Okolje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 6 glasov Ocenite to novico!
Avtokamp v Italiji
Neurje je obilo gmotne škode povzročilo na severu Italije, več dreves je v avtokampih padlo na prikolice in šotore. Foto: EPA
Posledice neurja
Posledice neurja v Italiji, Avstriji, na Madžarskem, Češkem in Slovaškem odstranjujejo še danes. Zaradi podrtih dreves in poplav so morali začasno zapreti več cest in železnic. Foto: EPA
VIDEO
Več smrtnih žrtev v neurj...

Dodaj v

Neurje pustošilo po več delih Evrope, tudi v Avstriji, Italiji in na Madžarskem

Tri smrtne žrtve v Italiji, ena na Madžarskem
11. avgust 2017 ob 19:42
Dunaj,Rim,Budimpešta - MMC RTV SLO, STA

Več delov Evrope je ponoči prizadelo močno neurje. V Avstriji, Italiji in na Madžarskem so imeli veliko težav zaradi podrtih dreves, odkritih streh, motenj v električni oskrbi in zapor cest ter železnic.

V Avstriji je neurje največ težav povzročalo na jugu države. Na avstrijskem Koroškem je ponoči potekalo 200 delovnih akcij gasilcev, ki so bili najbolj aktivni na območju Hermagorja in Spittala. S teh koncev so poročali o številnih odkritih strehah, podrtih drevesih, prevrnjenih in uničenih avtomobilih ter pretrganih žicah na daljnovodih. V kampu pri kraju Möllbrücke je veter prevrnil več počitniških prikolic, poškodovane so bile tri osebe. Avstrijski Rdeči križ je organiziral začasno prenočišče za 50 evakuiranih turistov.

Težave so imeli tudi na avstrijskem Štajerskem, kjer je močan veter podrl številna drevesa. Najhuje je zadelo kraj Hinterwald in Kleinsölk, kjer je zaradi premočenih tal in vetra prevrnilo za skoraj deset hektarjev dreves. V Spodnji Avstriji so bili gasilci od 22. ure stalno na terenu. Več podrtih dreves je padlo na ceste, električne drogove in hiše. Ponekod so bila gospodinjstva dolgo brez elektrike. Voda je poplavila tudi več kletnih prostorov. Samo na območju Baden so morali gasilci na teren 97-krat. Veter je tu pihal s sunki do 100 kilometrov na uro, zaradi dežja pa je bilo poplavljenih nekaj cest.

Na Gradiščanskem je bilo zaradi posledic neurja zaprtih več cest, o težavah pa poročajo tudi z železnic. Avstrijske železnice so objavile, da do poldneva na progi med krajema Wulkaprodersdorf in Železno zaradi posledic neurja vlaki ne bodo vozili. Več ur je bila zaprta tudi vzhodna avtocesta A4 od Madžarske do Dunaja, ker je na cestišče padlo več dreves, ki so jih odstranili s plugi. Zjutraj so odprli en pas, še vedno pa odstranjujejo druge posledice neurja. Težave v prometu so imeli tudi na Tirolskem in Solnograškem.

Tri smrtne žrtve v Italiji
Neurje, ki je sicer nastalo na severu Jadranskega morja in se nato gibalo proti severovzhodu, je huje prizadelo tudi sever Italije, kjer so umrli trije ljudje.

V Fularniji - Julijski krajini je umrl 41-letnik, ko se je na njegov šotor zrušilo drevo. V Dolomitih je sprehajalca ubil udar strele. Poročali so tudi o tornadu v bližini Portogruara, kjer so v bolnišnico sprejeli okoli 50 ljudi zaradi različnih poškodb.

V neurju na severu Italije se je med drugim huje poškodovala tudi italijanska ministrica za socialne zadeve Diana Golze, ki so jo že operirali.

100.000 madžarskih gospodinjstev brez elektrike
O škodi po neurju poročajo tudi iz Madžarske. Več kot 100.000 gospodinjstev v okrajih Železna županija, Zala in Györ je ponoči ostalo brez elektrike, začasno pa je bila prekinjena železniška povezava z Avstrijo. V Železni županiji je v četrtek strešna kritina pod seboj pokopala avtomobil, voznik je v nesreči umrl.

Gmotna škoda na Češkem in Slovaškem
Neurje je divjalo tudi na Slovaškem in Češkem. Do danes zjutraj so češki gasilci na pomoč priskočili več kot 700-krat in sanirali odkrite strehe, podrta drevesa in poplavljene kleti. V južnomoravskem okraju je 110.000 gospodinjstev ostalo brez elektrike, na vzhodu Češke pa je zastal tudi železniški promet.

