#MMCdebata
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 9 glasov Ocenite to novico!
Nepovezani poslanec Andrej Čuš je dejal, da več kot desetletje po referendumu še vedno ni upoštevana volja ljudi, da se omeji delo trgovin ob nedeljah. Foto: BoBo/Srdjan Živulović
VIDEO
Odkrito o zaprtju trgovin...
VIDEO
Kupci o zaprtju trgovin o...
VIDEO
Zaprtje trgovin ob nedeljah
VIDEO
Poslanci zavrnili predlog...
VIDEO
Trgovine ostajajo ob nede...
VIDEO
Ob nedeljah bodo trgovine...
VIDEO
Zbiranje podpisov za zapr...
VIDEO
Za zaprtje trgovin ob ned...
VIDEO
Andrej Čuš vložil novelo...
VIDEO
Trgovci proti zapiranju t...
VIDEO
Bodo trgovine ob nedeljah...

Dodaj v

#MMCdebata: "Sindikat je sklenil gnil kompromis z delodajalci"

84. MMC-debata o zaprtju trgovin ob nedeljah
23. december 2017 ob 06:37
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

"Častim pivo tistemu, ki prvi objavi fotko Čuša v trgovini v nedeljo," je le eden izmed številnih komentarjev MMC-jevih uporabnikov, potem ko je predlog sprememb zakona o trgovini končal parlamentarno pot.

Poslanci so v torek sklenili, da predlog novele zakona o trgovini, ki jo je v obravnavo vložil nepovezani poslanec Andrej Čuš, ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Predvsem so poudarjali, da so že socialni partnerji sami sklenili dogovor o nedeljskem delu, zakonodajni predlog pa da je nedodelan.

Častim pivo tistemu, ki prvi objavi fotko Čuša v trgovini v nedeljo!

— Springbok 2017-12-19 08:28:54

Sindikat je sklenil gnil kompromis z delodajalci, v tem se popolnoma strinjam, delavke in delavci v trgovini bodo še naprej izkoriščani ,saj jih bodo delodajalci peljali žejne preko vode kot vedno , tudi plačilo bo minimalno 5,4 e bruto , nihče ne bo plačal več, delali pa bodo še naprej tudi po tri tedne skupaj brez dneva počitka , kar se sedaj dogaja in to je bistvo vsega.

— patria 2017-12-19 11:23:42

Zakaj se trgovinske delavce/delavke obravnava drugače kot ostale poklice, ki niso urgentni? Šoferji in strojevodje, gostilničarji, turistični delavci, novinarji in še in še je tega. Zakaj se vseh ne zagovarja enako vneto kot trgovinskih delavcev. Če se lahko odpovemo nedeljskemu nakupovanju, se lahko napovemo tudi gledanju televizije ob nedeljah, potovanju z javnim prevozom (raje ostanimo doma v družinskem krogu) ...

— intelekt 2017-12-19 09:40:57

Sem za zaprtje trgovin ob nedeljah. Le pogumno naprej.

Upam, da bo koalicija uspela vsaj s tem predlogom, da si pridobijo naklonjenost volivcev pred volitvami. Drugega jim izgleda ne bo uspelo?! Ne bodo uspeli z zdravstveno reformo, ne bodo uspeli z drugim tirom, ne bodo uspeli...

— pietetnik 2017-12-19 09:41:24

V DZ prinesel 15 tisoč podpisov
Čuš se je s predlagano novelo zavzemal, da trgovec ne bi smel določiti obratovalnega časa prodajaln ob nedeljah in z zakonom določenih praznikih, ki so dela prosti dnevi, razen v primeru posameznih prodajaln, ki bi bile lahko po presoji trgovca odprte do največ šest nedelj oz. z zakonom določenih praznikov v letu. Ob tem je s podporniki v DZ prinesel tudi 15 tisoč podpisov podpore, ki jih je zbral prek spleta in na terenu, obravnavo pa je pred parlamentov spremljal tudi manjši shod v podporo predlaganim spremembam.

a zaposleni v kavarnah pa restavracijah itn pa niso ljudje pa nimajo družin? dvojni standardi! naj se pol vse zapre, pa da vidimo :)

— madara 2017-12-19 09:27:55

ko bodo izenačili osnovno plačo z minimalno plačo, potem bodo razni "dodatki" imeli smisel.

