Okolje

Poudarki

  • Žarišča okoli polj z oljno ogrščico
  • Za zdaj ogroženih 10 odstotkov pomurskih čebel
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,4 od 18 glasov Ocenite to novico!
Čebela
Pristojne službe bodo izvajale poostren nadzor nad uporabo fitofarmacevtskih sredstev. Foto: Čebelarska zveza Slovenije
VIDEO
Pomor čebel v Pomurju

Dodaj v

Pomor čebel v Pomurju dobiva nove razsežnosti

Vzrok pomora fitofarmacevtska sredstva?
23. april 2011 ob 13:16
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Pomori čebel, ki navadno trajajo dan ali dva, se tokrat v Pomurju še nadaljujejo. O njih poroča 19 tamkajšnjih čebelarjev s 1.000 panji, kmetijski minister je naročil okrepljen inšpekcijski nazor.

Predsednik Čebelarske zveze Slovenije Boštjan Noč, kmetijski minister Dejan Židan in glavna inšpektorica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Saša Dragar Milanovič so obiskali prizadete čebelarje v Pomurju, kjer se v zadnjih dneh dogaja obsežen pomor čebel.

Noč, Židan in Dragar Milanovičeva so namreč ugotovili, da čebele še kar umirajo. Kot je povedal Noč, se krog prizadetih čebelarjev širi, o pomorih za zdaj poroča že 19 čebelarjev s skupno več kot 1.000 panji, kar predstavlja več kot deset odstotkov pomurskih čebel.

Žarišča so večinoma okoli polj z oljno ogrščico
Pri tem po Nočevih besedah veliko žarišč, s katerih čebelarji poročajo o pomorih, pristojne inšpekcije še niso obiskale. O težavah poročajo tudi iz Madžarske. Večinoma gre za območja, posejana z oljno ogrščico, vendar ne izključno, je povedal prvi mož čebelarske zveze. V vsakem primeru gre za novo razsežnost, saj so doslej pomori trajali dan, dva, zdaj pa pri istih čebelarjih trajajo že več dni zapored, je dejal Noč.

Okrepljen inšpekcijski nadzor
Minister Židan je zato naročil pristojnim službam, da okrepijo svoje nadzorne dejavnosti, veterinarski strokovnjaki pa bodo v prihodnjih dneh pomagali čebelarjem. Da bi se ugotovili razlogi za pomor čebel, je Židan pristojne službe pozval, naj čim prej predstavijo rezultate analiz vzorcev. Minister je odredil tudi, da se vzamejo dodatni vzorci tal in vode ter drugi vzorci, s katerimi bi lahko ugotovili, kaj je razlog za pomore. Dogovor je, da bodo rezultati analiz znani v ponedeljek.

Brez rezultatov analiz je namreč po Nočevih pojasnilih težko kazati s prstom na kogar koli. Možnosti sta po njegovem mnenju dve - ali gre za nepravilno uporabo fitofarmacevtskih sredstev ali pa za sistemsko napako.