Na zahodu Slovaške so podrta drevesa ustavila cestni in železniški promet, neurje pa je odkrilo tudi številne strehe in uničilo avtomobile. V slovaškem mestu Malacky je moralo več deset družin zapustiti svoja stanovanja, saj stavba zaradi škode ni bila več stabilna. Gasilci so poročali o 200 delovnih akcijah.

Na slovaško-češki meji se je v četrtek zvečer hitri vlak iz Prage proti Budimpešti zaletel v podrto drevo, o poškodovanih niso poročali.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
hexen
# 11.08.2017 ob 22:24
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 22:13
clovek ima lahko velik vpliv ne pride v postev na nivoju planeta, na nivoju nekega podrocja lahko vpliva toda tam ga bo planet kaznoval in ne bo mogel clovek preziveti toda ce gledas vse ljudi na planetu vsi lahko stojijo na povrsini slovenije, ce lezijo za povrsino nemcije in koliko lahko ima to vpliv na celotni planet?


Joj....
Saj ni samo gol človek na mestu, ki je jagode, ampak so stroji, s katerimi upravlja, velike stavbe, v katerih živi, ogromne proizvodnje izdelkov, ki jih kupuje in porablja, hrana, ki jo proizvaja in pol zmeče stran, prevozna sredstva, s katerimi prepotuje na tisoče kilometrov na dan..... Mnogo več potrošimo kot dejansko porabimo, kaj šele potrebujemo. En človek povzroči 100x, 1000x, 10000x večjo porabo energije kot jo dejansko porabi/emitira njegovo fizično telo per se.

Ali morda misliš, da tak krater človek skoplje z lastnimi rokami?


LINK
Mare_4
# 11.08.2017 ob 21:06
@neprilagojen
zanimivo, neurja in globalna zatoplitev
cudno, s segrevanjem planeta postanejo temperaturne razlike manjse in avtomaticno z tem je neurij manj nekako znanost in dogajanja se ne ujemajo
ce se poli odtalijo pomeni manjse temperaturne razlike, ce so dovolj hladni pomeni velike temperaturne razlike in posledica so neurja


Recimo, da privzamemo, da se globalno segrevanje res dogaja

Največji izkoristek sončnih žarkov v smislu pretvorbe v toploto je ob ekvatorju, ker tam padajo na zemeljsko površino pod pravim kotom. Po drugi strani je vedno na enemu izmed polov polarna noč, kamor sončni žarki ne padejo in tam ni s tega naslova nobenega ogrevanja. Če gre torej v resnici za globalno segrevanje, so temperaturne razlike med hladnimia poloma in ekvatorjem kvečjemu večje. Se pravi, več ekstremega vremena in vrtinčenja zračnih mas.

Seveda je to samo en aspekt, ampak ker se že sam poenostavljeno sprašuješ, poskušam podati poenostavljeno razlago.
Sicer je pojav vremena izjemno kompleksen pojem z mnogo spremenljivkami.
Henrik
# 11.08.2017 ob 20:19
Navadimo se. Podnebje postaja precej bolj nestabilno in energetično kot je bilo kadarkoli od konca zadnje ledene dobe ...
hexen
# 11.08.2017 ob 23:09
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 23:05
prekomerno sekanje gozdov je popolnoma zgreseno, tu se strinjam s teboj
napacno pa CO2 in poek gozdov, listje in iglice katere gnijejo proizvajajo CO2 in ce je tega manj posledicno je manj CO2


Ma ti nisi resen.
Mare_4
# 11.08.2017 ob 23:08
@Mare_4: Največji izkoristek sončnih žarkov v smislu pretvorbe v toploto je ob ekvatorju, ker tam padajo na zemeljsko površino pod pravim kotom.
--------------------------------
@neprilagojen:: totalno zgreseno
na ekvatoru je tocno vsak dan 12h sonce in ne pod pravim kotom


Totalno zgrešeno. Ob obeh enakonočjih, t.j. 2 x na leto, je na ekvatorju sonce pod pravim kotom (glede na površino oz. namišljeno tangento, na kateri stoji opazovalec), kar pomeni točno nad glavo opazovalca. No vrtec si izgleda dal skozi, saj veš, da bi bilo najvišje na nebu ob meteorolški 12 uri. Sonce je 2 x letno pod pravim kotom tudi na območjih, ki so do 23° severno ali južno od ekvatorja. Zato sem tudi napisal ob ekvatorju in samo na ekvatorju, če si (bi) pazljivo prebral.