— j novak 2017-12-19 10:55:40

Zakaj pa banke in uradi niso odprti v soboto? Če si zaposlen, si moraš vzeti dopust za njihov obisk, ker se njihov delovni čas "tepe" z drugim. Razen, če seveda ne gledaš na to, da je potrebno še priti do tja oz. do službe.

— matjaž 2017-12-19 10:25:57

A v Cerkvi pa ne delajo? Bodimo fer in vse zaprimo

— aktivist 2017-12-19 10:16:35

Za praznike 250 odstotkov višja urna postavka
Sprejetju predlaganih sprememb zakona so nasprotovali v vladi, saj so menili, da predlog novele, katerega cilj je bil zaprtje trgovin ob nedeljah in praznikih z določenimi izjemami, "opredeljuje preširok nabor izjem od splošnega cilja zaprtja prodajaln ob nedeljah in praznikih, kar pomeni izničenje osnovnega cilja zakona in prepovedi nedeljskega odprtja trgovin". Poleg tega pa so socialni partnerji že sami uredili to vprašanje. Delodajalske in sindikalne organizacije v panogi so z aneksom h kolektivni pogodbi dejavnosti trgovine zapisale, da bo od novega leta večina trgovin na "glavne" praznike zaprta, na ostale praznike bodo delavci dobili 250 odstotkov višjo urno postavko.

Ali tudi žene poslancev, ministrov , sekretarjev delajo ob nedeljah ?

— Nikolaj 2017-12-19 09:17:18

Zakaj ni nekoga ,ki bi prinesel podpise in demokratično naložil zakonodajni veji oblasti,da uvedemo elektronski referendum,prav tako referendumski dan,kjer bi 4 x na leto povpraševali volilce o bistvenih vprašanjih,enostavno,desegljivo in poceni,kar je najbolj važno tako kot ljudje zares hočejo.

— Remškar IZTOK 2017-12-19 17:01:03

Kaj je tu za debatirat?
Delodajalci in sindikati so sklenili dogovor.
Oboji zadovoljni.....
Pika!

— Homer. 2017-12-19 12:17:26

Kakšna obskurna tema. To je stvar pogajanj sindikatov in delodajalcev, ne pa referendumov in poslancev, ki jih čez pol leta ne bo nikjer več.