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je v povezavi s pomori čebel v Pomurju že izdalo opozorilo vsem uporabnikom fitofarmacevtskih sredstev, da pri njihovi uporabi upoštevajo vsa opozorila in omejitve, ki so navedene na etiketi, še posebej tista o varovanju čebel. Pristojne službe ministrstva bodo izvajale tudi poostren nadzor nad uporabo fitofarmacevtskih sredstev.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Whisperer
# 25.04.2011 ob 13:33
Dokler bodo delnice farmacevtskih družb imele večjo veljavo kot skrb za naše domače okolje,toliko prej bomo umirali.Kje so zagovorniki narave?
furbo
# 24.04.2011 ob 16:53
Ma ta škropiva niso škodljiva!! Samo čebele v qurtzu..
dober tek!!
asdf345asdf
# 24.04.2011 ob 09:09
Groza, to je zame genocid ;(
rasputin
# 24.04.2011 ob 07:39
Se strinjam, vsaj kmetjom ki so okoli mene je figo mar za kakršnokoli naravo, lahko rečem da onesnažujejo okolje maksimalno, in hlastajo samo za dobičkom, vendtar taka je danes širša družbena klima, vsi hlastajo za profitom, to učijo že v šoli.
Dejstvo je da tak družbeno ekonomski sistem kot ga ponuja sodobna Evropa ni paravi odgovor na pereča sedanja in bodoča dogajanja, da prideš do tega zaključka ni treba biti doktor znanosti.
Vprašanje pa je če je za pomor krivo kakšno kemijsko sredstvo.
Če spramljate dogodke zadnjih dveh let, se dogajajo čudne reči, tudi druge živali poginjajo na veliko (ptice, ribe, pingvini), po več tisoč naenkrat.
rick
# 23.04.2011 ob 22:45
Kakšne inšpekcijje neki, če pa imajo vsi "pristojni" po vrsti delovno vnemo po Brezovarjevem vzoru. "Ma boli njih briga, što Bosna nema mora"..., glavno da so oni debelo plačani s proračuna in da imajo pod ritjo donosen in siguren stolček. Iskrenega namena, da bi razjasnil problem in rešil uboga marljiva bitjeca pa itak nima prav nihče. Vrag si ga vedi, na kakšnih vse piknikih in pojedinah so danes bili vsi (in recimo Čadoničke se niti zmisliti ne smem), namesto da bi interventno na terenu iskali vzrok za ponavljajoče se katastrofe, ki se kar vrstijo.
x1ijn
# 23.04.2011 ob 21:53
Kaj pa druge letece zuzelke? Pri cebelah smo najbolj opazil, samo meni se zdi, da je v tem mesecu tudi populacija os blazno padla, vsaj v okolici nase hise.

A je res vedno treba iskrat krivca za to pri cloveku? Kaj pa ce je susa kriva?
Tjunin
# 23.04.2011 ob 18:43
Vsako leto isto, pa nič!
velenjcan
# 23.04.2011 ob 18:11
pa še nekaj: a ljudje bomo pa od iste svinjarije, ki mori čebele, bolj zdravi?
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 18:11
mulcon
Kar se tiče "strupov" te moram razočarati....še v kuhinji uporabljamo samo kis nič več raznih čistil...
velenjcan
# 23.04.2011 ob 18:10
v državi, kjer ministri povečujejo uporabo sicer že prepovedanih kemikalij, bojo čebele težko preživele
mulcon
# 23.04.2011 ob 18:09
že, že praznik, ampak tvoje krave so, pa muslimanske vere, oziroma vegetarijanke, pa boš jim moral vseeno dat jest, al pa jih pošlji jest travo pošpricano s herbicidi, sam jim prej naroči da si jo operejo
Eska
# 23.04.2011 ob 18:02
Pomor čebel je lahko le opozorilo, da je oljna repica polna strupenih kemikalij, ki preidejo v olje, v hrano in ljudje se čudijo zakaj se širijo rakava obolenja. Morda je tudi v tem kakšen vzrok?
V Sloveniji lahko prepovemo prodajo določenih kemikalij, toda s tem bi le povečali prodajao v sosednjih državah. Problem bi morali reševati na Evropskem nivoju, le prave poslance bi morali izvoliti.
gregorsu
# 23.04.2011 ob 18:01
kmet je v zgodovuni preživel, poplave, vojne, požare, potrese, požige... vse, samo demokracije ne bo. danes je kmet odvisen od subvencij in od subvencij je odvisno koliko zdravo hrano jemo.

rešitev?

Urediti domače tržišče in nikakor sprejeti pokojninske reforme ampak pospešeno odpirati nova nizko obdavčena delovna mesta za mlade in s časom ukiniti kmetijske subvencije in vse bi se uredilo. Kmet bi lahko prodal svoj pridelek direktno prodajal zaposlenim mladim družinam, ki bi imele dovolj denarja. Tudi trgovci in izdelovalci mehaniz. opreme in gnojil, bi cene morali prilagoditi realnosti. Še največja težava je politika (državna in evropska) s svojimi neživljenskimi zahtevami in predpisi.

danes pa kmetje škropijo s tistim, kar si pač lahko privoščijo in tudi jutri bodo s temi strupi škropili, ker enostavno nimajo denarja da bi spoštovali zakone, preživeti pa morajo.
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 17:55
mulcon
Edino ob takšnih prazničnih dnevih ne delamo ,čeprav sem zjutraj nekaj šaril z grabljami in me je že "štrafalo" s tabo !!
mulcon
# 23.04.2011 ob 17:53
WWW@.com
23. april 2011 ob 16:47
Prijavi neprimerno vsebino
mulcon
Čebela ni krava...leti zelo daleč po hrano...ne kot krava.. ubošček ,preberi si kaj ,saj imaš internet a ne?

