V uredništvu Avtomobilnosti ceno na mesec izračunavamo za 5-letno rabo in letno prevoženih 15.000 km. Foto:
V uredništvu Avtomobilnosti ceno na mesec izračunavamo za 5-letno rabo in letno prevoženih 15.000 km. Foto:

Skupni stroški z avtomobilom so najbolj odvisni od naših voženj, od tega, koliko kilometrov prevozimo in koliko let uporabljamo avtomobil. A vse stroške se da vnaprej izračunati, s podaljševanjem števila garancijskih let pa tudi ne bi smelo priti do pretiranih odklonov. Razen seveda tistih, ki izhajajo iz spremenjenih cen. Predstavljamo vam torej, kako podatek o ceni na mesec za testne avtomobile izračunamo v našem uredništvu.

Ker se konkretnih številk ne da dobiti brez konkretnih vnosnih podatkov, mi ceno na mesec izračunamo:

  • za 45-letnega Janeza Novaka, ki
  • letno prevozi 15.000 kilometrov,
  • kupi nov avtomobil,
  • ga uporablja pet let,
  • avto polno kasko zavaruje pri največji slovenski zavarovalnici,
  • uveljavlja 50-odstotni bonus in dejstvo, da kot varen voznik ne uveljavlja nobene škode,
  • kupi letno vinjeto,
  • gume redno menja vsako sezono (v izračunu premontaže in en komplet zimskih oziroma letnih gum)
  • avto redno servisira pri pooblaščenih serviserjih.

V izračun vzamemo najcenejšo gumo, ki je na zadnjem testu gum zveze Avtomoto zveze Slovenije dosegla oceno zelo priporočljivo. Strošek za gorivo izračunamo po cenah, ki veljajo na dan računanja, po porabi, ki jo izmerimo na našem testnem krogu. Podatke o vzdrževanju nam priskrbijo PR-službe avtomobilskih uvoznikov - izračunane pa so po parametrih, ki jih določijo tovarne ob razvoju avtomobila, ter povprečnih cenah servisnih storitev. Napoved vrednosti po 5-letni rabi nam priskrbi Eurotax, povprečno ohranjanje vrednosti pa je določilo 40-odstotni polog, s katerim računamo stroške finančnega leasinga.