nase poletje je sonce pod pravim kotom svedska, norveska... naso zimo je pod pravim kotom

Ti to resno?

avstralija globalno segrevanje pomeni, pola sta bolje topla in z tem so avtomaticno zmanjsane toplotne razlike pojav je enak kot da v mrzel kozarec nalije se topla pijaca ali pa v topel kozarec, v enem se pojavi neurje v drugem pa se samo cez cas kozarec segreje

Če se že tako izražaš, da sta pola bolj topla... :-) No ja led ima vedno kvečjemu 0°C: Če pa imaš v mislih temperaturo ozračja nad poloma, pa je ta odvisna prevsem od toplih zračnih gmot, ki se v obliki anti-pasatov gibljejo og ekvatorja proti poloma. Vmes so seveda še ckakšni cikloni, ki spremenijo smer zračnih mas, vendar je skupna rezultanta gibanja zračnih mas v smeri severo-vzhod proti severnemu polu na severni polobli in jugovzhod proti južnemu polu, zaradi Corneliuosove sile.

sicer plane se bi moral ohlajati ne segrevati, ker ce pogledamo nekoliko miljionov let nazaj planet je bil vroc sedaj je topel, in nekdo ima zapise samo nekoliko let 100 ali pa 1000 ali 10 000 let in ze vse ve o vremenu, to je enako kot bi nekdo videl samo tvojo sliko za milijoninko sekunde in rekel da ve vse o tebi

No očitno so tudi zapisi, da je bil planet pred milijoni in milijardami let bolj vroč. Od kod ti sicer ti podatki?

narava in podnebje se spreminja in vedno se bo spreminjalo,

Seveda, saj to nas uči zgodovina.

da pa clovek ima lahko velik vpliv ne pride v postev na nivoju planeta, na nivoju nekega podrocja lahko vpliva toda tam ga bo planet kaznoval in ne bo mogel clovek preziveti toda ce gledas vse ljudi na planetu vsi lahko stojijo na povrsini slovenije, ce lezijo za povrsino nemcije in koliko lahko ima to vpliv na celotni planet?

Če bi bila vsa človeška populacija samo zbrana in samo poležavala nekje v Nemčiji, potem morda kakšne hude škode za planet najbrž ne bilo, pa še to nisem prepričan. Že če si na nemški sociali, je že kritična količina toplogrednega metana skoraj zagotovljena.
hexen
# 11.08.2017 ob 22:57
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 22:39
sicer rastline potrebujejo CO2 in ce je planet topleji je avtomaticno vec zelenja, pomeni da je planet samo-zdravilni mehanizem ali pa ziv


Gozd človek seka hitreje kot bi se zaradi povečanega CO2 lahko obraščal. S krčenjem gozda se iz tal sproščajo dodatne ogromne količine CO2, ki so ga drevesa nalagala tisočletja, dobiš dodatni šus toplogrednega plina CO2, zato še več segrevanja atmosfere in s tem segrevanja morja in še več toplogrednega plina CO2 iz morij, zato še več segrevanja atmosfere in še več suš, zato širjenje puščav.... to je spirala, ki jo je človek povzročil, valeča krogla.
mb128
# 11.08.2017 ob 19:55
Jep klimatske spremembe še enkrat več. Enkrat sem gledal na NGC eno oddajo v kateri so znanstveniki trdili, da z takšnimi in drugačnimi neurji Zemlja "uravnava lastno temperaturo"!
Olorin
# 12.08.2017 ob 16:28
"sicer imas se teorijo da so farme zivine najvecji proizvajalci CO2"

Ne verjamem, da so v svetovnem merilu najvecji, je pa res nekaj drzav z intenzivno govedorejo, pri katerih je tovrsten "output" vecji od industrijske proizvodnje.
neprilagojen
# 12.08.2017 ob 13:17
@Olorin
# 12.08.2017 ob 11:59
Sem upal, da bo padla se kaksna o iglicah in gnitju, tisto je bilo res zanimivo. :D
----------------------------------
moj namen je bil le poudariti, da je to naraven proces ne zaceti sekati gozdove
sem za pogozdovanja ne rusenje gozdov
sicer imas se teorijo da so farme zivine najvecji proizvajalci CO2
zasledil sem nekje da Amisi zastupljajo vodo, ker zivijo na naraven nacin, tudi neka progresivna teorija je bila
oziris.va
# 12.08.2017 ob 12:00
RTV, povezave vam ne delujejo ...
https://youtu.be/AGZiLMG
dCE0
oziris.va
# 12.08.2017 ob 11:59
[video]https://youtu.be/AGZiLMGdCE0[/vid
eo]
Olorin
# 12.08.2017 ob 11:59
Sem upal, da bo padla se kaksna o iglicah in gnitju, tisto je bilo res zanimivo. :D
oziris.va
# 12.08.2017 ob 11:59
Henrik
# 11.08.2017 ob 20:19

Navadimo se. Podnebje postaja precej bolj nestabilno in energetično kot je bilo kadarkoli od konca zadnje ledene dobe ...


