Okolje

Poudarki

  • Se je res, kot pravi minister Židan, komisija dogovarjala s Hrvaško za slovenskim hrbtom? Pri komisiji molčijo.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 23 glasov Ocenite to novico!
Teran, kozarec
Slovenska tožba proti Evropski komisiji zaradi terana je vse bližje. Foto: BoBo
VIDEO
Bitka za teran postaja vs...

Dodaj v

Je Hrvaška bitko za teran sprožila še pred vstopom v EU?

Delegirani akt naj bi bil pripravljen že leta 2014
25. januar 2017 ob 19:33
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pridobili smo dokumente iz primera teran, dopisovanje med kmetijskim ministrom in evropskim komisarjem Hoganom, pa tudi pisma, ki jih je Hrvaška poslala Evropski komisiji. Kot kaže, je Hrvaška ta primer sprožila že sredi leta 2013, torej še pred vstopom v Evropsko unijo.

Kot je znano, je Evropska komisija začela postopek za sprejetje delegiranega akta, ki mu Slovenija nasprotuje. Kmetijski minister Dejan Židan v teh pismih komisarja za kmetijstvo Hogana opozarja na pomen terana za Slovenijo in ga poziva, naj varuje pravni red in ne dovoli Hrvaški, da bi pri označevanju vina navajala ime teran. A če sklepamo iz odgovorov komisarja, je Hrvaška ta primer odprla že pred vstopom v Evropsko unijo. To je jasno tudi iz dopisa, ki ga je že maja 2013 Hrvaška poslala Evropski komisiji. V njem so tudi hrvaški argumenti za uporabo imena teran, a je besedilo prekrito.

Še več, Evropska komisija je očitno že pred koncem leta 2014 pripravila delegiran akt, s katerim hrvaški dovoljuje uporabo imena teran, poleg tega evropski komisar Židanu v pismu sporoča, da je teran res zaščitena označba porekla, a da ta zaščita ni absolutna.

Slovenski tožbi proti komisiji se ne bo mogoče izogniti
Kot je še zapisano v teh dokumentih, je bilo več sestankov in pogovorov med Slovenijo in komisijo na različnih ravneh. A šele od konca leta 2014 naprej. Se je res, kot pravi minister Židan, komisija dogovarjala s Hrvaško za slovenskim hrbtom? Pri komisiji danes molčijo. "Mi smo komisijo prepričevali, da ne legalizira te nezakonite prakse," je dejal Židan.

Kakor koli, slovenski tožbi proti komisiji se ne bo mogoče izogniti. Hkrati to pri nas postaja vroča politična tema. Poslanci SDS-a zahtevajo nujni seji parlamentarnih odborov za kmetijstvo in za zadeve Evropske unije in pisna pojasnila, kaj je minister Židan naredil, da bi zaščitil teran.

Tadeja Anžlovar, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
peacebok
# 25.01.2017 ob 19:43
Židan je zapravil že gozdove, čebele, sedaj še teran.
Komisar
# 25.01.2017 ob 19:46
Hkrati pa napisano seveda pomeni, da je v nasprotju z Židanovimi trditvami Hrvaška zaprosila za izjemo že ob pristopnih pogajanjih. Kdo je že bil takrat minister za kmetijstvo? Aja, Židan.
tupamaross
# 25.01.2017 ob 20:11
Meni gre na smeh, ko Trumpa obtožujejo, da je Ruski vohun.
Po tem se sprašujem, kaj je šele z našimi politiki, ki se vsi
po vrsti fol tožijo z Hrvati, na Hrvaškem imajo vile, jahte...

