Od septembra lani do danes so namreč na meji s Hrvaško našteli 18 poginov divjadi zaradi ograje, občutno manj, kot jih pogine v prometu. Foto: BoBo
Od septembra lani do danes so namreč na meji s Hrvaško našteli 18 poginov divjadi zaradi ograje, občutno manj, kot jih pogine v prometu. Foto: BoBo

Letošnje lovsko leto so zaznamovale predvsem dejavnosti, povezane z zaščitnimi tehničnimi ograjami, ki onemogočajo normalen prehod divjadi. Veliko govora je bilo o nastali škodi, a to še zdaleč ni tako problematično kot pri povoženih živalih, pravi Lado Bradač, predsednik Lovske zveze Slovenije.

Od septembra lani do danes so namreč na meji s Hrvaško našteli 18 poginov divjadi zaradi ograje, občutno manj, kot jih pogine v prometu. "S kolegi smo spoznali, da imamo letno pri nas okoli 7.000 povoženj divjadi v prometu in v železnici, s čimer so povezane škode, nesreče in nepotrebne smrti divjadi," pravi Bradač.

Stanje na tem področju se sicer že več kot desetletje izboljšuje, k čemur so največ pripomogli odgovoren odnos upravljavcev z lovišči in sistemski ukrepi, kot so zvočna odvračala na gorenjski avtocesti.

Avgusta so bili na 24 kilometrih državnih cest in 20 loviščih poskusno nameščeni tudi modri odsevniki, ki živalim preprečijo prečkanje ceste, ko je na njej vozilo. Boštjan Pokorny, predsednik Strokovno-znanstvenega sveta lovske zveze, pojasnjuje: "V teh treh mesecih se je pokazalo, da je bilo na teh 24 kilometrih približno polovico manj povoženih srn in tudi jelenov kot v primerljivih obdobjih v preteklih letih."

K reševanju te problematike bo prispeval tudi dogovor med Lovsko zvezo in ministrstvom za infrastrukturo o sodelovanju na področju zmanjšanja tveganj za trke z divjado na glavnih in regionalnih cestah, ki bo še izboljšal sistem evidentiranja divjadi in dostop do informacij o problematičnih odsekih.