Ja, to se bo zgodilo (glej od 1:30 naprej):
[video]https://youtu.be/AGZiLMGdCE0?t=1m
30s[/video]
oziris.va
# 12.08.2017 ob 11:59
Henrik
# 11.08.2017 ob 20:19

Navadimo se. Podnebje postaja precej bolj nestabilno in energetično kot je bilo kadarkoli od konca zadnje ledene dobe ...


Ja, to se bo zgodilo (glej od 1:30 naprej):
[video]https://youtu.be/AGZiLMGdCE0?t=1m
30s[/video]
hexen
# 12.08.2017 ob 10:34
Še bolj detajlno stroški zaradi naravnih nesreč po tipih:
https://d1o50x50snmhul.cloudfront.net/wp-content/uploads/2012/01/28474201.jpg

Še članek o tem
https://earthobservatory.nasa.gov/Featur
es/RisingCost/

Stroški v nebo...
http://www.motherjones.com/politics/2013
/11/natural-disasters-cost-38-trillion-1980-world-bank-says/

Še....
http://www.climatemanual.org/Cities/Chap
ter2/Drivers/

in še...
http://blogs.agu.org/landslideblog/2012/
04/03/the-need-for-investment-in-large-scale-natural-hazards-research-programmes/
hexen
# 12.08.2017 ob 10:29
Res, a je tok težko prevert navedbe flat eartherjev in fosiljašev preden jih razmnožiš po internetu??
hexen
# 12.08.2017 ob 10:28
@HOR

Tropskih cikloni, ki povzročajo globalno največje škode globalno upadajo...

To je zato, ker jih Vučko z orgonskim topom razbija.... :)))

Neurij pa je vse več:
http://www.nhc.noaa.gov/climo/images/Atl
antic_Storm_Count.jpg
http://butleratutb.pbworks.com/f/1321131
906/trends_annual_hurricanes.gif
https://www.climate.gov/sites/default/fi
les/hurricanes1975-2010_465_0.jpg

Tudi ekstremnih vremenskih dogodkov je vse več, pa s tem povezane škode
http://d35brb9zkkbdsd.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/01/MunichRe2015-638x377.jpg
https://phys.org/newman/gfx/news/hires/2
016/naturaldisas.jpg

Pa glej ti to, tudi smrti zaradi vročinskega udarov je vse več
https://qzprod.files.wordpress.com/2015/
05/deaths_due_to_heat_wave_deaths_chartb
uilder.png?w=700&h=427
http://im.rediff.com/news/2015/jun/01hea
t.jpg

To zadnje je pa zato, ker imamo več sonca, ker Vučko razbija oblake, zato pa se ozračje segreva!!!! Uffffffffffaaa

