Okolje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,5 od 8 glasov Ocenite to novico!
Razloge za ohlajanje morja bo znansvenikom uspelo razvozljati šele v prihodnjih letih, ko bodo vidne posledice padca temperatur. Foto: EPA

Dodaj v

Globine morja se ohlajajo

Ledena odeja razsežnejša
22. april 2008 ob 11:20
Berlin - MMC RTV SLO/STA

Morske globine okoli Antarktike so se v nasprotju z globalnim segrevanjem ozračja bistveno ohladile, so ugotovili znanstveniki.

Ni znano, ali so padec temperature povzročili mrzli morski tokovi in kakšen bo vpliv na podnebne spremembe, so sporočili z Inštituta Alfreda Wegnerja. Morje ob južnem tečaju se je v zadnjih desetletjih segrevalo, tokrat pa se je prvič zgodilo, da se je to spremenilo. Satelitski posnetki so hkrati pokazali največjo razsežnost ledene odeje, ki so jo kdaj koli namerili v antarktičnem poletju.

Ali gre le za podnebni odmik ali nove spremembe, naj bi se bo pokazalo šele v prihodnosti.

Prijavi napako
Komentarji
ancient
# 30.04.2008 ob 13:43
Oceani v nasprotju z predvidevanji izpred več let vsrkajo vedno manj ogljikovega dioksida - odstotek drastično pada. Toplogredni plini - ne samo CO2, ki v razumnih mejah res skrbi za podnebje ter posredno tako tudi za življenje na planetu, uničujejo plast ozona (O3) v atmosferi, tako da sončna energija segreva nižje plasti ozračja bolj kot bi bilo to potrebno...
bil_vcasih_GD
# 30.04.2008 ob 10:42
Glede na izsledke vrtanj v led na Antarktiki so znanstveniki ugotovili, da živimo v enem bolj podnebno ugodnih obdobij v zadnjem času. Verjetno se trenutno nahajamo v interglacialu, obdobju med dvema ledenima dobama. Zakaj pa obstaja ta ciklika ledenih dob in interglacialov, pa pametne glave še ne znajo čisto pojasniti. Ena izmed možnosti je tudi precesija zemljine osi.
Dejstvo je, da človek vpliva na podnebje s svojo dejvnostjo, s svojimi izpusti. Onesnaženost voda s klemičnimi elementi, ki v naravi sploh ne obstajajo ali obstajajo v zanemarljivo majhnih količinah. Kot je napisal proletarac, bomo CO2, ki se je v odmrlih karbonskih gozdovih kopičil milijone let in se pretvoril v nafto in premog, pokurili v nekaj sto letih. Ali bo posledica gloablno ogrevanje ali pa zaradi porušenega ravnovesja globalno ohlajanje, je v tem primeru čisto vseeno. Sveta, kot ga poznamo sedaj, ne bo več. Letnih časov naši zanamci ne bodo več poznali. Vremenske neprilike bodo vedno hujše. Rastlinske in živalske vrste, ki se ne bodo sposobne hitro prilagoditi spremnenjenim razmeram, bodo izginile.
Primanjkovati bo začelo hrane za hitro naraščajoče število ljudi. Pitne vode primanjkuje že zdaj. Nekje sem prebral resno znanstveno analizo, da lahko naš planet ob vzdržnem razvoju preživi nekje 5-6 milijard ljudi. Letos juilja naj bi se pa rodil že 6.666.666.666 človek. torej smo že presegli kritično točko. In razvoj je vse prej kot vzdržen. To se održa predvsem na degradaciji okolja in podnebja. In to nas bo še teplo, zelo teplo... Narava že dviga palico :)
john q
# 28.04.2008 ob 16:41
kot se meni trobili v glavo na faksu, je glavni proizvajalec co2 ocean. in tudi glavni odjemalec, vse je odvisno od temperature vode. in toplogredni plini niso bav bav, ampak so razlog da sploh obstaja zivljenje na zemlji, ker bi brez teh plinov bila temperatura na zemlji nekje okoli minus 19 stopinj. poleg tega ni se jasno, ali dvig co2 dviguje temperaturo ali je pa pojav obraten. pojav globalnega segrevanja je ratal ze cela religja. tle je veliko korito denarja in veliko pohlepnih prasicev okoli. kdo laze in kdo govori resnico??? tle je vprasanje. jebe se nam, ce bomo pokurli nafto nasim frocem in jim zjebali atmosfero, sej itak bom ze mrtvi. zdej je nam lepo, vozis mercedesa 3.2, vozis se sam, plastiko mecemo povsod, ...
Sapp
# 27.04.2008 ob 13:17
14. ancient (25.04.2008 || 10:52:42)

