janši poveril mandat za sestavo vlade. Pogovori o mogočih koalicijah med parlamentarnimi strankami sicer že aktivno potekajo. Foto: BoBo
VIDEO
Kaj o sestavljanju koalic...
VIDEO
Koalicijska kombinatorika...
VIDEO
Bo Šarec s koalicijo preh...
VIDEO
Pahor namerava mandatarst...
VIDEO
Janša neformalno pri Pahorju
VIDEO
Srečanje Janša – Pahor
VIDEO
Dvomi zunajparlamentarnih...
VIDEO
Kdo vse je ostal pred vra...
VIDEO
Kdo bo sestavil novo vlado?
VIDEO
Janša: Brez SDS-a ni vlade
VIDEO
Odstopi zaradi slabih rez...
VIDEO
Poraženci nedeljskih volitev
VIDEO
Uradni izid volitev do ko...

Dodaj v

#MMCdebata: "Programi, ki so jih stranke pred volitvami predstavljale, so kar naenkrat postale postranska dejavnost."

98. MMC-debata po neformalnem srečanju Pahorja in Janše
9. junij 2018 ob 15:09
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

"Medtem ko bosta neformalno kofetkala in zabijala dragoceni čas, se bodo drugi zares dogovarjali, kako naprej," je le eden izmed številnih komentarjev MMC-jevih uporabnikov na neformalno srečanje Pahor–Janša.

Predsednik republike Borut Pahor je napovedal, da bo Janezu Janši, predsedniku zmagovalne stranke na volitvah, poveril mandat za sestavo vlade.

Če bi se izkazalo, da obstaja kakšna druga večina, pa Janša mandata ne bo sprejel. Predsednik drugouvrščenega LMŠ-ja Marjan Šarec je na novoizvoljene stranke, z izjemo SDS-a, naslovil vabilo k sodelovanju.

A Orbana pa ne bo na sestanek?

— son 2018-06-07 09:09:23

Vedno pogosteje se sprašujem, ali zares potrebujemo politike na oblasti. Mislim, da bi tehnične vlade bolje in učinkoviteje reševale naloge in težave. Politiki preveč energije trošijo za ideološka vprašanja. Zato nekatera ministrstva vodijo ljudje popolnoma drugih znanj in vedenj. Kot primer naj navedem da je npr. finančni minister lahko pekovski mojster ali inženir telekomunikacij, notranji minister. Nek FDV-jevec pa minister za okolje.

— Vlado 2018-06-07 07:18:51

Medtem ko bosta tale dva neformalno kofetkala in zabijala dragoceni čas, se bodo drugi zares dogovarjali kako naprej.

— iufhdfewd 2018-06-07 07:10:36

Je Pahor že pripravil Židana za sodelovanje z Janšo? Za to gre sedaj.

— mostnica 2018-06-07 07:23:14

Namera o poveritvi mandata
Da mu namerava poveriti mandat, je Pahor obvestil Janšo na četrtkovem neformalnem pogovoru. Po predsednikovi oceni bi bilo najbolje, če zmagovalcu volitev uspe tudi sestaviti vlado. "Seveda vlado lahko sestavi tudi kdo drug, a iz izkušenj vemo, da je to druga najboljša možnost," je dodal. Pri tem je stranke in njihove voditelje pozval, naj ne glede na politične razlike ali prav zaradi teh razlik ta postopek poteka v duhu dialoga. Pahor je na novinarsko vprašanje pojasnil, da če bi se izkazalo, da neka druga večina, mimo Janše in SDS-a, izkazuje sposobnost, da oblikuje vlado s potrebno podporo poslancev, se bo Janša znova oglasil pri njem in tudi uradno ne bo sprejel mandatarstva. Janša je to potrdil in dodal, da nima smisla zavlačevati z neko proceduro, če se izkaže, da ima nekdo drug večino za sestavo vlade, saj se s tem nič ne pridobi.

