Okolje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 9 glasov Ocenite to novico!
false
V letu 2017 bodo iz okolja odvzeli 10 volkov. Foto: Pixabay
false
Identično pobudo je ustavno sodišče zavrnilo že leta 2014. Foto: BoBo

Dodaj v

Ustavne presoje odvzema volkov iz okolja ne bo

O enaki pobudi je sodišče presojalo že leta 2014
24. marec 2017 ob 11:03
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Ustavno sodišče je zavrglo pobudo ocene ustavnosti odloka o odvzemu rjavega medveda in volka iz narave za leto 2017. Pravni interes ni bil izkazan, je odločilo sodišče.

Pobudo za začetek postopka sta sprožili nevladni organizaciji Društvo za ohranjanje naravne dediščine in Pravno-informacijski center nevladnih organizacij. Izpodbijala sta tudi odlok, ki določa obseg in pogoje selektivnega in omejenega odvzema osebkov živalskih vrst rjavega medveda in volka iz narave za leto 2017, način določitve obsega odvzema, spremljanje odvzema in vodenje evidenc o odvzemu osebkov obeh navedenih živalskih vrst iz narave.

Ustavno sodišče je navedlo, da je iz pobude razvidno nasprotovanje zgolj določbam odloka, ki se nanašajo na ukrep odvzema osebkov živalske vrste volka iz narave, in prilogi 2, ki je sestavni del odloka. Zato je sodišče štelo, da pobudnika odlok izpodbijata le v tem obsegu. Slednje pa je ustavno sodišče zavrglo že leta 2014, je razvidno iz obrazložitve sodišča.

Zoper prilogo odloka, ki določa odstrel volkov, sta Društvo za ohranjanje naravne dediščine in Pravno-informacijski center nevladnih organizacij vložila tudi tožbo na upravno sodišče, ker da "država ni izkazala potrebnega pogoja, da ni druge zadovoljive možnosti glede problema, ki je razlog odstrela".
.


.
Odvzetih bo 10 volkov in 113 medvedov
Spomnimo, da je odlok o letošnjem odvzemu osebkov vrst rjavega medveda in volka iz narave vlada sprejela 19. januarja. V njem je predvidela odvzem deset volkov ter 113 medvedov.

Število volkov za odstrel vsako leto določi ministrstvo za okolje in prostor, obe nevladni organizaciji pa opozarjata, da se pri tem ne spoštuje habitatne direktive o ohranjanju naravnih habitatov ter prostoživečih živalskih in rastlinskih vrst, ki z določenimi izjemami prepoveduje ubijanje zaščitenih živali, med katerimi je tudi volk.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
bob
# 24.03.2017 ob 12:44
No zdaj pa v hosto in bum bum bum po medvedih in volkovih. Pa kdo bi to razumel, lovci?! Ja naravno ravnotežje je potrebno umetno vzdrževat...tako nekako si strokovno razlagam to zadevo ;)
floko
# 24.03.2017 ob 11:16
Kakšen besednjak LOL..:

Odvzetih bo 10 volkov in 113 medvedov
Spomnimo, da je odlok o letošnjem odvzemu osebkov vrst rjavega medveda in volka iz narave je vlada sprejela 19. januarja. V njem je predvidela odvzem deset volkov ter 113 medvedov.


In nato:
Število volkov za odstrel vsako leto določi ministrstvo za okolje in prostor
galoper
# 26.03.2017 ob 10:05
Morali bi prepovedati lov
evaevi
# 26.03.2017 ob 17:32
ja :)
evaevi
# 25.03.2017 ob 10:31
leon,
če ne pustimo naravnega ravnovesja divjih živali pri miru,
je neizbežno, da udomačene srne tudi veganom požrejo in potacajo prav VSE z njive.
Lepo, da si visoko etičen do vrednotenja življenja na planetu in kot človek si lahko vegan, volk bo to težje :)
Le upam pa lahko, da nisi tudi proti splavu :)
gkrosl
# 24.03.2017 ob 17:19
pobrisan

# 24.03.2017 ob 12:49
Prijavi neprimerno vsebino @bob

medved in volk nimata naravnih sovražnikov, zato je odstrel potreben, da se naravno ravnovesje ne poruši.


