Maratonci na štart le še z zdravniškim potrdilom?
Vrhunski tuji tekači nujni za pridobivanje pokroviteljev
Objavljeno: 23. oktober 2018 ob 10:10
Ljubljana - MMC RTV SLO

Marius Kimutai
Lani je na Ljubljanskem maratonu zmagal Kenijec Marius Kimutai. Zaradi vetrovnih razmer rekorda proge ni postavil. Za dobrih 42 km je potreboval 2:08:33, kar je bilo 14 sekund slabše od dosežka Limeniha Getachewa iz leta 2015. Foto: BoBo
       Tuji tekači ne dvigajo kakovosti slovenske atletike, ampak gre le za promocijo mesta Ljubljane, ki se lahko pohvali, da ima maraton, kjer zmagovalec teče pod 2:10. V redu, saj to je pozitivno, ampak – kaj imam jaz od tega, da je deset Kenijcev pred prvim Slovencem, ki teče 2:25? Ne maram gledati, da zmagujejo samo Kenijci in Etiopijci.       
 Svetlan Vujasin
Za letošnji Ljubljanski maraton je na vseh razdaljah prijavljenih okrog 26.600 tekačev, s čimer je izboljšan rekord iz leta 2015, ko se je prireditve udeležilo 24.372 tekačev. V nedeljo bo na 10 km, 21 km in na 42 km teklo 18.261 tekačev. Prijavnina je do 13. avgusta znašala 35 evrov, kar je v primerjavi z največjimi maratoni (Berlin, New York ...) poceni. Za organizatorje maratona (na fotografiji direktor Gojko Zalokar) je vsak tekač dobrodošel, s pobrano štartnino tudi laže napolnijo sklad za najboljše tuje tekače, ki jim je treba plačati tudi do 30 tisoč evrov, da pridejo na Ljubljanski maraton, približno toliko pa lahko zaslužijo tudi z zmago in rekordom proge. Foto: Robert Bogataj
       Verjemite, veliko pomeni tekačem, da so na štartu s tako izjemnimi maratonci, nekateri se tudi radi fotografirajo z njimi. Z našega vidika je nastop afriških tekačev zanimiv predvsem za pokrovitelje, saj lahko iztržimo več. Če gre le za rekreativno prireditev, to nikogar ne zanima.       
 Gojko Zalokar
Rok Puhar je ta hip najboljši slovenski maratonec, vendar bo v Ljubljani tekel le na polmaratonu (branil bo lansko zmago na tej razdalji), saj se pripravlja za maraton v Valencii. Puhar velja za precej svojeglavega tekača, lani nam je zatrjeval, da trenerja ne potrebuje, a je septembra vseeno poklical Romana Kejžarja in tako spet sodelujeta. Foto: www.alesfevzer.com
       Za zdravje pojdi eno uro na Golovec. Žal je preveč tekačev, ki se delajo frajerje, kako so lepi in zdravi, ob tem plačajo hudo štartnino in še tvegajo zdravje. Vse, kar je nad 21 km, je lahko posiljevanje organizma. Da nekdo, ki trenira le eno leto, reče, da bo šel oktobra na Ljubljanski maraton na 42 km, se mi zdi bolno.       
 Svetlan Vujasin
Letošnji Ljubljanski maraton bo postregel z rekordno udeležbo. Tek je načeloma zelo zdrava oblika rekreacije, žal pa nekateri precenjujejo svoje sposobnosti. Kot opozarja trener Svetlan Vujasin, naj gredo na 42 km le tisti, ki se že nekaj let pripravljajo na maraton. Foto: BoBo

Slovenski maraton je v krizi. Bi moral del odgovornosti prevzeti tudi Ljubljanski maraton, ki v želji po rekordu proge plačuje vrhunske tuje tekače?

V zadnjih desetih letih so na Ljubljanskem maratonu šestkrat zmagali tekači iz Etiopije in štirikrat iz Kenije. Zadnji slovenski zmagovalec je bil leta 2001 Roman Kejžar, ki je zdaj trener, njegov varovanec je spet Rok Puhar, ki je trenutno najboljši slovenski maratonec: "Le Puhar je v zadnjih treh letih tekel pod 2:20. Aprila bi se moral odločiti, ali bo tekel na Ljubljanskem maratonu, vendar je izbral maraton v Valencii, ki bo 2. decembra. Tam so dobre nagrade za osebne rekorde. V Ljubljani bo tekel na 21 km. V zadnjem času je imel krizo, ni videl izhoda. Od septembra spet trenira pri meni. Psihično in fizično je bil uničen, zdaj se dviguje. Če bo v Valencii tekel okrog osebnega rekorda, torej 2:18, bo za nov začetek odlično. Primož Kobe je sicer načrtoval nastop na Ljubljanskem maratonu, tudi on se je okrog novega leta vrnil k meni, a si je spet poškodoval nogo in odpovedal nastop."