Hrvaška počasi iz nas dela predmet zasmehovanja.
anrom
# 25.01.2017 ob 19:58
Medtem ko nam Židan servira (vinske)cvetke o patriotizmu,se v Sloveniji večajo davki,nadaljuje korupcija v zdravstvu,zaostruje zakon o pribežnikih...
mojsonček
# 25.01.2017 ob 20:12
Dejansko me zanima kako je možno da se naši niso mogli pogovoriti o meji, hrvatje pa so po tihem že sodelovali z EU na skoraj vseh področjih.
tupamaross
# 25.01.2017 ob 20:01
Mi smo proti Hrvaški že toliko pravd izgubili na mednarodnih
sodiščih, da nas lahko reši le še odločitev arbitražnega
sodišča, da je celotni polotok Savudrija naš. In nič drugega.
KPRAA
# 25.01.2017 ob 19:41
In kaj se sedaj SDS nekaj oglaša? Do sedaj so lovili komuniste po gozdovih, sedaj bi se pa ob vlado obregnili zaradi vina. Rdeče jim gre očitno res v nos.
juk
# 25.01.2017 ob 20:17
Nesposobni levičar Židan boš odstopil? Lagal si nam v fris
vipmit
# 25.01.2017 ob 20:06
In mi s Karlom na čelu naivno upamo, da bomo dobili suverenost nad Piranskim zalivom in dostop do odprtega morja !?!?!
janko49
# 25.01.2017 ob 20:42
"Se je res, kot pravi minister Židan, komisija dogovarjala s Hrvaško za slovenskim hrbtom?"

Ali mi lahko nekdo pojasni, zakaj imamo v Sloveniji obveščevalno službo in predstavnike v EU?
RJSlo
# 25.01.2017 ob 20:25
P. S. S. Novinarji ste v svojih prispevkih trdili, da Hrvaška ni posredovala, ko je bil rok za to? Torej ste nas zavajali?
RJSlo
# 25.01.2017 ob 20:21
To je jasno tudi iz dopisa, ki ga je že maja 2013 Hrvaška poslala Evropski komisiji.
--------------------------------------------
No ja. In slovenski komisar v Evropski uniji je takrat bil kdo?
Srečni Luka
# 25.01.2017 ob 20:16
"Židan, Židan... Niti vina ni možno zaupati @strankaSD - kaj šele države.
janko49
# 25.01.2017 ob 20:19
Tole samo uvertura pred arbitražo.

Počasi se moramo pač navaditi, da nam leve vlade zapravljajo državo in denar. Pa saj je to že njihovo zgodovinsko poslanstvo od leta 1945 (Trst, Gorica), pa do 2017 (depoziti LB, elektrika, Teran) in za "grande finale" še arbitraža.

Sedaj pa počasi prehajamo v proces strokovno imenovan "demage control", kjer bomo deležni medijskih spinov velikih razsežnosti, iskanju zunanjega in notranjega sovražnika.
Wasabi
# 25.01.2017 ob 20:44
Novinarji naj gredo v akcijo in raje raziščejo, koliko so naši pokasirali, da so se na skrivnem vse dogovorili s Hrvati. To je zdaj ja samo še šov za rajo in dvig popularnosti politikov na obeh straneh meje.
jureimacure
# 25.01.2017 ob 19:49
Naporni sosedje.
cairns
# 25.01.2017 ob 21:13
Je Hrvaška bitko za teran sprožila še pred vstopom v EU?

In kaj potem.
Leta 2004 je teran geografsko zaščiten v EU, kar pomeni, da ga pod tem imenom ne sme pridelovati nihče drug.

To bi moralo biti jasno tudi skorumpirancem v Bruslju. Očitno so padli na hrvaško laž da je teran sorta vina in ne zaščiteno geografsko ime refoška ki raste samo na Krasu.
juk
# 25.01.2017 ob 20:29
Jasno je da v tožbi nimamo nobenih sans. Levicar izvaja populizem, edino kar zna
Shimun
# 25.01.2017 ob 20:15
Jaz bolj verjamem komisarju in Hrvatom kot pa Židanu.... naši levičarski politiki so enostavno šalabajzarji, po možnosti dobro podkupljeni. Zdaj se Židan nekaj repenči, v resnici pa ve, da je zapravljena zgodba.
janko49
# 25.01.2017 ob 20:26
@mojsonček - Pravi vzrok seveda ni ideologija (leva, desna), pravi vzrok je 20 let (predvsem LDS in njenih satelitov) negativne selekcije v javni upravi. Višek te negativne selekcije sta Sekolec in Drenikova, takšnih cvetk pa je na vodilnih mestih v državni upravi kot listja in trave.