Se v bistvu strinjam z vsem napisanim, sploh o izginjanju gozdov.
Podatki, ki sem jih navedel so res javno dostopni, a še nisem zasledil neke javne razprave o tem kaj se dogaja, zakaj se dogaja in predvsem kaj se bo dogajalo v prihodnosti. Vsi samo govorijo o zmanjševanju emisij, Kyotskem sporazumu, biogorivih in bla, bla, bla.... Eno samo zavajanje in laganje. Sicer je pa to le del enega velikega problema pred katerim stoji človeštvo.
proletarac
# 25.04.2008 ob 15:45
Dragu Redford, vstopi v mestna središča nimajo nobene veze z globalnim segrevanjem, CO2 se proizvaja večinoma na robu mest - termoelektrarne, ma da ne naštevam...
ne vem pa če bi sploh komentiral take izjave o podihanem zraku v primerjavi s kurjenhem nafte... a veš da je v nafti akumulirana energija sonca, ki se je delala kr neki tisočletij, mi bomo pa v 100-200 letih vsa CO2 spravli nazaj v luft...
ne me basat niti z drugimi planeti, a je na njih kakšno življenje, a imajo stabilne atmosfere...
pa sej življenja na zemlji ne bomo zatrli (bakterije bodo uživale naprej:)) samo zaradi vremenskih sranj bomo kasirali mi (beri davkoplačevalci), ajd
ancient
# 25.04.2008 ob 10:52
Sapp - podatki, ki jih navajaš so še kako dostopni javnosti, konec koncev si lahko tako tudi ti prišel do njih. Seveda se spremembe dogajajo povsod, vendar ima vsaka sprememba tudi svoj vzrok, oziroma jo nekaj povzroči. En sam enostaven primer, ki je na našem planetu še kako povezan z človeštvom: kot verjetno veš, kisik na zemlji proizvajajo rastline s ˝kurjenjem˝ ogljikovega dioksida in ker dobro vemo, kako človek masovno krči gozdne površine, nam lahko to da povsem jasno vedeti, da tako zelo vpliva neposredno na podnebje...
ancient
# 25.04.2008 ob 10:34
In tudi ledene dobe so se v zgodovini našega planeta že ponavljale in izginevale. Ko je bila zemlja še ˝mlada˝ je bila velika vulkanska aktivnost tista ki je v atmosfero izpuščala takoimenovane toplogredne pline in tako povzročila masovne podnebne spremembe. V dobi dinozavrovrecimo, je na zemljo padel meteorit, ki je (spet) povzročil podobno stanje. Bila so obdobja, ko je bil na zemlji led tudi na ekvatorju. In tudi ljudje in pripadajoča, za podnebje ˝nezdrava˝ tehnologija smo dejavnik, ki vsekakor vpliva na te spremembe in že samo zaradi tega ker je to dejstvo, to nikakor ni zanemarljivo. Posledice so (bodo) lahko katastrofalne, če ne za nas pa za prihodnje rodove. Namreč, narava se zna ubraniti in se bo postavila po robu nam ljudem...Zato, če lahko kakorkoli pripomoremo k zmanjševanju učinka naših ˝dejanj˝ na okolje, to ni zaman in je vsekakor vredno premisleka in ukrepanja.
Sapp
# 24.04.2008 ob 21:53
In zakaj zgornji podatki ne pridejo v javnost? Komu je v interesu, da mi ne izvemo, da smo sredi obdobja, ki je popolnoma naraven in se je v zgodovini planeta že ponavljal?
Sapp
# 24.04.2008 ob 21:43
Globalno segrevanje je le v majhni meri povezano z nami.
Pravo vprašanje se glasi: Zakaj se poleg Zemlje podobne spremembe dogajajo tudi na vseh drugih planetih?