Hmm, kdo pa je za ravnovesje skrbel kakšnih 1000 let nazaj?
don_lavtarini
# 24.03.2017 ob 13:53
človek mora odstrelit medvede in volkove, zato da potem lahko lovci namesto volkov skrbijo za naravno ravnotežje srn?
don_lavtarini
# 24.03.2017 ob 13:51
113?? sliši se kot celotna medvedja populacija :(
evaevi
# 24.03.2017 ob 12:33
pa naj jih že polovijo pa odpeljejo v gozd na volkov teren, kamor spadajo, da se zgodi naravna selekcija srnjadi
bi rekla po kmečki zdravi pameti.
evaevi
# 24.03.2017 ob 12:31
'plaha gozdna žival' iz križanke
mi sredi delovnega hrupnega dne leži pod oknom pa ji je treba iti pred nos ploskat pa kričat, da se nejevoljna preseli pred sosedovo hišo :)
Kombo
# 08.04.2017 ob 11:29
Poskusi prepričati eskime za veganstvo, k nimajo druge hrane ko tjulnov. Človek je, kar mu je na razpolago.. ni izbirčen. Že od nekdaj.. Vse ti je pa v redu, če jemo kvinojo, maniok, koko in ostale rastline, ki ne rastejo pri nas? Ko je že zaradi transporta velik vpliv na okolje. Jej želod
vegan
# 26.03.2017 ob 12:51
@evaevi,

torej nimaš nobenega vsebinskega protiargumenta in ti preostane le prazno obtoževanje? Ok.
evaevi
# 24.03.2017 ob 14:48
ja, ovce morajo pa res pastirji vsako noč zapirati v ogrado s psom.
ko.renje
# 24.03.2017 ob 13:56
Kaj če bi mi odvzeli koga iz ustavnega sodišča ali ministrstva za kmetijstvo. Smo v 21. stoletju lovski lobi pa tako močan.
evaevi
# 26.03.2017 ob 10:12
leon,
grozno mi je to slepo in gluho mesijanstvo, ki mi ga paternalistično namenjaš :)
evaevi
# 24.03.2017 ob 13:55
Zajcev recimo pa ne more biti preveč, kadar imaš naravno število recimo volkov in lisic, pa tudi ne sme jih biti premalo, ker bi takoj pocrkali še volkovi in lisice, zato
hudo pazijo, da je za vse vsega dovolj.

za razliko od ljudi :)
evaevi
# 24.03.2017 ob 13:48
pobrisan,
naravno ravnotežje ruši človek, lepo te prosimk, kakšne kvasiš.
Število predatorjev na vrhu prehranske verige še kako neusmiljeno uravnava obilje ali pomanjkanje hrane, ki ga sam regulira.
Volk recimo ne mara gledat svojih mladičev umirati od lakote, zato se tudi v obdobju obilja razmnožuje samo glavni par v krdelu, ostale tete krdela pa z veseljem pomagajo pri in vzgoji.
evaevi
# 24.03.2017 ob 12:29
''odvzamejo'' naj že enkrat raje horde domestificirane srnajdi iz naselij
tukajšnje v gozd še niso stopile, saj kaj pa nam tam delajo, tam je vendar samo trava in grmovje :)
hakija
# 24.03.2017 ob 11:43
kaj pa če pote ostanejo sam oneplodni volkovi? :O
vegan
# 25.03.2017 ob 13:45

evaevi je napisal(-a)

če ne pustimo naravnega ravnovesja divjih živali pri miru, je neizbežno, da udomačene srne tudi veganom požrejo in potacajo prav VSE z njive.

Pozdravljena, evaevi!

Ne vem točno o kakšnih udomačenih srnah govoriš. Sem proti vmešavanju v svet divjih živali. Nobena žival ne bi smela biti udomačena. Tule si preberi odgovor zakaj:
Spornost udomačevanja psov, mačk in ostalih živali

Če bi bili vsi vegani, bi potrebovali mnogo manj obdelovalne zemlje, kot jo uporabljamo danes. Bilo bi več kot dovolj hrane tako za nas kot za divje živali. Nihče ne bi nikomur nič žrl z njive. Trenutno je namreč kar tretjina vse rodovitne zemlje na planetu namenjena živinoreji in ta odstotek nenehno raste izključno zato, ker nevegani povprašujejo po mesu, mleku, mlečnih izdelkih in jajcih. Proizvodnja živil živalskega izvora zahteva neprimerno večje površine, 16-krat več porabe žit (v obliki krme) in 100-krat več vode, v primerjavi s proizvodnjo rastlinske hrane.

evaevi je napisal(-a)

Lepo, da si visoko etičen do vrednotenja življenja na planetu in kot človek si lahko vegan, volk bo to težje.

Ko je govora o odnosu do živali, ne obstaja visoka ali nizka etika, obstaja le pravičnost in nepravičnost. Ali izkoriščaš živali (za kar ne moreš ponuditi nobenega tehtnega razloga), ali pa si vegan. Tretja možnost ne obstaja.