Vujasin ima dovolj zmag Kenijcev in Etiopijcev
Ko bo v nedeljo zmagovalec ljubljanskega teka na 42 km že skorajda v hotelu, bo najhitrejši Slovenec šele prisopihal v cilj. Videti najboljše tekače sveta, kako lahkotno dobri dve uri držijo neverjetno hitrost okrog 20 km/h, je za gledalce nekaj edinstvenega, pa vendar: ali je prav, da organizatorji plačujejo tudi do 30 tisoč evrov štartnine posameznim odličnim afriškim tekačem (Etiopijec Sisay Lemma, ki je letos prvi favorit, ima 14. izid vseh časov: 2:04:08), za slovenske tekače pa kot da jim ni mar? "Tuji tekači ne dvigajo kakovosti slovenske atletike, ampak gre le za promocijo mesta Ljubljane, ki se lahko pohvali, da ima maraton, kjer zmagovalec teče pod 2:10. V redu, saj to je pozitivno, ampak – kaj imam jaz od tega, da je deset Kenijcev pred prvim Slovencem, ki teče 2:25? Ne maram gledati, da zmagujejo samo Kenijci in Etiopijci," je kritičen dolgoletni atletski trener (tudi Romana Kejžarja) Svetlan Vujasin.

Organizatorji z vrhunskimi tekači laže dobijo sponzorje
Direktor Ljubljanskega maratona Gojko Zalokar se s takšnim mnenjem ne strinja. "Maraton je edina panoga, kjer na istem tekmovanju lahko skupaj nastopajo vrhunski tekmovalci in rekreativci. Pred desetimi leti smo dali pobudo, da bi na olimpijskih igrah odprli maraton tudi za rekreativne tekače. Ni nam uspelo, logično, bi bilo pa zanimivo. Verjemite, veliko pomeni tekačem, da so na štartu s tako izjemnimi maratonci, nekateri se tudi radi fotografirajo z njimi. Z našega vidika je nastop afriških tekačev zanimiv predvsem za pokrovitelje, saj lahko iztržimo več. Če gre le za rekreativno prireditev, to nikogar ne zanima. Veliko ima od tega tudi mesto, ker pride na ta račun v Ljubljano več ljudi. Skratka, nastop vrhunskih afriških atletov je pomemben, pri nas morda še ne tako zelo, v tujini pa je praksa, da pridejo na maratone najboljši maratonci, ker je to mogoče bolje iztržiti."

Pred igrami v Londonu je dobro kazalo ...
Roman Kejžar predlaga malce drugačno filozofijo: "Morda bi morali organizatorji, potem ko eno leto povabijo odlične tekače, da postavijo rekord proge, naslednji dve leti bolj promovirati slovenske tekače, nato pa spet štartati na rekord. Trenutno je slovenski maraton ena velika žalost. To pogosto opozarjam. Predlagam, da Ljubljanski maraton ustanovi sklad za slovenske tekače, ki bi v sodelovanju z Atletsko zvezo obetavnim maratoncem omogočil kakovosten trening. Z nekaj dobre volje bi se dalo voz potegniti naprej. V štirih letih bi lahko dobili nekaj maratoncev, ki bi tekli pod 2:20, bi se pa morali tekači obvezati, da nastopajo na Ljubljanskem maratonu. Leta 2010 smo že začeli to zgodbo, ko je bil na AZS-ju še Martin Steiner. Za London 2012 so imeli trije maratonci in tri maratonke normo, potem se je zgodba končala, namesto da bi sledila nadgradnja. Maraton zahteva profesionalnost, in če ni podpore, se nihče ne odloča za ta naporni šport."

Na AZS-ju ni posluha za tek na dolge proge
Začeti je treba že pri mladih. Tako kot se pri plavanju dandanes redko kdo odloči za dolge razdalje, je tudi pri atletiki podobno. Trening dolgoprogašev je izjemno naporen, mladim to ne diši najbolj. "Problem je, ker v atletskih klubih, ki so dobili na uporabo dvorane, skoraj vsi trenirajo šprint. Zelo malo otrok v starosti med 12 in 14 let bi teklo pozimi zunaj, na stadionu. Tako moram kar sam na ulici ustavljati ljudi in jih vabiti k teku," pravi Svetlan Vujasin, ki opozarja, da na Atletski zvezi ni pravega posluha za tek na dolge proge: "Razvoj srednjih in dolgih prog je povsem zastal, stroka nazaduje." Vodstvo Ljubljanskega maratona se sicer trudi, da bi otroke navdušili za tek. Gojko Zalokar: "Prizadevamo si, da bi čim več mlajših tekačev pridobili za dolge teke. S sobotnimi šolskimi teki smo malo razburkali dogajanje in vedno več osnovnošolskih otrok se pripravlja na to tekmovanje. Je pa to dolg proces, preden dobiš vrhunskega maratonca, kot je bil Kejžar."