— tedi77 2017-12-19 09:43:16

Mitja Lisjak
Prijavi napako
Komentarji
maxbernie
# 23.12.2017 ob 07:38
Čušev predlog ni bil sicer najboljši, je pa vsaj prisilil trgovce v to, da bodo vsaj malce več razvezali mošnjiček. Ker plače in delovni pogoji trgovk in trgovcev so pod vsakim civilizacijskim minimumom.
mali_piscek
# 23.12.2017 ob 08:30
Saj ni problem v odprtosti trgovin, problem je v poštenem plačilu in ustreznem številu zaposlenih.
luckyss
# 23.12.2017 ob 07:28
Če resno pomislimo, bi bilo idealno, če najamemo neke tujce, da nam vodijo državo....
Vsakemu 100 000 evrov mesečne plače, da ne bo korupcije...in to je to..
Tako pa nam vsak, ki je približno pismen in zna povedat vsaj tri smiselne stavke v pol ure..soli pamet..
Se sploh zavedate, da nam tretjino dohodka pobere korupcija in politični bla, bla, bla..
Pa še narod preventivno ohranjajo skregan in razdeljen...
luckyss
# 23.12.2017 ob 08:48
Ne vem ali sploh obstaja sindikat delavcev v trgovskih centrih (ali kaj podobnega)...in zakaj ne ?! ;))
Tam bi lahko delavci dorekli te zadeve...
Tako pa odločamo o njih kot da so neki avtomati ali temu primerljivi potrošni material...
Sram vas bodi sindikate in politike !!
BACK
# 23.12.2017 ob 07:30
Jah, dragi moji...če si tako močno ne želite, da bi bili delavci izkoriščani ob Nedeljah, potem PAČ ne hodiš v Nedeljo v trgovino. Amen.
Gepard007
# 23.12.2017 ob 08:41
Saj je čist preprosto. Dokler bomo ljudje hodili ob nedeljah v trgovino bojo trgovine odprte!
arthus
# 23.12.2017 ob 07:51
Naj sprejmejo zakon, ki zahteva, da delodajalec v sklopu 7 dni delavcu zagotovi 2 zaporedna prosta dneva pa bo problem rešen. Vikendi se bodo pač pokrivali z drugimi delavci, ki bodo ta dva dneva koristili med tednom.
Vsekakor pa se strinjam, da so nedelje in prazniki plačani vsaj dvojno.
black_barn
# 23.12.2017 ob 10:04
Zanimivo, vedno nam v nos molijo Nemčijo, Avstrijo in Švico, pri odprtju trgovin ob nedeljah (ki so v omenjenih državah zaprte - in še v mnogih drugih) pa ljudje pravijo 'ni vse dobro, kar imajo Nemci'.
routar
# 23.12.2017 ob 11:07
Delavka v trgovini zasluži manj od minimalne plače, tam okoli 600€ bruto.
črnogled
# 23.12.2017 ob 07:43
Poslanec Čuš je očitno pozabil na druge delavce,ki jih država sili delati ob nedeljah in praznikih.Poglejmo npr. gradbince.DARS(državna firma)zahteva od izvajalcev del na njihovih projektih,da se dela opravljajo sedem dni v tednu,ves svetli del dneva in tudi ponoči.Po drugi strani vemo vsi,da delodajalci ne plačujejo nadur,več kot je z zakonom predpisanih(max.20/teden) v večini primerov pa plačujejo uro za uro in kar pozabijo na 30% dodatek,pišejo ti ure v dobro,ki jih potem kao lahko koristiš(če slučajno dobiš prosto,koristiš uro za uro in ne 1:1,3,kot bi bilo prav)Čuš se je osredotočil na trgovce,na druge,ki niso v interventnih službah,pa je pozabil.
Simon_Marini
# 23.12.2017 ob 09:23
Pustite ljudem najcenejšo sprostitev: Nedeljsko pohajkovanje po trgovskih centrih ( kupijo zelo malo ).
galoper
# 23.12.2017 ob 22:02
Sindikati in prodajni kader bi se morali zavedati, da morajo prejeti minimalno plačo tudi brez dela ob nedeljah. Kdo bo organiziral varovanje otrok v nedeljskem delovnem času? Kdor račune na prosto sorodstvo, mora pomisliti tudi na te ljudi, ki bi radi počivali vsaj v nedeljo. Bodo trgovci delodajalci posebej plačevali čuvanje otrok ob nedeljah?
Bombek
# 23.12.2017 ob 13:28
monte

Prek spleta moraš osebne podatke navesti z svojim elektronskim naslovom, ki ga moreš za nadaljevanje potrditi a ne, če tega ne veš.!
black_barn
# 23.12.2017 ob 11:58
BarakOrkbama
Ja in če to počnejo Nemci? Če imajo Nemci ali Avstrijci slabo ureditev, ne vem, zakaj bi se morali še mi ustreliti v koleno.

Drži in enako velja za davke - če imajo Nemci in Švicarji nižje davki od nas, zakaj bi jih imeli mi? zakaj bi se morali še mi ustreliti v koleno.
black_barn
# 23.12.2017 ob 10:11
dstjepan
To je bedarija:
- da se omejuje svobodno trgovino s prepovedjo delovanja!!


Nemci tudi omejujejo to 'svobodo'. Pa Avstrijci tudi. Švicarji? Jap, tudi.Tudi Belgija. itd. itd.
mmeeddoo
# 28.12.2017 ob 04:44
@črnogled:"DARS(državna firma)zahteva od izvajalcev del na njihovih projektih,da se dela opravljajo sedem dni v tednu,ves svetli del dneva in tudi ponoči."

