Končna bilanca je za biogoriva veliko bolj neugodna kot za dizelska goriva. Foto: BoBo
Končna bilanca je za biogoriva veliko bolj neugodna kot za dizelska goriva. Foto: BoBo

Države članice EU-ja, ki jih tare pomanjkanje denarja, so v letu 2011 porabile 10 milijard evrov za podporo industriji biogoriv, razkriva nova študija, ki jo je objavil Mednarodni inštitut za trajnostni razvoj.
Če bi upoštevali tudi izpuste zaradi posrednih sprememb rabe tal zaradi biogoriv, bi večina biodizla, ki je danes na trgu, oddajala več izpustov toplogrednih plinov kot fosilna dizelskega goriva, so sporočili z Inštituta za trajnostni razvoj in društva Focus.
Če EU količine biogoriv ne bi zamrznil na pet odstotkov, temveč bi jih povečal na 8,6 odstotka do leta 2020, kot se pričakuje v okviru zdajšnje politike, bi to po omenjeni študiji zahtevalo med 28,8 in 33,1 milijarde evrov, menijo.
Vodja programa za goriva pri nevladni organizaciji Transport & Environment Nuša Urbančič je poudarila, da zdaj že vemo, da politika EU-ja na področju biogoriv ne koristi podnebju niti gospodarstvu. Študija tudi kaže, da stopnja podpore krepko presega polovico celotnega prometa evropskega sektorja biogoriv, ki je v letu 2011 znašal med 13 in 16 milijardami evrov, in je višja od celotnih naložb v proizvodnjo biogoriv od leta 2004 do danes.