Za zlomljen prst dobil 5.000 evrov odškodnine
Z Gojkom Zalokarjem smo se pogovarjali tudi o lanski neprijetni izkušnji, ko sta dva tekača doživela srčni zastoj. Se kdaj boji, da bo kdo umrl med prireditvijo? "Zelo. Na 70 tisoč maratoncev eden umre, pravi statistika. K sreči tega še nismo imeli. Zelo smo pozorni na zdravniško službo, skoraj dvakrat močnejša je od standardov. Letos bo prav na vsaki okrepčevalni postaji, torej na 5 km, tudi defibrilator. Na novo imamo organizirano zdravniško službo študentov medicinske fakultete, s katerimi dodatno pokrivamo nekatere dele proge." Bodo morali po vzoru tujine imeti maratonci kmalu zdravniška potrdila, kar bi jih dodatno stalo vsaj 60 evrov? "Prej ali slej bomo prišli do tega. Del Nemčije in Italije to že zahteva, sploh pa Španija. Predvsem zaradi tožb. Nekateri namreč služijo na ta račun in vsak, ki si zlomi prst, toži organizatorja in tožbo dobi. Tudi mi smo imeli primer zlomljenega prsta, a nismo dokazali, da nismo krivi. Tekač se je spotaknil na cesti in od zavarovalnice dobil 5.000 evrov."

Žal se preveč tekačev dela frajerje
Na koncu še nekaj besed o tem, ali je maratonski tek sploh koristen za človeško telo. "Za zdravje pojdi eno uro na Golovec," slikovito odgovarja Svetlan Vujasin, a pri tem dodaja, da je velika razlika, ali se maratona lotiš postopno ali pa kar čez noč. "Maraton ni zdrav, če je zraven doping in če prehitevamo svojo senco. Žal je preveč tekačev, ki se delajo frajerje, kako so lepi in zdravi, ob tem plačajo hudo štartnino in še tvegajo zdravje. Vse, kar je nad 21 km, je lahko posiljevanje organizma. Da nekdo, ki trenira le eno leto, reče, da bo šel oktobra na Ljubljanski maraton na 42 km, se mi zdi bolno. Ne moreš maratona odteči kar čez noč, razen če si vajen treningov iz drugih vzdržljivostnih športov, na primer kolesarjenja. Dogodek, kot je Ljubljanski maraton, je sicer zelo lep, a ni odveč opozorilo, da je marsikdo že umrl na maratonu. Odteči maraton je zdravo le, če treniraš več let, po možnosti pod strokovnim nadzorom."

VIDEO
Kdaj bo v maratonu padla magična meja dveh ur?
VIDEO
Tek je Kranjcem v kratek čas
Tomaž Okorn
Prijavi napako

<< Pojdi nazaj
Komentarji
Fleaa
# 23.10.2018 ob 10:13
zakaj bi se normaln človk šel matraton?
ms18
# 23.10.2018 ob 10:52
Mah, to kar trdi Zalokar, sploh ni res, vsaj zame. Pretekel sem 3 maratone, 10+ polmaratonov in mi je povsem vseeno, če so zraven Kenijci ali ne. Tudi mi je vseeno, če so zraven slovenski vrhunski tekači, prav tako mi je vseeno za rekord proge. Sploh pa je v Ljubljani tolk tekačev, da je treba na štart že vsaj 20 min prej, Kenijce pa dostavijo na štart malo pred začetkom, tako da jih sploh še nikoli nisem videl.

Na Istrskem maratonu recimo ne vabijo niti tujcev, niti Slovencev, pride vsak, ki se prijavi, pa ni doživetje zame nič manjše.
tanj
# 23.10.2018 ob 10:32
Nekateri to potrebujejo, nekateri tega ne potrebujemo. Gužva je absolutno prehuda. O dopingu pa ne bomo zgubljali besed. Doping med rekreativci - tega pa moji možgani niti predelat niso...
webman
# 23.10.2018 ob 10:39
Pri organizaciji maratonov gre predvsem za prireditev, sponzorje in denar. Rekreacija, spodbujanje zdravja in gibanja so sicer vseh polna usta, a za to ne potrebuješ kotizacij sponzorjev ipd. Živimo v takšnih časih da nekateri spijo pred trgovino Apple da bodo kupili telefon, drugi pa celo leto čakajo da bodo plačali kotizacijo za nekaj kar počnejo lahko vsak dan, samo da bodo to v nedeljo opravili v nepopisni gneči, marsikdo samo zaradi drugih in ne zase. So pa v isti kategoriji.
Coen
# 23.10.2018 ob 10:40
Saj veste, kako je to. Se je treba v ponedeljek pohvaliti pred sodelavci, kako ste pretekli ljubljanskih 10/21/42.
bolfenk92
# 23.10.2018 ob 11:00
kaka je razlika če greš sam odtečt 42km v naravo, al greš v Ljubljano, v gužvo in še plačaš fajn??
lookaaa
# 23.10.2018 ob 12:44
Šešerko se ne da!
To, da ni zdravo sedeti za monitorjem in nabijati pod vsko temo ga sploh ne zanima!!!!