Zdaj, nekaj je kar DARS zahteva (in plača), nekaj drugega pa kaj se dejansko dogaja na cesti.
Recimo na LJ obvoznici se žarnic ne menja recimo sredi noči, ko nikogar ni na cesti in luči že tako gorijo, ampak zjutraj, ko se ljudje vozijo v službo se zapirajo pasovi in ko ni nobene dejanske potrebe po prižganih lučeh (žarnice menjajo, ko so le-te prižgane, da vidijo katera ne dela). Vse to samo za to, da delavcem ni potrebno plačati nočnih ur.
Ravno tako z deli na cesti - ponoči, prazniki vikendi, boš na cesti zelo, zelo redko videl delavca. Pa so lahko zožitve, zapore pasov in daleč ne-življenske omejitve. Včasih sploh ne delajo na cesti (most ali ograje) in je odstavni pas zaprt zgolj "za primer", pa ne boš videl nobenega delavca, pa bo še vedno 60 (!) omejitev.
pepar
# 23.12.2017 ob 17:24
Sindikati so s tem stisnjenim repom med nogami dosegli le to,da sedaj kupci na veliko tolažijo trgovke kako se jim bo splačalo delo ob nedeljah,ker da bodo dobili lepe dodatke.
Svinjarija se nadaljuje,ker delodajalci bodo še naprej čarali na plačilnih listah,tako da se ne bo prav nič poznalo.
Za kozlat.
BarakOrkbama
# 23.12.2017 ob 12:01
@black_barn
Predvidevam, da ne plačuješ preveč veliko davkov.
Tao3
# 23.12.2017 ob 06:56
Čudno da se ne zavzema, da bi bile tudi cerkve ob nedeljah zaprte? Aja biznis je biznis ;)
monte
# 31.12.2017 ob 07:26
mmeeddoo: "Gledam stare filme, ko je bilo povsem samoumevno, da delavec kateregakoli nivoja, lahko kupi svoje stanovanje, nov avto in vikend, med tem ko vsako leto hodi na dopust."

Preveč gledaš stare filme... In klatiš bedarije. V Yugi nič od tega, kar si naštel, ni bilo "samoumevno"! NIČ!
Mimogrede: stanovanja se v Jugi niso kupovala, ampak najemala... večina stanovanj je bila "družbenih"...
Življenje v Jugi pač ni bilo "samoumevni film", ki ga/jih ti gledaš...
mmeeddoo
# 28.12.2017 ob 05:00
Tako kot podjetniki pravijo, da so 24/7 v podjetju in jaz pravim, da za tak denar je to minimum; po drugi strani dobi trgovka plačo, ki za moje pojme odtehta samo en teden v izmeni na mesec - tj. 7 X 8 ur z vikendom za 600 eur.

Računajte, da v Jugi je imela minimalca samo čistilka v prvozaposlitvi. Po treh mesecih pa so ji že dvignili plačo.
Gledam stare filme, ko je bilo povsem samoumevno, da delavec kateregakoli nivoja, lahko kupi svoje stanovanje, nov avto in vikend, med tem ko vsako leto hodi na dopust.
Če pogledaš današnje delavce, jih večina opravlja delo v proizvodnji za minimalca (oz. za eno položnico nad njim), opravljajo delo pod njihovimi klasifikacijami in če ne bi imeli dodatne dejavnosti (oz. fušanja) ali pomoči sorodnikov, sploh ne bi prišli skozi mesec.
TeroTech
# 23.12.2017 ob 12:40
Mi kar paše, da so trgovine ob nedeljah odprte. Bolj me skrbi to, da se ne upošteva demokratično izvoljena volja ljudstva in da se bo to ponavljalo tudi v prihodnje, pri pomembnejših vprašanjih, saj so dokazali da lahko zakonodajalec demokracijo preprosto prezre brez posledic.
monte
# 24.12.2017 ob 06:46
bombek: moji osebni podatki te prav nič ne brigajo. Elektronski naslov je moj, je veljaven in uporaben. Tvoj "poduk" ni potreben in je neumesten.
Mimogrede: za tvoj zgoraj napisani stavek bi v OŠ dobil cvek, toliko slovničnih napak je v njem.
BarakOrkbama
# 23.12.2017 ob 14:47
@Bombek
Dobro, da je tako komplicirano narediti nov email.
veza
# 23.12.2017 ob 14:04
Čuš naj uživa v medijski slavi, še dobrega pol leta, potem pa na zavod in sledi osebni stečaj.
BarakOrkbama
# 23.12.2017 ob 13:10
@TaroTech
Žal me ne gane to, da je pred 15 leti približno 15% takratnih volilnih upravičencev glasovalo za zakon.
Bivši uporabnik
# 23.12.2017 ob 08:19
Prisila ni ravno najbolj primerna motivacija!!!