...in zdaj se bojo cel čas ukvarjali sami s seboj. Taktiziranje, opravljanje, blatenje, medtem ko čas teče dalje. Dnevi, meseci... Programi, ki so jih stranke pred volitvami predstavljale so kar naenkrat postale postranska dejavnost.

— Mitja80 2018-06-07 07:11:11

Šarec je že začel delati namerno zmedo, vse kaže da prehiteva s pogovori za katere nima pooblastil vsekakor pa izključevanje 220.000 volivcev SDS ni kulturno kaj šele državniško!

— enix 2018-06-07 09:07:11

Objektivno gledano Janša ne more sestaviti vlade. Potrebno mu je data mandat zaradi politične higiene, vseeno pa je dobro, da Šarec čimprej začne s posveti, da se ne bo vse skupaj predolgo vleklo.

— JozekVeseli 2018-06-07 08:16:52

Veliko zanimanje za srečanje Pahor-Janša

Sej, še kakšen selfi pa je ego sit.

— abi normal 2018-06-07 12:27:48

Povabilo vsem strankam
V SDS-u so z rezultati volitev, na katerih so jim volivci zaupali 25 poslanskih sedežev, zadovoljni, res pa je, da je tokrat v DZ prišlo devet strank. Takšna situacija po Janševih besedah narekuje pristop, pri katerem so k oblikovanju vladne koalicije povabljene vse stranke. Tako bo tudi ravnal, če mu bo formalno podeljen mandat za sestavo vlade. Vsi bodo dobili vabilo z nekaterimi programskimi izhodišči. "Skušali bomo sestaviti koalicijo za Slovenijo, ne koalicije proti Marjanu Šarcu, Dejanu Židanu ali Miru Cerarju," je poudaril. Formalni pogovori po njegovih besedah za zdaj ne potekajo, ker za to ne obstajajo formalne možnosti. O neformalnih pogovorih, ki potekajo, pa ni želel javno razpravljati. Po Janševi oceni je namreč najslabše, če se koalicije sestavljajo pred televizijskimi kamerami, saj potem v ospredju niso programska izhodišča in vsebina, ampak všečnost in kampanja za naslednje volitve.

Kaj ima za razpravljati če je že vsem jasno, da ne bo nobena stranka sodelovala z Janšo in s/d/s-om. Itak bo kmalu sestavljena Vlada z levo sredino.

— provni 2018-06-07 08:20:03

Očitno Šarec v ozadju že pridno tke zavezništva. S Sab, Desus, SD in SMC po mojem dogovor ne bo težaven. Problem je, da taka koalicija rabi še šestega partnerja, ki bo celotno zadevo nagnil bodisi v levo, bodisi v desno. Torej Levica ali NSi.

NSi je sodelovanje v levi vladi že zavrnila, Levica pa pogojuje vstop z referendumom o Natu. Pestro bo. Grem po kokice. :D

— Alchemist 2018-06-07 07:44:10

Ampak kako hitro človek obrača, usoda pa obrne. Edini nedolžni se bo zaletel v Jankovičev zid......Kaj naredi stranka, ki zbere največ glasov na volitvah pa ne zmore sestaviti vlade?
Zamenja predsednika......uuups to je pa preveč drzno vprašanje....

— svabo 2018-06-07 08:08:38

Kralj instagrama in kralj twiterja se bosta skupaj čudila kako to da kreiranje lažnih sledivcev in blokiranje nezaželenih na internetu ne spremeni tudi razmerij tudi v realnem življenju.