Namiguješ torej, da ne moreš biti veganka zato, ker tudi volk ni vegan. To je precej nerazumno sklepanje, se ti ne zdi? Volk je mesojeda žival in ne more preživeti brez mesa. Kaj to spremeni zate osebno? Popolnoma nič. Ljudje ne sodimo v to skupino, saj lahko odlično živimo, ne da bi jedli meso ali druga živila živalskega izvora. Vedno več ljudi se seznanja z dejstvom, da odmik od hrane živalskega izvora koristi tako zdravju kot okolju.

Skratka, to, da so nekatere živali rastlinojede, druge pa mesojede, ne igra nobene vloge pri odločitvi ljudi za eno ali drugo vrsto hrane. Živali počno vse mogoče stvari, ki jih ljudje nimamo za sprejemljive. Na primer, psi se iztrebljajo in spolno občujejo na ulici. Ali to pomeni, da bi morali slediti njihovemu zgledu? Bi bilo pasje obnašanje opravičilo za to, da bi tudi sami to počeli?
Prav zanimivo: kadar nam pride prav, skušamo upravičiti ubijanje živali na temelju naše domnevne "človeške večvrednosti". Kadar pa nas ta domnevna "večvrednost" ovira pri tem, kar želimo početi, si nenadoma predstavljamo sebe kot zgolj še eno v nizu enakovrednih vrst divjih živali, ki je ravno toliko upravičena do uživanja piščancev kot lisica.

Kakorkoli že, ta tvoj argument enako zgrešen, kot vsi njemu podobni argumenti. Zakaj? Vzemimo primer:
Početje X je moralno zgrešeno.
Ampak oseba A to počne.
Torej je sprejemljivo početi X.
(Zdaj lahko vstaviš katerokoli nemoralno početje ...)
Pretepati lastno mamo je moralno zgrešeno.
Ampak Marjan to počne.
Torej je pretepanje lastne mame moralno sprejemljivo.

Ali vidiš v čem je težava?

Lp, Leon
evaevi
# 24.03.2017 ob 12:22
Tako medved kot volk sta zaščitena
še za povrh.
vegan
# 24.03.2017 ob 17:47
Poziv vsem tistim, ki ste PROTI ubijanju volkov in medvedov:

Prav je, da nasprotujete ubijanju volkov in medvedov, saj za uboj drugega čutečega bitja potrebujemo tehten razlog, ki pa ga v tem primeru (kot ugotavljate tudi sami) nimamo. Toda enako ga nimamo v primeru namernega ubijanja katerihkoli drugih živali. To, kar nameravajo lovci storiti z volkovi in medvedi, ni nič bolj narobe od tega kar delamo vsem živalim, ki jih uporabljamo za hrano (ali katerekoli druge namene). Tudi za prehranjevanje z živalmi namreč ne moremo podati nobenega tehtnega razloga, saj jih nikomur ni treba jesti za dosego ali ohranitev svojega optimalnega zdravja (to je uradno stališče vseh največjih in najuglednejših prehranskih organizacij in zdravstvenih ustanov na svetu ).

Volk in medved sta precej težja od malega piščanca, čigar telo se prodaja v trgovini za nekaj evrov. Toda iz moralnega vidika imajo še zadnji preživeli volk ali medved na svetu in vsak izmed milijarde piščancev enakovredno težo. Sleherna divja žival ceni svoje življenje enako kot vsak piščanec ceni svoje. In oba cenita svoje življenje enako kot vi cenite vaše. Življenje je ljubo vsem.

Če torej nasprotujete ubijanju volkov in medvedov, a niste vegani, vedite, da ni nobene moralne razlike med živaljo, za katero mislite, da je "posebna" in živaljo, ki jo jeste in s tem naročite njen uboj na daljavo. In nobene razlike ni med mesom in ostalimi živili živalskega izvora (mleko, mlečni izdelki, jajca): vsa vsebujejo trpljenje, vsa vsebujejo smrt in vsa predstavljajo nepravičnost. Razpoznajte moralno vrednost vseh čutečih bitij in postanite vegani. To je edini razumni odgovor na vašo ugotovitev, da živali ne bi smeli ubijati po nepotrebnem. Postati in ostati vegan je otročje enostavno. Obiščite: www.howdoigovegan.com


Še več o etičnih vidikih in pravičnosti v odnosu do živali si lahko preberete na: leonkralj.blogspot.si


Lp,
Leon Kralj
Rasta75
# 24.03.2017 ob 11:49
Sploh ne vem, kaj se tako matrajo z "odvzemom" po koščkih. Iztrebit vso divjad naenkrat, pa bo mir za vselej. :P
pobrisan
# 24.03.2017 ob 12:49
@bob

medved in volk nimata naravnih sovražnikov, zato je odstrel potreben, da se naravno ravnovesje ne poruši.
Kazalo