še en kmet, ki kmetuje s subvencijami, za drugo pa mu malo mar. Če si ugotovil, da tvoje krave nimajo doleta, da bi prišle do pošpricane njive ali vinograda, jih pa sam odpelji mogoče boš povečal mlečnost krav, pa da jih ne boš pozabu podojit, ko pa cel popoldan orješ na internetu.
x1ijn
# 23.04.2011 ob 17:50
pardon, ni herbicid, nego foliarno gnojilo
x1ijn
# 23.04.2011 ob 17:45
V sadovnjakih se trenutno skropi, ker se redci plodove. Uporablja se herbicid, in sicer po navodilih od drzavnih institucij, ki pa so v nosprotju z navodili za uporabo tega herbicida. Presezena je namrec dovoljena kolicina na hektar za cca 50% (ne jamcim za tocnost navedbe)
rtvjohan
# 23.04.2011 ob 17:32
Sedaj ko cvete ribs ali repica,ki jo prideljuje bivši agrokombinati in tudi posamezni kmetje
škropijo od jutra do večera proti čemu ne vem ! Večina čebel je sedaj na paši v ribsu,ki cvete
in je lahko usodno prav to škropivo ! Prav tako se izvaja škropljenje v jabolčnih nasadih ali
plantažah in se sprašujem ,če sploh kdo vodi računa ali kontrolira to početje ?
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 17:24
vv
Stvar je čisto enostavna ...že zdaj imamo na kmetiji polno dopolnilnih dejavnosti in v bodoče bomo kvalitetno zdravo hrano pridelovali le zase...zaradi živali-živine in dela nismo bili na dopustu že zadnjih petnajst let...subvencije mi ne pokrijejo nafto...!!
vv
# 23.04.2011 ob 17:16
www
Dobro, dobijo subvencije, da je hrana cenejša v trgovini (pustimo ob strani škudljive učinke na svet zaradi subvencij. npr. da tretji svet ne more po taki ceni pridelati hrano, da bi bila ta konkurenčna ceni pridelkov, evropskih kmetov) . Je pa še vedno vprašanje, kdo pridela denar, da lahko kmet dobi denar?
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 17:11
DREADLORD
Za nagrado NS ni več v parlamentu !!
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 17:07
.vv
"...ne nazadnje tudi kmetje preko subvencij."
Dajte pridobite si že enkrat vsi podatke zakaj za hudiča kmetje dobijo subvencije ...in ne venomer nakladati kako nam podarjate denar za kmetovanje..!!!
DREADLORD
# 23.04.2011 ob 16:58
rastko
23. april 2011 ob 14:34
Prijavi neprimerno vsebino
Morda bi politiki v opoziciji dali kak predlog zakona za prepoved prodaje, uporabe teh strupov, ko se že tako radi ukvarjajo z raznimi substancami. Morda bi dvignili kazni za storilce? Predvidevam, da se tudi ljudje posredno zastrupljajo.


ne bo šlo. je ravno ta opozicija sprejela zakon, ki je njihovi kolegici iz njihovih vrst za firmo njenega moža omogočila prosto trgovanje s pesticidi. seveda v "interesu" Slovenije ali tako nekako. to je bil tisti čas ko je Jerovšek (SDS) norel po parlamentu in tulil, da vsi ki so proti tistemu zakonu spadajo v kategorijo ekoteroristov. javnost pa je sicer nekaj pobrundovala kot ponavadi zakon je pa mirno bil sprejet.
DREADLORD
# 23.04.2011 ob 16:55
pošteni in pridni kmetje. komaj čakam da jih slišim v kakšni naslednji kontaktni oddaji.
arto77
# 23.04.2011 ob 16:54
vv
glej metje niso nič krive ,kriva je farmacija
kmetje delajo na svoji zemlji,ja na svoji..farmacija pa prodaja
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 16:53
Sam dam čebelam le toliko sladkorja da mi ne poginejo ...med imamo samo za domače ,je grenak a dober ,da te zjutraj takoj predrami ....čebelarjenje mi ni užitek ,ker imam kar velike probleme z piki čebel...pa še celega človeka zahtevajo...
arto77
# 23.04.2011 ob 16:52
marjan_1