— Kefren 2018-06-07 12:07:52

Mitja Lisjak
Prijavi napako
Komentarji
OMNIC
# 09.06.2018 ob 19:41
Pa lepo vas prosim, kakšni relativni zmagovalci? Pa saj to ni nič. Tako kot je bilo z Jankovićem pred leti. Zanimivo, da je takrat ta opcija (z Virantom in virantovanjem) “znala šteti do 46”, zdaj pa se spreneveda z nekakšnimi relativnimi zmagovalci.
SonceSije
# 09.06.2018 ob 22:44
@Pluton

samo v vednost..
javni dolg po letih v miljardah eur
2003 6,9
2004 7,4
2005 7,7
2006 8,2
2007 8,0
2008 8,3
2009 12,5
2010 13,9
2011 17,2
2012 19,4
2013 25,5
2014 30,2
2015 32,1
2016 31,8
2017 31,9
http:// www.stat.si/ StatWeb/ Field/ Index/ 1/86
Isao
# 09.06.2018 ob 17:01
Mislim da je fotografija popolnma neprimerna.
SamoRes
# 09.06.2018 ob 15:25
Janša ne more biti predsednik vlade, to mora postati jasno in brez debate veljati nesprejemljivo, družbena norma.
Takšni politiki, ki štiri leta med volitvami napadajo nasprotnike prek svojih medijev in družabnih omrežij ter se gredo financiranja prek nekih bosanskih državljank in ne prek bank nimajo mandata večine prebivalstva, ostali ki to volijo se morajo vprašat zakaj to počnejo.
Najmanj 65% Slovencev nas je jasno in glasno povedalo na volitvah, da nasprotujemo vladi, ki bi jo vodila SDS.
Upoštevajte voljo ljudstva.
jurlin
# 09.06.2018 ob 22:39
Po vsem tem kakšen diktatorski, do tistih, ki se mu popolnoma ne podrejajo destruktivno žaljiv in strupeno uničevalen je Janša, da ne omenjam vseh njegovih manir obnašanja od spodbujanja sovraštva, zmerjanja, nespoštovanja pravne države, ignoriranja vladnih proslav, državnih praznikov, spominskih dnevov, torej samoizobčenja mini jasno, da se njegovi zagovorniki kar naenkrat čudijo in obsojajo stranke, ki z njim nočejo sodelovati. Tudi in prav zato smo volilci podprli levosredinske stranke z zahtevo, da se z Janšo in SDS-om ne vstopa v vlado. Janša naj že končno izgine na smetišče zgodovine potem bo vsem lažje sestavljati vlado.
hombre
# 10.06.2018 ob 09:17
Politikanski članek. Kr neki... brez veze...
SonceSije
# 09.06.2018 ob 22:37
Kako lepo se sliši mavrična koalicija :)
Pa še po dežju posije sonce, to bi bila res lahko rešitev za Slovenijo :)
Pohojen
# 10.06.2018 ob 02:55
Kaj ni škoda časa za predlaganje mandatarja? Za vsak
predlog bo potekel kak mesec. Naj se izvoljene stranke
zmenijo in Pahorju, ali parlamentu, predlagajo mandatarja.

Mi tukaj še vedno "volimo" in ne priznavamo nobene od
strank, čeprav vemo, da nobena stranka v SLO ne more
priti do kvalificirane večine. O ključnih problemih se vsi
lahko in morajo dogovoriti. Problem je le, kdo bi in s kom
lahko dlje časa sodeloval, brez izključevanja (lustracij).
Kdor bo uspel rešiti probleme večine revnih in istočasno
manjšine bogatih, bo dobil še en mandat.
Tao3
# 10.06.2018 ob 05:33
Mandat mora dobiti tisti, ki obvlada osnove aritmetike. Očitno tisti, ki je isto očital Jankoviču, sam ne zna šteti do 46. Karma is a b....
bori
# 09.06.2018 ob 23:19
INAZ, # 09.06.2018 ob 19:40
Če Janši le nebi uspelo sestaviti koalicijo, v kar dvomim, je edina rešitev počakati, da leva koalicija razpade, potem pa 50+ za SDS in NSI. Drugače se ne bomo nikoli znebili globoke države.