Vsi smo si na jasnem, da noben vrhunski šport ni zdrav. Tudi rekreativno pretiravanje ne. Pika.
Obstajajo različne odvisnosti, a še vedno je tek boljša odvisnost od npr. računalniške zasvojensoti, da drugih kavcarskih zasvojenosti niti ne omenjam.
Point je, da je tak maraton najprej biznis in sele nato sport. Tudi tu se strinjamo. A kljub temu, da te organizatorji nategnejo, pac gres v to. Pac das svoj denar za nekaj, kar te veseli. Tudi v trgovini vem, da me nategujejo, pa vseeno placam. Pa za avto, pa za nov TV... PAc smo potrosniska druzba.
In za veliko ljudi to pomeni ne samo napora, ampak tudi prijetno druzenje s somislecimi, pa ceprav vsi vejo, da bo organizator zasluzil. A zato se ne smejo veseliti???? Ko kupis pasteto niti pomislis ne, kako nekdo na ta racun sluzi. Kupis jo, ker se ti zalusta.
Vecinoma leta tekači pridno tečejo sami, potem pa imajo pac nekaj praznikov čez leto: Konjiški, Kraški, Ljubljanski maraton, Radenci.... In kaj je narobe s tem? Jaz se tega ne udelezujem, ce se ga oni, tudi prav. Zakaj bi bil >>jezen<< na njih kot npr. ti? Tudi če so s strani organizatorja nategnjeni je to njihova stvar.

In vecina tekacev je na sposno bolj zdrava kot tisti neaktivni. Ja, vsake toliko koga kap, ceprav je teh kapi manj kot pri neaktivni populaciji, ga pac stisne jbg, vcasih se tudi kdo poskoduje, a povprecno gledano je to se vedno bolj zdravo od ostalih >>>zasvojenosti<<!

In kaj zaboga te skrbi, kako drage copate in opremo, pa uro ima nekdo? Tudi ce to potrebuje le za svojo FB fotko, je to njegova stvar!
anny22
# 23.10.2018 ob 10:46
Jaz ne tečem več kot polmaratona in še to v rekreativno-meditativnem tempu. V letih teka sem videla ogromno človeških neumnosti od vročinskih udarov, infarktov, športnih poškodb, okvar srčnožilnega sistema do dopinga in vse med rekreativci. Kaj če bi se gnali še pri kateri drugi stvari v življenju, ki je bolj pomembna in bolj koristna? Recimo pri medčloveških odnosih? Za ohranjanje zdravja je dovolj 3x tedensko tek 5 km. Slovenceljni smo očitno nagnjeni k tiščanju gasa do konca, pa če se svet podere.
ms18
# 23.10.2018 ob 11:05
@bolfenk92: razlika je v doživetju.

Kaka je razlika, če greš na morje v Izolo ali če greš na Hrvaško, v Grčijo, Španijo ... in plačaš velik več?
Savnik
# 23.10.2018 ob 11:36
@Dunajčanka
Svetujem, da vsi, ki v življenju še nikoli niste pretekli maratona, da se komentiranja pod tem člankom vzdržite.
Dodajam:
Svetujem, da vsi, ki v življenju nikoli niste bili politiki, da se komentiranja političnih člankov vzdržite

Svetujem, da vsi, ki nikoli v življenju niste bili nogometaši (rokometaši, tenisači, hokejisti....) komentarjev o športu vzdržite

Svetujem, da vsi, ki nikoli niste bili zdravniki, komentarjev na temo zdravstva vzdržite.

Itd...

Dunajčanka, zakaj prej ne premisliš, preden nekaj takega zapišeš?
šešerko
# 23.10.2018 ob 11:25
ti množični teki so se pojavili v sozvočji s pojavom nastajanja shoping centrov. Isti psihološki trik
šešerko
# 23.10.2018 ob 11:17
Dunajcanka

prav nič se ne mislim zadrževati, ampak bom vedno znova opozarjal je maraton lahko tudi zelo škodljiv za zdravje. Sploh za manj pripravljene tekače, ki jih bo vsaj 80%
moiag
# 23.10.2018 ob 11:33
Zanimivo bi bilo videti bolj tocne stevilke, koliko dejansko stanejo vsi ti povabljeni tekaci - 30k na osebo + stroski? In koliko je takih placanih povabljencev?
In koliksne so skupne vsote raznih sponzorjev?
Kolikor se razume iz clanka, iz startnin smrtnikov placujejo povabljence - to se mi zdi narobe oziroma kaze na cudne racunice in nelogicnosti.

In v clanku tudi pise, da sponzorjiji ne bi bili tako radodarni, ce ne bi bilo teh povabljencev - verjamem, da organizatorji res tako mislijo, a se zelo zelo motijo - saj vsi ti sponzorji ne racunajo na pozitiven vpliv v trzni nisi elitnih afriskih tekacev niti celotne afriske celine. Sponzorje je treba prepricat, poucit in eksperimentirati skupaj z njimi.