Procesne pomanjkljivosti (ki izhajajo iz nadutosti) in vsebinsko nepoznavanje materije sta glavni značilnosti teh ignorantov (ki se velikokrat kitijo z doktorati).
crtomirjansa
# 25.01.2017 ob 19:53
V VINU JE RESNICA, naj spijejo kaksen deci terana pa bomo takoj zaklucl to zgodbo.

Sicer pa koga briga a je Teran al Bostjan al Sebastjan vazn da hitr prime. gospod Židan pa nas tako ali tako iz leta v leto spravlja iz židane volje v depro. Sploh ne vem kaj ta clovek se isce na politicni sceni!
theone
# 25.01.2017 ob 19:45
Koliko clankov se da se bo spralo odgovornost iz zidana in vladujoce stranke sd? V normalnem svetu volilci sd in zidana nebi volil nikoli vec, a to je slovenija kjer lahko delas vse in si ze 25let v vladi (sd), seveda povsem legitimno ker te narod izvoli...
janko49
# 25.01.2017 ob 20:34
@juk Se strinjam, toda poleg populizma ima tožba za državo tudi finančne posledice. Davkoplačevalci bomo denar izgubili, pridobili pa ga bodo odvetniki (verjetno tuji in naši), prevajalci ter vodstveni uslužbenci v določenih ministrstvih, ki bodo hodili v Bruselj.
RJSlo
# 25.01.2017 ob 20:23
P. S. Novinarji ste pa res pravi družbenopolitični delavci. Lahko bi še malo globje pobrskali in izvedeli kakšne nagrade deli Hrvaška pri "lobiranju" za hrvaške interese. Parcele na Jadranu, ipd.
Mindmaster
# 25.01.2017 ob 20:12
Cestitke Hrvatom za vestno scitenje lastnih interesov in pravocasno ukrepanje.

No, saj se tudi vam v Sloveniji ne godi tako slabo. Kaj pa so cebele, les in teran v primerjavi s solidarnostjo, socialno pravicnostjo in duhom antifasizma, ki vam ga ponujajo Zidan in njegovi politicni zavezniki?
lordstandish
# 25.01.2017 ob 19:49
Dejstvo je da imamo v sloveniji radi nesposobne in neodgovorne politike, druge razlage da je zidan najbolj priljubljen politik ne vidim, sd pa ze 25let pri vseh nesposobnostih in zavozenih stvareh zraven. Dejmo se kaksen stavek kako so vse krivi hrvati ali pa opozicija, le da nasi nic niso zafural. Narod pa o politikih govori kot da jih ne voli in se ze 25let pretvarja da nima volilne pravice
Ampak politika je ogledalo ljudstva, kar volis to imas
misterij1234
# 25.01.2017 ob 21:06
Kaj še ni jasno ljudstvu,izgubili smo Trst,Celovec,Velikovec,Gorico,Savudrijo,
sedaj še Sečovlje s solinami,del Hotize,še vedno stoji mejni prehod Sečovlje,čeprav je nekdanji zunanji minister HDZ-ja Valentić izjavil,da je zgradba montažna in jo bodo odstranili etc.,poplačati moramo varčevalce LB,V času vladavine LDS,SD,DESUS-a v skupni dolžini 20 letnega vladanja od 25 let so ukinili vajenško šolo,ukinil minister Gaber,ukinili zelo dobro delujočo SDK,uvedli gnile certifikate brez denarne podlage,dovolili tajkune,nuklearka v celoti skladišči tudi polovico jedrskih odpadkov v lasti Hrvatov v SlovenijiSedaj pa še višek tradicije,SD nam je zapravil žlahtno vino teran.Ena sama zguba na vseh frontah.
tim sein
# 25.01.2017 ob 19:52
Če ti je kaj do svojega gospodarstva je logično, da boš o vprašanjih razmišljal še preden se pridružiš nekemu sistemu. Novica za ovce.
Histria
# 26.01.2017 ob 00:45
Mar ni Španija v EU ???
janko49
# 25.01.2017 ob 20:38
Da bi se zadeve izboljšale, bi bil potreben kadrovski cunami na vodstvenih in vodilnih položajih v javnem sektorju. Tega pa ne bomo doživeli, saj predpisi ščitijo javne uslužbence do te mere, da jih preprosto ne morete zamenjati (ali premestiti). Ko namreč dosežete visok naziv, ga ne morete izgubiti (slednje je velika zasluga Viranta).
FrenkMate
# 25.01.2017 ob 20:50
Nič v politiki se ne zgodi naključno. Kakšno svinjarijo pripravljajo, če so pripravljeni žrtvovati teran?
Franc Jožef I.
# 25.01.2017 ob 22:55
Ne, ne grem več na "njihovo" morje!!
fago
# 26.01.2017 ob 07:06
Kraševci naj skrbijo, da bo njihov Teran dober, pa ne bo težav s prodajo.
rarrog
# 25.01.2017 ob 23:38
In kaj se sedaj SDS nekaj oglaša? Do sedaj so lovili komuniste po gozdovih, sedaj bi se pa ob vlado obregnili zaradi vina. Rdeče jim gre očitno res v nos.
-----------------
Saj vemo, da so SDS zlizani z ustaši in bodo skupaj z njimi tolkli z vsemi topovi po Židanu.
Pohojen
# 25.01.2017 ob 22:03
Juk
Kako ti vse prav pride, da bi blatil vlado. Kaj ne bi
predlagal referenduma o predčasnih volitvah?
rooster
# 26.01.2017 ob 10:43
@histria