V Avstraliji so naročili 50 koal. Tako ne bi smelo biti težav.
Šentvid
# 11.06.2018 ob 08:17
SOS trojček ; Pahor , Janša , Štefanec !
janezi
# 11.06.2018 ob 12:38
Povišanje plač, socialnih prijemkov , javno šolstvo, javno zdravstvo, se na daleč vidi , da ta stranka želi izenačiti pravice vseh v tej državi. Takoj vemo da so tapravi)
samo v vednost..
javni dolg po letih v miljardah eur
2003 6,9
2004 7,4
2005 7,7
2006 8,2
2007 8,0
2008 8,3
2009 12,5
2010 13,9
2011 17,2
2012 19,4
2013 25,5
2014 30,2
2015 32,1
2016 31,8
2017 31,9
http:// www.stat.si/ StatWeb/ Field/ Index/ 1/86

Kaplać ima take za TAPRAVE.
Banban
# 11.06.2018 ob 07:39
Ampak enix me je pa nasmejal. Sds in kultura v isti sapi? ROFL.
mirror
# 10.06.2018 ob 18:42
Vse leve stranke so samo stranke javnega sektorja, ki se nočejo odpovedati neupravičenim privilegijem, ki jih uživajo že kar nekaj let. Tisti, ki misli da so med levimi strankami razlike, se zelo moti ali pa je zelo naiven. Vsem je skupno, da SDS na noben način ne sme na oblast, ker bodo ogroženi njihovi privilegiji, zmanjšanje JS itd..
janezi
# 10.06.2018 ob 14:33
bravo tovarišč SAMO :Janša ne more biti predsednik vlade, to mora postati jasno in brez debate veljati nesprejemljivo, družbena norma.
-----------------------
no coment
rudes
# 10.06.2018 ob 08:43
Bomo videli, koliko "razuma" premore Ivan, in če bo res prepustil sestavoo vlade komu drugemu, nekomu, ki ima vsaj po matematičnih izračunih, možnost sestaviti vlado. Samo, se mi bolj zdi, da tega filma še niso posneli in bo Ivan raje zapravljal čas. Ego pač.
kapljač
# 11.06.2018 ob 09:45
Tako kot so stranke predstavljale svooje programe, je bolje da jih večinoma niso. Eno in drugo pomembne so zgolj bistvene točke programa, kdo bo še bral cele litanije, še člani sami ne. Že zato, da se vidi katera smer je takšni stranki načeloma začrtna.(naprimer; Če so smernice programa neke stranke recimo obdavčitev cerkve , oziroma uvedba crkvenega davka, povračilo izgube naložb vernikom, prepoved izvoza slovenskega lesa, odvzeti preveč ali nepravilno denacionalizirano, ločenost od države in politike. Povišanje plač, socialnih prijemkov , javno šolstvo, javno zdravstvo, se na daleč vidi , da ta stranka želi izenačiti pravice vseh v tej državi. Takoj vemo da so tapravi)
SonceSije
# 10.06.2018 ob 21:25
@sestenadva

se strinjam z vami, Slovenci moramo ponovno stopit skupaj in to v čim večjem številu..
te volitve so pokazale kakšno moč in vpliv imamo volilci, lahko bi bile tudi same nove stranke v parlamentu, ker mi odločamo..
A6
# 10.06.2018 ob 13:07
obupne komentarje ste izbrali. Citirate v prvem odstavku čisto laž, dobro veste da je resnica ravno obratna. Ste navadno trobilo.
bayernkini
# 10.06.2018 ob 07:10
Potrjuje se samo ne zrelost ne razumevanje demokracije Slo levičarske politike ..
Tipično komunistično razmišljanje notranjega sovražnika ,ko tega ni ,pride prav tudi zunanji EU Nato...
Vlada desnice bi dokončno lahko obračunala s KP mafijo katera vam vlada od 45 leta naprej ...
Vsak dan vam kradejo in nižajo standard vas siromašijo na vseh področij ...
V dokončni polom stečaj države ...
navigator007
# 10.06.2018 ob 00:22
Mitja pravi Lisjak pri izbiri izpostavljenih komentarjev.
Eska
# 09.06.2018 ob 20:38
Kdor se hoče pogovarjati z Janšo mora tudi nekaj znati, ne le slepomišiti.
Včeraj sem slišal predstavnika ene stranke, ki je izjavil, da so se že pogovarjali z neko asociacijo in se z drugimi ne bodo. Torej ne loči pogovarjanja od dogovarjanja, in dela, in hoče delati, v vrhovih državne politike?
sestenadva
# 10.06.2018 ob 19:34
Zivimo v demokraciji in mislim, da bi morali to dejstvo upostevati. Ceprav se mi politika SDS dobesedno gabi, je neizpodbitno dejstvo, da je zmagovalka volitev. Imela bo najvec sedezev v parlamentu. In zato je prav, da poskusi prva sestaviti vlado. Mogoce situacija ne bi bila tako absurdna, ce bi bila udelezba visja. Preprican sem, da v tem primeru SDS ne bi zmagal s taksno prednostjo. Sami smo si krivi za to situacijo. Ce pa bodo vlado sestavljali ne-sds stranke, bomo pa spet gledali znani scenarij, po katerem bo SDS ves cas vsem lomila roke brez kakrsnegakoli prevzemanja odgovornosti in se v ozadju veselo smehljala, ko bo gledala, kako se ne morejo nicesar dogovoriti.