To je bedarija:
- da se omejuje svobodno trgovino s prepovedjo delovanja!!!
- da pos®anec Čuš ne povrne državi stroška za porabljeno delo!!!

V času juge je bilo treba za nedeljsko in praznično delo odšteti 200% delovne postavke - pa naj kupci izvolijo kupovati ob nedeljah!!! Tako bi se naredila "samoregulativa".

Za "genialne" predloge, ki povzročijo stroške davkoplačevalcem... pa se izkaže, da jih "narod" ne sprejme, po bilokakšnem scenariju... DENARNA KAZEN!!! Če se sprejme - DENARNA NAGRADA!!!
marialorca
# 23.12.2017 ob 07:40
"Častim pivo tistemu, ki prvi objavi fotko Čuša v trgovini v nedeljo,"

Sem razumel, da gospod želi v nedeljo varčevati (trgovine so zaprte), zadremati pred TV (ker ga partnerka ne more odvleči v trgovski center), prečitati sobotni časopis (našel je dve uri prostega časa, ker ni sprehoda do in po trgovini) itd .... Ne vidim slabega v njegovi pobudi, saj bi mnogi med nami tudi želeli nedeljo brez nakupov.
nikhrast
# 23.12.2017 ob 16:15
Sploh ne razumem zakaj so samo trgovine problem, polno folka pa dela drugje cele vikende.

Po manjših trgovinah, butikih, kioskih... lastnik se sam odloči kdaj bo odprl, po shopping centrih, suparmarketih, veleblagovnicah... pa folk tudi gre na sprehod, pregleduje kaj je novega..., to se smatra kot rekreacija. Pa saj tudi v restavracijo ne gremo samo na večerjo.

Pa kje ste fosili, poglejte self-check na kasah po večjih trgovinah, kmalu ne bo nobenega na kasi, pa še dostava na dom, online preko interneta naročiš, pa ti pripeljejo fagungo domov. Ej, times they are changin'.
aktivist
# 23.12.2017 ob 09:03
Populist. Ob vseh problemih v drzavi on drzi gajbo pira in misli, da bo s tem in zapiranjem trgovin ob nedeljah resil slovenijo. Ovce
BarakOrkbama
# 23.12.2017 ob 11:45
@routar
Samo če dela manj kot 40 ur na teden.
monte
# 23.12.2017 ob 08:58
"...prinesel tudi 15 tisoč podpisov podpore, ki jih je zbral prek spleta in na terenu".
"...Čuš je dejal, da več kot desetletje po referendumu še vedno ni upoštevana volja ljudi, da se omeji delo trgovin ob nedeljah".

Prek spleta??? Jako verodostojno...
15000 neverodostojno dobljenih "podpisov" je kaplja v morje s številom tistih, ki so vsako nedeljo v štacunah. Če se že sklicuje na voljo ljudi - Situacija na terenu je odraz, kakšna je "volja ljudi", ne pa kvazi referendum!
Nisem zagovornik nedeljskih štacun... Absolutno pa ne odobravam gnilega in hinavskega preseravanja nekega Č...
BarakOrkbama
# 23.12.2017 ob 11:49
@black_barn
Ja in če to počnejo Nemci? Če imajo Nemci ali Avstrijci slabo ureditev, ne vem, zakaj bi se morali še mi ustreliti v koleno.
Kazalo