Rajska ptica je eno od razstavljenih del. Foto: MMC/Bojana Lekše
Rajska ptica je eno od razstavljenih del. Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Foto: MMC/Bojana Lekše
Predsednik Društva Skulpte Stane Jakopin. Foto: MMC/Bojana Lekše
Člani Društva likovnih ustvarjalcev v kamnu Skulpte. Foto: MMC/Bojana Lekše
Program je z branjem poezije popestril novomeški pesnik Smiljan Trobiš. Foto: MMC/Bojana Lekše

Umetniki pravijo, da pri delu s kamnom ugotoviš, da to ni samo hladna gmota, ampak ima srce in dušo. Ob delu so se med člani društva spletle tudi pristne prijateljske vezi, medsebojna povezanost in zdrava ter ustvarjalna tekmovalnost. Strokovno znanje jim predaja kamnosek in restavrator Franc Kocjan, ki jim pomaga pri izbiri in tehnikah obdelave kamna. Večina izdelkov je iz slovenskega kamna, in sicer dolenjskega sivega apnenca, peščenjaka, pisanega konglomerata, prodnika, kraškega apnenca idr.

"Danes razstavljamo izdelke, ki so bili ustvarjeni v lanskem letu in posvečeni jantarnemu letu v Novem mestu. Ideja je bila, da združimo dva materiala. Na eni strani kamen in na drugi okamnelo smolo jantar. Materiala na prvi pogled nimata veliko skupnega, vendar vsak na svoj način dajeta pečat izdelkom in drug drugega dopolnjujeta. Kamen s svojo masivnostjo, včasih tudi grobostjo v naših skulpturah dominira, jantar pa ga s svojo barvitostjo dopolnjuje", je o razstavi v Hotelu Center v Novem mestu povedal predsednik Društva likovnih ustvarjalcev v kamnu Skulpte Stane Jakopin. Ustvarjanje v kamnu člane društva združuje in kot so sami zatrdili, brez njega enostavno ne morejo več, saj jim je zlezel pod kožo.

Delno oblikuje kamen že narava, nato pa njeno delo nadaljujejo umetniki, ki si zamislijo končni izdelek. Z vsakim udarcem kladiva in dleta se tako zunanjost kot notranjost spreminjata, je povedal Jakopin. V tem procesu ustvarjanja spoznavajo nove barve, slike, sledi časa, v katerem je nastajal, ter slabosti in prednosti materiala. Tako se nenehno spreminja tudi sama ideja. Ko že mislijo, da so končali z delom, se poraja nova zamisel in znova vzamejo v roke orodje. V procesu nastajanja novega izdelka spoznavajo, da so vodeni od samega materiala in tudi sami del narave.