no, bomo vidli, kako se bo obrnilo, vsaka stran zagovarja svoja stališča, hrvati in Eu komisija so svoja počrnili na papirju (le zakaj)
Trubadur
# 26.01.2017 ob 07:29
Nekateri komentarji so prav bolani, smo spet tam: levi in desni, ali pa rdeči in beli, ali partizani in domobranci.... a bo kdaj tega kdaj konec?
Bolje bi bilo slišati konkretne predloge v skupno dobro. Imamo samo eno državo, ki nas povezuje in izgleda jo bomo cenili šele takrat, ko jo bomo izgubili.
Celine
# 26.01.2017 ob 07:14
Janša je predsednikoval EU, pa ni nič naredil za Slovenijo. Ukvarjal se zgolj z obveščanjem članic EU o komunističnem terorju od leta 1945 naprej. Hebalo se je njemu za vino in paradne konje slovenskega gospodarstva. To počne še danes. Enkrat izdajalec, vedno izdajalec. Zdaj so pa vsi drugi krivi. Hnoj.
Branko3
# 26.01.2017 ob 03:14
V EU odločajo o pravicah veliki, po kategorijah (kot v boksu), mali moramo molčati in pobirati drobtinice. Če nam jih vzamejo, moramo to sprejeti. Kategorije so veliki (Nemčija, Francija, ipd.), regionalni silaki (Hrvaška za našo regijo) in palčki, kamor spadamo mi. Kaj res kdo misli, da bi tako lahko posegli v francosko zaščiteno vino?
Pohojen
# 25.01.2017 ob 21:52
Kaj že pomeni evropska zaščita????
Če nekomu daš v žep, prav nič.
Ali Židan lahko dovoli Hrvaški uporabo imena
TERAN, kljub zaščiti, ki jo ni sam ustvaril?
Vsi in ne le Židan, smo bili prepričani, da je
ime terana zaščiteno, sedaj pa vidimo, da EU
želi svojo odgovornost za kršenje "zaščite"
prenesti na Slovenijo, oz. na Židana.
Židan, daj zaradi takih, ki to želijo, priznaj
celemu svetu, da naš teran ni zaščiten in
ga lahko vsi "posiljujejo". Razlog za odstop
bi bil "očiten". Upam da tega ne boš storil.
sanja25
# 26.01.2017 ob 08:53
Saj vse piše črno na belem. Zajebala nas je komisija ki ne spoštuje pravnega reda in se je skrivaj dogovarjala o temi za katero se je vedelo, da bo postala sporna slej ali prej. Uporabljajo taktiko deli in vladaj. Hrvaška pa dobiva preko svojih gnilih podkupljivih politikov drobtinice v zameno za poceni razprodajo svojih podjetij, zemlje in vode ter za poceni delovno silo, ker se mladi zaradi katastrofalnih razmer na Hrvaškem množično razseljujejo po EU. Mi ki vedno dajemo premalo zato tudi vedno izvisimo. Jebeš EU in takšno demokracijo in vladavino prava.
skuggi
# 26.01.2017 ob 08:40
Se moram kar strinjati s Histrianom. Dejstvo je, da Teran spada v druzino Refoska in da ga tako hrvati, kot tudi italijani proizvajajo iskljucno iz same podvrste Teran, medtem ko ga Krasevci iz Refoska. Ce to drzi, potem res ne razumem, v cem imamo prav???
Histria
# 26.01.2017 ob 08:29
Vodilni svetovni poznavalci vin (zbrani pod imenom Decanter) so zapisali:

... has suffered from nomenclature confusion: Teran and Refošk were considered to be essentially the same variety, until disproved by recent DNA profiling and research by Dr José Vouillamoz. To make matters worse, the Slovenes insist on calling their Refošk ‘Teran’ and have attempted to protect the name in a political spat

http://www.decanter.com/features/regiona
l-profile-istria-245739/

So pa zapisali tudi:
... v Istri imajo 115 hektarjev Refoška in 230 hektarjev Terana ...

p.s. - toda ... vse kaže, da sta Židan in Erjavec bistveno boljša poznavalca vin kot dr. Vouillamoz
Atila the Hun
# 26.01.2017 ob 08:27
Res zelo pomembna tema! Lepo bi bilo, če bi takšno zavzetost kazali že prej pri precej bolj pomembnih temah v zvezi z najljubšimi sosedi!
HŽV
# 26.01.2017 ob 00:34
Pa če so (skoraj) vsi spori umetno narejeni s strani politikov da si naredijo reklamo. Spomnite se Podobnika kako se je kotalil po bregu...
gorenc007
# 25.01.2017 ob 23:02
nesposobneži, samo za svoj žep ste vredu..............
tsinamuh0
# 25.01.2017 ob 22:14
Kam se je skril razvpiti tobačni lobist Pretnar, ki ''je že toliko dobrega naredil za Slovenijo''? A ni prav on nekaj pametoval o teranu, najmanj tako kot Židan?
Prav s svojim zaslugami za teran se je tip hvalil, ta ''ugledni'' strokovnjak...
Nov polom in nova škoda, ki jo je naredil Sloveniji, seveda pa nič v primerjavi s tem, koliko ljudi ima (ne)posredno na vesti pri cigaretah... ki jih hoče še naprej reklamirati otrokom - preko zanj neobhodnih '' blagovnih znamk'' - nekaj, kar po njegovem mnenju zagotavlja ''kvaliteto'' (?!?), v resnici jim lahko rečemo le močni, dokazano učinkoviti oglasi za trdo in smrtonosno drogo. Jah, za to pa se je boril, ta poštenjak...
Vongobongo
# 25.01.2017 ob 21:03
Ko beres komentarje ugotovis da se prav ne ujemajo z clankom. Ocitno moram na noro24tv da vidim cesa vsega ga obtozujejo. ;)
nocoment78
# 25.01.2017 ob 20:10
vino veritas
GUESS
# 26.01.2017 ob 09:04
Histria, ko dobijo Slovenci (številna) priznanja, tudi od Decanterja, si pa tih k rt.
Tožbo proti EK pa dobi Slovenija gladko.
Brozgo po imenu "teran" iz hrvaške Istre pa lahko kar sama pojeta, PONOS in Histria.
Kazalo