bravo,nadaljuj dokler imamo internet
vv
# 23.04.2011 ob 16:50
Lej jaz v mojem komentarju ščitim kmete in pravim, da se taka škropiva ki morijo čebele ne bi smela nahajati v prodaji (sicer je možna tudi nepravilna uporaba). Drgač pa glede dela, da jaz lahko nakladam, pa lahko rečem, da delam v gospodarstu. Iz tega gostpodarstva se hrani celotna javna uprava, upokojenci, študentje, brezposleni, šolarji in ne nazadnje tudi kmetje preko subvencij.
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 16:47
mulcon
Čebela ni krava...leti zelo daleč po hrano...ne kot krava.. ubošček ,preberi si kaj ,saj imaš internet a ne?
arto77
# 23.04.2011 ob 16:46
vv
veš kaj,sam za sabo glej kaj pišeš ok
vv
# 23.04.2011 ob 16:37
arto 77

Kaj te mede?
arto77
# 23.04.2011 ob 16:30
vv
sicer pa kmetje delajo ,da ti lahko gobec otrešas
arto77
# 23.04.2011 ob 16:28
naj počivajo v miru
zakaj to mislim bolj resno kot pri človeku
vv
# 23.04.2011 ob 16:27
Ne vem če so tu krivi samo kmetje. Glede na korupcijo v naši državi, lahko kot državljan pomislim tudi na koruptivno delovanje organov, ki bi morali zaznati in prepovedati porodajo teh škropiv.
idared
# 23.04.2011 ob 16:16
mulcon