Tole kupovanje nastopacev je zelo mimo in nesimpaticno, za rekreativce pa tudi precej irelevantno. Koristi pa najbrz osebnemu egu organizatorskega personela in za navajanje rekorda, ki pa ga teli organizatorji prevec glorificirajo in se obesajo nanj. Delajo pa res vecinoma vsi maratoni tako, in med njimi je ljubljanski zelo neizrazit in neizstopajoc, pa ce si organizatorji se tako pihajo na duso, kako so boljsi od npr zagrebskega maratona.
Obstajajo pa tudi maratoni, ki imajo zavestno in trdno politiko, da ne placujejo nastopov, in taki maratoni so znani in pripljubljeni in izstopajo po svoji simpaticnosti in pripadnosti tekacev in organizatorjev. Tale nas ljubljanski maraton pa deluje predvsem kot podjetje, z vsemi svojimi plusi in minusi podjetnega delovanja.
šešerko
# 23.10.2018 ob 11:03
bolfenk

niti ne rabiš tečt 42 km v naravi. En daljši sprehod, lahko malo teka v naravo z družino ali družbo.
In kot si rekel modeli bodo raje plačali 40 eur zato da bodo dihali onesnažen zrak in tekali po trdem asfaltu. Da o stroških za nove fensi majice, hlačke, uro in še kaj ne govorim
ajvard1
# 23.10.2018 ob 11:44
kokr komu paše.

meni bolj paše iti v hribe ali na rekreacijo v naravo. nekomu bolj paše tek po asfaltu.

prostora je dovolj za vse.
runner7
# 23.10.2018 ob 11:01
ANAEROBNIH treningov z drugih VZDRZLJIVOSTNIH sportov. Nevem kdo je tukaj neizobražen, Vujasin ali novinar?
nikkoc
# 23.10.2018 ob 15:43
Vsi ki tukaj govorijo o pretiravanju pomoje niso v zivljenju pretekli enega kilometra. Vujasin pa tisti ki smo ga že videli vemo da ni čisto gl..., tako da je njegovo mnenje brez pomena . Ne vem kaj ima toliko ljudi proti ,da rekreativec enkrat v življenju preteče 42 km. Bistvo je, da je treba trenirati po pameti in ko npr okoli pet let tečeš 10 in 21 greš lahko po petih letih teka celo leto (z eno mesečno pavzo) na 42 km. Skratka po pameti se da tudi maraton solidno preteči. Tisti ki toliko govorite o zdravju to energijo prihranite ko bo tema o ljudeh ki kadijo, posedajo in pijejo alkohol v barih, se butajo s hamburgerji, sladkorji itd. Na ljubljanskem maratonu bi jaz raje namesto zdravniških dokazil uvedel da moraš na ljubljanskem maratonu če se udeležiš prvič, najprej preteči 10 km ,naslednje leto 21 km, tako da imaš šele po treh leti sploh možnost da se udeležiš pravega maratona. Še enkrat pustite nas tekače pri miru, da uživamo in se raje ukvarjajte s polnimi lokali kjer je veliko alkoholikov. Vsem tekačem LP.
melanholik
# 23.10.2018 ob 12:34
ms18

# 23.10.2018 ob 10:52
Prijavi neprimerno vsebino Mah, to kar trdi Zalokar, sploh ni res, vsaj zame. Pretekel sem 3 maratone, 10+ polmaratonov in mi je povsem vseeno, če so zraven Kenijci ali ne. Tudi mi je vseeno, če so zraven slovenski vrhunski tekači, prav tako mi je vseeno za rekord proge. Sploh pa je v Ljubljani tolk tekačev, da je treba na štart že vsaj 20 min prej, Kenijce pa dostavijo na štart malo pred začetkom, tako da jih sploh še nikoli nisem videl.

Na Istrskem maratonu recimo ne vabijo niti tujcev, niti Slovencev, pride vsak, ki se prijavi, pa ni doživetje zame nič manjše.

Evo, super povedano. To zgoraj je precejšnje napletanje.
Pa tole:
Verjemite, veliko pomeni tekačem, da so na štartu s tako izjemnimi maratonci, nekateri se tudi radi fotografirajo z njimi.
Dajte no, velike izjeme. Povprečni tekači tistih Kenijcev niti vidijo ne (saj že štartajo ene deset minut prej), podelitve pa so na maratonih v resnici zelo slabo obiskane. Tako da, ne, k doživetju stvar ne prispeva praktično nič. Kar pa se tiče tega, da ima to povratni vpliv na cel dogodek - ja, če bi bila štartnina v Ljubljani bistveno nižja kot drugje, bi to verjel, tako pa pač ne.

