Oglasno sporočilo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 1 glasov Ocenite to novico!
false
Foto: Shutterstock

Dodaj v

Ste si kdaj želeli spremeniti ime?

30. avgust 2017 ob 13:35
Ljubljana - Oglasno sporočilo

Kaj pa kdo, ki ga poznate? Morda celo vaši otroci? In kaj o tem pravi statistika: koliko ljudi se po 18. letu preimenuje, ker prav nič ne uživajo v tem, da delijo svoje ime z materino najljubšo literarno junakinjo ali z državo, kamor sta šla starša na poročno potovanje?

Načeloma sicer res velja, da ni dobre ali slabe izbire otrokovega imena. Vsako ime nosi s seboj zgodbo o tem, kako je bilo izbrano, in čustva, ki so se ob tem porajala. A vendar bi morali starši vedno imeti v mislih, da bo s tem imenom otrok živel vsaj do polnoletnosti, ko si ga lahko brez njihovega dovoljenja tudi spremeni.

Številke in imena

Od leta 2005 do 2016 si je tako v Sloveniji ime spremenilo 6.473 polnoletnih posameznikov, z dovoljenjem staršev, ki so očitno obupali nad svojo prvotno izbiro, pa tudi 856 nezadovoljnih mladoletnikov. Kaj bo v prihodnje, je težko napovedati. Dejstvo pa je, da domišljija staršev kot da ne pozna več meja. Malčki dobivajo imena po športnikih, svetovnih prestolnicah, uspešnih podjetjih, filmskih igralcih in starodavnih božanstvih od vsepovsod. Starši imena krajšajo, ustvarjajo pretanjene skovanke in jih – če jih - prilagajajo značilnostim slovenskega jezika. Obstajajo pa seveda tudi takšni, ki se trendu upirajo s poseganjem po starejših, konservativnejših imenih. Tako danes v vrtcih najdemo tako Luje in Enye kot Ane in Primože.

V letu 2016 je bilo v Sloveniji po devet Adonisov, Adriatikov, Ajhanov, Aloisov, Ary, Anij, Ajiš, Adelajd, Abid, po osem Adminov, Adelheidov, Advij, Aldian, Amajl, po sedem Afrodit, Alicij, Alojzij Slav in Ameris. Tu so še druga, še redkejša moška in ženska imena (Dante, Tiar, Kras, Titan, Masar, Mevlid, Šehrizad oziroma Šajana, Kiana, Maura, Šolasta, Lukrecija …).


Med top desetimi imeni, ki se v Sloveniji prvič pojavijo po letu 1991, je izbor precej pester. Med moškimi je na prvem mestu Tian, sledijo Mai, Žan Luka, Nej, Eman, Tobias, Nai, Tinej, Tej in Job. Med deklicami po omenjenem letu prevladujejo imena Kiara, Tanaja, Erin, Tiara, Ronja, Rubi, Adelisa, Inaja, Amelie in Enya.

Otrokovo ime ni last staršev

Če sodimo po raziskavi na spletni strani BabyCenter.com, je za večino (35 odstotkov anketiranih) izbiranje otrokovega imena sicer ena najlepših izkušenj v nosečnosti. 57 odstotkov staršev je tudi povedalo, da je bilo lažje izbrati ime za deklico kot za dečka. V ospredju je bila želja po imenu, ki izraža individualnost in ženstvenost, pri dečkih pa poleg individualnosti tudi moč. Ugotovili so, da se starši, starejši od 35 let, pogosteje odločijo za klasična, »staromodna« imena, mlajši starši pa po drugi strani raje izberejo nenavadno in edinstveno ime.

Ima vaš avto ime?

Kako pa je z imeni v svetu predmetov, lastnine? Če je poimenovanje plovil nekaj povsem običajnega in praktičnega, pa z avtomobili ni ravno tako. V Sloveniji nimamo te navade.

V Ameriki je seveda drugače. Tam 2. oktobra praznujejo celo »dan za poimenovanje svojega avta«. Raziskava zavarovalnice Nationwide Insurance je tako razkrila, da je četrtina vprašanih svojemu jeklenemu konjičku dala ime, približno tretjini med njimi pa je bil navdih za izbiro imena videz ali barva avtomobila. Najpogosteje dajejo imena svojim vozilom stari od 18 do 34 let. Ženske se za to odločajo veliko pogosteje od moških. Več kot četrtina vprašanih je svojemu avtomobilu pripisala ženski spol. Moški pa svoj avto pogosteje poimenujejo po kaki slavni zgodovinski osebnosti ali liku iz filmov. Pa ne le Američani, tudi pregovorno zadržani Britanci radi poimenujejo svoj avto. Če sodimo po rezultatih raziskave Populus, je takih kar 60 odstotkov!


Ime Karoq je zmagalo med vsemi predlogi prebivalcev otoka Kodiak, ki jih je ŠKODA prosila za pomoč pri iskanju imena za novi SUV. Gre za domiselno kombinacijo besed »ruq« in »kaa’raq«, kar v jeziku tamkajšnjih Indijancev pomeni puščico in avtomobil. Avtomobil s puščico, torej! A zakaj ravno puščica? Ker je ta sestavni del logotipa ŠKODA že od leta 1923, in to ne kar kakršna koli puščica, ampak indijanska puščica s perjanico in očesom, ki simbolizira napredek in hitrost.

In kako se tega lotevajo veliki?

Na kratko: z ogromno časa in sredstvi ter s temeljitimi raziskavami in dragimi analizami. Ime je pač ekonomska kategorija, ki prinaša denar. Ali pa tudi ne. No, nekateri se iskanja imena za svoje izdelke lotevajo tudi drugače. V videu si oglejte, kako se je tega lotila ŠKODA – po ime za svoj novi SUV so šli na Aljasko. Da so med vsemi predlogi dobili pravega, so zaslužni tamkajšnji Indijanci in en pameten poba! Če se slučajno sprašujete, kaj vse ima ŠKODA z Indijanci, najdete odgovore tukaj.

Ime gor ali dol - brez nič ni nič! In bistveno je, da za (dobro) izbranim imenom stoji odličen proizvod ali storitev. Enako je pri ljudeh: ni tako pomembno, kako ti je ime, ampak kakšen človek si.

Porsche Slovenija d.o.o.
Prijavi napako
Kazalo