Če nimaš pojma ne govori.
mulcon
# 23.04.2011 ob 16:11
Ne da bi branil kmetavzarje, ampak velik del odgovornosti nosijo tukaj tudi čebelarji.Vprašajmo se le kakšen med mora biti, ko pa svoje čebele vozijo na pašo med vinograde in med njive, kjer jim je jasno, da je najbolj intenzivna pridelava in uporaba škropiv. Kdo sploh kontrolira kvaliteto in neoporečnost medu? Dejansko imajo nas potrošnike oboji za norca z novinarji i MMC RTVSLO na čelu, ki pa sploh realno ne prikazujejo stvar. Tudi čebelarji niso nič boljši od kmetov pridelovalcev. Gre se jim samo za dobiček. Hvala za takšen med čebelarji ,saj dejansko čebele namerno vozite na najbolj kontaminirana območja na pašo, pol pa po medijih javkate in se delate za nedolžne ovčke.
idared
# 23.04.2011 ob 16:05
Ne posplošujte. Nismo vsi kmetje enaki. Je pa res, da se veliko vrtičkarjev ne drži pravil. Sam se zelo striktno držim. Imam soseda čebelerja pa še ni imel nikoli nobenih problemov. Panje mi pripelje v nasad, da se lahko čebele pasejo. Čeprav je bla visoka trava in bi mogo it zmulčit nisem šel, ker je ravno cvetel regrat.
mercury89
# 23.04.2011 ob 16:03
meni se zdi, da danes na žalost brez umetnih gnojil ne gre več ( sem proti umetnim gnojilom). zemlja na kateri se že več let kmetuje se pač iztroši. če z zemlje odnašaš snovi in jih ne dodajaš pač ne raste več. in za današnje potrebe se brez umetnih gnojil ne pridela več dovolj. ok saj imamo sonaravno kmetijstvo ampak se kmetom na žalost ne izplača. pa tudi ljudje ko gremo v trgovino raje kupimo cenejsšo hrano kot tisto, ki je bila pridelana brez umetnih gnojil. torej moramo spremeniti ne seamo mislenost kmetov ,a mapak tudi našo mislenost.
Zatarra
# 23.04.2011 ob 15:55
P.S.: In če malo pomislim - morda pa se je Einstein motil, ker imam vedno bolj občutek, da bo na koncu dejansko izumrl človek in ne čebela. (Saj je on vendarle zadnji v verigi ...)
Zatarra
# 23.04.2011 ob 15:53
Če mene kdo vpraša glede odgovornosti za neposredno in posredno škodo, ki bo nastala s in zaradi pomorov čebel, je ta v vsakem primeru in izključno na strani resornega Ministrstva z vsemi podrejenimi ali ne nadzornimi organi in inšpekcijskimi službami. Odgovornost bi morala biti izkazana najmanj v finančnem smislu in to v znantnih zneskih in na osebnem nivoju vodilnih (nikakor ne iz proračuna!). (Ne da bi se spuščal v debate o podrejanju Slovenije tujim smernicam in zagotovo nadvse "pozitivnim in dolgoročno premišljenim" :> smernicam globalne pridelave hrane, globalnega kmetijstva in živinoreje, globalnih kultur, globalne fitofarmacije in kemije in nenazadnje globalnega zdravja.)
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 15:24
domobrán
Ja kje pa ti živiš ...??Pri nas bo že prva košnja kmalu !!Narava letos zelo prehiteva čas !!Zdaj manjka še samo dež !!
domobrán
# 23.04.2011 ob 15:20
No ja, pa menda še sedaj ne škropijo kmetje na začetku pomladi? Treba je počakat na teste.
pedr-svedr
# 23.04.2011 ob 15:07
sstrali, to je rekel ajnštajn, ko pomrejo čebele imamo ljudje še tri leta, ki bodo zaradi izrodkov narave pričela teči kaj kmalu. Sem bil v kmetijski trgovini nakar se z oprego pripeljeta starejša mož in žena seveda kmeta in potem na voz naložita nekaj žaklov umetnega gnojila wtf ... Če bi kmetu crknla krava pa mu država da subvencijo...
miroslav
# 23.04.2011 ob 15:04
www@.com

vsa čast...
toncek87
# 23.04.2011 ob 15:01
se popolnoma strinjam, da marsikdo, ki kmetuje, ne ve, kaj dela in dela kar na oko, brez kakršnega koli znanja. samo moti me, da smo potem vsi kmetje ožigosani kot budale in idioti. pa še zdaleč ni tako.
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 14:51
toncek87
Jo sami pridelujemo ...sicer imam probleme z žulji ...je pa kvalitetna in zdrava...!Prav danes sem dobil en grd žulj od grabelj ...že dolgo ni deževalo ,zemlja je zelo trda in grudnata...verjemi da ločim kdo je Kmet in kdo "kmetavzer" imam v lasti trideset hektarjev zemlje......tudi zemljo ki sem jo dal "kmetavzerjem" v najem bom vzel nazaj pa čeprav imama z ženo oba službe v mestu ...mi je hudo gledati te "kmetavzarje" kako delajo z zemljo...
sstrali
# 23.04.2011 ob 14:46
Pravijo; ko je konec s čebelami, za nas ni več daleč.. Katastrofa ki se jo malokdo zaveda.
rende2009
# 23.04.2011 ob 14:43
kupujem slovensko,... ker je zdravo in preverjeno... my ass
toncek87
# 23.04.2011 ob 14:40
pomori čebel so res katastrofa in upam, da najdejo krivca.