LOL
Olorin
# 11.08.2017 ob 23:51
Hahahahahaha, odlicna debata, prav zabavam se!
anny22
# 11.08.2017 ob 23:46
Meni se zdi, da se je pokvaril zemeljski termostat. Po eni strani znamenja kažejo, da naj bi se bližala nova ledena doba in po drugi smo spustili toliko plinov v ozračje, da se zemlja pregreva. To dvoje bi dobro pojasnilo divje temperaturne in vremenske spremembe. Nisem pa strokovnjak, če ima kdo boljšo razlago, z besedo na dan!
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 22:39
@hexen
# 11.08.2017 ob 22:24
----------------------
res je stroje samo se vedno veliko premalo, saj sem omenil dolocena podrocja smo sposobn uniciti, ne pa planet
sicer rastline potrebujejo CO2 in ce je planet topleji je avtomaticno vec zelenja, pomeni da je planet samo-zdravilni mehanizem ali pa ziv
CO2 je nekje 0,04% celotne atmosfere, kaj mislis koliko lahko to vpliva na segrevanje planeta
pa tudi da se potroji ne samo podvoji
ja seveda sedaj pa neki grafi, kateri nekaj prikazujejo in ljudje verjamejo sami pa ne vedo kaj gledajo
ko se ozracje segreje ocean naknadno izpusti dolocen procen CO2 v ozracje in to ne v trenutku pac pa po nekaj pretecenega casa, to se prikazuje na grafih in vecina je zgresenih
vec kot 95% ozracja je voda in CO2 je samo majhen delcek sestave atmosfere
nekoc so ljudje bili neumni in so podpirali davek na svetlobo, ker svetloba je pripadala kralju, zato stare hise imajo majhna okna, sedaj pa so ljudje pametni in placujejo davek na zrak
ce pa nekdo to poskusa spodbiti, pa takoj na gramado z nim, ker ce oblast parvi tako, to je sigurno prav
nekoc je bila cerkev z verniki, danes pa "humanitarne organizacije" z nekimi aktivisti
verovanje brez podlage, toda ce drugi tako pravijo vsi bi morali slediti to mnenje :)
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 22:13
@Mare_4
# 11.08.2017 ob 21:06
Največji izkoristek sončnih žarkov v smislu pretvorbe v toploto je ob ekvatorju, ker tam padajo na zemeljsko površino pod pravim kotom.
--------------------------------
totalno zgreseno
na ekvatoru je tocno vsak dan 12h sonce in ne pod pravim kotom
nase poletje je sonce pod pravim kotom svedska, norveska... naso zimo je pod pravim kotom avstralija
globalno segrevanje pomeni, pola sta bolje topla in z tem so avtomaticno zmanjsane toplotne razlike
pojav je enak kot da v mrzel kozarec nalije se topla pijaca ali pa v topel kozarec, v enem se pojavi neurje v drugem pa se samo cez cas kozarec segreje
sicer plane se bi moral ohlajati ne segrevati, ker ce pogledamo nekoliko miljionov let nazaj planet je bil vroc sedaj je topel, in nekdo ima zapise samo nekoliko let 100 ali pa 1000 ali 10 000 let in ze vse ve o vremenu, to je enako kot bi nekdo videl samo tvojo sliko za milijoninko sekunde in rekel da ve vse o tebi
narava in podnebje se spreminja in vedno se bo spreminjalo, da pa clovek ima lahko velik vpliv ne pride v postev na nivoju planeta, na nivoju nekega podrocja lahko vpliva toda tam ga bo planet kaznoval in ne bo mogel clovek preziveti toda ce gledas vse ljudi na planetu vsi lahko stojijo na povrsini slovenije, ce lezijo za povrsino nemcije in koliko lahko ima to vpliv na celotni planet?
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 23:05
@hexen
# 11.08.2017 ob 22:57
-----------------------------------------------
prekomerno sekanje gozdov je popolnoma zgreseno, tu se strinjam s teboj
napacno pa CO2 in poek gozdov, listje in iglice katere gnijejo proizvajajo CO2 in ce je tega manj posledicno je manj CO2
HOR
# 12.08.2017 ob 04:44
Tropskih cikloni, ki povzročajo globalno največje škode globalno upadajo...
LINK ali copy paste v iskalnik
https://i0.wp.com/riskfrontiers.com/rfwp
/wp-content/uploads/2017/07/BN151_graph2.jpg
?w=480

Upada tudi globalna ranljivost družbe na vremenske dogodke...
LINK ali copy paste v iskalnik
https://i1.wp.com/riskfrontiers.com/rfwp
/wp-content/uploads/2017/07/BN151_graph1.jpg
?w=449

Globalni upad smrti (trend) zaradi klimatskih in naravnih dogodkov po 1900...
LINK
https://ourworldindata.org/wp-content/uploads/2014/06/Death-rates-from-natural-catastrophes-Final.png
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 23:40
@hexen
# 11.08.2017 ob 23:09
Ma ti nisi resen.
--------------------------------
resen sem in mislim, da imam prav, trdim ne, toda dokler mi nekdo ne dokaze nasprotno bom se vedno mislil, da imam prav

iz wiklipedije:
>>Ogljikov dioksid, CO2 je nestrupen plin, ki nastaja pri zgorevanju snovi, katere vsebujejo ogljik in pri trohnenju.<<

razlaga gnitja:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Gnitje

tisti stavek nades v odstavku: "Pomen ogljikovega dioksida v ozračju"

https://sl.wikipedia.org/wiki/Kro%C5%BEe
nje_ogljika
neprilagojen
# 11.08.2017 ob 20:42
zanimivo, neurja in globalna zatoplitev
cudno
s segrevanjem planeta postanejo temperaturne razlike manjse in avtomaticno z tem je neurij manj
nekako znanost in dogajanja se ne ujemajo
ce se poli odtalijo pomeni manjse temperaturne razlike, ce so dovolj hladni pomeni velike temperaturne razlike in posledica so neurja
Kazalo