Bolj uspešna spletna stran namreč prinaša več obiska, s tem pa tudi več dobička, ne glede na to, s kakšno dejavnostjo se ukvarjate, in ne glede na to, ali gre za blog, predstavitveno spletno stran ali spletno trgovino. K večji uspešnosti vaše spletne strani lahko veliko pripomore tako imenovana SEO optimizacija, za katero lahko veliko naredite tudi sami. V nadaljevanju članka si lahko preberete, kaj optimizacija sploh je in kako lahko sami poskrbite za bolje optimizirano in bolj uspešno spletno stran!

Z optimizacijo spletne strani se lahko uvrstimo med najvišje rezultate na spletnih iskalnikih. Foto: Pixabay
Z optimizacijo spletne strani se lahko uvrstimo med najvišje rezultate na spletnih iskalnikih. Foto: Pixabay

Kaj je SEO optimizacija in zakaj je pomembna za vašo spletno stran?

SEO optimizacija oziroma optimizacija spletne strani pomeni prilagoditev spletne strani tako, da je ta optimizirana za spletne iskalnike, kakršen je Google. Zaradi tega ta iskalnik optimizirano spletno stran med rezultati iskanj za določene ključne besede uvrsti višje, kar na stran pripelje tudi več obiska. Na tak način postane spletna stran med obiskovalci bolj poznana in priljubljena, kar je ključno za to, da postane uspešna. Optimizacija spletnih strani je torej za uspešnost spletne strani bistvenega pomena.

7 preprostih nasvetov za SEO in bolj uspešno spletno stran

1. Obiščite svojo spletno stran in naredite podroben pregled

Vsak lastnik spletne strani bi moral kdaj pa kdaj obiskati svojo spletno stran in jo podrobno pregledati. Velikokrat se namreč na straneh najdejo manjše napake, ki niso problematične le z vidika SEO optimizacije, ampak tudi za obiskovalce. To so na primer:

· predolgo nalaganje določenih podstrani ali slik,
· nedelujoči linki, ki ne vodijo nikamor,
· zatipkane besede ali napačne informacije,
· prevelika obvestila o piškotkih ali reklamne pasice, ki jih na manjših zaslonih ni mogoče izklopiti,
· skriti meniji, ki jih obiskovalec težko najde itd.

Če odpravimo te napake, bo spletna stran boljša, uporabniška izkušnja pa bolj prijetna. Pri tem ne smemo pozabiti, da si obiskovalci našo spletno stran ogledujejo na različnih napravah – računalnikih, prenosnikih, tablicah in pametnih telefonih. Spletna stran mora biti prilagojena in oblikovana tako, da nudi dobro uporabniško izkušnjo, ne glede na to, na kateri napravi si jo ogleduje obiskovalec. Dobra uporabniška izkušnja je povezana tudi z lepim izgledom.

Privlačno oblikovanje veliko bolj pritegne pozornost obiskovalcev in tako pripomore k boljšim rezultatom. Pogosto se je smiselno odločiti za prenovo obstoječe spletne strani ali za izdelavo spletne strani, ki je popolnoma nova, moderno oblikovana in sledi najnovejšim smernicam in trendom.

2. Premislite, katere ključne besede so pomembne za vašo dejavnost

Optimizacija spletnih strani temelji na ključnih besedah. Algoritmi iskalnikov, kakršen je Google, namreč delujejo na podlagi ključnih besed ali iskalnih fraz, ki jih spletni uporabniki vpišejo vanj. Če iščemo čevlje, bomo v iskalnik napisali čevlji, če iščemo nov računalnik, pa bomo uporabili besedo računalniki.

Za lažje razumevanje navedimo primer: če imate recimo trgovino s čevlji, je vaš cilj, da vašo spletno trgovino obišče čim več obiskovalcev, ki iščejo čevlje. To so spletni uporabniki, ki v spletni iskalnik vpisujejo besede in besedne zveze, kot so na primer: čevlji, nakup čevljev, ženski čevlji, ugodni čevlji, čevlji za šport in podobno. Vse te ključne besede so za nekoga, ki ima trgovino s čevlji pomembne, medtem ko so za nekoga drugega, ki se ukvarja z drugo dejavnostjo, pomembne druge ključne besede. Ko enkrat veste, katere ključne besede so pomembne za vas, imate osnovo za to, da začnete s SEO optimizacijo.