Sun: More activity since 1940 than in previous 1150 years, combined
• Mercury: Unexpected polar ice discovered, along with a surprisingly
strong intrinsic magnetic field … for a supposedly “dead” planet
• Venus: 2500% increase in auroral brightness, and substantive global
atmospheric changes in less than 30 years
• Earth: Substantial and obvious world-wide weather and geophysical changes
• Mars: “Global Warming,” huge storms, disappearance of polar icecaps
• Jupiter: Over 200% increase in brightness of surrounding plasma clouds
• Saturn: Major decrease in equatorial jet stream velocities in only 20 years, accompanied by surprising surge of x-rays from equator
• Uranus: “Really big, big changes” in brightness, increased global cloud activity
• Neptune: 40% increase in atmospheric brightness
• Pluto: 300% increase in atmospheric pressure, even as Pluto recedes farther from the Sun
ret4rd
# 24.04.2008 ob 17:07
Se strinjam da je tole segrevanje biznis stoletja. Proletarac pa mi povej potem zakaj hočejo uvesti neke dajatve za v središča mest, zakaj mi mora dimnikar vsako leto merit CO, CO2, SO2... in mi potem vse preveč zaračunati...
Tudi če bi plačevali za vstope v mestna središča ne bi zaradi tega nič manj onesnaževali okolja, kar pripelje do sklepa da to 0 pomaga okolju!
Spremembe na Zemlji so se vedno dogajale in se bodo še naprej. Pomisli oz. izračunaj(vsaj približno) koliko zraka na dan podiha samo človeška rasa in s tem sprošča CO2 v zrak, vrjetno velikokrat več kot pa avtomobili, tovarne... Potem pa upoštevajmo še ostala živa bitja pa sploh pridemo do zanemarljivega odstotka škodljivost avtov...
ancient
# 24.04.2008 ob 06:55
El Nino....pojav gibanja morskih tokov od katerih je odvisno vreme na celem planetu - kritično spremenjeno ravnovesje - kritične posledice. Kdaj? Kdo ve...
mdural
# 23.04.2008 ob 20:57
Oh weper. Če se nehajo tokovi to sploh ne pomeni ledene dobe. To pomeni le kratkotrajno znižanje temperatur v evropi in drugod kje so topli tokovi. Kje so hladni se bo temp. zvišala. Sicer pa je ta hladna voda mogoče posledica La Nina.
Poleg tega topli tokovi lahko le še bolj razmejijo razlike med ekvatorjem in tistemu kar je stran od tega. vendar bodo vseeno vetrovi, ki bodo topel zrak premikali z juga.
Vsekakor ledene dobe ni rqavno za pričakovati vsaj ne v našem življenju.
proletarac
# 23.04.2008 ob 13:38
Izjemne ideje in komentarji!!! če v tem vidite biznis - kaj še čakate, denar se bo cedil ko med...
resnica pa je nekje drugje, da se klima segreva zaradi vplivov človeka je jasno že vsem vrabcem, NIHČE pa ne zna napovedati posledic (al pa vprašajte Daniya;)) kdo pravi da se bo vse začelo taliti - to sploh ni res, res pa je, 1. da se bodo vzorci porušili (ne pričakujte več tipičnih letnih časov - bodo tudi tople(jše) zime...), in 2. da se bodo ekstremni vremenski pojavi ojačali (če imaš močnejši ciklon in anticiklon - je logična posledica močnejši veter) itd.
zdaj pa se pejte biznis, npr. lahko odprete zavarovalnico :))
weper
# 23.04.2008 ob 13:17
Počelo je počelo!

ima ancient kar prav z idejo tega filma. Globalno segrevanje je samo zelo dobra blagovna znamka zadnjega desetletja. Sicer ne podcenjujem vpliva človeka na okolje in podnebne spremembe, vendar če nam v prihodnosti kaj grozi to ni kuhanje na zemlji, ampak nova ledena doba. Poglejte kakšne oddaje in razprave. Globalno segrevanje bo prekinilo kroženje morske vode in zračnih mas, ki razporejajo toploto po planetu. Sledi nova ledena doba.
ancient
# 23.04.2008 ob 11:30
Oglejte si začetek filma Dan pojutrišnjem...
dcelec
# 22.04.2008 ob 20:54
globalno segrevanje je biznis stoletja
egorenc
# 22.04.2008 ob 20:24
kokoška, kaj pa je najbolje, da ničemur ne verjamemo in se prepustimo prihodnosti in hkrati upamo, da zaradi našega delovanja ne bo katastrofalna? En pojav še ne pomeni, da se podrejo oz. izničijo vsi trdni dokazi o segrevanju ozracja zaradi delovanja cloveka. Mimogrede, znanstveniki, ki se ne strinjajo, da se zemljina atmosfera segreva zaradi človekovega delovanja, so v veliki manjšini.
kokoška
# 22.04.2008 ob 12:02
Niso se zmotili, samo preveč verjamejo v globalno segrevanje. In potem, ko dobijo novico, ki nasprotuje globalnemu trendu globalnega segrevanja, se lahko samo čudite. Nikakor ni res, da se vsi znanstevniki strinjajo, da se zemlja segreva zaradi človekovega delovanja. V tujini o tem tečejo burne razprave, o katerih pa seveda naši mediji ne poročajo, ker kopirajo novice z BBC-ja, Reutersa in AP-ja, pa še to bolj površno in pavšalno.
Plavinjo
# 22.04.2008 ob 11:33
Kako lahko v razmaku dveh dni objavite dve poponoma nasprotujoči si novici? Ali ste res nepismeni in samo kopirate tekste, brez da jih preberete... samo da šiht mine. Sramota !
Kazalo