Zato mislim, da bi morali ponovno na volitve in se jih udeleziti v vecjem stevilu. Tako bi verjetno dobili bolj filtrirane rezultate plus vlada, kakrsnakoli ze, bi imela vecjo legitimnost.
no72
# 10.06.2018 ob 14:49
Človek ne more verjeti kakšno arogantno obnašanje Šarca, kot da je na volitvah prejel najmanj ustavno večino, ne pa piškavih 12 %, stem da za njim stoji celokupna levica.
no72
# 10.06.2018 ob 15:20
jurlin@

Ti očitaš Janši ne vem kakšno diktatorsko obnašanje. Pa ima za seboj tridesetletno politično kilometrino, in je poleg dr. Pučnika najbolj zaslužen, da imamo danes samostojno državo, ki jo je s svojo vokjsko tudi obranil - s pomočjo Krkoviča in Bavčarja, predsedoval je doslej najuspešnejši slovenski vladi in predsedoval EU. Ko izreče kakšno gorko je to v glavnem upravičeno.

Na drugi strani imamo popolnoma zelenega Šarca, igralca komika, brez izkušenj, brez programa, brez zaslug in to bo naš novi premier, da te kap ....pa se že sedaj obnaša bistveno bolj arogantno, izključevalno oziroma nepovezovalno, pa ne gre to nikomur v nos. Sicer pa šiba za to še pride, ....samo do tedaj, da se bo narod streznil, bo morala Slovenija ponovno čez kalvarijo, še večjo kot po volitvah 2014. To je bistven problem, ki se ga Slovenija ne zaveda.
viljam_s
# 09.06.2018 ob 15:54
Najbolj smešni so ljudje ki govorijo o potrebi tehnične valdavine. Pravzaprav se s tem globoko strinjam, ampak mislim da se tisti ki to zapišejo pravzaprav ne bi. Če bi šli striktno tehnično podatkovno v celotno zgodbi bi to pomenilo takojšno odprodajo državne lastnine, uvedbo privatnih zdravstvenih zavarovalnic in popolno liberalizacijo gospodarstva in še marsičesa. Tehnično/znanstveno gledano so ti sistemi najuspešnejši - torej je potrebno to uvesti. A vam je še vedno všeč tehnična vladavina??
INAZ
# 09.06.2018 ob 19:40
Če Janši le nebi uspelo sestaviti koalicijo, v kar dvomim, je edina rešitev počakati, da leva koalicija razpade, potem pa 50+ za SDS in NSI. Drugače se ne bomo nikoli znebili globoke države.
#MMCdebata


MMC-debata je rubrika, v kateri bomo na MMC-ju

vsak teden izpostavljali najboljše oziroma najbolj

odmevne komentarje uporabnikov našega portala.

Kazalo