Jaz sem lani tekel v Crikvenici. Nobenih Kenijcev in podobne nepotrebne navlake. Dobil pa si: zastonj parkiranje deset minut od štarta, nobene gužve, lepo traso ob morju, zastonj mineštro in pivo (ja, pivo, ne kako izotonično budalaštino) na koncu, za kar ti ni bilo treba čakat pol ure v vrsti, in lahko si ga šel spit na sonce na plažo. Zdaj - po čem to doživetje zaostaja za Ljubljano z vsemi Kenijci, mi pač ni čisto jasno.
Dunajcanka2000
# 23.10.2018 ob 11:15
Svetujem, da vsi, ki v življenju še nikoli niste pretekli maratona, da se komentiranja pod tem člankom vzdržite. Hvala.
chrush
# 23.10.2018 ob 10:49
Jaz pa ne razumem, da bi dal €€€ da bi šel tečt. Ok, ko je Markovič v dobrodelne namene organiziral 10 krogov za 10 nasemhov, sem dal zaradi dobrodelnosti, ampak zato, da bi šel na marton in plačal štartnino? Nikoli.
DnB
# 23.10.2018 ob 12:51
Kot dvakratni maraton finisher , ultraš in finisher neštetih '21k' se s kritikami Kejžarja in ostalih strinjam 100%. Gojko je Zokijev človek, atletska zveza Slovenije pa odkar obstaja ni producirala še niti enega niti polsolidnega tekača na distanco. Boli njih za razvoj slovenskih športnikov, gre se samo za denar in to je to.
Potrebne bodo korenite menjave v vodstvih, ali pa se bo ta žalost vlekla v nedogled, trenutno je pač sama korupcija.
Kar se tiče 100 evrske prijavnine ali obveznega zdrv. spričevala za nastop ... mene ob uvedbi tega v LJ ne vidijo več, pa verjamem da še marsikoga drugega tudi ne. Raje dam ta denar v kakšno prijetno trailultro kjer bom za ta znesek tekal po 100km, v naravi, brez guzvanja in počasnih mam , ki mi že ob štartu v vrstah s tempom 7/km ubijejo vse veselje.
šešerko
# 23.10.2018 ob 11:24
kdor se želi rekreirati gre lahko vsak dan v gozd kadar želi brez nepotrebnih stroškov in galame
šešerko
# 23.10.2018 ob 11:23
seveda množičnost 25.000 za užitke nima nobenee veze. Vpliv ima samo na zaslužek organiozatorjev, ki pa je samo če pridobijo dovolj veliko maso naivnih in nepripravljenih tekačev. Problem pa nastane ker je to za te tekače škodljivo za zdravje.
a-rod
# 23.10.2018 ob 11:09
korektno povedano s strani g. Vujasina, sploh zadnji del
rarock
# 23.10.2018 ob 12:27
Ne nastopam na ljubljanskem maratonu in ne tečem. Ampak zanekrat mi je dolgcas ce grem samo trenirat brez nekega cilja, zato da mi bo fajn. In ravno zato da se spravim ene 3x tedenski na trening svojega sporta se rad prijavim na kako tekmo , več mesecev vnaprej, in potem mi je to neka prijazna prisila, da se redno gibam. Na tekmi pa itak tekmuješ predvsem s sabo in s svojimi dosežki iz prejšnjih let. Je pa tudi fajn videt če se vse poklopi in se rezultati treninga vidijo.
Consigliere
# 23.10.2018 ob 12:06
Maraton predstavlja za 100 tekačev 100 različnih stvari. Eni od tega živijo (vabljeni profesionalci), eni tečej da sami sebi nekaj dokažejo, eni tečemo ker je to posebno doživetje (fizično in čustveno - učinek množice), eni tečejo, da pokažejo nove superge...In prireditev je organizirana za vse, tako da je posploševanje in metanje vseh v en koš nekorektno in brez kakršne koli teže.. Več pove o komentatorjih, kot o tekačih. Toliko o tem.

Glede članka pa takole, Vujasin na zadevo gleda zelo enostransko, skozi prizmo svojih težav in njegov komentar je zame osebno čisto brezvezen. Organizator pa ima prav, da dobri tekači pripeljejo denar tako od sponzorjev, kot od štartnin. Ampak ne direktno, ampak posredno, ker z vrhunskimi sportniki maraton pridobiva na prepoznavnosti in tako ga obišče več ljudi. In to je dejstvo, ki se ga da dokazati na primerih iz tujine. Tipičen takšen je berlinski maraton, ki se mu je obisk odkar prihajajo tja najboljši maratonci povečal za nekajkrat, povečala pa se je tudi štartnina. Seveda pa poleg vrhunskih tekačem maraton potrebuje še kaj drugege, dobro traso, dobro organizacijo...
fuckwad
# 23.10.2018 ob 12:02
Svetujem, da vsi, ki v življenju še nikoli niste pretekli maratona, da se komentiranja pod tem člankom vzdržite. Hvala.
Svetujem, da ti (ja, samo ti, ki upaš kratiti pravico govora) ne komentiraš ničesar, česar še sama nisi storila oz. bila udeležena.
šešerko
# 23.10.2018 ob 11:18
kdo bo odgovarjal za smrt če se kaj zgodi, kdo bo povrnil zdravje tekačema ki sta obnemogla lani ......???
Hijena
# 23.10.2018 ob 11:16
Še sreča, da nimajo doping kontrole.
kolesar112
# 23.10.2018 ob 11:11
@ms18

Lepo ti je razloženo, da brez vrhunskih tekačev ni pokroviteljev in ni maratona na vrhunskem nivoju. Vsi ki imajo osnovno šolo športnega biznisa to vemo.