www@.com, pa pojdi in kupi kitajsko hrano. je tako zdrava in neoporečna, da bi še suha trava ovenela, če bi jo posadil v kompost iz nje. do same reke - 10m pasovi okoli rek so zaščiteni. torej se jih ne sme ne gnojit, ne škropit. sploh pa - kaj pa ko ljudje kanalizacijo direktno v reke spuščajo? to pa ni panike, ne? pa preden koga obkladaš s kmetavzerjem, se pozanimaj, kako kmetijstvo izgleda v praksi. boš kmalu kmet pisal z veliko začetnico.
rastko
# 23.04.2011 ob 14:34
Morda bi politiki v opoziciji dali kak predlog zakona za prepoved prodaje, uporabe teh strupov, ko se že tako radi ukvarjajo z raznimi substancami. Morda bi dvignili kazni za storilce? Predvidevam, da se tudi ljudje posredno zastrupljajo.
Tony Stark
# 23.04.2011 ob 14:26
Žalostno....zelo žalostno, kaj naj rečem????!!
sipoj
# 23.04.2011 ob 14:23
Če bi kmetu pomrlo 30 ali 50 krav, potem bi bila to novica dneva in takoj bi zadevo obdelovalo 100 policajev ali celo vojakov. S čebelami žal ni tako... pa bi moralo biti.
miroslav
# 23.04.2011 ob 14:21
mirko

se strinjam da je zadeva širša-amak rešujemo jo lahko kazensko le parcialno-vsakega posameznika ki svinja s takii rečmi ali kako drugače za vrat prijet in kaznovat.
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 14:21
Petsto metrov od izvira prelepe reke živim ,pa gredo kmetavzerji polivat gnojevko tik pred dežem do same reke,ko pade dež itak vse izpere v reko....Čas je,da se organiziramo vsi ljubitelji narave ,tu ne mislim sedanjih "zelenih" ....iščem prijatelje narave !!
mirko68
# 23.04.2011 ob 14:17
Poglejte malo v nebo, opazujte vreme, razmišljajte. In ne brijte norcev iz ljudi, ki opozarjajo, da gre za dosti širše dogajanje, kot le par kmetov, ki škropijo. Pred 30 leti so škropili še več in z bolj nevarnimi sredstvi, pa ni prihajalo do tolikšnih pomorov.
ak
# 23.04.2011 ob 14:14
če je strupeno za čebele, je še toliko bolj za ljudi... upam da se čimprej ugotovi, kaj je glavni krivec za to.
vidim
# 23.04.2011 ob 14:09
Kar se mene tiče vem, da se da brez vsakih škropiv. Neumnosti in predvem strah ljudi se da res dobro tržiti.
Veliko krivdo za zastrupljanje imajo tudi razne egoistične ljubiteljice rož, ki bi za nekaj svojih rož uporabile vse možne svinjarije.
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 14:01
Kaj (bo)ste materi Zemlji podarili za njen praznik?
Strup proti vsem vrstam plevela !!!
WWW@.com
# 23.04.2011 ob 13:59
"Kmetavzerju se gre samo za dobiček ,pa če vse pocrka"
miroslav
# 23.04.2011 ob 13:56
marjan, ne samo čebel, tudi na račun nas in še koga...
marjan_1
# 23.04.2011 ob 13:54
Farmacevtska industrija na račun čebel žanje dobiček.
mitotav
# 23.04.2011 ob 13:53
najbolj pridna bitja pa zaradi tuje malomarnosti tako končajo!!
mitotav
# 23.04.2011 ob 13:51
boge čebelce
KLIPAN
# 23.04.2011 ob 13:37
Naj že nekdo ustavi te morilske kmete!!!!!
V Pomurju so nam zastrupili vodo, sedaj pa ubijajo še čebele.
V vsaki zadrugi pa lahko kupiš smrtonosna škropiva. Kdo pa dovoli da se jih prodaja??
Kmetijski inšpektorat podkupljen s strani farmacevtskih lobijev!!!
aerodynamic
# 23.04.2011 ob 13:36
Našim strokovnjakom, kaj šele inšpektorjem, pri vsej tej tehnologiji in znanju, še danes ni jasno kako pomembne so čebele v naši prehranjevalni verigi.

Katastrofalno...........
mortir
# 23.04.2011 ob 13:29
vsako leto isto... sej to ne morš verjet no. a v tej državi res nič ne moremo uredit? se res nikoli ničesar nihče ne bo naučil iz napak? katastrofa
Ramus
# 23.04.2011 ob 13:24
Res je hudo neodgovorno tole,...
miroslav
# 23.04.2011 ob 13:23
pa hudiča bo že kdo odgovarjal za tole al ne?????
Kazalo