Preden začnete z optimizacijo, razmislite, katere ključne besede najbolje opišejo vaše storitve ali izdelke. Foto: Pixabay
Preden začnete z optimizacijo, razmislite, katere ključne besede najbolje opišejo vaše storitve ali izdelke. Foto: Pixabay

3. Uporabite ključne besede v naslovih

Zdaj ko veste, katere ključne besede so pomembne za vas, je čas, da jih uporabite! Ključne besede, ki so povezane z vašo dejavnostjo, storitvami ali izdelki, ki jih prodajate, uporabite v naslovih besedil na vaši spletni strani ter na drugih izpostavljenih mestih. To vam ne bo vzelo veliko časa, a boste s tem za SEO naredili zelo veliko.

4. Izboljšajte vsebino na spletni strani

Vsebina na spletni strani je za SEO zelo pomembna, zato ni vseeno, kakšna je. Za vsebino na spletni strani je pomembno:

· da je popolnoma unikatna,
· da je primerne dolžine (daljša je, bolje je),
· da je premišljeno strukturirana (naslovi, podnaslovi, alineje ipd.),
· da so v njej uporabljene ključne besede, za katere želite, da uporabnike pripeljejo na vašo spletno stran.

Če vsebina na vaši spletni strani ne ustreza zgoraj naštetim kriterijem, se jo potrudite izboljšati. Na podlagi tega, kakšna je vsebina na spletni strani, namreč Google in drugi spletni iskalniki ocenjujejo spletne strani ter se odločajo, katere med njimi so relevantne za to, da jih med rezultati iskanj za določene ključne besede uvrstijo čim višje. K temu pripomore tudi nova, sveža vsebina, kot je na primer objava nove novice, članka ali bloga na spletni strani.

5. Ustrezno poimenujte slike na spletni strani

Z vidika SEO optimizacije je zelo pomembno tudi ustrezno poimenovanje slik. Ni dobro, če slike poimenujete kar z nekimi generičnimi imeni, kot so na primer Slika 1, Slika 2 ali kaj podobnega. Raje uporabite poimenovanje, ki je povezano z vsebino na sliki oziroma fotografij, prav tako pa je smiselno, da pri poimenovanju slik uporabite tudi ključne besede. Na tak način boste poskrbeli tudi za to, da bodo uporabniki vašo spletno stran lahko našli preko slikovnega iskanja, kar je še en dodaten plus.

6. Začnite uporabljati Google Analytics

Google Analytics je orodje, ki vam nudi obilo podatkov o obisku vaše spletne strani, o tem, koliko časa so se obiskovalci na strani zadržali, na podlagi katerih ključnih besed so našli vašo spletno stran in podobno. Vsi ti podatki so za vas vsekakor uporabni, zato je pametno, če začnete uporabljati Google Analytics, ki predstavlja enega od osnovnih orodij za vsakogar, ki se ukvarja s SEO optimizacijo.

Uporabljajte orodje in spoznajte obiskovalce vaše spletne strani. Foto: Pixabay
Uporabljajte orodje in spoznajte obiskovalce vaše spletne strani. Foto: Pixabay

7. Pridobite kakovostne zunanje povezave

Za SEO pa so poleg optimizacije same spletne strani in njene vsebine pomembne tudi zunanje povezave. Torej to, na katerih spletnih straneh se pojavljajo povezave do vaše spletne strani. Pri tem ni pomembno le to, da je takšnih povezav čim več, ampak celo bolj kot kvantiteta šteje kvaliteta – torej, kako uspešne in dobro obiskane so tiste spletne strani, na katerih je povezava do vaše strani. Kakovostne zunanje povezave lahko pridobite sami, tako da zakupite objavo člankov na uspešnih spletnih straneh. Še bolj pametno pa je, če vam kakovostne zunanje povezave priskrbijo strokovnjaki za SEO, kakršne najdete na primer v podjetju Vendi, saj bodo za to poskrbeli hitro in učinkovito, z njihovo pomočjo pa bo SEO optimizacija vaše spletne strani še veliko bolj uspešna.