Tvoja razmišljanja so podobna, kot pred leti v slovenskem gospodarstvu. Zakaj bi potreboval dobro plačane strokovnjake, če pa lahko sami naredimo in smo na minimalcih ter podjetju ostane več. Kako se je zgodba končala, mi ni potrebno razlagati, ali je spomin že izpuhtel?
šešerko
# 23.10.2018 ob 11:05
podpiram majski pot okoli žice (brez političnih priveskov) . Tole utrujanje z množičnimi maratoni pa je nezdravo in bi moral biti omejen samo na tekače z licenco in zdravniškim potrdilom
slamič
# 23.10.2018 ob 15:25
edino pravilno.. prvi maratonec je umrl takoj ko je pritekel na cilj.... res šport več kot primeren za slovenske mazohiste..
Deschamps
# 23.10.2018 ob 12:44
@melanholik

mešaš jabolka in hruške. Maraton v Crikvenici, Istrski maraton, in podobno, niso mestni mednarodni maratoni. Organizacija je logistično lažja in cenejša, pričakovano število tekačev je manjše, veliko stvari sloni na prostovoljstvu. Maraton v Ljubljani je pač edini pravi mednarodni maraton v Sloveniji, torej maraton na katerega pridejo rekreativni tekači iz Evrope in tudi od dlje. Za prepoznavnost dlje od lokalnih tekaških krogov pripomore tudi udeležba vrhunskih tekačev.

Tekel sem sicer tudi na maratonu v Stockholmu, ki je eden večjih maratonov v Evropi, pa vabljenih tekačev (kot tudi večina drugih maratonov v Skandinaviji) nima. Ampak to je prej izjema kot pravilo.

Zagotovo pa je maraton v Ljubljani eden najcenejših maratonov v Evropi, če gledamo nekoliko večje seveda. Pa sem bil tudi že v Litvi, Srbiji in podobnih "nemondenih" državah. Ni treba samo pljuvati, tu je treba priznati, da se organizator močno trudi ohraniti neko spodobno ceno. 35 € za nekoga, ki mu tek predstavlja hobi prek vseh letnih časov, ni prav veliko.
šešerko
# 23.10.2018 ob 10:56
očitno so moja opozorila dosegla ta namen, da se sedaj govori javno, da maraton niso selfiji in nova oprema, ampak ima tudi potencialne nevarnosti. Poohvalno MMC
_runis_
# 23.10.2018 ob 13:10
Ko sem bil mlad sem se vpisal na atletiko in ob prijavi s starši napisal, da želim trenirati tek na srednje in dolge proge, ker sem bil vzdržljiv. Po enem letu sem nehal trenirat, ker smo 90% časa trenirali šprinte, kjer nisem bil najboljši.

AZS in klubi že od nekdaj nimajo pojma o dolgih razdalja, žal.
rarock
# 23.10.2018 ob 11:19
"Maraton je edina panoga, kjer na istem tekmovanju lahko skupaj nastopajo vrhunski tekmovalci in rekreativci. " To čisto ne drži,. Vsako leto je v Radencih tudi tekma v nordijski hoji. NA njej je bilo lani prek 100 slovenskih rekreativcev. In na isti tekmi so hodili tudi najhitrejši evropski nordijci, ki prehodijo 10 km v eni uri. Niso ravno profesionalci in brez visokih štartnin. so pa vseeno vrhunski tekmovalci.
ElTorro
# 23.10.2018 ob 18:24
Jaz priznam, da Kejžarja ne razumem najbolj glede tega, kako so Kenijci krivi, da slovenski maratonski tekači niso kaj prida.

Puhar bo tekel v Valenciji namesto v Ljubljani - a to škodi njegovemu tekaškemu razvoju?
On nima nič od tega, da vsako leto zmaga Kenijec.....kaj pa imam jaz od tega, če zmaga Slovenec?
Kakšno podporo pričakuje od LJ maratona za slovenske tekače? Denar? A imamo zato slabe rezulate, ker ni denarja za kvalitetne treninge? Če bo Puhar dobil 10 jurjev, a bo zato 5 minut hitrejši? Pajadeje....

V vseh ostalih športih pravijo, da je pozitivno, če se lahko športniki pomerijo z boljšimi od sebe - da tako lažje napredujejo.....le pri maratonu očitno dobri nasprotniki ovirajo naše tekače.
trac
# 23.10.2018 ob 15:39
Po asfaltu noge nabijat, ne hvala.
SpicyWeiner
# 23.10.2018 ob 14:01
rekreativci na dopingu - To je že tako smešno, da je žalostno.
ajvard1
# 23.10.2018 ob 12:05
šešerko

tudi po hribih vidim čedalje več tstih, ki si škodijo, izzivajo nesrečo, ker so nepripravljeni, brez zgodovine izkušenj " od spodaj navzgor" glede gorništva, ponižnosti do gora...zaslepljeni z uro, ki kaže ne vem kaj vse, nepotrebno drago opremo...pa zato menda ne bomo uvedli gorske policije in inšpektorjev.

rekreacija se je pač trženjsko razširila. ne moreš s prepovedmi omejevati darvina.

za športne romantike pa še vedno ostane dovolj prostora, ki je tistih prost.
kolesar112
# 23.10.2018 ob 11:13
@ms18

Koliko tekačev je na istrskem in koliko na ljubljanskem? Ter koliko jih je v Berlinu, ki velja za maraton z najvišjimi denarnimi nagradami???
coffeecup
# 23.10.2018 ob 17:51
No, ja pretiravanje res ni fajna. To z enim letom treninga je res, če prej v svojem življenju nisi nikoli osvojil tehnike teka, za redne ali občasno redne zdrave rekreativne tekače je 6 mesecev rednega treninga (v povprečju 40 km/teden) in pamet v glavi dovolj za 4 urno značko z lahkoto. Poslušaš svoje telo v katerem režimu dela najbolje in potem stvar niti ni tak bav-bav. Če je vročina paziš na hidracijo in zmeren tempo. Izolirati se je potrebno od okolice in teči svoj tek in ne tek nekoga zraven nas.
Maraton je preizkus osebnosti torej samodiscipline pri pripravi, rutine pri izvedbi, hitrosti pri regeneraciji in dosega cilja brez poškodb, žuljev, odgnin itd... Kar je izven navedenih okvirjev in namenov je brezglavo, bahavo in nezdravo! Pa lep "tek"!
krenaiznekje
# 23.10.2018 ob 17:45
Plačaš, da lahko tečeš po asfaltu, mrazu in slabem zraku.
kolesar112
# 23.10.2018 ob 15:54
@melanholik
Na to pa pač nima pomena odgovarjat

Ja res je, se strinjam. Tako kot tudi za kaj drugega je včasih bolje biti tiho.

@šešerko

poglej, pjaz poleg počnem veliko drugih stvari tako da se nič bati.

Glede na število komentarjev, nič kaj pametnega.

Pa pojdi sedaj ti vprašat enega kmeta recimo v Tolminske hribe, kaj si on misli o teku 42km. Tibo dal lopato v roke in verjemi da boš imel več od tega kot mučenje 42km.

Haha. In zakaj bi srčni kirurg ali letalski inženir spraševal ljudi o stvari za katero enostavno nimajo pojma? Zakaj bi bil ta kmet sploh relavanten, za karkoli drugega kar je izven njegovih okvirov? Kmet uporablja lopato, ker MORA. Tekač pa teče na 42 km iz povsem drugih razlogov.

Poleg tega, zakaj potrebujem lopato, če imam bager??
šešerko
# 23.10.2018 ob 15:25
slovenska atletika od tega dogodka nima NIČ. Prav ima Vujasin
šešerko
# 23.10.2018 ob 15:22
če že odmislim vse drugo, se mi zdi prav smešno če ne kaj hujšega, da bi moral plačati 40 eur zato da bodo lahko nastopili Kenijci, ki bi jih lahko videl samo na ogrevanju ali pa še to ne. Kakšna je sploh korist od teh dragig tujcev? Zakaj ne bi tega denarja razdelili recimo atletskim klubom???
šešerko
# 23.10.2018 ob 15:18
to histerijo je potrebno umiriti. maraton 42 km dovoliti samo registriranim tekmovalcev z licenco, za rekreativce pa če že želijo drstai asfalt je 10km ravno dovolj. Vse ostalo je pretiravanje
rarock
# 23.10.2018 ob 14:44
Zanimiva izjava dolgoletne maratonke g. Lužnik:"Želim si, da bi imela čim boljši čas. Vse bo odvisno od tega, kako se bom tisti dan počutila. Toda še bolj pomembno kot čas je, da bom na cilju zdrava". Je pač športnica po duši, in to ji ne da, da bikar tako malo tekala,lepo.
proteus
# 23.10.2018 ob 14:41
in zakaj rabijo sponzorje?
saj plačamo 40 EUR za prijavo
Dunajcanka2000
# 23.10.2018 ob 14:39
šešerko
In kaj natančno naj bi se po tvojem strokovnem vedenju škodljivega zgodilo z nekom, ki "manj pripravljen" želi preteči (oziroma uspe preteči) maratonsko razdaljo?